Toyota en Hino komen met zware waterstoftruck voor Amerika

Nu de vraag naar zware elektrische trucks in Noord-Amerika flink toeneemt hebben Toyota en haar bedrijfswagendochter Hino de armen ineengeslagen om een ‘fuel cell Class 8 truck’ voor het continent te gaan ontwikkelen. Het nieuw ontwikkelde Hino XL chassis zal worden uitgerust met Toyota’s bewezen brandstofceltechnologie. De beide bedrijven zijn al langer bezig met het ontwikkelen van een 25-tons waterstoftruck voor de Japanse markt. De eindresultaten worden als het goed is in de eerste helft van 2021 gepresenteerd. Tak Yokoo, een stropdas van Toyota’s ontwikkelingsafdeling heeft het volgende er over te zeggen: “Een brandstofcel versie van de Hino XL serie

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
DEELNEMERS
0
WEERGAVES
0

TREFWOORDEN