Alex Miedema


Foto's
104147
Video's
99
Topics
57
Reacties
9.525
Stemmen
11.517
Volgers
57
Prestaties
Top 30
Aantal foto's
Top 30
Aantal punten bij foto's
Top 30
Aantal foto toppertjes
Top 30
Aantal topics
Top 30
Aantal punten bij topics
Top 30
Aantal aangemaakte agendapunten
Top 30
Aantal reacties
Top 30
Aantal stemmen op topics

Over mij

Woonplaats: Koarnjum
Leeftijd: 36jr
Laatst online: 31min geleden

Compleet idioot van alles met wielen of rupsbanden, bedrijfswagens in het bijzonder. Freelance bedrijfswagenjournalist, met als specialisatie trucksport (Dakar, truckrace). Mede-initiatiefnemer van truckfan.nl.

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering

Advertentie


23 Oct 2019

Volvo FH met I-Save is 150e Volvo-truck voor Van Waveren Transport

Een extra bijzondere aflevering voor Van Waveren Transport: het bedrijf uit Amsterdam nam onlangs de 150e Volvo-truck in gebruik en vierde dat met een Volvo FH 460 I-Save met Turbo Compound. Dealer Volvo Group Truck Center leverde de speciale truck.

0 reacties


39 lichamen gevonden in vrachtwagen Engeland



Originele beschrijving

De chauffeur, een 25-jarige man uit Noord-Ierland, is aangehouden.

0 reacties

22 Oct 2019

PACCAR realiseert uitstekende kwartaalomzet en -winstcijfers

“PACCAR rapporteerde over het derde kwartaal van 2019 uitstekende omzet- en nettowinstcijfers”, aldus Preston Feight, chief executive officer. “PACCAR's resultaten in het derde kwartaal weerspiegelen een sterke mondiale truckproductie en excellente, wereldwijde resultaten van after sales. Ik ben erg trots op onze medewerkers die toonaangevende trucks, aandrijflijnen en transportoplossingen hebben geleverd aan onze klanten.”


PACCAR boekte in het derde kwartaal van dit jaar een nettowinst van $607,9 miljoen. Dat is 11% meer dan de nettowinst van $545,3 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. De netto-omzet uit verkopen en financiële diensten bedroeg in het derde kwartaal $6,37 miljard, 11% meer dan de $5,76 miljard die in het derde kwartaal van 2018 werd gerapporteerd.


De geconsolideerde omzet, inclusief de inkomsten uit financiële dienstverlening, bedroeg over de eerste negen maanden van 2019 $19,48 miljard, vergeleken met $17,22 miljard vorig jaar. In de eerste negen maanden van 2019 bedroeg de nettowinst $1,86 miljard. Over de eerste negen maanden van het afgelopen jaar bedroeg de nettowinst $1,62 miljard. PACCAR behaalde in het derde kwartaal en over de eerste negen maanden van 2019 een uitstekend rendement na belastingen van 9,5%.

Feight voegde toe: “PACCAR behaalde in het derde kwartaal en over de eerste negen maanden van dit jaar een uitstekende bruto marge op haar truck-, onderdelen- en andere activiteiten dankzij een goed prijsbeleid, productie-efficiency en rigoureuze kostenbeheersing. We verwachten dat ook 2020 een goed jaar zal worden, met een normale vervangingsmarkt voor trucks en een sterke vraag naar PACCAR’s premium producten.”

Mondiale truckmarkt


De Noord-Amerikaanse (VS en Canada) markt voor trucks in het zware segment wordt voor 2019 ingeschat op 310.000 tot 320.000 voertuigen, de op één na sterkste markt in de geschiedenis. “In 2020 is de Noord-Amerikaanse markt van trucks in het zware segment waarschijnlijk tussen de 230.000 en 260.000 voertuigen groot, een solide vervangingsmarkt. Een forse economische groei in de Verenigde Staten, werkloosheidscijfers die in 50 jaar niet zo laag geweest zijn en hoge consumentenuitgaven zorgen dit jaar voor een stijging van 4,2% van het vrachttonnage”, aldus Gary Moore, PACCAR executive vice president. “De toonaangevend lage exploitatiekosten van Peterbilt en Kenworth trucks verhogen de winstgevendheid van onze klanten.”


“Klanten erkennen DAF’s toonaangevende kwaliteit, brandstofefficiency, lage operationele kosten en uitstekende restwaardes”, aldus Harry Wolters, president-directeur van DAF. “DAF behaalde over de eerste drie kwartalen van dit jaar een sterk marktaandeel van 16,4%.” Naar verwachting zal de Europese markt voor trucks in het zware segment dit jaar uitkomen op zo’n 310.000 tot 320.000 voertuigen, één van de beste markten in de geschiedenis. Naar verwachting zal de markt in 2020 uitkomen op 260.000 tot 290.000 trucks.


De Zuid-Amerikaanse markt voor zware trucks zal naar verwachting dit jaar uitkomen op zo’n 95.000 tot 105.000 trucks en in 2020 op zo’n 100.000 tot 110.000. “De marktvraag naar DAF en Kenworth trucks zorgde dit jaar in Zuid-Amerika voor een 79% stijging van het aantal afleveringen”, aldus Marco Davila, PACCAR vice president. Het Braziliaanse deel van de zware truckmarkt zal naar verwachting in 2019 uitkomen op zo’n 65.000 tot 75.000 voertuigen en in 2020 op zo’n 70.000 tot 80.000 trucks.


PACCAR Parts behaalt uitstekende resultaten en opent nieuwe TRP Stores

PACCAR Parts behaalde in het derde kwartaal van 2018 een uitstekende winst vóór belastingen van $207,4 miljoen, 10% hoger dan de $188,5 miljoen in het derde kwartaal van 2018. De omzet in het derde kwartaal van 2019 bedroeg $1 miljard, 4% hoger dan de $960,1 miljoen die behaald werd in het derde kwartaal van vorig jaar. Over de eerste negen maanden van 2019 bedroeg de winst vóór belastingen $625,6 miljoen, vergeleken met $574,8 miljoen over de eerste negen maanden van 2018. De omzet van PACCAR Parts over de eerste negen maanden bedroeg $3,03 miljard, vergeleken met $2,87 miljard over dezelfde periode vorig jaar. David Danforth, PACCAR vice president en general manager van PACCAR Parts merkte op: “De uitstekende financiële resultaten van PACCAR Parts worden gedreven door investeringen in nieuwe onderdelendistributiecentra (PDC’s), innovatieve programma’s gericht op grote vloten, e-commerce en een groeiend aantal PACCAR MX-motoren. Het nieuwe PDC in Las Vegas, met een oppervlakte van 23.000 vierkante meter en het nieuwe PDC in Ponta Grossa van 15.000 vierkante meter zullen beide in 2020 geopend worden.”

DAF-, Kenworth- en Peterbilt-dealers hebben bijna 200 TRP Stores geopend, die hoogwaardige aftermarket-producten en -diensten leveren aan eigenaren van alle merken lichte, middelzware en zware vrachtwagens, getrokken materieel, bussen en motoren. TRP-winkels bevinden zich dicht bij klanten om een ​​snelle levering, uitgebreide assortimentskeuze en technische expertise te bieden voor alle merken vrachtwagens. Vijftig procent van de klanten in TRP Stores is nieuw voor PACCAR. De eerste TRP Store werd geopend in 2013 en er zijn nu vestigingen in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Australië, Azië en Afrika. "TRP Stores geven PACCAR en haar dealers meer mogelijkheden op de after sales markt", aldus Darrin Siver, senior vice president van PACCAR.

Investeringen en research en productontwikkeling

PACCAR’s uitstekende lange termijn winstcijfers, sterke balans en nadrukkelijke focus op kwaliteit hebben de onderneming in staat gesteld om de afgelopen tien jaar $6,6 miljard te investeren in het bouwen van nieuwe en het uitbreiden van bestaande faciliteiten, innovatieve producten en nieuwe technologieën. Naar verwachting zal PACCAR in 2019 $675 tot $725 miljoen investeren en $325 tot $335 miljoen uitgeven aan research en ontwikkeling. In 2020 investeert PACCAR naar schatting zo’n $625 - $675 miljoen. De uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling zullen in 2020 naar schatting $320 - $350 miljoen bedragen.

“De onderneming investeert in aerodynamische truckmodellen, geïntegreerde componenten voor aandrijflijnen - inclusief diesel, elektriciteit, hybride en waterstof brandstofceltechnologieën -, geavanceerde systemen die de chauffeur ondersteunen, digitale diensten en ‘next generation’ productiefaciliteiten”, aldus Harrie Schippers, PACCAR president en chief financial officer.

Aan de vooravond van de vakbeurs Transport Logistic in München werd de DAF CF Electric uitgeroepen tot de ‘Green Truck Logistics Solution 2019’, een prestigieuze onderscheiding voor de inzet van veelbelovende opkomende technologieën voor innovatieve, duurzame logistiek in Europa. De onderscheiding is een initiatief van de toonaangevende Duitse vakbladen VerkehrsRundschau. Twee DAF CF Electrics vervoeren containers rondom de binnenhaven van Duisburg.

PACCAR wint Diversity Award

Kenworth, Peterbilt en PACCAR Parts werden elk geëerd door de Women In Trucking Association (WIT) als een ‘Top Company to Work for’. De bedrijven ontvingen de erkenning voor het hebben van een cultuur die genderdiversiteit bevordert en een plezierige werkomgeving biedt. WIT is een non-profitorganisatie die streeft naar meer banen voor vrouwen in de truckindustrie en naar meer erkenning voor de prestaties van vrouwen.

Financial Services behaalt goede resultaten

PACCAR Financial Services (PFS) biedt concurrerende financieringsdiensten voor Peterbilt, Kenworth en DAF dealers en klanten. PFS heeft een portfolio van 205.000 trucks en trailers met een totale waarde van $15,61 miljard, een record. Dit is inclusief PACLEASE, een belangrijk full-service trucklease-onderneming in Noord-Amerika en Europa, met een vloot van 39.000 voertuigen.

PFS behaalde goede winstcijfers in het derde kwartaal en over de eerste negen maanden van 2019. PFS realiseerde in het derde kwartaal van dit jaar een winst van $66,5 miljoen, vergeleken met $78,8 miljoen over dezelfde periode vorig jaar. De omzet in het derde kwartaal van 2019 bedroeg $362,8 miljoen, ten opzichte van $339,9 miljoen in hetzelfde kwartaal van 2018. Over de eerste negen maanden van 2019 bedroeg de winst van PFS vóór belastingen $230,8 miljoen, vergeleken met $218,7 miljoen vorig jaar. De omzet over de eerste negen maanden van 2019 bedroeg $1,07 miljard, vergeleken met $1,01 miljard over dezelfde periode vorig jaar.

Dit is een samenvatting van het complete persbericht dat in het Engels is na te lezen op www.daf.com

0 reacties

21 Oct 2019

Michiel Kuijs benoemd tot Managing Director DAF Benelux & Scandinavië

Per 1 november 2019 wordt Michiel Kuijs verantwoordelijk voor DAF in de Benelux en in Scandinavië. Dit betekent dat hij Managing Director zal zijn van zowel van DAF Trucks Nederland & Scandinavië als van DAF Trucks België.


Michiel Kuijs heeft de afgelopen 20 jaar een uitgebreide ervaring opgedaan op het gebied van Marketing & Sales binnen DAF Trucks. Zo was hij negen jaar lang Managing Director van de internationale Sales Operations afdeling, voordat hij in 2018 benoemd werd tot Managing Director van DAF Nederland, inclusief verantwoordelijkheid voor de Scandinavische markten.

“Het feit dat Nederland en België dicht bij elkaar liggen en de uitgebreide ervaring van Michiel binnen de internationale truckindustrie, creëren een prachtige mogelijkheid om de functies van Managing Director DAF België en DAF Nederland te combineren. Dankzij deze synergie kunnen we de leidende positie van DAF in deze landen verder uitbouwen”, aldus Richard Zink, lid van de Board of Management en verantwoordelijk voor Marketing & Sales. “De verkooporganisaties in beide landen blijven bestaan. De uitstekende en zeer ervaren teams waarop wij, onze dealers en onze klanten in Nederland, België, Luxemburg en Scandinavië kunnen bouwen, maakten het mogelijk de verantwoordelijkheden van Michiel Kuijs verder uit te breiden.”

0 reacties


Truckland organiseert Open Dagen met Renders Trailers in Tilburg

De succesvolle samenwerking tussen de Truckland Group en Renders Trailers uit het Belgische Beerse gaat een volgende fase in met als belangrijke onderdelen: nieuwe, innovatieve producten, een verdere uitrol van de sales- en aftersalesactiviteiten in combinatie met een exclusief op getrokken materieel gerichte afdeling binnen Truckland. Deze vernieuwingen toont Truckland tijdens de Renders Open Dagen van 31 oktober tot en met 2 november bij de vestiging in Tilburg. Tevens verzorgt Truckland Group diverse lease- en verhuuropties om het pakket zo compleet mogelijk te maken.
Op basis van een decennialange ervaring met het ontwerpen en bouwen van getrokken materieel, legde Renders Trailers zich alweer enige tijd geleden toe op de markt van containerchassis. Eigen engineering, gekoppeld aan gebruikerservaringen zet de onderneming om naar branchegerichte transportoplossingen. “Het huidige -in Turkije gebouwde- robuuste productgamma kent in totaal vijf basisuitvoeringen, variërend van de Euro 100 tot en met de Euro 1000”, legt Roger Lemaire van Renders Trailers uit. “Technisch gezien gaat het dan om de standaardversie met drie starre assen tot en met een LZV-configuratie. De meest populaire uitvoeringen zijn de Euro 800 en Euro 925. Oftewel; het middenschuiver multi-chassis en de kontschuiver waarmee zelfs een 45 foot container volgens de wettelijke norm en evenwijdig aan het achter-portaal vervoerd kan worden”. Door het gebruik van een extra stevige staalsoort (700 MC i.p.v. de gebruikelijke 52) is het geheel extra robuust en sterk. Overigens kiest Renders Trailers bij de bouw voor componenten van vertrouwde merken zoals Jost, SAF en Wabco, die eveneens bijdragen aan een zorgeloze inzet leveren.
Standaard zijn de chassis’ in iedere RAL-kleur leverbaar, waarbij het staal eerst gestraald wordt, met hi-sinc (metalliseren) wordt bewerkt en vervolgens in de gekozen kleur gespoten. Gegalvaniseerde uitvoeringen zijn optioneel leverbaar. De optielijst vermeldt verder onder andere: een of twee liftbare assen, maar ook een verschuifbare tafel, waarmee loodzware 20 foot containers iets meer naar voren of achteren verplaatst kunnen worden om tot de juiste aslast te komen. Dit maakt het een extra hulp bij het laden en lossen van de container. Inmiddels is ook een LZV-koppeldeel ontwikkeld en beschikbaar, met plaats voor een 20 foot container in combinatie met de genoemde schuiftafel. Met die tafel in de voorste stand, komt de koppelschotel vrij voor een oplegger met een maximale lengte van 13,60 meter. Op die manier zijn passende, robuuste en gebruiksvriendelijke transportoplossingen (tot 60 ton in NL) mogelijk voor een enkele of dubbele 20 footer, een 30 foot, 40 foot al dan niet als High Cube en/of een 45 foot container. Waarbij op distributie gerichte ondernemers, die veel moeten wisselen naast de schuiftafel ook kunnen kiezen worden voor pneumatisch optrekkende en dalende steunpoten. ADR-goedkeuringen zijn probleemloos te verkrijgen en ook een Gen-set past op het chassis.
Peter Boor is binnen de Truckland Group verantwoordelijk voor de activiteiten van Renders Trailers. Peter Boor: “Wij bieden deze Renders Trailers producten aan via de sales-vestigingen in Amsterdam, Rotterdam en Tilburg. Daar zijn speciaal getrainde verkoopadviseurs het aanspreekpunt voor de vervoerder. Met elkaar kom je dan tot de juiste transportoplossing voor elke transportvraag. Binnen het huidige gamma met vijf basismodellen kunnen wij eigenlijk voor iedere vraag een passende oplossing aanbieden. Van meerdere modellen zijn demonstratieversies beschikbaar om daar meer ervaring mee op te doen. Aanvullend daarop kunnen wij ook de gewenste lease- en huurafspraken maken. Service en onderhoud kan uiteraard bij iedere vestiging van Truckland. Afhankelijk van de gekozen uitvoering kunnen wij uit voorraad of met korte bouwtijden leveren. In de afgelopen perioden hebben wij al honderden Renders Trailers mogen verkopen en de aankoopoverwegingen zijn dan: op de praktijkomstandigheden gebouwd, de goede naam van de combinatie Renders/ Truckland, de robuuste bouw, multifunctionaliteit, uitwisselbaarheid onder chauffeurs (dit is positief voor fleetowners en verhuurders), eenvoudige bediening, uitwisselbare componenten en natuurlijk de gunstige T.C.O.”, besluit Peter Boor.

0 reacties

20 Oct 2019

17 Oct 2019

CB en Luisterhuis gaan samen

Vanaf 1 januari 2020 maakt distributieplatform Luisterhuis deel uit van CB. Luisterhuis distribueert audioboeken en CB e-books en fysieke boeken. Door Luisterhuis te integreren kunnen klanten al hun boeken straks via één platform beheren en verspreiden. Dit betekent tijdwinst en gemak voor uitgevers en retailers.

CB neemt de technologie van Luisterhuis over en zal deze integreren in de CB-systemen. Hans Willem Cortenraad, algemeen directeur CB: ‘Met Luisterhuis integreren wij een bewezen technologie waarmee we een groeimarkt kunnen bedienen. Bovendien sluiten we aan op een duidelijke behoefte van onze klanten: uitgevers vragen ons om ‘one-stop-shopping’.’

Huub van de Pol, directeur Icontact (het bedrijf dat Luisterhuis heeft ontwikkeld voor eigenaar/exploitant Luisterrijk BV): ‘De audioboekenmarkt groeit sneller dan ooit. Wij willen het platform graag laten meegroeien en dat vereist meer capaciteit dan wij zelf in huis hebben. In CB hebben we een betrouwbare partner gevonden om de groei verder vorm te geven. Door Luisterhuis te integreren met de gespecialiseerde CB-diensten kan de audioboekdienstverlening verder verbeterd worden, zonder dat het wiel opnieuw wordt uitgevonden.’

CB neemt Luisterhuis over van Luisterrijk, die het platform 9 jaar geleden in de markt heeft gezet. Softwarebedrijf Icontact zal deze technologie de komende periode blijven ondersteunen. De naam Luisterhuis blijft voorlopig bestaan.

Over Luisterhuis

Luisterrijk BV, in 2007 de eerste Nederlandse webwinkel voor digitale audioboeken, heeft in 2010 met Luisterhuis een distributieplatform geïntroduceerd dat inmiddels alle Nederlandse luisterboeken (ca 5500 titels voor ruim 200 uitgevers) distribueert naar alle bekende audioboekafnemers in binnen- en buitenland. De techniek achter dit platform is ontwikkeld door Icontact, een Haarlems softwarebedrijf dat zeer actief is in het boekenvak met applicaties op het gebied van boekenmetadata, e-books en audioboeken.

Over CB

CB heeft bijna 150 jaar ervaring als integrale logistieke dienstverlener. CB biedt oplossingen in de vorm van logistieke diensten, digitale distributie, e-commerce logistiek, financiële diensten en informatie- en communicatiediensten.

0 reacties

16 Oct 2019

[video] Prachtige Scania R500 met zware Palfinger voor BDS



Originele beschrijving

Vandaag heeft Scania dealer Rinsma uit Berlikum deze prachtige New Generation Scania R500B8x2*6NB afgeleverd aan BDS uit Harlingen. De truck is uitgerust met een zware Palfinger PK 110002-SH laadkraan. Palfinger PK 110002-SH De Palfinger PK 110002-SH heeft een hefmoment van 98½ tm. Hij kan onbeperkt in de volle 360 graden zijn rondjes draaien. De gydraulische reikwijdte is 22 meter, mechanisch is dat zelfs 27,1 meter. Het eigen gewicht van de kraan is net geen negen ton, het vierassige chassis is dus geen overbodige luxe. De kraan is uitgerust met een zogenaamde “Soft Stop”. Deze zorgt er voor dat alle kraanbewegingen

0 reacties


Protesterende boeren rondom vliegbasis Leeuwarden niet blij met JSF


Originele beschrijving

Er werd vandaag niet alleen in Den Haag en bij het RIVM voor de poort geprotesteerd door boeren, door het hele land laat vandaag iedereen met een trekker weten wat hij van bepaalde zaken vindt. Zo was er rondom de vliegbasis van Leeuwarden veel aandacht voor de ‘JSF’ F-35 straaljager die over twee weken bij ons aan komt. Het is ook natuurlijk moeilijk te verkroppen dat jij als vervuilend wordt gezien terwijl je buurman elke week duizenden liters kerosine ongestraft verbrandt. Hierbij een aantal foto’s die ik rondom de vliegbasis kon maken.

0 reacties

15 Oct 2019

Waar moet je op letten bij de aanschaf van verstralers?


Krachtige FERVOR-verstralers van Wesem in de spotlights
Je kent ze wel, die krachtige verlichting bovenop zware trucks of 4x4 voertuigen. Deze FERVOR-verstralers van Wesem verlichten niet alleen de weg waarop ze rijden, maar maken elk voertuig volledig uniek. In dit blog gaan we in op de functionaliteit en voordelen van deze WESEM-verstralers, de beschikbare soorten en op welke aandachtspunten je moet letten bij aanschaf.

Voordelen verstralers van Wesem
Door de LED-technologie zijn deze verstralers meer dan energiezuinig en uiterst effectief. De lamp bevat maar liefst zes power LEDS, zodat de krachtige lichtbundel efficiënt in één richting wordt geleid. Het licht straalt natuurlijk en oogvriendelijk licht uit tot wel 500 meter voor het voertuig.

We zetten de belangrijkste voordelen van Wesem FERVOR-verstralers voor je op een rijtje:

⦁ Modern en fris design voor charismatische look;
⦁ Compleet hermetisch afgesloten (IP67 en IP69k-classificatie);
⦁ Energiezuinig door LED-technologie;
⦁ Langdurig gebruikersplezier.

Verstraler soorten
De Wesem FERVOR-verstralers zijn verkrijgbaar in twee diameters, namelijk 180mm en 220mm. Daarnaast is de behuizing beschikbaar in verschillende uitvoeringen. Zo heb je de verstralers met een zwarte behuizing, een moderne chromen omkleding of een zwarte behuizing met chromen voorkant. Standaard wordt een beschermkap meegeleverd. Door de variatie aan mogelijkheden is er voor ieder voertuig een verstraler-set te vinden waar die past bij jouw smaak.

Aandachtspunten aanschaf Wesem FERVOR-verstralers
Waar moet je op letten bij de aanschaf van Wesem FERVOR-verstralers? Allereerst is het belangrijk te beseffen dat deze verlichting enkel wordt aangeboden door geselecteerde dealers van autoverlichting. Zo ben je verzekerd van een betrouwbare partij die garant staat voor de kwaliteit van dit type verlichting en hier te allen tijde gedegen advies over kunt ontvangen. Bij werkenbijlicht.nl kun je terecht voor al uw wensen met betrekking tot Wesem FERVOR-verstralers. Met een gemiddelde klantbeoordeling van 8.9 weten deze lichtspecialisten als geen ander te adviseren welke type lamp past bij uw voertuig en wensen tegen scherpe tarieven.

Ontdek het aanbod van Wesem FERVOR-verstralers bij werkenbijlicht.nl.

Deze blogpost is mogelijk gemaakt door werkenbijlicht.nl.

5 reacties


Blik vooruit: Nederlandse deelnemers in Dakar 2020



Originele beschrijving

Tekst: Robert Baarda. De Dakar rally komt er weer aan en dat betekent dat steeds meer plannen worden ontvouwt, ambities uitgesproken en strijdwagens getoond. Dakar 2020, voor het eerst in Saudie-Arabië en bij de rallytrucks kunnen we weer behoorlijk wat Nederlandse deelnemers verwachten. Team De Rooy gaat met 5 Iveco’s en vier nieuwe rijders de Saudische woestijn in. Naast Gerard de Rooy, geen Federico Villagra, Ton Van Genugten of Maurik Van den Heuvel, maar Janus van Kasteren, Vick Versteijnen als snelle mannen in een torpedo. Michiel Becx gaat als snelle assistentie in een frontstuur truck. Nummer vijf in het team

0 reacties

14 Oct 2019

Thermo King lanceert duurzame HVAC-innovaties voor bussen bij de Busworld Show 2019 in Brussel

Thermo King®, een marktleider in temperatuurbeheersystemen voor diverse mobiele toepassingen binnen de transportsector en een merk van Ingersoll Rand, verwelkomt bezoekers van 18 tot 23 oktober 2019 bij stand 134B in Hal 1 van de Busworld Europe show in Brussel, België. Bij de show zal Thermo King de nieuwste verwarmings-, ventilatie- en airconditioningoplossingen (HVAC) demonstreren die zijn ontworpen met het oog op duurzaam personenvervoer, waaronder de nieuwste generatie van de vertrouwde Athenia™-warmtepompen en nieuwe lichtgewicht TDD-units voor dubbeldekkers.


De nieuwste generatie van het assortiment van Thermo King Athenia™ MkII elektrische warmtepompen biedt tot bijna 30 procent meer verwarmingsvermogen en efficiëntie ten opzichte van zijn voorganger en biedt klanten de meest efficiënte manier om hybride en elektrische bussen te verwarmen of te koelen.


"We komen naar Busworld om oplossingen te laten zien die op dit moment bepalend zijn voor de toekomst van duurzaam personenvervoer", aldus Urszula von Kreijfelt, Commercieel Directeur van Bus Transport Solutions in Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij Thermo King. "Onze innovaties zijn gericht op het toenemende belang van duurzaam transport in Europa en zaken als snel toenemende verkeersopstoppingen, luchtvervuiling en lawaai." De nieuwe units in het assortiment van Athenia bieden de meest rendabele manier om verwarmings- en koelingsprestaties in hybride en elektrische bussen.


De units in het assortiment van elektrische warmtepompen van Athenia™ bieden comfortabele koeling en verwarming voor honderden elektrische en hybride bussen in heel Europa. De nieuwe generatie units die op Busworld 2019 zal worden geïntroduceerd, beschikt over een grotere externe warmtewisselaar, batterijkoeling en batterijverwarming. Dit alles draagt, afhankelijk van de operationele omstandigheden, bij aan een vermeerdering van het verwarmingsvermogen tot 26 procent en aan een tot 33 procent grotere efficiëntie ten opzichte van de vorige generatie warmtepompen.


Met de nieuwe TDD-units benut Thermo King zijn wereldwijde ervaring in het leveren van airconditioners voor dubbeldekkers in landen als Zwitserland, Canada, de Verenigde Staten, Mexico, Australië, Nieuw Zeeland en Hong Kong, om tegemoet te komen aan de groeiende populariteit van dubbeldekkers in Europa en daarbuiten. De nieuwe units die bij de show worden gepresenteerd zijn circa 30 kilo lichter en kunnen worden uitgerust met een elektrostatisch luchtfilter waarmee kleinere deeltjes kunnen worden gefilterd en het filterreinigingsinterval tot 10 keer wordt verlengd.

0 reacties


Thermo King lanceert duurzame HVAC-innovaties voor bussen bij de Busworld Show 2019 in Brussel

Thermo King®, een marktleider in temperatuurbeheersystemen voor diverse mobiele toepassingen binnen de transportsector en een merk van Ingersoll Rand, verwelkomt bezoekers van 18 tot 23 oktober 2019 bij stand 134B in Hal 1 van de Busworld Europe show in Brussel, België. Bij de show zal Thermo King de nieuwste verwarmings-, ventilatie- en airconditioningoplossingen (HVAC) demonstreren die zijn ontworpen met het oog op duurzaam personenvervoer, waaronder de nieuwste generatie van de vertrouwde Athenia™-warmtepompen en nieuwe lichtgewicht TDD-units voor dubbeldekkers.


De nieuwste generatie van het assortiment van Thermo King Athenia™ MkII elektrische warmtepompen biedt tot bijna 30 procent meer verwarmingsvermogen en efficiëntie ten opzichte van zijn voorganger en biedt klanten de meest efficiënte manier om hybride en elektrische bussen te verwarmen of te koelen.


"We komen naar Busworld om oplossingen te laten zien die op dit moment bepalend zijn voor de toekomst van duurzaam personenvervoer", aldus Urszula von Kreijfelt, Commercieel Directeur van Bus Transport Solutions in Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij Thermo King. "Onze innovaties zijn gericht op het toenemende belang van duurzaam transport in Europa en zaken als snel toenemende verkeersopstoppingen, luchtvervuiling en lawaai." De nieuwe units in het assortiment van Athenia bieden de meest rendabele manier om verwarmings- en koelingsprestaties in hybride en elektrische bussen.


De units in het assortiment van elektrische warmtepompen van Athenia™ bieden comfortabele koeling en verwarming voor honderden elektrische en hybride bussen in heel Europa. De nieuwe generatie units die op Busworld 2019 zal worden geïntroduceerd, beschikt over een grotere externe warmtewisselaar, batterijkoeling en batterijverwarming. Dit alles draagt, afhankelijk van de operationele omstandigheden, bij aan een vermeerdering van het verwarmingsvermogen tot 26 procent en aan een tot 33 procent grotere efficiëntie ten opzichte van de vorige generatie warmtepompen.


Met de nieuwe TDD-units benut Thermo King zijn wereldwijde ervaring in het leveren van airconditioners voor dubbeldekkers in landen als Zwitserland, Canada, de Verenigde Staten, Mexico, Australië, Nieuw Zeeland en Hong Kong, om tegemoet te komen aan de groeiende populariteit van dubbeldekkers in Europa en daarbuiten. De nieuwe units die bij de show worden gepresenteerd zijn circa 30 kilo lichter en kunnen worden uitgerust met een elektrostatisch luchtfilter waarmee kleinere deeltjes kunnen worden gefilterd en het filterreinigingsinterval tot 10 keer wordt verlengd.

0 reacties


Steeds meer vrouwen willen vrachtwagenchauffeur worden

In de sector transport en logistiek werken meer mannen dan vrouwen. Toch is deze sector écht iets voor vrouwen. Dat steeds meer vrouwen het beroep van vrachtwagenchauffeur een aantrekkelijk beroep vinden bleek gisteravond tijdens een Ladies Night in Nieuwegein waar zo’n 200 (toekomstige) vrachtwagenchauffeurs aanwezig waren.

Een speciale Ladies Night voor vrachtwagenchauffeurs vormt de kick-off van een campagne van werkgeversorganisaties TLN en VVT en vakbonden FNV Transport & Logistiek en CNV Vakmensen om meer vrouwen voor de sector transport en logistiek te werven. De campagne past in het diversiteitsbeleid van de sector, is mogelijk dankzij de Stichting Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Beroepsgoederenvervoer (SOOB) en wordt uitgevoerd door Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL). Meer diversiteit is goed voor de sector; het is van maatschappelijk én bedrijfseconomisch belang.

Versnelde toename noodzakelijk

Elisabeth Post, voorzitter TLN: “De groei van bedrijven in onze sector houdt aan, het aantal bedrijven, werknemers en chauffeurs neemt verder toe. Tegelijkertijd blijft de arbeidsmarkt (zeer) krap. Het aantal vrouwen is ondervertegenwoordigd, meer diversiteit is goed voor sector. Daarom is het van belang om deze groep extra te ondersteunen en stimuleren.”
Foto: v.l.n.r. Willem de Vries (STL), Willem Dijkhuizen (FNV Transport & Logistiek, Elisabeth Post (TLN), Gert Jan Jansen (Gespreksleider)

Meer diversiteit biedt kansen

Willem Dijkhuizen, bestuurder FNV Transport & Logistiek: “De sector transport en logistiek bevindt zich in een interessante tijd. Daarin kan een nieuwe aanwas van talent, creativiteit en innovatiekracht goed worden gebruikt. Organisaties die meer divers zijn samengesteld, zijn beter in staat in te spelen op ontwikkelingen in hun omgeving. Meer vrouwen in de sector is niet alleen een bedrijfseconomisch maar ook een maatschappelijk belang.”

Focus op meer vrouwen

Vrouwen zichtbaarder maken waardoor zij een voorbeeld zijn voor andere vrouwen, die daarmee aangetrokken worden tot de sector. Dat was het doel van de speciale Ladies Night voor vrachtwagenchauffeurs. STL: “We kijken terug op een daverend succes. In Nieuwegein waren er meer dan 200 vrouwen aanwezig. De vrouwen konden in gesprek gaan met andere vrouwen die al chauffeur zijn en met mogelijk toekomstige werkgevers. Een rijschool gaf de mogelijkheid om in een vrachtauto het rijden direct te ervaren.”

Goede vooruitzichten

De arbeidsmarkt in transport en logistiek blijft krap. Het aantal openstaande vacatures voor vrachtwagenchauffeurs, transportplanners en logistiek medewerkers ligt op een hoog niveau. Het aantal vrouwelijke vrachtwagenchauffeurs is met 2,6% van het totale aantal vrachtwagenchauffeurs zwaar ondervertegenwoordigd. De sector streeft naar een aandeel van 10%.

0 reacties


CB bouwt nieuw magazijn in Culemborg

Op 1 april 2021 staat er een nieuw magazijn aan de Erasmusweg in Culemborg. Logistiek dienstverlener CB breidt uit met een zogenaamd bakkenmagazijn om zo aan te sluiten bij ontwikkelingen in de markt. Het volledig gemechaniseerde magazijn wordt 30 meter hoog, 30 meter breed en 100 meter lang. De eerste paal gaat dit najaar nog de grond in.

Hans Willem Cortenraad, algemeen directeur CB: ‘Om onze groei te faciliteren en onze service levels verder uit te breiden, is expansie met een ‘bakkenmagazijn’ essentieel. Het magazijn past goed bij de ontwikkelingen in de markt. Wij zien meer behoefte aan opslag van kleinere hoeveelheden. Bovendien neemt het aantal verschillende artikelen dat bij CB op voorraad ligt steeds verder toe. Dit betekent in de praktijk dat we vaker de ‘grijpvoorraden’ moeten aanvullen. Aan de andere kant neemt de omvang van een bestelling per klant af en neemt het aantal bestellingen juist toe (onder meer door de invloed van internet).’

Het nieuwe magazijn werkt met shuttle robots en heeft een capaciteit van 150.000 ‘bakken’ en een handlingscapaciteit van 2000 bakbewegingen per uur en is uit te breiden met nog eens 150.000 bakken.

Cortenraad: ‘Herbevoorraden en verzamelen van orders gebeurt volautomatisch vanuit dit magazijn zonder dat daar handen aan te pas komen. We werken volgens het ‘goods-to-man’ principe – goederen komen naar de mensen toe in plaats van andersom. Het magazijn is bovendien zo ontworpen dat het flexibel en schaalbaar is in capaciteit.’

Bouwpartners
Vandaag ondertekende CB de contracten met de bouwpartners: De Vries en Verburg voor de bouw van het pand en PSB voor de material handling (inrichting magazijn).

Nieuw aanzicht
Het nieuwe magazijn komt vóór het huidige hoogbouw-magazijn van CB. Het naast elkaar plaatsen van de magazijnen heeft efficiency- en procesvoordelen. Op het hoogbouw-magazijn staat een inmiddels iconisch schilderij dat met de nieuwbouw uit het zicht verdwijnt. Cortenraad: ‘Het schilderij is in onze regio een markant herkenningspunt dat verdwijnt. Met de nieuwbouw en het moderne uiterlijk van het nieuwe magazijn onderstrepen we de toekomst, passend bij het CB van nu en morgen.’

0 reacties

13 Oct 2019

12 Oct 2019

09 Oct 2019