Truckfan Nieuwsposter


Foto's
3632
Video's
0
Topics
0
Reacties
654
Stemmen
73
Volgers
1

Over mij

Leeftijd: 52jr
Laatst online: 1u geleden

Geen bot! Maar wel verantwoordelijk voor het posten van nieuwsberichten en persfoto's op truckfan.

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering

Advertentie


28 Jan 2022

Simon Loos gaat imago chauffeursvak verbeteren

De Nederlandse logistieke sector kampt al jaren met een chauffeurstekort. Om meer mensen
enthousiast te maken voor een baan in de logistiek, gaat Simon Loos zich inzetten om het imago van
het chauffeursvak te verbeteren met de campagne “Superhelden van Simon Loos”. Speerpunten van
de campagne zijn het zichtbaar maken van de vaak onzichtbare, maar essentiële rol in onze
maatschappij en de waardering en trots die dat verdient.
Algemeen directeur Peter Appel: “Bij Simon Loos werken zo’n 3.000 chauffeurs die dag en nacht op de
achtergrond een onzichtbare heldenrol vervullen. Zo leveren zij een bijdrage aan het kerstdiner, het
biertje in de kroeg, de verse lunch bij het strandpaviljoen en onze goedgevulde koelkasten. Natuurlijk
ziet iedereen vrachtwagens op de weg rijden, maar slechts weinig mensen zijn zich bewust van de rol
die dat speelt in hun leven. Wij zijn altijd onderweg met een missie. Dát willen we laten zien.”
Lancering campagne
28 januari lanceert Simon Loos de Superheldencampagne met bestickerde opleggers die door het hele
land rijden. Dit is de eerste stap om breed de aandacht te vestigen op het belang en de mooie
aspecten van het chauffeursvak. Daarnaast maakt het familiebedrijf een documentaireserie waarin
zeven van hun superhelden gevolgd worden en laten zien wat werken als chauffeur inhoudt. Want
naast dat het essentieel werk is, is het ook nog eens heel uitdagend werk. Denk daarbij aan het
manoeuvreren door drukke, smalle straten en rijden in allerlei weersomstandigheden. Dat is echt
vakwerk waar je uitmuntende rijvaardigheden voor moet hebben.
Gewaardeerd als superhelden
Simon Loos kijkt niet alleen naar de buitenwereld, maar ook naar zichzelf als het gaat om waardering
voor chauffeurs. Daarom past deze Superheldencampagne ook zo goed. Operationeel directeur Simon
Loos: “Op deze manier laten we aan onze chauffeurs zien hoe waardevol ze zijn. We vinden het
belangrijk dat zij zich ook echt superhelden voelen en trots zijn op wat ze doen.” Daarom zal het
thema ook intern op allerlei manieren aandacht krijgen, waaronder de radio-uitzendingen van
Vrienden van Loos radio en in het personeelsmagazine ‘Wat is er Loos’.

0 reacties

27 Jan 2022

Vredestein banden gehomologeerd op Liebherr wielladers

Liebherr – wereldwijd een van de toonaangevende bedrijven op het gebied van bouwmachines – heeft overeenstemming bereikt met Apollo Tyres Ltd. voor de levering van Vredestein-banden voor verschillende wielladermodellen. De Vredestein Endurion en Flotation Trac banden zijn gehomologeerd voor de Liebherr compacte wielladers L 504, L 506 en L 508. De populaire Vredestein Endurion is de kampioen op harde ondergronden. Het extra sterke karkas en het robuuste loopvlak bieden maximale radiale en laterale stabiliteit en optimaal comfort. Bovendien zal de uitzonderlijk lange levensduur van de Vredestein Endurion de totale gebruikskosten aanzienlijk verlagen.
Voor Liebherr's telescopische wiellader L 509 Tele is de Vredestein Flotation Trac gehomologeerd. De Vredestein Flotation Trac is ontworpen met unieke niet-parallelle dwarse nokken die leiden tot voortdurende tractie, zelfs in de moeilijkste omstandigheden. Het versterkte middengedeelte met rubber in de rijrichting zorgt voor een stabiel rijgedrag en een lange levensduur van de band. Daarnaast zorgt de robuuste hielconstructie voor een hoge mate van betrouwbaarheid wat leidt tot een optimale productiviteit.
De compacte laders van Liebherr staan bekend als veilige en betrouwbare machines in een groot aantal verschillende industrieën. Deze krachtige, veilige en veelzijdige wielladers kunnen een hele reeks verschillende materialen aan met een hoge productiviteit. Liebherr compacte wielladers worden geproduceerd in Bischofshofen, Oostenrijk, waar Liebherr's competentiecentrum voor wielladers is gevestigd.
De eerste Liebherr compacte wielladers uitgerust met Vredestein-banden, zullen naar verwachting begin kalenderjaar 2022 op de markt komen.
Gehomologeerde maten:
VREDESTEIN Endurion 340/80R18 IND 143 A8/B
VREDESTEIN Endurion 400/70R18 IND 147 A8/B
VREDESTEIN Endurion 400/70R20 IND 149 A8/B
VREDESTEIN Flotation Trac 560/45R22.5 IMP 160D

0 reacties

26 Jan 2022

MAN breidt fabriek in Krakau uit

MAN Truck & Bus voert het tempo op van zijn transformatie om een toppositie te verkrijgen op het gebied van emissievrije aandrijflijnen, digitalisering en autonome functies. Een belangrijk onderdeel van de transformatie is de uitbreiding van de fabriek in Krakau, Polen. MAN investeert zo’n 130 miljoen euro in de productievestiging, die tegen september 2022 met ongeveer een derde in oppervlakte wordt vergroot en waar dagelijks zo’n 300 voertuigen en cabines kunnen worden geproduceerd.

Deze uitbreiding omvat de bouw van een nieuwe hal van 26.000 m2 voor de productie van cabines, en een hal van 10.000 m2 voor het Truck Modification Center, waar nieuwe vrachtwagens tot in detail kunnen worden aangepast aan de eisen van de klant. De oppervlakte van het fabrieksterrein wordt vergroot van 24 naar 41 hectare, en er worden in totaal zo’n 1.500 nieuwe banen gecreëerd. Op termijn zal ongeveer driekwart van alle MAN-trucks en bijbehorende cabines in Krakau worden geproduceerd. De fabriek wordt ook voorzien van een nieuwe bio-energiebron.

"De uitbreiding van de fabriek is een belangrijke bouwsteen in onze transformatie. In Krakau creëren we een zeer flexibele en variabele locatie, waar we op één en dezelfde productielijn een brede line-up kunnen bouwen, van onze lichte tot zware vrachtwagens", aldus CEO Alexander Vlaskamp.

De uitbreiding van de fabriek in Krakau maakt deel uit van het transformatieproces waarmee MAN zich klaarstoomt voor een duurzame toekomst. Met de investeringen wil MAN de omzet laten stijgen tot 1,7 miljard euro.

0 reacties


DAF benoemt 'International Dealers of the Year 2022'

De Franse dealer Groupe Lefevre is tijdens de online DAF International Dealer Meeting uitgeroepen tot 'DAF International Dealer of the Year 2022'. De Nederlandse dealers Van Tilburg-Bastianen Groep, Bakker Bedrijfswagens en Truckland vielen ook in de prijzen. Groupe Lefevre overtreft de verwachtingen van de klant op alle gebieden en hun werkplaatsen beheersen het principe van 'First Time Right' als geen ander. Dat maakt de dealer de verdiende winnaar van 2022.

Elk jaar bekroont DAF zijn best presterende dealers met een onderscheiding. Terwijl sommige een prijs ontvangen voor uitstekende klanttevredenheid, worden anderen erkend voor ongekende resultaten op het gebied van groei, algemene bedrijfsprestaties of het aanbieden van nieuwe of gebruikte trucks, financiële dienstverlening of onderdelen. De dealer die op al die vlakken opvalt, wordt uitgeroepen tot ‘International Dealer of the Year’.

‘De best denkbare partner van klanten’
“Alleen een dealer die enerzijds nieuwe maatstaven zet op het gebied van klantervaring en anderzijds constant wil groeien door te investeren in zijn vestigingen en trainingen, verdient de titel 'DAF International Dealer of the Year'”, aldus DAF Trucks president Harry Wolters bij de online prijsuitreiking. “Groupe Lefevre is vastbesloten om op alle vlakken de best mogelijke partner te zijn voor haar klanten, ongeacht of het gaat om de verkoop van zware en middelzware trucks en PACCAR Parts of het aanbieden van producten van PACCAR Financial en DAF MultiSupport. Deze dealer – met meerdere vestigingen in het noordwesten van Frankrijk – is de ‘Top Performer’ in klanttevredenheid. Groupe Lefevre biedt uitstekend verkoopadvies en ruime openingstijden en heeft hoogopgeleide, goed getrainde mensen in dienst. Samen met de ‘First Time Right’ resultaten van de werkplaats, is dit wat deze dealer voor klanten zo onderscheidend maakt.”

PACCAR Financial, PACCAR Parts, Used Trucks en
DAF MultiSupport Awards
De best presterende dealers op het gebied van financiële dienstverlening, de verkoop van onderdelen, gebruikte trucks en reparatie- en onderhoudscontracten worden ook erkend tijdens de jaarlijkse DAF International Dealer Meeting.
Gerrit-Jan Bas, Managing Director van PACCAR Financial Europe, zette dealer France Poids Lourds in de schijnwerpers voor het overtreffen van de verkoopdoelstellingen van gebruikte trucks. Dealer Wilhelm Fricke in Duitsland presteerde uitmuntend op het vlak van het bieden van de beste financiële dienstverlening aan haar klanten.

Voor de uitzonderlijk hoge beschikbaarheid van onderdelen prees Dick Leek, General Manager van PACCAR Parts Europe, Van Tilburg-Bastianen Groep (met vestigingen in Nederland en Polen). Die hoge beschikbaarheid garandeert klanten immers een maximale uptime van hun truck. EBB in Duitsland ontving de DAF MultiSupport Award voor uitmuntende prestaties op het gebied van reparatie- en onderhoudscontracten.


Gold, Silver en Growth Awards
DAF beloonde ook een aantal van haar dealers voor hun algemene prestaties (Gold en Silver Award Winners) of klantenservice en bedrijfsgroei (Growth Award).

Gold Award:
Greenhous (UK), Centrako Group (LT), Watts Trucks Centre (UK), ESA Trucks Polska (PL), Lawrence Vehicles (UK)
Silver Award:
SERVIDAF (ES), Zarpellon Veicoli Industriali (IT), Ford & Slater (UK), Truckland (NL), Wietholt (D), Dtruck (IT), Poids Lourds 86 (F), Turbo’s Hoet (BG), DAF Frankfurt (D), Neva Group (CZ)
Growth Award:
Bakker Bedrijfswagens (NL), Tschann Nutzfahrzeuge (AT), Gazzola (IT), Hergovisa (ES)

Met meer dan 1.100 locaties in Europa en daarbuiten zijn DAF-klanten altijd rekenen op een dealer of servicelocatie in de buurt, zodat ze zeker zijn van eersteklas ondersteuning en een uitgebreid dienstenpakket om de uptime te verhogen en zowel de onderhouds- als de bedrijfskosten te verlagen.

0 reacties

25 Jan 2022

Berlikumer bakjesmobiel: Scania P320 voor Sneek Recycling

Berlikumer ondernemers Rinsma en Rondaan hebben hun handen weer eens ineen geslagen, met zoals bij hun gebruikelijk weer een prachtig eindresultaat: deze Scania P320 voor Sneek Recycling. Rondaan heeft het Scania-chassis voorzien van een een VDL P14 portaalsysteem. Dit systeem is onder andere voorzien van radiografische afstandsbediening en een afnetsysteem. Door gebruik te maken van een afnetsysteem op de truck hoeft de chauffeur niet meer op de laadbak te klimmen om een net over de container te trekken, naast dat dit veiliger is kan er zo ook sneller worden gewerkt. Veel veilige en winstgevende kilometers met deze schoonheid toegewenst!

0 reacties

21 Jan 2022

Begeleiding en advies voor eigen rijders: ikbeneigenrijder.nl

Het nieuwe platform ikbeneigenrijder.nl helpt zelfstandige vrachtwagenchauffeurs en die dat willen worden aan relevante informatie. Initiatiefnemer Kleyn Trucks voorziet hiermee in een groeiende behoefte.
Met de groeiende belangstelling onder vrachtwagenchauffeurs om eigen rijder te worden, neemt ook de behoefte aan informatie en begeleiding toe. Wendy Claassen, campagne-marketeer bij Kleyn Trucks: “Het regelwerk is voor eigen rijders enorm. Het is werk waar chauffeurs meestal niet vrolijk van worden, leert onze ervaring. Het sluit zelden aan bij de motivatie, talenten en vaardigheden van de chauffeurs. Hierdoor worden zaken soms vergeten of onjuist uitgevoerd. Met goede hulp is dat te voorkomen.”
Die hulp is de nieuwe website ikbeneigenrijder.nl. Op deze site is informatie over alle administratieve en andere stappen te vinden die chauffeurs moeten zetten om aan de slag te gaan. “En dat zijn er nogal wat”, aldus Claassen. Ze verwacht dat met de geboden hulp het werkplezier toeneemt. “Het geeft gemoedsrust als je weet dat je zaken goed zijn geregeld. Als chauffeur kun je je daardoor focussen op wat je graag doet: vracht vervoeren.”

De website wordt de komende tijd fors uitgebreid. “Chauffeurs leren graag en veel van elkaar en daarom gaan we ook hun verhalen en ervaringen via ikbeneigenrijder.nl delen. Ook komen er handige tools en tips.” Ikbeneigenrijder.nl is er voorlopig alleen voor Nederlandse chauffeurs. Kleyn Trucks overweegt ook versies in andere talen.

Kleyn Trucks, gevestigd in Vuren aan de snelweg A15, is wereldwijd een van de grootste onafhankelijke handelsondernemingen op het gebied van gebruikte bedrijfsvoertuigen. Het aanbod bestaat uit een steeds wisselende voorraad van 1200 tweedehands vrachtwagens, trekkers, opleggers en aanhangwagens van alle Europese merken, bouwjaren en prijsklassen.

0 reacties


Nieuwe Tekno modellen week 3 2022

Vanaf vandaag zijn er weer een paar hele mooie nieuwe modellen te koop bij Tekno. Via tekno.nl zijn deze te bestellen. Kluitmans. Kluitmans vies. Ronny Ceusters. Evans. Dekker. Vitrine voor trekker-oplegger met houten bodem. Daarnaast zijn er ook enkele modellen aangekondigd die er aan zitten te komen en nu al gereserveerd kunnen worden: Australische witte flatbed trailerdolly. ASG Sigurd Andersson. Sam Star Flowers. Deze blogpost is mede mogelijk gemaakt door Tekno.

0 reacties

20 Jan 2022

Agrarhandel Weser-Ems kiest weer voor de kwaliteit van Rondaan

Vorig jaar schreef ik al eens over Agrarhandel Weser-Ems (AWE), waarom ze bij Rondaan koopt en niet bij één van de tientallen Duitse carrosseriebouwers. In de periode daarna zijn weer meerdere nieuwe voertuigen door Rondaan aan hen afgeleverd. In september 2021 bijvoorbeeld een nieuwe RAF bulkkipper. Deze week werd het trekpaard voor de aanhangwagen in kwestie afgeleverd, de nieuwe Volvo FM uit dit bericht. De auto is voorzien van een Rondaan bulkkipper met pneumatische losinstallatie. Veel veilige en winstgevende kilometers met deze prachtige truck toegewenst AWE!

0 reacties

18 Jan 2022

TLN waarschuwt voor chaos bij grenzen, extra CO2-uitstoot en hogere kosten

Vanaf 2 februari moeten alle vrachtwagenchauffeurs bij of net na de grens stoppen om handmatig in de tachograaf aan te geven dat zij een landsgrens passeren. Dat leidt mogelijk tot chaos bij grensovergangen, onnodige extra CO2-uitstoot en hogere kosten voor vervoerders, waarschuwt Transport en Logistiek Nederland (TLN).

De verplichting is onderdeel van het Mobility Package, een pakket van Europese wet- en regelgeving voor het goederen- en personenvervoer. Vanaf 2 februari wordt de tachograaf ook gebruikt om te controleren wanneer een chauffeur in het buitenland rijdt. Chauffeurs zijn daarom vanaf volgende maand verplicht om bij de grens of de eerst mogelijke stopplaats na de grens de landcode in te voeren. Die invoer kost, samen met het op- en afrijden, ongeveer vijf minuten tijd.

Chaos
Dit leidt mogelijk tot chaos en verkeersonveiligheid aan de grenzen, waarschuwt TLN. Op basis van cijfers van Rijkswaterstaat schat TLN dat dagelijks ongeveer 96.000 vrachtwagens de Nederlandse grens passeren. Alleen bij de A67 bij Venlo gaat het al om circa 14.000 vrachtwagens per dag. Als die straks en masse bij de grens of dezelfde rustplaats of tankstation vlak na de grens gaan stoppen, staat het geringe aantal parkeerplaatsen binnen de kortste keren vol.

Verkeersveiligheid
Met grote risico’s voor de verkeersveiligheid. TLN verwacht namelijk dat veel chauffeurs deze stop zullen gebruiken om iets langer stil te staan, bijvoorbeeld om hun verplichte pauze te nemen. Dan lopen de weinige rustplaatsen nog sneller vol. Als alle chauffeurs zich daadwerkelijk aan de nieuwe regels houden, zullen zij mogelijk ook stil gaan staan op een vluchtstrook, of in- of uitvoegstrook.

Risico op sancties
Wanneer chauffeurs zich niet aan de nieuwe regels houden, kunnen zij in Nederland of andere EU-lidstaten beboet worden en loopt de ondernemer het risico zijn vergunning kwijt te raken. Deze boetes tellen namelijk mee in het ERRU-register, een strafpuntenregister voor het weggoederenvervoer. Het is op dit moment nog volstrekt onduidelijk hoe streng handhavers zullen zijn voor chauffeurs die een volle parkeerplaats uit veiligheidsoverwegingen voorbijrijden en op een later moment de landcode invoeren.

CO2-uitstoot
Naast het oponthoud bij grenzen leidt de verplichte stop tot een enorme hoeveelheid extra CO2-uitstoot. Een vrachtwagen verbruikt ongeveer één liter diesel om vanuit stilstand op 80 km/u snelheid te komen en stoot daarmee 3.2 kg CO2 uit. In totaal zouden 96.000 vrachtwagens dagelijks onnodig 307.000 kilo extra CO2 uitstoten. Evenveel als de jaarlijkse uitstoot van 15 huishoudens. TLN benadrukt dat dit haaks staat op de duurzaamheidsdoelstellingen van de transportsector, maar ook van de Europese Unie zelf: in 2030 wil de EU 55% minder CO2 uitstoten. Let wel: de extra uitstoot geldt niet alleen aan de Nederlandse grenzen, maar doet zich aan alle landsgrenzen binnen de EU voor. Naast de enorme impact op het milieu leidt de verplichte stop tot extra kosten voor vervoerders. Zeker als zij veel op het buitenland rijden. Stilstand kost transporteurs immers geld.

Beter alternatief
Om dit alles te voorkomen, roept TLN de Europese Commissie op de bepaling te veranderen, zodat chauffeurs bij de eerste geplande of feitelijke stop de landcode kunnen invoeren. En niet direct bij of na de grens. Dat is bovendien duidelijker dan de “eerst mogelijke stopplaats” en is beter te handhaven. Bij de totstandkoming van deze regeling pleitte TLN hier al eerder voor. Verder wijst TLN erop dat deze verplichting eind 2025 eindigt. Dan zullen namelijk alle vrachtwagens die internationaal rijden voorzien zijn van een nieuwe tachograaf: de smart tacho 2. Die registreert met behulp van GPS automatisch het land waarin de chauffeur rijdt.

0 reacties


Verkopen zware en lichte bedrijfswagens in 2021 in de plus

In 2021 zijn in Nederland in totaal 12.082 nieuwe zware bedrijfswagens (vrachtwagens) geregistreerd. Een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2020, toen in totaal 11.170 vrachtwagens werden geregistreerd. Ook de registraties van nieuwe lichte bedrijfswagens (bestelwagens) lieten positieve cijfers zien en stegen met 13,3 procent ten opzichte van 2020 naar in totaal 68.443 stuks. Dit blijkt uit cijfers van RAI Vereniging, BOVAG en databureau RDC.


De verkoop van vrachtwagens is in 2021 dankzij de aantrekkende economie en toenemende investeringen door ondernemers flink opgeveerd tot bijna 12.100 stuks. Dit aantal had volgens RAI Vereniging en BOVAG nog hoger kunnen liggen als fabrikanten hun volledige productiecapaciteit hadden kunnen benutten. Helaas wordt ook deze branche geraakt door de stagnerende toelevering van onderdelen, waaronder computerchips. Mede hierdoor viel ook het aantal registraties afgelopen december 18,6 procent lager uit (656 stuks) dan een jaar eerder toen nog in totaal 806 vrachtauto’s werden gekentekend.


De registraties van bestelwagens lieten in de laatste maand van het jaar juist een plus van 18,4 procent zien en kwamen daardoor uit op 4.221 ten opzichte van 3.564 stuks in december 2020. Ondanks dat ook hier de sector profiteert van meer investeringen, speelt het tekort aan onderdelen en de wereldwijde logistieke problemen de sector parten waardoor in deze branche de productie niet op volle kracht kon draaien.


Registratie zero-emissie voertuigen

De verkoop van emissievrije vrachtwagens blijft vooralsnog beperkt. In 2021 werden er in totaal 219 batterij-elektrische trucks geregistreerd en 45 waterstof-elektrisch aangedreven trucks. Hiermee kwam het totaal op 264 uit, terwijl in 2020 nog 487 emissieloze trucks werden geregistreerd. De daling wordt mede veroorzaakt door ondernemers die hun investering uitstellen in afwachting van de aankoopsubsidie op deze trucks.


Voor bestelwagens lag dit anders. In 2021 steeg het aantal elektrisch aangedreven voertuigen (incl. waterstof) van 1.680 in 2020 naar 3.177 stuks in 2021 (+89,1 procent). Sinds maart 2021 kunnen ondernemers gebruik maken van een aankoopsubsidie op elektrische bestelwagen (SEBA-regeling) van maximaal 5.000 euro per voertuig.


Verduurzaming goederenvervoer

De truck- en bestelwagenfabrikanten zetten vol in op de ontwikkeling van duurzame voertuigen, waaronder zero-emissie. Voor de Nederlandse markt is dat van belang nu met de Green Deal Zero Emissie Stadslogistiek is afgesproken om vanaf 2025 een groot aantal binnensteden emissievrij te bevoorraden. Tot 2030 moeten daardoor circa 12.000 zero-emissie trucks op de weg komen voor de bevoorrading van binnensteden. Komende jaren is het financiële gat tussen een zero-emissie truck en conventionele vrachtwagen nog dusdanig groot, dat ondernemers zonder extra steun flink meer moeten investeren. Vanaf medio 2022 komt er weliswaar een subsidieregeling voor zero-emissie trucks beschikbaar, maar RAI Vereniging en BOVAG benadrukken dat om de elektrificatie te versnellen, meer nodig is. Naast de geplande aankoopsubsidie van 40 procent van de meerprijs van een e-truck, is berekend dat tot 2030 circa 1,2 miljard euro extra nodig is om het bedrijfseconomische gat tussen een dieseltruck en zero-emissie vrachtwagen te dichten. Mede daarom willen RAI Vereniging en BOVAG dat in de overgangsfase komende jaren ook andere schone technieken zoals (plug-in)hybride en biobrandstoffen worden omarmd. Hierdoor krijgen ondernemers voldoende schone alternatieven om hun wagenpark te verduurzamen en de uitstoot van CO2 te verminderen.


Tot slot benadrukken beide partijen dat de CO2-doelstellingen alleen kunnen worden behaald door te zorgen voor een robuuste laad- en tankinfrastructuur. Juist op dit punt moeten alle zeilen worden bijgezet en moet komende jaren fors worden geïnvesteerd.

0 reacties

15 Jan 2022

14 Jan 2022

Nieuwe Tekno modellen week 2 2022

Vanaf vandaag zijn er weer een paar hele mooie nieuwe modellen te koop bij Tekno. Via tekno.nl zijn deze te bestellen. Planzer. Moeijes Jaco van ’t Kruis. E. van den Berg. Dobbe. Daarnaast zijn er ook enkele modellen aangekondigd die er aan zitten te komen en nu al gereserveerd kunnen worden: Dairy Top. Wolter Koops. Iveco Pace truck. Deze blogpost is mede mogelijk gemaakt door Tekno.

0 reacties


De laatste loodjes racen het snelst

Wat gebeurde er deze laatste etappe én wat deden de uitvallers deze laatste dagen? Je leest het hier.

0 reacties


Geweldige prestatie Team De Rooy!

Je moet voorbij de overmacht van Kamaz kijken. Het budget waarmee dat team werkt is astronomisch en het enige echte fabrieksteam rijdt, om in de...

0 reacties