Truckfan Nieuwsposter


Foto's
392
Video's
0
Topics
0
Reacties
143
Stemmen
8
Volgers
1

Over mij

Leeftijd: 50jr
Laatst online: 5u geleden

Geen bot! Maar wel verantwoordelijk voor het posten van nieuwsberichten en persfoto's op truckfan.

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering

Advertentie


01 Jun 2020

750 pk op vijf assen voor Vink

Vink uit Barneveld heeft een Volvo FH16 750 10×4 zwaartransport trekker in gebruik genomen. Deze vervangt een FH16 660 10×4, welke na bijna 12,5 jaar trouwe dienst met pensioen mag. De nieuwe trekker wordt ingezet voor exceptioneel transport van kranen, machines en installaties. Vink koos onder meer vanwege de kracht en het rijcomfort in moeilijk begaanbaar terrein voor deze configuratie. De levering kwam tot stand in samenwerking met Harbers Trucks uit Barneveld. Vink houdt zich hoofdzakelijk bezig met advies, engineering, civiele techniek, grondstoffen, sloop, recycling, afvalverwerking en transport van o.a. hijskranen, machines en installaties in binnen- en buitenland. Volvo Trucks

0 reacties

31 May 2020

29 May 2020

Nieuwe Tekno modellen week 22 2020

Vanaf vandaag zijn er weer een paar hele mooie nieuwe modellen te koop bij Tekno. Via tekno.nl zijn deze te bestellen. Intveen. Smerige Ludwig Hermann. Smerige Muller. Smerige Rynart. OPC Eeklo Tekno Event Daarnaast zijn er ook enkele modellen aangekondigd die er aan zitten te komen en nu al gereserveerd kunnen worden: Calport Siem Stout. Wittwer. Tekno bus. Deze blogpost is mede mogelijk gemaakt door Tekno.

0 reacties

28 May 2020

Truckfan Top 10 om over 10: Unimog U1000

Hij kan van alles en dat alles kan ie heel erg goed. Deze week aandacht voor de vierkante neus met daarop een ronde ster: De Unimog U1000 Met deze week foto’s van: Alex Miedema, Martijn Manrho, Sake, Trekkerman Tom, Rick Fendt818 en Harrie Kuiper. Samenstelling Martijn Manrho. Unimog U1000. Unimog U1000. Unimog U1000. Unimog U1000. Unimog U1000. Unimog U1000. Unimog U1000. Unimog U1000. Unimog U1000. Unimog U1000.

0 reacties


Scania is verheugd over het besluit om de tolvrijstelling voor voertuigen op gas in Duitsland te verlengen tot 31 december 2023

Scania ondersteunt de tolvrijstelling voor aardgas- en biogasvoertuigen in Duitsland, omdat gasvrachtwagens een belangrijke stap zijn op weg naar een duurzaam transportsysteem. De per 1 januari 2019 ingevoerde tolvrijstelling voor trucks op CNG- (gecomprimeerd aardgas) en LNG- (vloeibaar aardgas) wordt na 31 december 2020 verlengd tot en met 31 december 2023. CNG- en LNG-vrachtwagens zijn nu al beschikbaar om een transitie naar een duurzaam transportsysteem te bewerkstelligen.


Snelle beslissingen van klanten zijn nu belangrijk


"We verwelkomen de verlengde tolvrijstelling voor CNG- en LNG-trucks tot 31 december 2023, omdat het een extra stimulans is voor transportbedrijven om te investeren in duurzame gasvoertuigen", legt Jan de Vries, Director Sales Scania Nederland, uit. "In de huidige marktsituatie biedt deze beslissing onze klanten belangrijke financiële ruimte om ondanks de turbulente tijden in onze branche de transitie in de richting van een duurzaam transportsysteem verder te stimuleren. Het is nu belangrijk dat onze klanten snel handelen en beslissen om hun investering zo lang mogelijk te laten renderen".


Scania gasvrachtwagen: zuinig, duurzaam en stil in één


CNG- en LNG-voertuigen zijn nu een duurzame optie voor steeds meer transporteurs, omdat ze tot 15 procent minder CO2 uitstoten dan een vergelijkbare dieseltruck. Als Bio-CNG of Bio-LNG wordt gebruikt, kan tot 90 procent CO2 worden bespaard. Aangezien Scania's CNG- en LNG-oplossingen niet alleen aanzienlijke CO2-reducties bieden, maar ook zuiniger zijn en een hoog rendement bieden, stimuleren alle partijen de verandering naar duurzame transportoplossingen.

Scania gasvoertuigen voldoen aan de piek norm waarbij 72dB(A) aandrijflijn geluidsemissie in piek mode niet wordt overschreven.


In Nederland kunnen transportondernemers bij de inzet van een LNG-truck nog tot en met 2021 gebruik maken van een stimuleringsregeling. In deze regeling wordt er een korting van 18.7 Eurocent doorberekend aan de LNG stations in Nederland.


Daarnaast biedt Scania in Benelux bij iedere nieuwe truck een gratis chauffeurstraining aan. Ook bij de aanschaf van een LNG-truck betekent dat dat een chauffeur middels een training de maximale efficiency uit het voertuig kan halen.

0 reacties


Kleine transportbedrijven in de kou

Doordat de regels rond steunverlening geen rekening houden met de praktijk, staan kleine transportbedrijven in de kou. Waar de coronamaatregelen bedoeld zijn om bedrijven overeind te houden, zorgt de uitwerking in de transportsector juist voor het tegendeel. Veel ondernemers met enkele vrachtwagens vrezen voor hun voortbestaan omdat ze niet voor steun in aanmerking komen. Dat zorgt voor veel onbegrip en boosheid. Transport en Logistiek Nederland (TLN) vraagt aandacht voor deze situatie, ook vanwege het belang van deze bedrijven voor Nederland.

Kleine Transportondernemers (KTO’ers) met één tot vijf vrachtwagens kunnen geen gebruik maken van het tweede steunpakket van het Kabinet. Boosdoener is de definiëring van betroffen sectoren op basis van de zogeheten SBI-code. Die gaat eraan voorbij dat kleine transportbedrijven volledig afhankelijk zijn van sectoren waarvoor zij werken. Als een bedrijf geld verdient met transport voor de evenementensector of de horeca, valt de omzet geheel weg. Terwijl die sectoren zelf wel worden geholpen, staat de transporteur buiten spel. Dat is niet alleen slecht voor de bedrijven zelf, maar ook nog eens voor Nederland. ‘Het is ongelooflijk dat het kabinet geen oog heeft voor bedrijven die getroffen sectoren bevoorraden. Als er in die sectoren geen werk is, staan transportondernemers namelijk ook stil. Deze transportbedrijven zijn de kurk waarop Nederland drijft’, aldus TLN-voorzitter Elisabeth Post. ‘Bedrijven met veel omzetverlies vallen nu gewoon buiten de boot. Dat is écht onrechtvaardig. Want als ze zouden werken voor de sierteeltsector, zouden ze wel steun krijgen. Daar is het namelijk wel goed geregeld’.

Minder werk en hoge vaste lasten
Door de grote vraaguitval hebben veel KTO’ers minder werk. Met name transportbedrijven die andere getroffen sectoren zoals de cultuursector of horeca bevoorraden, worden zwaar getroffen. Omdat veel ondernemers ook kleine opdrachten aannemen, kunnen zij hun vrachtwagen niet tijdelijk buiten gebruik stellen, waardoor de hoge vaste lasten blijven. Denk daarbij aan leasekosten, motorrijtuigenbelasting en verzekeringskosten van een vrachtwagen.

Tegemoetkoming Vaste Lasten
Een mogelijkheid om de kleine transportondernemers snel tegemoet te komen is de tegemoetkoming vaste lasten (TVL) ook voor hen open te stellen. TLN roept de politiek op dit mogelijk te maken. Veel ZZP’ers in de transport kunnen namelijk straks ook geen aanspraak meer maken op de Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo), omdat de hoogte van die tegemoetkoming vanaf 1 juni afhankelijk is van het inkomen van een partner. De vaste lasten gaan door, terwijl de inkomsten wegvallen. ‘Verkeerd uitpakkende regelgeving mag niet de nekslag worden voor deze cruciale bedrijven’, aldus Post. ‘Nu puntje bij paaltje komt moet het kabinet noodlijdende bedrijven ondersteunen, want die transportbedrijven zijn onmisbaar om Nederland draaiend te houden. We hebben die nu, maar ook straks heel hard nodig om Nederland uit deze economische crisis te helpen.’

0 reacties


Het Coronavirus – best practices voor airconditioning in bussen en touringcars

De gezondheid van passagiers en chauffeurs is topprioriteit voor exploitanten van touringcars en stads- en streekbussen, en extra belangrijk tijdens de COVID-19-situatie. Naast de algemene regels voor hygiëne en afstand die al van kracht zijn, ligt de focus steeds meer op de beste manier om de airconditioning te gebruiken. MAN Truck & Bus komt met belangrijke aanbevelingen en oplossingen voor chauffeurs en exploitanten.

Of het nu in de supermarkt of op de werkvloer is – overal zijn maatregelen genomen om elkaar maximaal te beschermen tegen coronavirusinfecties. Ook in het groepsvervoer is de gezondheid van passagiers en chauffeurs een topprioriteit. Naast de algemene regels voor hygiëne en afstand die al van kracht zijn, ligt de focus steeds meer op de beste manier om airconditioning te gebruiken. Heinz Kiess, Head of Product Marketing Bus bij MAN Truck & Bus, legt uit hoe busoperators en -chauffeurs op de beste manier het systeem kunnen gebruiken om het risico op infecties voor passagiers te minimaliseren.

Hoe kun je het risico op infectie minimaliseren?Heinz Kiess: “Chauffeurs en operators moeten verschillende maatregelen nemen om de kans te verkleinen dat het virus zich door de passagiersruimte verspreidt. Ten eerste adviseren we om het airconditioningsysteem zo veel mogelijk in de frisse-luchtmodus te gebruiken, zonder recirculatie. Schakel het systeem daarnaast niet handmatig uit, omdat hierdoor alleen de koelcompressor wordt uitgeschakeld en niet de ventilator. Om te voorkomen dat de hoeveelheid verse lucht in de passagiersruimte wordt verminderd, bevelen we tevens aan om ook de ventilatorsnelheid niet handmatig te verlagen. Voor bussen met blaasmondjes boven de passagiers adviseren wij om deze te sluiten voor het begin van iedere reis. Dit kan het comfort voor de passagiers verhogen, omdat ze niet langer worden ‘geraakt’ door een directe luchtstroom. In plaats daarvan komt de lucht alleen uit de ventilatieopeningen van de dakunit. Om de luchtzuiverheid te verhogen, moeten ook de interieurluchtfilters van het airconditioningssysteem regelmatig en met korte tussenpozen worden vervangen.”

Hoe werkt een airconditioningsysteem van een bus doorgaans?
Heinz Kiess: “De streeftemperatuur in de passagiersruimte wordt geregeld met verwarmingselementen die zich zowel onder de stoelen als tegen de zijwanden bevinden. De frontbox en het op het dak gemonteerde airconditioningsysteem helpen daarnaast om de ingestelde temperatuur te handhaven. Ze regelen ook volautomatisch het aandeel verse en gerecirculeerde lucht, die wordt gefilterd door ingebouwde filters, of in sommige gevallen met actieve carbonfilters. De ‘gebruikte lucht’ wordt vervolgens via aparte kanalen afgevoerd. Bij actieve ventilatie wordt de gebruikte lucht via deze kanalen permanent uit het interieur van de bus gezuiverd, wat een naadloze luchtcirculatie garandeert.”

Hoe groot is het risico op infectie via een airconditioningsysteem?
Heinz Kiess: “In theorie kunnen we de mogelijkheid van virusverspreiding via een airconditioningsysteem niet helemaal uitsluiten. We schatten echter in dat het risico erg laag is. Andere factoren - voornamelijk het niet naleven van de geldende algemene hygiëne- en afstandsregels - vormen een veel groter infectierisico. Dit is de reden waarom de door de relevante instanties uitgevaardigde veiligheidsmaatregelen nauwkeurig moeten worden opgevolgd. Daarnaast moeten buschauffeurs en operators ervoor zorgen dat met name de handgrepen regelmatig worden gedesinfecteerd. Het is ook heel belangrijk om goede hygiëne te betrachten bij de ingang van de bus."

Zijn er beschermingsmaatregelen speciaal voor chauffeurs?
Heinz Kiess: "Veel fabrikanten en operators overwegen momenteel om de bestuurderscabine van de passagiersruimte te scheiden met een ruit van bijvoorbeeld plexiglas. Dergelijke oplossingen worden inmiddels al toegepast. Vooral vanuit de markt voor stadsbussen krijgen we hierover veel vragen. Voor onze nieuwe generatie stadsbussen komen we binnenkort met een ​​beschermend scherm voor de chauffeursplek. Dit speciale scherm is zowel af-fabriek of als accessoire via After Sales te bestellen. We hebben ook veel klantvragen over dit onderwerp ontvangen vanuit de andere segmenten, zoals die van de intercity-bussen. In ons MAN Bus Modification Center in Plauen werken we aan op maat gemaakte oplossingen voor onze klanten. Op dit moment zijn de regels en specificaties op internationaal niveau inconsistent, daarom proberen we tot de beste oplossingen te komen die de nationale grenzen overstijgen.”

0 reacties

25 May 2020

Scania S580 8×4 voor P.J. Hoogendoorn

Erwin Visser: “Na een jaar opbouwen was het zover, 23-05-2020 werd de nieuwe Scania S580 8×4 bakwagen geleverd. Week ervoor kreeg ik een appje van Erik dat de langverwachte bakwagen er aan kwam. Wederom weer een plaatje van een auto. Op de dag zelf wat plaatjes gemaakt maar het was zo gezellig dat er ook niet meer van gekomen is. Dus zondagmorgen even terug en de auto bij de oprit van Mantrans (het moederbedrijf, red.) neergezet. Mede door het weer kon het makkelijk aangezien de zon meestal knap in de weg hangt. Dus na een geslaagde zaterdag de zondag bij

0 reacties

22 May 2020

Nieuwe Tekno modellen week 21 2020

Vanaf vandaag zijn er weer een paar hele mooie nieuwe modellen te koop bij Tekno. Via tekno.nl zijn deze te bestellen. P.B. Andersen. Tallaksen. Jan de Rijk. Stolk (dirrrty) Peischl, Frankie Wilson. Daarnaast zijn er ook enkele modellen aangekondigd die er aan zitten te komen en nu al gereserveerd kunnen worden: Raba Hungarocamion. Alf Myhre. Verbist. Deze blogpost is mede mogelijk gemaakt door Tekno.

0 reacties

21 May 2020

Truckfan Top 10 om 10 over 10: Bolt Jachttransport

Bolt uit Drachten is specialist in jachttransport en om zulke mooie spullen te vervoeren heb je mooie spullen nodig. Dus deze week in de Truckfan Top 10 aandacht voor Bolt Jachttransport. Met foto’s van: Alex Miedema, Pierius van Solkema en Bram van der Leij. Samenstelling Martijn Manrho. Scania 143 Streamline. Scania R450. Scania R450. Scania R400. Scania R450. Scania R400. Renault Kangoo. Onbekend oplegger. Mercedes-Benz Vito. Scania 143 Streamline.

0 reacties


Tweede steunpakket helpt transportsector niet

Voor transportondernemers schiet het tweede steunpakket van het kabinet tekort. Die conclusie trekt Transport en Logistiek Nederland (TLN). Transportbedrijven die nauw betrokken zijn bij de bevoorrading van getroffen sectoren worden genegeerd, terwijl die betreffende sectoren wel steun krijgen. Ook kleine transportondernemers (KTO’ers) vallen buiten de boot. “Het kabinet wil met dit tweede steunpakket bedrijven gericht hulp bieden, maar slaat de plank behoorlijk mis”, aldus TLN-voorzitter Elisabeth Post.
Verruiming TOGS-regeling

Er komt een extra tegemoetkoming van maximaal 20.000 euro voor MKB-bedrijven, maar alleen bedrijven met een specifieke SBI-code kunnen daar gebruik van maken. De SBI-code waaronder transportondernemingen vallen, is niet opgenomen in de lijst. Deze bedrijven kunnen dus geen aanspraak maken op de steunmaatregel.

Transport en Logistiek Nederland liet eerder al weten de zogeheten TOGS-regeling onrechtvaardig te vinden. Het tweede steunpakket verandert daar helaas niets aan. “Het is ongelooflijk dat het kabinet geen oog heeft voor de ondernemers die getroffen sectoren bevoorraden. Als er in die sectoren geen werk is, staan transportondernemers namelijk ook stil”, onderstreept Post. “Het kabinet maakt bij de sierteelt wél een verbinding tussen sector en betrokken transport en legt bij andere sectoren die relatie met de gehele keten niet. Dat is onbegrijpelijk.” Volgens TLN zijn tussen de 1.000 en 1.300 transportbedrijven de dupe van deze merkwaardige keuze.

Kleine Transportondernemer
Hoewel de Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo) wordt voortgezet, is vanaf 1 juni de hoogte van de tegemoetkoming afhankelijk van het inkomen van een partner. Voor Kleine Transportondernemers (KTO’ers) is dat rampzalig. “Veel eigen rijders komen nu al niet rond”, reageert Post, “als zij straks ook nog gekort worden is dat voor veel KTO’ers funest”. Kleine transportondernemers hebben minder of helemaal geen werk, terwijl zij nog steeds hoge vaste lasten hebben. Denk daarbij aan leasekosten, motorrijtuigenbelasting en verzekeringskosten van een vrachtwagen. Omdat zij ook kleine opdrachten aannemen, kunnen zij hun vrachtwagen niet tijdelijk buiten gebruik stellen, waardoor de kosten blijven.

0 reacties

19 May 2020

18 May 2020

Renault Trucks supports chauffeurs

Net als bij de goederenstroom kent de ondersteuning van Renault Trucks voor transporteurs geen grenzen, ongeacht het merk vrachtwagen. Onder de slogan “Drivers are heroes” heeft de fabrikant initiatieven genomen op nagenoeg elk gebied waarin ze actief zijn, om chauffeurs te helpen die heldhaftig duizenden kilometers blijven rijden om steden te voorzien in hun basisbehoeften, zonder vaak zelf een plek te vinden om te kunnen eten.

Sinds het begin van de COVID-19 crisis en de daaruit voortvloeiende wereldwijde lockdown hebben vrachtwagenchauffeurs overal met dezelfde problemen te maken gehad als het gaat om voedsel. Veel restaurants en truckstops waren of zijn gesloten. Evenals tankstations langs de snelweg, waar de horeca en sanitaire voorzieningen niet meer beschikbaar waren. Met de wetenschap dat dit onmenselijk is, en om chauffeurs en transporteurs te helpen en te ondersteunen, financiert Renault Trucks samen met haar netwerk, foodtrucks om vrachtwagenchauffeurs van gratis maaltijden te voorzien. “Ongeacht het merk wat ze rijden”, legt Christophe Martin, algemeen directeur van Renault Trucks Frankrijk uit, “we willen de hele truckergemeenschap écht helpen. Deze maaltijden zijn noodzakelijk en het is belangrijk om ze juist daar mee te ondersteunen. Zij moeten hun werk kunnen voortzetten. Want transport is essentieel voor de samenleving als geheel om effectief te kunnen blijven functioneren”.

Meer dan een derde van het netwerk van Renault Trucks Frankrijk heeft dagelijkse distributie van eten en drinken opgezet. Dit wordt rechtstreeks verzorgd, vanuit Renault Trucks-werkplaatsen direct gesitueerd aan hoofdwegen. Sinds 20 april zijn er bijna 500 gratis maaltijden aan chauffeurs geserveerd. “We dachten dat op 11 mei, met het einde van de strikte sluiting in Frankrijk, de vraag zou opdrogen, maar het tegenovergestelde gebeurt, aangezien andere werkplaatsen zich bij de beweging aansluiten en daarmee blijven ze chauffeurs naar hen toe trekken”, legt Christophe Martin uit, zich bewust van de sociale verantwoordelijkheid van het merk.

Europese ondersteuning
In Zwitserland werden koffie en croissants, gevolgd door hotdogs en hamburgers, aangeboden aan passerende vrachtwagenchauffeurs. Dit gebeurde langs de snelweg A1, in drie verschillende parkeergarages: Birrfeld, Hurst en St-Prex. Volgens Tarcis Berberat, algemeen directeur van Renault Trucks Zwitserland: “Het zijn de chauffeurs die door hun niet-aflatende inzet de basis hebben gelegd die ons door deze ongekende crisis zullen leiden. Zij hebben met name ziekenhuizen voorzien van vitale medische apparatuur. Dit initiatief is bedoeld om onze dankbaarheid en onfeilbare steun aan hen uit te drukken”.

In Spanje had de dochteronderneming van Renault Trucks ook het vooruitzicht om een foodtruck te positioneren op de strategische locatie van MercaMurcia, een van de grootste groothandelsmarkten in Spanje, om gratis drankjes en snacks uit de delen aan chauffeurs die hun goederen afleveren. Zoals François Bottinelli, algemeen directeur van Renault Trucks Spanje opmerkt: “Onze voertuigen ondersteunen de wereldwijde productie en distributie van voedsel en maken het mogelijk om essentiële goederen te vervoeren. Onze plaats is naast de vervoerders die de vrachtwagens besturen, om hun werk zo gemakkelijk mogelijk te maken”.

De hulp aan vervoerders is echter niet beperkt tot voedsel. Beschermende uitrusting is ook gedoneerd aan bezorgers die mogelijk zijn blootgesteld aan het virus tijdens het laden en lossen. In Nederland zijn er 1.100 flessen desinfecterende hand gel gedistribueerd die worden uitgeven via het dealernetwerk en in Israël worden 1.500 systematisch maskers in de kleuren van het merk uitgedeeld aan klanten en chauffeurs die de werkplaatsen in het hele land betreden.

Naast deze steun voor chauffeurs zijn er sinds eind maart ook andere solidariteitsinitiatieven geïntroduceerd door Renault Trucks-medewerkers om eerstelijnswerkers te helpen bij de bestrijding van het COVID-19 virus. Toen ziekenhuizen geen beschermende kleding meer hadden, begonnen 160 vrijwillige werknemers thuis wegwerp schorten te maken van plastic, met een snelheid van 12.000 schorten per dag. Vanaf 14 mei zijn er meer dan 400.000 schorten geleverd aan de Hospices Civils de Lyon en de Regionale Gezondheidsdienst.

Op een vergelijkbare manier worden er wegwerpjaponnen gemaakt, die door de mouwen complexer zijn, vervaardigd door vijftig vrijwilligers die parttime werken in de fabriek te Vénissieux, (Frankrijk) of thuis, met een snelheid van 1.600 eenheden per dag, wat een totaal maakt van meer dan 25.000 japonnen vanaf 14 mei. Naast deze uitrusting hebben zesendertig vrijwilligers zich verzameld voor het realiseren van 3D-geprinte vizieren en beschermende brillen, met een productie van 1.800 eenheden per week.

Last but not least, aangezien solidariteit geen grenzen kent, zijn er in Frankrijk, Roemenië en Hongarije sponsorovereenkomsten gesloten tussen Renault Trucks en het Rode Kruis en andere hulporganisaties om voertuigen te leveren die nodig zijn om noodhulpapparatuur en voedsel te leveren. En heeft Renault Trucks Nederland haar demovoertuigen beschikbaar gesteld voor het vervoer van vitale goederen.

0 reacties


IM Efficiency maakt van vrachtwagens mobiele zonneparken

Vervoerders kunnen binnenkort zo’n 6.000 kilo CO2 en 2.500 euro aan brandstof per jaar besparen door daken van vrachtwagens te voorzien van zonnepanelen. IM Efficiency, producent van ‘SolarOnTop’, werkt samen met een aantal grote transporteurs aan een laatste praktijkproef. Voor de commerciële introductie van SolarOnTop zijn investeerders uit Nederland en België aangetrokken. IM Efficiency verwacht in de Benelux op korte termijn zo’n 4.000 trailers van zonnepanelen te voorzien.

Duurtesten wijzen uit dat SolarOnTop, met zonnepanelen van slechts een paar millimeter dik, een brandstofbesparing tot 5,5 procent kunnen opleveren. Bovendien worden de kosten voor onderhoud teruggebracht, omdat SolarOnTop slijtage vermindert. “Afhankelijk van het type rit en voertuig komt dat in ons klimaat neer op een besparing van 2.500 euro per jaar”, weet medeoprichter Martijn lldiz op basis van duurproeven. “Dat komt omdat de dynamo geen elektriciteit meer hoeft op te wekken voor de apparatuur van de vrachtwagen. Daarmee leveren we een flinke bijdrage aan de verduurzaming van de transportsector: zo’n zes ton CO2 per vrachtwagen. De investering is in minder dan drie jaar terugverdiend.”

De laatste testcase, een praktijkproef van vier maanden in samenwerking met onder andere Vos Logistics uit Oss en Emons Group uit Milsbeek, gaat volgende maand van start. Het doel van deze samenwerking is het verzamelen van data ten behoeve van de productie en de certificering van SolarOnTop. Ook de samenwerking met partners uit het automotive netwerk wordt versterkt. IM Efficiency verhuist daarvoor haar R&D-activiteiten naar de Automotive Campus in Helmond.

BOM Brabant Ventures investeert samen met een grote logistieke ondernemer en een Belgische investeerder in de certificering en het markt- en productieklaar maken van SolarOnTop. Marc de Haas, business developer bij BOM Brabant Ventures: “IM Efficiency past heel goed in ons streven om Brabant energieneutraal te maken. Minstens zo belangrijk is de toegevoegde waarde van het bedrijf voor het Brabantse ecosysteem. We lopen internationaal voorop in de ontwikkeling van duurzame, slimme mobiliteit. Onderlinge samenwerking zal die leidende positie in de wereld alleen maar verder versterken.”

0 reacties