Truckfan Nieuwsposter


Foto's
204
Video's
0
Topics
0
Reacties
89
Stemmen
5
Volgers
1

Over mij

Leeftijd: 50jr
Laatst online: 3d geleden

Geen bot! Maar wel verantwoordelijk voor het posten van nieuwsberichten en persfoto's op truckfan.

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering

Advertentie


30 Mar 2020

Boete en beslag transportondernemer Amersfoort

Een transportbedrijf uit Amersfoort en de feitelijke leidinggevende hebben wegens 27 overtredingen van de Wet arbeid vreemdelingen (Wav) in totaal een boete opgelegd gekregen van €378.000,- van de Inspectie SZW. Daarnaast is beslag gelegd op een vrachtwagen van het bedrijf.

Uit onderzoek van de arbeidsinspecteurs van de Inspectie SZW is gebleken dat het transportbedrijf negen Turkse vreemdelingen arbeid heeft laten verrichten als vrachtwagenchauffeur, waarvoor geen tewerkstellingsvergunning was afgegeven.

Daarnaast bleek dat het transportbedrijf nog 18 onbekende arbeidskrachten arbeid liet verrichten, eveneens als vrachtwagenchauffeur. Aan de vordering van de Inspectie SZW om de identiteit van deze arbeidskrachten kenbaar te maken werd niet voldaan.

Uit het onderzoek bleek verder dat het transportbedrijf geen personeel op haar loonlijst heeft staan en tijdens het onderzoek deed voorkomen dat zij de chauffeurs inleende van een Bulgaarse onderneming. Uit nader onderzoek bij de Bulgaarse autoriteiten bleek dat deze onderneming al jaren niet meer bestaat.

Het transportbedrijf heeft voor de overtredingen van de Wav een boete opgelegd gekregen van in totaal € 216.000,-. Aan de feitelijke leidinggevende is een boete opgelegd van € 162.000,- voor het leidinggeven aan deze verboden gedragingen. Daarnaast heeft de Inspectie SZW conservatoir beslag gelegd om zeker te stellen dat de opgelegde boete kan worden verhaald op het transportbedrijf. Er is beslag gelegd onder meer een vrachtwagen en bankrekeningen van het transportbedrijf.

0 reacties

28 Mar 2020

Volvo FH-4 containerwagen voor Theo de Vries

Zojuist is in Bitgum deze prachtige nieuwe Volvo FH afgeleverd aan Theo de Vries, in de kleuren van JDV uit Sint Annaparochie. De truck is aan hen verkocht door Ronny Niemarkt van M.S. de Vries. Hij is voorzien van een 540 pk sterke motor, gekoppeld aan een dual clutch automaat. De FH is daarnaast voorzien van de ruime Globetrotter XL cabine en ene gestuurde naloopas. De Hiab Multilift haakarm is door Pier de Haan opgebouwd. Veel veilige en winstgevende kilometers toegewenst!

0 reacties

27 Mar 2020

Nieuwe Tekno modellen week 13 2020

Vanaf vandaag zijn er weer een paar hele mooie nieuwe modellen te koop bij Tekno. Via tekno.nl zijn deze te bestellen. Denny D Frakt. Jakob Pedersen. Langtransport. Farm Trans koeler. Farm Trans onderlosser. Daarnaast zijn er ook enkele modellen aangekondigd die er aan zitten te komen en nu al gereserveerd kunnen worden: Miljotrans. Altrex. Dozza. Gardner. Deze blogpost is mede mogelijk gemaakt door Tekno.

0 reacties

26 Mar 2020

Truckfan Top 10 om 10 over 10: Supermarkthelden

Terwijl ons landje en de hele wereld in brand lijken te staan zijn de chauffeurs druk bezig om de wereld een klein beetje te laten draaien, maar voor ons allemaal zijn het de chauffeurs in de supermarktbevoorrading op dit moment erg belangrijk dus daarom deze week speciale aandacht voor de chauffeurs die er voor zorgen dat we wat te eten hebben en onze billen kunnen afvegen. Met deze week foto’s van: Lucas Ensing, Alex Miedema, Jaco Terlouw, Martijn Manrho, Derk Beekman, Arjan Dijkers en Jan Korte Verder uiteraard ook van onze kant, blijf gezond, houdt afstand van elkaar (op de

0 reacties

25 Mar 2020

Broshuis stopt tijdelijk haar productie

Broshuis ziet zichzelf genoodzaakt om per 30 maart 2020 haar productie te stoppen. Dit heeft twee redenen. De eerste is dat de veiligheid in het geding komt met de anderhalve meter afstand regel. Daarnaast zijn er tekorten aan cruciale onderdelen door diverse sluitingen bij toeleveranciers. Men hoopt, afhankelijk van hoe de situatie zich ontwikkelt, half mei weer te beginnen met produceren. Pieter Bas Broshuis: “Het werken met zware componenten in combinatie met de 1,5 meter afstandsregel, maakt het veilig werken simpelweg onmogelijk. Voor ons onacceptabel. Om ervoor te zorgen dat het wagenpark van onze klanten kan blijven rollen, zal onze

0 reacties

24 Mar 2020

HARBERS TRUCKS BESTE RENAULT TRUCKS-DEALER VAN NEDERLAND

Renault Trucks-dealer Harbers Trucks is in het klanttevreden-heidsonderzoek 2019 als hoogste geëindigd. Autobedrijf Van Dijk Culemborg eindigde als beste werkplaats. In het onderzoek genaamd REx (Retail Excellence) dat door Kantar TNS wordt uitgevoerd, onderzoekt Renault Trucks de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten op verschillende gebieden. De resultaten uit REx geven zowel de service-organisatie als het sales team de mogelijkheid de dienstverlening te optimaliseren.

REx is een onderzoek dat in opdracht van Renault in heel Europa op dezelfde wijze wordt uitgevoerd. Sinds januari 2015 onderzoekt Renault hiermee de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten over de organisatie.


Renault Trucks-dealer Harbers Trucks met vestigingen in Barneveld, Apeldoorn, Duiven, Harderwijk en Veenendaal behaalde als dealergroep de hoogste score en won het klanttevredenheidsonderzoek. Autobedrijf Van Dijk Culemborg behaalde de hoogste score bij de werkplaatsen.


Klanten waren in hun feedback bijzonder positief over beide dealers: “Ik vind het een superfijn bedrijf ze zijn heel klantgericht, ze denken mee en proberen problemen op te lossen.”, aldus een klant van Harbers.


Een andere klant bevestigde dit: “Heel klantvriendelijk en klantgericht, snelle service, zeker een aanrader voor een transport- en koeriersbedrijf.”


Ook over Autobedrijf Van Dijk zijn de klanten tevreden: “Zeer klantvriendelijk, ook naar de kleine klant.”



Kwaliteit dienstverlening verbeteren

Het doel van REx is de kwaliteit van de dienstverlening aan klanten te verbeteren. Een klant die een werkplaats heeft bezocht of een nieuwe bedrijfswagen geleverd heeft gekregen, wordt direct in het navolgende kwartaal gebeld. Het onderzoek wordt als telefonisch interview in opdracht van Renault Trucks uitgevoerd door Kantar TNS in Amsterdam. In 2019 zijn 588 interviews afgenomen.


Dealers kunnen inloggen op een eigen portal en daar real time data bijhouden van het onderzoek. Dit maakt het een goed hulpmiddel om de kwaliteit en de dienstverlening van het dealerbedrijf verder te verbeteren.

0 reacties


Van Dijk Groep wint Volvo Trucks-klanttevredenheidsonderzoek

Van Dijk Groep is voor de tiende keer verkozen tot beste Volvo Trucks-dealer van Nederland. Het bedrijf kwam als winnaar naar voren in het jaarlijkse REx (Retail Excellence) klanttevredenheidsonderzoek van Volvo Trucks. De vestiging van Nijwa Groep in Veenoord is verkozen tot beste werkplaats.

Volvo Trucks-dealergroep Van Dijk heeft vestigingen in Woerden, Utrecht en Culemborg. Voor de tiende keer wint het bedrijf het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van Volvo Trucks.

“We hebben een heel goede samenwerking”, meldt een van de klanten. “Als er problemen zijn, dan is dat te bespreken en wordt het opgelost.”

“We zijn zo tevreden dat we net zeven nieuwe trucks hebben besteld”, meldt een ander.

Weer een andere klant is vooral te spreken over het duidelijke overleg: “...liever één keer teveel bellen dan één keer te weinig.”

Nijwa Veenoord heeft de beste werkplaats
De Nijwa vestiging in Veenoord werd verkozen tot beste werkplaats. Klanten zijn vooral tevreden over het personeel en de kwaliteit van de dienstverlening. “Goed contact, meedenkend personeel en flexibel opgesteld”, meldt een van de klanten van Nijwa Veenoord.

Het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek REx, wat staat voor ‘Retail Excellence’, wordt in opdracht van Volvo Trucks in heel Europa uitgevoerd op dezelfde wijze. Door middel van zowel telefonische als digitale interviews onderzoekt Volvo de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten over de dealer. Klanten geven een rapportcijfer van 1 tot en met 10. De vragen zijn onderverdeeld in de categorieën Sales & Delivery en Workshop & Parts.

Een klant die een werkplaats heeft bezocht of een nieuwe truck geleverd heeft gekregen, wordt kort hierna geënquêteerd. Het onderzoek wordt in opdracht van Volvo Group uitgevoerd door Kantar TNS. In 2019 zijn in totaal 1.246 interviews afgenomen.

0 reacties


Thermo King E-200 elektrische koelunit met reservecapaciteit in Mercedes-Benz Sprinter-bedrijfswagens

Thermo King®, een marktleider in temperatuurbeheersoplossingen voor diverse mobiele toepassingen en een merk van Trane Technologies, kondigt aan dat zijn nieuwe, volledig elektrische E-200-koelunits met meerdere temperatuurzones nu inzetbaar zijn in combinatie met de Mercedes-Benz Sprinter-bestelwagens die voorzien zijn van een backup-accu. De koelunit biedt dan meer dan voldoende capaciteit om aan de behoeften van klanten te voldoen.


De Thermo King E-200-unit is uitvoerig getest en voldoet aan de energiezuinige vereisten om gebruik te mogen maken van de in de Mercedes-Benz Sprinter aanwezige backup-accu voor gebruik. Dit maakt de Mercedes-Benz Sprinter met de E-200-unit een veelzijdige transportkoelingsoplossing die klanten bovendien de optie geeft om twee temperatuurzones in het voertuig te creëren. Daarnaast blijft de koelcapaciteit behouden zonder enige emissies terwijl de bestuurder stopt voor leveringen, pauze of om een andere reden het voertuig tijdelijk uit moet zetten.


"Voor ons als innovator is het uiteindelijke doel om onze klanten baanbrekende, duurzame en bedrijfsgerichte oplossingen te bieden die hun dagelijkse activiteiten toekomstbestendig maken", zegt Eneko Fernandez, productmanagementleider bij Thermo King. "We zijn er trots op dat wij bekend staan om het feit dat we met marktleiders samenwerken om nieuwe technologieën te introduceren. Dat we de ‘Verklaring van Geen Bezwaar’ hebben mogen ontvangen van Mercedes-Benz AG bewijst de sterke samenwerking tussen onze bedrijven en geeft onze klanten de kans om te profiteren van de beste combinatie van distributie- koeltechnologieën."


De E-200-serie vertegenwoordigt de volgende generatie volledig elektrische, emissievrije koelunits en is de nieuwste telg in het almaar groeiende Thermo King-portfolio in niet-dieseloplossingen. In tegenstelling tot de gebruikelijke oplossingen met directe aandrijving, die zijn ontworpen voor dieselverbrandingsmotoren, levert de E-200 een constante capaciteit onafhankelijk van de motoren van het voertuig. De E-200 kan gebruikt worden met zowel elektrische als motoraangedreven voertuigen.


De E-200 heeft geen dieselaangedreven compressor. Het is een plug-and-playoplossing die uitgerust is met gepatenteerd energiebeheer dat bijdraagt aan een lager energieverbruik, verhoogde voertuigautonomie en hogere efficiëntie en betrouwbaarheid. De unit is ook compatibel met de start-stopfuncties van het voertuig en zorgt voor extra besparingen op brandstof.


De reservecapaciteit wordt aangeleverd door de extra accu van het voertuig. Deze kan de unit van stroom voorzien tijdens stops voor leveringen of wanneer de bestuurder pauze heeft. Dit geeft de bestuurder de gemoedsrust en de flexibiliteit om op elk gewenst moment te stoppen zonder de auto stationair te laten draaien om de getransporteerde goederen op temperatuur te houden.


Omdat de E-200 volledig elektrisch is, voldoen de voertuigen aan de PIEK-normen en Urban Vehicle Access Regulations (UVAR's) inzake geluidsniveaus in stedelijke omgevingen waardoor ze in emissiearme zones mogen opereren. Doordat ze zo stil zijn, kunnen ze ook 's nachts ingezet worden.

0 reacties


ZIEGLER BRANDWEERTECHNIEK EN VEILIGHEIDSREGIO MIDDEN- EN WEST-BRABANT SLUITEN EEN RAAMOVEREENKOMST

Dinsdag 3 maart jongstleden is tussen Ziegler Brandweertechniek B.V. en Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant een overeenkomst getekend voor de levering van vijf stuks Ziegler huplverleningsvoertuigen 6x2 met X-Track.

De hulpverleningsvoertuigen worden opgebouwd op een Volvo FH, type 460 High 6x2 met X-Track vrachtwagenchassis.

De voertuigspecificaties zijn als volgt:

Ziegler 8-luiks ALPAS opbouw;
Elektro/hydraulische gestuurde naloopas;
460 pk / 2300 Nm;
4300 mm wielbasis;
Volvo I-shift Dual Clutch 2800 Nm (12 versnellingen);
3 Volwaardige zitplaatsen;
Veiligheids features: ESP, 360 graden camerasysteem, airbags etc.;
Z-Vision verlichtingsconcept;
Ziegler ALPAS 8 luiks opbouw;
Pneumatisch bedienbare lichtmast met draai- en kantelunit;
Hydraulische kraan HIAB X-HIPRO 232 (19,4 Tm);
Hydraulische lier FFW-5 50 kN (50 meter kabel);
Hydraulisch aangedreven generator 230/400V 12 kVA;
Alle lampen in LED uitgevoerd (o.a. LED kast verlichting).

De voertuigen worden gedurende de periode van 2020 – 2021 afgeleverd. De nieuwe hulpverleningsvoertuigen worden afgeleverd aan de korpsen Breda, Roosendaal, Bergen op Zoom, Raamsdonksveer en Tilburg.

0 reacties

22 Mar 2020

Sector slaat handen ineen om bedrijven en werknemers te helpen

De sector transport en logistiek slaat de handen ineen om bedrijven in de sector met slimme oplossingen te ondersteunen bij de continuïteit van de bedrijfsvoering en werknemers te helpen om aan het werk te blijven. Transport en Logistiek Nederland (TLN), VVT, FNV Transport & Logistiek, CNV Vakmensen en evofenedex zijn blij met de toegezegde overheidssteun maar er is meer nodig. De organisaties werken nauw samen om oplossingen voor actuele vraagstukken te ontwikkelen.

Elisabeth Post, bestuursvoorzitter van Transport en Logistiek Nederland: "Het coronavirus heeft ingrijpende gevolgen voor de sector transport en logistiek. Het is van groot belang dat zoveel mogelijk werkgevers hun bedrijf kunnen voortzetten en dat daardoor werknemers werk en inkomen kunnen behouden. We zoeken daarbij naar concrete en praktische oplossingen. En op dit moment zien we dat door de corona-maatregelen transportbedrijven die werken voor supermarkten kampen met ondercapaciteit, terwijl bij transporteurs die werken voor de horeca juist sprake is van overcapaciteit. Via het mobiliteitscentrum bij STL gaan we kosteloos de ontstane vraag en het aanbod bij elkaar brengen.”

Willem Dijkhuizen, bestuurder FNV Transport & Logistiek: "Daarnaast moeten de we arbeidsomstandigheden op peil houden, zodat met name chauffeurs hun werk fatsoenlijk kunnen blijven doen. Chauffeurs zijn een vitaal beroep in ons land. We moeten juist nu zorgen voor goede faciliteiten. Denk daarbij aan sanitaire voorzieningen. We vragen daarbij ook andere partijen uit de sector, zoals tankstations en wegrestaurants met ons mee te werken. We zullen hiervoor de komende dagen een campagne lanceren om aandacht voor de chauffeur te vragen".

Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) zorgt voor de uitvoering van de maatregelen. Willem de Vries, Directeur van STL: "Als eerste zetten we het mobiliteitscentrum bij STL in om vraag en aanbod van transportbedrijven bij elkaar te brengen. We doen dit in deze periode voor chauffeurs van alle transportbedrijven. Iedereen kan zich aanmelden via www.stlwerkt.nl/wijhelpenelkaar. Dan gaan onze professionals kosteloos aan de gang om vraag en aanbod te matchen.

Het mobiliteitscentrum en de campagne zijn de eerste stappen die we zetten als onderdeel van andere initiatieven die nog in ontwikkeling zijn.

0 reacties


Herhaalde oproep TLN: behandel chauffeurs respectvol!

Transport en Logistiek Nederland doet opnieuw een oproep om chauffeurs in het beroepsgoederenvervoer respectvol te behandelen. Dat is helaas nodig. TLN krijgt nog steeds klachten van chauffeurs die slecht worden behandeld. Ze mogen niet naar de WC, niets drinken of eten in de gebouwen waar ze laden of lossen. Ook moeten ze persoonlijke medische informatie verstrekken en wordt hun temperatuur opgemeten. Dit is wettelijk verboden. Chauffeurs zijn onmisbaar voor de bevoorrading van ons land en verdienen veel respect voor hun waardevolle werk.

Sinds de uitbraak van het coronavirus krijgen chauffeurs te maken met strenge voorschriften op laad- en loslocaties. Vaak treffen ze bij de slagbomen al bordjes aan met dwingende teksten waarin beheerders hen bijvoorbeeld verplichten om in de cabine te blijven zitten. Behalve deze weinig respectvolle houding voelen chauffeurs zich ook geraakt in hun professionaliteit, omdat zij niet kunnen controleren wat er precies wordt geladen en gelost door medewerkers van de locaties. Ook wordt hun privacy geschonden omdat zij schriftelijke verklaringen moeten afleggen over hun gezondheidstoestand.

Gezamenlijke verantwoordelijkheid
Transport en Logistiek Nederland (TLN) roept alle partijen in de logistieke keten op het wederzijds respect te bewaren. We hebben hier een gezamenlijke verantwoordelijkheid met de bedrijven waar chauffeurs goederen laden en lossen, stelt TLN. Daarbij hoort wederzijds respect in de omgang met elkaar. Uiteraard nemen de chauffeurs en transportondernemers alle door het RIVM geadviseerde preventiemaatregelen in acht. De onbeschofte manier waarop chauffeurs nu worden behandeld heeft echter weinig meer te maken met infectiepreventie.

Positieve uitzonderingen
Gelukkig hoort TLN dat er ook distributiecentra zijn waar chauffeurs wél goed worden behandeld. Bijvoorbeeld bij de distributiecentra van Albert Heijn, waar chauffeurs kennelijk wel gebruik kunnen maken van de sanitaire voorzieningen en daar kunnen eten en drinken. TLN roept alle distributiecentra met klem op dit goede voorbeeld te volgen en chauffeurs respectvol te behandelen.

0 reacties


Simacan stelt dienst gratis ter beschikking aan Nederlandse transporteurs

18 maart heeft Simacan een taskforce opgezet om in deze uitzonderlijke omstandigheden de vervoerders te helpen de supermarkten zo goed mogelijk te bevoorraden. Uitgangspunt is dat de voedselketen voor iedereen ten allen tijde goed bereikbaar moet zijn. Daarom stellen wij met onmiddellijke ingang onze basis dienstverlening GRATIS ter beschikking aan alle retail-transporteurs.

Met Simacan krijgt u een compleet realtime overzicht op de transport-operatie en kunnen uw transportplanning en support collega’s nog beter samenwerken, ook vanuit huis. Simacan wil transporteurs die het betreft deze service kosteloos aanbieden zolang de overheidsmaatregelen gelden. Wij zullen de desbetreffende transporteurs vanaf vandaag hiervoor benaderen. Tevens kunt u, via een post in de comments, contact met ons zoeken.

Met Cornelissen Transport is reeds een geavanceerde verregaande integratie aan de gang. Samen werken we aan de ontwikkeling van een verdere verdieping van de functionaliteit. Hierover zullen wij u op korte termijn verder informeren.

Premier Rutte heeft aangegeven dat we een beetje op elkaar moeten blijven letten. Wij hopen hiermee te kunnen bijdragen aan de continuïteit van de belevering van supermarkten in de samenleving.

0 reacties

20 Mar 2020

De Truckspotter – COVID-19

De huidige mondiale crisis vanwege het corona-virus (COVID-19) heeft een grote impact op het leven in Europa. Specifiek in Nederland is er nog een redelijke mogelijkheid om buitenshuis te vertoeven, waar ij sommige omringende landen een volledige ‘lock-down’ heeft plaatsgevonden. In korte tijd volgen verschillende richtlijnen elkaar op. Nog geen week geleden liep ik (Jaco Terlouw, red) een rondje door de binnenstad van Schiedam. En, zoals een truckspotter eigen is, gaat de camera dan trouw mee. Tijdens mijn wandeling fotografeerde ik twee trucks, een redelijke ‘vangst’ voor de oude binnenstad van Zwart-Nazareth. De witte Scania R450 van Sneepels kwam een

0 reacties