Live updates

VDL CF Electric

VDL CF Electric

VDL CF Electric

Volvo FH 4th gen

DAF XF Euro 6

Volvo FH 4th gen

Scania R450

Scania 164

Volvo FH 3rd gen

Scania R500

DAF XF Euro 6

DAF 95

DAF XF Euro 6

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

Kögel oplegger

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 3rd gen

Volvo FH 3rd gen

Volvo FH 3rd gen

Scania R500

Volvo FH 4th gen

DAF XF105

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

Scania R450

Volvo FH 3rd gen

Volvo FH 3rd gen

Volvo FH 3rd gen

PACCAR realiseert uitstekende kwartaalomzet en -winstcijfers

“PACCAR rapporteerde over het derde kwartaal van 2019 uitstekende omzet- en nettowinstcijfers”, aldus Preston Feight, chief executive officer. “PACCAR's resultaten in het derde kwartaal weerspiegelen een sterke mondiale truckproductie en excellente, wereldwijde resultaten van after sales. Ik ben erg trots op onze medewerkers die toonaangevende trucks, aandrijflijnen en transportoplossingen hebben geleverd aan onze klanten.” PACCAR boekte in het derde kwartaal van dit jaar een nettowinst van $607,9 miljoen. Dat is 11% meer dan de nettowinst van $545,3 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. De netto-omzet uit verkopen en financiële diensten bedroeg in het derde kwartaal $6,37 miljard, 11% meer dan de $5,76 miljard die in het derde kwartaal van 2018 werd gerapporteerd. De geconsolideerde omzet, inclusief de inkomsten uit financiële dienstverlening, bedroeg over de eerste negen maanden van 2019 $19,48 miljard, vergeleken met $17,22 miljard vorig jaar. In de eerste negen maanden van 2019 bedroeg de nettowinst $1,86 miljard. Over de eerste negen maanden van het afgelopen jaar bedroeg de nettowinst $1,62 miljard. PACCAR behaalde in het derde kwartaal en over de eerste negen maanden van 2019 een uitstekend rendement na belastingen van 9,5%. Feight voegde toe: “PACCAR behaalde in het derde kwartaal en over de eerste negen maanden van dit jaar een uitstekende bruto marge op haar truck-, onderdelen- en andere activiteiten dankzij een goed prijsbeleid, productie-efficiency en rigoureuze kostenbeheersing. We verwachten dat ook 2020 een goed jaar zal worden, met een normale vervangingsmarkt voor trucks en een sterke vraag naar PACCAR’s premium producten.” Mondiale truckmarkt De Noord-Amerikaanse (VS en Canada) markt voor trucks in het zware segment wordt voor 2019 ingeschat op 310.000 tot 320.000 voertuigen, de op één na sterkste markt in de geschiedenis. “In 2020 is de Noord-Amerikaanse markt van trucks in het zware segment waarschijnlijk tussen de 230.000 en 260.000 voertuigen groot, een solide vervangingsmarkt. Een forse economische groei in de Verenigde Staten, werkloosheidscijfers die in 50 jaar niet zo laag geweest zijn en hoge consumentenuitgaven zorgen dit jaar voor een stijging van 4,2% van het vrachttonnage”, aldus Gary Moore, PACCAR executive vice president. “De toonaangevend lage exploitatiekosten van Peterbilt en Kenworth trucks verhogen de winstgevendheid van onze klanten.” “Klanten erkennen DAF’s toonaangevende kwaliteit, brandstofefficiency, lage operationele kosten en uitstekende restwaardes”, aldus Harry Wolters, president-directeur van DAF. “DAF behaalde over de eerste drie kwartalen van dit jaar een sterk marktaandeel van 16,4%.” Naar verwachting zal de Europese markt voor trucks in het zware segment dit jaar uitkomen op zo’n 310.000 tot 320.000 voertuigen, één van de beste markten in de geschiedenis. Naar verwachting zal de markt in 2020 uitkomen op 260.000 tot 290.000 trucks. De Zuid-Amerikaanse markt voor zware trucks zal naar verwachting dit jaar uitkomen op zo’n 95.000 tot 105.000 trucks en in 2020 op zo’n 100.000 tot 110.000. “De marktvraag naar DAF en Kenworth trucks zorgde dit jaar in Zuid-Amerika voor een 79% stijging van het aantal afleveringen”, aldus Marco Davila, PACCAR vice president. Het Braziliaanse deel van de zware truckmarkt zal naar verwachting in 2019 uitkomen op zo’n 65.000 tot 75.000 voertuigen en in 2020 op zo’n 70.000 tot 80.000 trucks. PACCAR Parts behaalt uitstekende resultaten en opent nieuwe TRP Stores PACCAR Parts behaalde in het derde kwartaal van 2018 een uitstekende winst vóór belastingen van $207,4 miljoen, 10% hoger dan de $188,5 miljoen in het derde kwartaal van 2018. De omzet in het derde kwartaal van 2019 bedroeg $1 miljard, 4% hoger dan de $960,1 miljoen die behaald werd in het derde kwartaal van vorig jaar. Over de eerste negen maanden van 2019 bedroeg de winst vóór belastingen $625,6 miljoen, vergeleken met $574,8 miljoen over de eerste negen maanden van 2018. De omzet van PACCAR Parts over de eerste negen maanden bedroeg $3,03 miljard, vergeleken met $2,87 miljard over dezelfde periode vorig jaar. David Danforth, PACCAR vice president en general manager van PACCAR Parts merkte op: “De uitstekende financiële resultaten van PACCAR Parts worden gedreven door investeringen in nieuwe onderdelendistributiecentra (PDC’s), innovatieve programma’s gericht op grote vloten, e-commerce en een groeiend aantal PACCAR MX-motoren. Het nieuwe PDC in Las Vegas, met een oppervlakte van 23.000 vierkante meter en het nieuwe PDC in Ponta Grossa van 15.000 vierkante meter zullen beide in 2020 geopend worden.” DAF-, Kenworth- en Peterbilt-dealers hebben bijna 200 TRP Stores geopend, die hoogwaardige aftermarket-producten en -diensten leveren aan eigenaren van alle merken lichte, middelzware en zware vrachtwagens, getrokken materieel, bussen en motoren. TRP-winkels bevinden zich dicht bij klanten om een ​​snelle levering, uitgebreide assortimentskeuze en technische expertise te bieden voor alle merken vrachtwagens. Vijftig procent van de klanten in TRP Stores is nieuw voor PACCAR. De eerste TRP Store werd geopend in 2013 en er zijn nu vestigingen in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Australië, Azië en Afrika. "TRP Stores geven PACCAR en haar dealers meer mogelijkheden op de after sales markt", aldus Darrin Siver, senior vice president van PACCAR. Investeringen en research en productontwikkeling PACCAR’s uitstekende lange termijn winstcijfers, sterke balans en nadrukkelijke focus op kwaliteit hebben de onderneming in staat gesteld om de afgelopen tien jaar $6,6 miljard te investeren in het bouwen van nieuwe en het uitbreiden van bestaande faciliteiten, innovatieve producten en nieuwe technologieën. Naar verwachting zal PACCAR in 2019 $675 tot $725 miljoen investeren en $325 tot $335 miljoen uitgeven aan research en ontwikkeling. In 2020 investeert PACCAR naar schatting zo’n $625 - $675 miljoen. De uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling zullen in 2020 naar schatting $320 - $350 miljoen bedragen. “De onderneming investeert in aerodynamische truckmodellen, geïntegreerde componenten voor aandrijflijnen - inclusief diesel, elektriciteit, hybride en waterstof brandstofceltechnologieën -, geavanceerde systemen die de chauffeur ondersteunen, digitale diensten en ‘next generation’ productiefaciliteiten”, aldus Harrie Schippers, PACCAR president en chief financial officer. Aan de vooravond van de vakbeurs Transport Logistic in München werd de DAF CF Electric uitgeroepen tot de ‘Green Truck Logistics Solution 2019’, een prestigieuze onderscheiding voor de inzet van veelbelovende opkomende technologieën voor innovatieve, duurzame logistiek in Europa. De onderscheiding is een initiatief van de toonaangevende Duitse vakbladen VerkehrsRundschau. Twee DAF CF Electrics vervoeren containers rondom de binnenhaven van Duisburg. PACCAR wint Diversity Award Kenworth, Peterbilt en PACCAR Parts werden elk geëerd door de Women In Trucking Association (WIT) als een ‘Top Company to Work for’. De bedrijven ontvingen de erkenning voor het hebben van een cultuur die genderdiversiteit bevordert en een plezierige werkomgeving biedt. WIT is een non-profitorganisatie die streeft naar meer banen voor vrouwen in de truckindustrie en naar meer erkenning voor de prestaties van vrouwen. Financial Services behaalt goede resultaten PACCAR Financial Services (PFS) biedt concurrerende financieringsdiensten voor Peterbilt, Kenworth en DAF dealers en klanten. PFS heeft een portfolio van 205.000 trucks en trailers met een totale waarde van $15,61 miljard, een record. Dit is inclusief PACLEASE, een belangrijk full-service trucklease-onderneming in Noord-Amerika en Europa, met een vloot van 39.000 voertuigen. PFS behaalde goede winstcijfers in het derde kwartaal en over de eerste negen maanden van 2019. PFS realiseerde in het derde kwartaal van dit jaar een winst van $66,5 miljoen, vergeleken met $78,8 miljoen over dezelfde periode vorig jaar. De omzet in het derde kwartaal van 2019 bedroeg $362,8 miljoen, ten opzichte van $339,9 miljoen in hetzelfde kwartaal van 2018. Over de eerste negen maanden van 2019 bedroeg de winst van PFS vóór belastingen $230,8 miljoen, vergeleken met $218,7 miljoen vorig jaar. De omzet over de eerste negen maanden van 2019 bedroeg $1,07 miljard, vergeleken met $1,01 miljard over dezelfde periode vorig jaar. Dit is een samenvatting van het complete persbericht dat in het Engels is na te lezen op www.daf.com

BYD eBus-12

MAN Lions Coach

Volvo FE 2nd gen

DAF XF Euro 6

Scania P220

Renault Master

Volvo FH 4th gen

Renault T-serie

DAF XF Euro 6

DAF CF85

GINAF X4343-LS

Scania R440

DAF CF Euro 6

Scania P450

DAF XF Euro 6

Volvo F10

Scania R-serie

Scania R500

Scania R580

MAN TGX 2nd gen

DAF LF55

Scania R400

Scania R500

Terberg FM1350

Terberg FM1350

DAF XF

DAF XF

Scania S500

DAF XF Euro 6

Scania R410

Volvo FH 4th gen

Scania S580

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

DAF XF

Scania R650

Scania S500

Truckland organiseert Open Dagen met Renders Trailers in Tilburg

De succesvolle samenwerking tussen de Truckland Group en Renders Trailers uit het Belgische Beerse gaat een volgende fase in met als belangrijke onderdelen: nieuwe, innovatieve producten, een verdere uitrol van de sales- en aftersalesactiviteiten in combinatie met een exclusief op getrokken materieel gerichte afdeling binnen Truckland. Deze vernieuwingen toont Truckland tijdens de Renders Open Dagen van 31 oktober tot en met 2 november bij de vestiging in Tilburg. Tevens verzorgt Truckland Group diverse lease- en verhuuropties om het pakket zo compleet mogelijk te maken. Op basis van een decennialange ervaring met het ontwerpen en bouwen van getrokken materieel, legde Renders Trailers zich alweer enige tijd geleden toe op de markt van containerchassis. Eigen engineering, gekoppeld aan gebruikerservaringen zet de onderneming om naar branchegerichte transportoplossingen. “Het huidige -in Turkije gebouwde- robuuste productgamma kent in totaal vijf basisuitvoeringen, variërend van de Euro 100 tot en met de Euro 1000”, legt Roger Lemaire van Renders Trailers uit. “Technisch gezien gaat het dan om de standaardversie met drie starre assen tot en met een LZV-configuratie. De meest populaire uitvoeringen zijn de Euro 800 en Euro 925. Oftewel; het middenschuiver multi-chassis en de kontschuiver waarmee zelfs een 45 foot container volgens de wettelijke norm en evenwijdig aan het achter-portaal vervoerd kan worden”. Door het gebruik van een extra stevige staalsoort (700 MC i.p.v. de gebruikelijke 52) is het geheel extra robuust en sterk. Overigens kiest Renders Trailers bij de bouw voor componenten van vertrouwde merken zoals Jost, SAF en Wabco, die eveneens bijdragen aan een zorgeloze inzet leveren. Standaard zijn de chassis’ in iedere RAL-kleur leverbaar, waarbij het staal eerst gestraald wordt, met hi-sinc (metalliseren) wordt bewerkt en vervolgens in de gekozen kleur gespoten. Gegalvaniseerde uitvoeringen zijn optioneel leverbaar. De optielijst vermeldt verder onder andere: een of twee liftbare assen, maar ook een verschuifbare tafel, waarmee loodzware 20 foot containers iets meer naar voren of achteren verplaatst kunnen worden om tot de juiste aslast te komen. Dit maakt het een extra hulp bij het laden en lossen van de container. Inmiddels is ook een LZV-koppeldeel ontwikkeld en beschikbaar, met plaats voor een 20 foot container in combinatie met de genoemde schuiftafel. Met die tafel in de voorste stand, komt de koppelschotel vrij voor een oplegger met een maximale lengte van 13,60 meter. Op die manier zijn passende, robuuste en gebruiksvriendelijke transportoplossingen (tot 60 ton in NL) mogelijk voor een enkele of dubbele 20 footer, een 30 foot, 40 foot al dan niet als High Cube en/of een 45 foot container. Waarbij op distributie gerichte ondernemers, die veel moeten wisselen naast de schuiftafel ook kunnen kiezen worden voor pneumatisch optrekkende en dalende steunpoten. ADR-goedkeuringen zijn probleemloos te verkrijgen en ook een Gen-set past op het chassis. Peter Boor is binnen de Truckland Group verantwoordelijk voor de activiteiten van Renders Trailers. Peter Boor: “Wij bieden deze Renders Trailers producten aan via de sales-vestigingen in Amsterdam, Rotterdam en Tilburg. Daar zijn speciaal getrainde verkoopadviseurs het aanspreekpunt voor de vervoerder. Met elkaar kom je dan tot de juiste transportoplossing voor elke transportvraag. Binnen het huidige gamma met vijf basismodellen kunnen wij eigenlijk voor iedere vraag een passende oplossing aanbieden. Van meerdere modellen zijn demonstratieversies beschikbaar om daar meer ervaring mee op te doen. Aanvullend daarop kunnen wij ook de gewenste lease- en huurafspraken maken. Service en onderhoud kan uiteraard bij iedere vestiging van Truckland. Afhankelijk van de gekozen uitvoering kunnen wij uit voorraad of met korte bouwtijden leveren. In de afgelopen perioden hebben wij al honderden Renders Trailers mogen verkopen en de aankoopoverwegingen zijn dan: op de praktijkomstandigheden gebouwd, de goede naam van de combinatie Renders/ Truckland, de robuuste bouw, multifunctionaliteit, uitwisselbaarheid onder chauffeurs (dit is positief voor fleetowners en verhuurders), eenvoudige bediening, uitwisselbare componenten en natuurlijk de gunstige T.C.O.”, besluit Peter Boor.

Volvo FH 4th gen

DAF XF Euro 6

Volvo FM 2nd gen

Scania R450

Scania R450

Volvo FM 2nd gen

Volvo FH 4th gen

Volvo FM 2nd gen

Ford A-serie

Ford A-serie

Ford A-serie

Ford A-serie

Scania 164

Volvo F16

Volvo F12

DAF 85CF

Scania 144

Scania 113

Scania 144

DAF 95

Volvo F16

DAF 1600

Volvo F12

Scania L111

DAF 2800

Volvo F10

DAF 2000

DAF 2300

DAF 3600

Volvo FL 3rd gen

BMW motorfiets

Volvo FM 2nd gen

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

DAF XF Euro 6

Land Rover 90

DAF CF65

DAF XF Euro 6

Volvo FH 3rd gen

Volvo FH 4th gen

Scania R440

Scania S-serie

Scania R580

Scania P410

Scania G410

Scania P380

Scania R560

Scania R580

Scania R500

Scania R620

Scania 4-serie

Scania R500

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

GINAF X4241-S

GINAF X4241-S

Scania R620

Volvo FH

DAF XF

Scania G450

GINAF X4241-S

DAF XF

Volvo FH

Scania R410

Scania S650

GINAF X4241-S

Volvo FH

GINAF X4241-S

GINAF X4241-S

Scania R480

DAF XF Euro 6

MAN TGX

Volvo FH

Scania S450

Scania G450

Ford A-serie

Ford A-serie

Geen

Geen

Citroën HY

Citroën HY

Citroën 2cv

Citroën 2cv

Iveco Stralis

Scania R560

Iveco Stralis

Renault T-serie

Fiat Onbekend

Volvo FH 4th gen

Iveco Daily

VW Caddy

Scania R450

Fiat Ducato

Fiat Onbekend

Netam oplegger

Netam oplegger

Netam oplegger

MAN TGM 3rd gen

Scania G450

MAN TGM 3rd gen

MAN TGS 1st gen

Volvo Meerdere

Iveco Eurocargo

Scania T143

DAF LF45

MAN TGS 1st gen

MAN TGX 2nd gen

Ford Transit

Benalu oplegger

Volvo FH 4th gen

DAF XF Euro 6

Scania 124

Carnehl oplegger

MAN TGX

Scania meerdere

DAF CF85

Iveco Daily

MAN TGE

Iveco Daily

DAF XF105