Live updates

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

MAN TGE

Volvo FH 4th gen

Volvo Dumper

Volvo FM 4th gen

Volvo FH 4th gen

Geen

Geen

Geen

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

DAF CF Euro 6

DAF XF Euro 6

Geen

Geen

Geen

Geen

Geen

Volvo FH

Volvo FH

Volvo FH

Volvo FH

Geen

Ford Transit

Ford Transit

Ford Transit

Scania 143

Scania 143

Scania 113

Volvo N88

Volvo FM 4th gen

Scania S-serie

Scania R440

DAF CF

Volvo Meerdere

Scania G320

Volvo FH 4th gen

Volvo FM9

Volvo FM9

Scania P340

DAF XF

Scania G410

Scania G410

Scania P340

DAF CF

Nissan Atleon

Scania R420

Nissan Atleon

DAF XF105

DAF 2500

DAF CF serie

Scania R420

Geen

Geen

Geen

Geen

Geen

Citroën 2cv

Citroën 2cv

Citroën 2cv

Dodge Ram

VW Amarok

Dodge Ram

Dodge Ram

Volvo Onbekend

Bristol Lodekka

Leyland Bison

Foden S21

ERF E6

Leyland Comet

Scania R-serie

MAN TGS 2nd gen

DAF YA 126

AEC Matador

Bristol Lodekka

Krupp F 360

Saurer bus

Saurer bus

Geen

Geen

DAF XF

DAF XF

DAF XF

Geen

Geen

Geen

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

Geen

Geen

Geen

DAF XF Euro 6

Volvo FM

Geen

Geen

Geen

Geen

DAF XF Euro 6

Volvo FH 3rd gen

Volvo FH 4th gen

DAF XF Euro 6

MAN TGX 2nd gen

Tatra Phoenix

MAN L2000

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

MAN TGL 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

Volvo FH 4th gen

Volvo FM 3rd gen

Volvo FH 4th gen

DAF XF Euro 6

Scania R620

MAN-VW G90

MAN-VW G90

Scania P450 XT

Geen

Geen

Geen

DAF CF Euro 6

Geen

Geen

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

Geen

Volvo FH

mack Ultraliner

Volvo FM

Geen

Geen

Geen

Geen

MAN TGX 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

MAN TGX 2nd gen

Iveco Defence Vehicles to deliver additional amphibious platforms to the U.S. Marine Corps in partnership with BAE Systems

According to the contract for the new generation of Amphibious Combat Vehicles (ACV) awarded in 2018, CNH Industrial (NYSE: CNHI/MI: CNHI) subsidiary, Iveco Defence Vehicles, is providing its 8x8 amphibious armored platform design, core components and services. In the frame of the contract recently awarded by the U.S. Marine Corps to the company, BAE Systems, along with teammate Iveco Defence Vehicles, will deliver additional Amphibious Combat Vehicles under a third order for Low Rate Initial Production (LRIP). The award is for the ACV Personnel Carrier variant (ACV-P) and represents an important next step on the path to full rate production. The ACV is an advanced 8x8 open ocean-capable vehicle that is equipped with a new six-cylinder, 700hp engine, which provides a significant power increase over the legacy fleet currently in service. The vehicle delivers best-in-class mobility in all terrain and has a suspended interior seat structure for 13 embarked Marines, blast-mitigating positions for a crew of three, and improved survivability and force protection over currently fielded systems. Current low-rate production is focused on the ACV-P variant. Further special variants will be added under full rate production within the ACV Family of Vehicles program. Iveco Defence Vehicles and BAE Systems previously received the Lot 1 and Lot 2 awards. As a leading provider of protected and integrated mobility solutions to military and civil protection customers, Iveco Defence Vehicles brings proven experience, having designed and built more than 30,000 multi-purpose, protected and armored military vehicles in service today.

Kögel oplegger

Qbuzz tekent contract met ICT Group voor Mobility as a Service

Busvervoermaatschappij Qbuzz heeft voor de komende tien jaar de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe gewonnen. Deze concessie gaat in op 15 december. Onderdeel van de inschrijving van Qbuzz is een MaaS-dienstverlening. Qbuzz heeft een contract gesloten met ICT Group voor het leveren van het Mobility-as-a-Service (MaaS) platform TURNN in de regio Groningen-Drenthe. Intermodaal reis plannen en volgen Met TURNN, een onafhankelijk MaaS platform, wordt de onzekerheid voor reizigers tijdens de reis teruggedrongen en worden alle beschikbare vormen van vervoer gecombineerd tot een optimaal en op de persoonlijke omstandigheden afgestemd reisplan. Dit betekent dat Qbuzz reizigers vanaf 15 december hun volledige reis van deur tot deur plannen en volgen met de intermodale TURNN-app. De app stuurt reizigers real-time notificaties en wijzigingsadvies op het moment dat de bus of de volgende modaliteit niet volgens planning rijdt. Qbuzz wil met ICT Group een langdurige samenwerking aangaan, waarbij stap voor stap meer functionaliteit wordt toegevoegd aan de TURNN-app. Aan de eerste stap wordt al gewerkt; het uitbreiden van de reisplanner met een intermodaal boekingsplatform. De volgende stap is om ook via de app te kunnen betalen. TURNN als leidend platform Qbuzz heeft als doel om krachten te bundelen. “Een beweging komt niet op gang als je niets doet” aldus Gerrit Spijksma, algemeen directeur van Qbuzz, Hij wil niet wachten op overheidsbeleid, maar neemt zelf het voortouw. “Wij hebben gekozen voor het beste onafhankelijke MaaS-platform dat op dit moment in Nederland beschikbaar is. We willen met TURNN laten zien wat MaaS kan betekenen voor de reiziger en voor OV-aanbieders.” MaaS-ontwikkelingen versnellen Daarmee neemt Qbuzz een risico, maar dat deert Spijksma niet. “Innoveren is risico nemen. We praten in onze sector al jaren over MaaS, maar ontwikkelingen gaan traag omdat er in de OV-wereld veel tegengestelde krachten zijn. Onze missie is om krachten te verbinden en zo vanzelfsprekende en baanbrekende beweging te creëren. We gaan nu in de praktijk in Groningen en Drenthe laten zien dat het werkt en hopen dat anderen straks ook voor het TURNN-platform kiezen.” De regio Groningen-Drenthe is voor zo’n showcase uitstekend geschikt omdat het alle dynamieken herbergt: van een grote stad met veel OV-bewegingen tot kleine dorpskernen waar al jaren geen lijnbus meer rijdt. “Als MaaS in deze regio een succes wordt, dan wordt het overal een succes”, zegt Spijksma overtuigd. Uitbreiding met boeken en betalen Dirk Grevink van ICT Group is verheugd met het contract. “Wij werken al enkele jaren met Qbuzz samen. Beide partijen zijn er van overtuigd dat de manier van reizen de komende jaren gaat veranderen, waarbij MaaS een echt alternatief wordt voor het reizen met de eigen auto. Cruciaal is daarbij een hoge kwaliteit dienstverlening die alle schakels (bus, trein, (deel-)auto, (deel-)fiets en taxi) met elkaar verbindt en de reis volledig ondersteunt. Wij als TURNN geloven hierin.”

Mega Trucks Festival, een gezellig evenement voor iedereen!

Alweer de zesde editie van het Mega Trucks Festival staat voor de deur. Op zaterdag 14 en zondag 15 december openen de deuren van de Brabanthallen voor chauffeurs, hun gezin, familie, vrienden en een ieder die de transportsector een warm hart toedraagt. Twee sfeervolle dagen, met een goed gevuld programma, live muziek, demonstraties, vrachtwagens en volop kinderentertainment. Bedrijfswagenhal Nieuw dit jaar is de Bedrijfswagenhal, waar importeurs en dealers zijn samengevoegd. Hier tonen de verschillende truckmerken hun laatste innovaties en technologische snufjes. Neem een kijkje bij de dit jaar geïntroduceerde Iveco S-Way, de nieuwe Mercedes Actros met MirrorCam en de stoere Tatra’s. Maar ook de DAF Van Hooft Showstraat is terug, net als de stands van MAN, Renault en Volvo Trucks. Aangevuld met een indrukwekkende en exclusieve verzameling oldtimers van A.G. van Geffen Transportbedrijf B.V. Zij stellen o.a. Opel Bliz, Bedford en oudere DAF trucks tentoon en geven graag uitleg en informatie. In deze hal zijn ook volop activiteiten, zoals de radiografische modelbaan van T.M.L. die speciaal vanuit het Belgische Limburg naar de Brabanthallen afreizen om hun kunsten op het aangelegde parcours te tonen. Opleidingscentrum V-Tas biedt de jongere bezoekers de mogelijkheid hun ‘hijscertificaat’ te halen en Den Hartogh Logistics zal een demonstratie overpompen verzorgen. De Beste Vaklui rijden bij… In samenwerking met Scania Nederland en O.S.C. (Overkoepelende Stichting Chauffeurs- activiteiten) vindt op zaterdag de wedstrijd “De Beste Vaklui rijden bij…” plaats. Deelnemers dienen op het buitenterrein enkele behendigheidsproeven te doen en maken een testrit zuinig rijden. Voor het publiek is dit binnen op schermen te volgen en worden tussenstanden van minuut tot minuut gepubliceerd. Wie gaat er straks met de hoofdprijs vandoor? Scania verzorgt samen met menig eigen rijder uit binnen- en buitenland een waar V8 spektakel. Door het land is afgelopen maanden op verschillende locaties ‘de nacht van V8’ georganiseerd. In december sluiten zij dit thema af in de Brabanthallen. En in dezelfde hal plaatst Buffl Customizers ‘dikke wagens’ die voor hun klant tot een waar thuis zijn gemaakt. Tenslotte breng je als chauffeur de meeste tijd in de cabine door en daar dien je dan ook van te genieten. Zij tonen het graag aan het publiek. Live muziek RadioNL, het Hollandse Hart van de regio brengt verschillende artiesten mee naar Den Bosch. Zij zullen live optreden, aangevuld met verschillende activiteiten en spelletjes. Neem plaats op het grote terras, terwijl de allerkleinsten zich vermaken in de Kids Corner. Kinderen kunnen plaatsnemen in de zweefmolen of zich uitleven op het springkussen. Lekker knutselen, Mega Trucks Festival memory spelen of deelnemen aan de speurtocht. Ook de indoor zandbak komt terug, vol met speelgoed van Polesie en de Mammoet Store. In Hal 6 zal vereniging De Bouwsteen Lego bouwwedstrijden organiseren. In de verschillende leeftijdscategorieën zijn beide dagen leuke prijzen te winnen. En voor wie inspiratie wil opdoen, in de Avenue staan vijftien deelnemers met Lego en Miniatuurkermis opgesteld. Wie denkt dat Lego alleen voor de kleinsten is, heeft het écht mis. Chauffeursmarkt Voor wie op zoek is naar schaalmodellen, kleding, truckaccessoires, poetsmiddelen, zendapparatuur en leuke gadgets, is van harte welkom op de chauffeursmarkt. Maar ook door alle hallen heen, staan verschillende standhouders opgesteld. Hier kun je terecht voor opleiding, nascholing, code 95 en (uitzend)werk. Voor wie op zoek is naar een (nieuwe) baan in techniek of transport is van harte welkom. Vanwege verschillende incidenten, wil Rijkswaterstaat op ludieke wijze aandacht vragen voor hoogtebeperkingen in transport. Zij staan in hal 2 met verschillende activiteiten. In iedere hal is een cateringpunt geopend waar een variërend aanbod van hapjes en drankjes wordt geboden. Neem plaats op een van de vele terrassen, de catering van de Brabanthallen staat graag voor je klaar. Datum : Zaterdag 14 & zondag 15 december 2019 Locatie : Brabanthallen, Diezekade 2, 5222 AK ’s-Hertogenbosch Openingstijden : Van 10.00 tot 17.00 uur

Nederlanders massaal tegen verbod op verkoop benzine- en dieselauto’s in 2030

Denemarken heeft, in de strijd om het klimaat, onlangs het voorstel ingediend om vanaf 2030 in heel Europa de verkoop van benzine- en dieselauto’s te verbieden. Volgens persbureau Reuters krijgt Denemarken de steun van tien andere Europese lidstaten voor dit voorstel. Automatten producent Just Carpets heeft onderzoek gedaan naar het sentiment bij dit voorstel. Nederlanders zijn overwegend tegen het voorstel Maar liefst 79% van de respondenten geeft aan tegen de invoering van dit voorstel te zijn. De meeste mensen zien het belang in van een schoner klimaat, maar vinden dit plan te rigoureus. Ongeveer 21% van de Nederlanders kunnen zich wel vinden in een verbod en voor een deel daarvan mag het verbod ook wel eerder dan 2030 intreden. Ondanks het negatieve sentiment onder Nederlanders heeft het Nederlands kabinet al in 2017 het streven naar een verbod op de verkoop van benzine- en dieselauto’s opgenomen in het regeerakkoord. Invoering van een landelijk verbod lijkt echter in strijd met de Europese wetgeving. Denemarken had namelijk ook een dergelijk verbod aangekondigd maar het Deens parlement heeft in 2018 een brief van de Europese Commissie gekregen waarin werd benadrukt dat, vanwege de Europese regels omtrent de typegoedkeuring voor voertuigen, het als individuele lidstaat niet is toegestaan dit bij wet te verbieden. Diesel- en benzineauto’s geweerd uit Europese steden Of een Europees verbod daadwerkelijk wordt ingevoerd valt nog te bezien. De meeste lidstaten staan nog niet achter het voorstel. Toch is het zo dat de individuele lidstaten wel andere mogelijkheden hebben om het gebruik van diesel- en benzineauto’s minder aantrekkelijk te maken en het gebruik zo terug te dringen. Amsterdam heeft bijvoorbeeld aangekondigd om in 2030 diesel- en benzineauto’s vrijwel volledig uit de stad te willen weren. Andere grote Europese steden hebben vergelijkbare plannen om vervuilende auto’s te verminderen of helemaal tegen te gaan.

DAF XF105

REO M35

REO M-truck

REO M35

DAF XF105

ERF E6

DAF XF105

MAN F2000

Iveco Eurocargo

Scania R500

Volvo FM 2nd gen

Scania R520

Scania meerdere

Scania R500

DAF CF75

DAF 95XF

DAF LF serie

Scania R500

Scania R500

Renault Maxter

Mol oplegger

MAN TGS 1st gen

DAF XF95

Scania R500

MAN TGL 1st gen

DAF XF Euro 6

MAN F2000

Geen

MAN TGX 2nd gen

MAN F2000

Volvo FH 4th gen

Fuso Canter

MAN FE

Ford Transit

MAN F2000

Iveco Daily

MAN TGS 2nd gen

MAN F2000

Citroën Jumper