Vrachtwagen foto's

Merken op alfabet

2 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Nieuwste foto's

Dagtopper van gisteren

Truckfan Nieuwsposter  +1 Reageer

Fuhler zet met nieuwe Scania Plug-in Hybride truck in op duurzaam transport


Breda – Onlangs voegde Loon- en Verhuurbedrijf Fuhler BV uit Emmen een bijzonder voertuig toe aan hun wagenpark: een Scania P360 XT PHEV (Plug-in Hybride). De truck combineert een zuinige 360 pk 9-liter motor met een 115 kW elektromotor en drie batterijen met een geïnstalleerd vermogen van 90 kWh. Het is de eerste plug-in hybride truck in de vloot van Fuhler. Met dit voertuig sorteert het bedrijf duidelijk voor naar een duurzame toekomst waarin CO2-reductie en verkleining van de ecologische voetafdruk centraal staan.


De truck biedt ‘best of both worlds’ door beide aandrijflijntechnologieën te combineren. Op de snelweg rijdt het voertuig op de zuinige en krachtige 9-liter motor terwijl hij bij het betreden van de binnenstad of dorpskern kan overschakelen naar volledig elektrische aandrijving zonder enige uitstoot. Door gebruik te maken van de multi-battery oplossing bedraagt de actieradius, afhankelijk van belading en omstandigheden, enkele tientallen kilometers. Dit is ruim voldoende om binnen elke zero-emissie zone werkzaamheden te verrichten. De elektromotor ondersteunt de verbrandingsmotor tijdens het rijden op de doorgaande wegen wat zich direct vertaalt in een aanzienlijk lager brandstofverbruik. Bovendien kan de truck probleemloos gebruik maken van een hernieuwbare brandstof als HVO. Hierdoor kan de CO2-uitstoot nog verder gereduceerd worden.


Het drieassige voertuig is uitgerust met een Epsilon Palfinger kraan Q200Z95TR, direct achter de cabine gemonteerd, en een Palfinger Palift T18TEC7 haakarmsysteem. Het geheel is voorzien van een load sensing pomp die alleen vermogen geeft op het moment dat de equipment dit vraagt. Hierin wordt aanmerkelijk veel energie bespaard. Deze zijn gemonteerd en geleverd door De Poel Carrosseriebouw uit Emmen en de aandrijving hiervan vindt ook volledig elektrisch plaats zodat men met het voertuig ook ter plekke zero-emissie kan opereren. De elektrische aandrijving van de truck én de opbouw betekent niet alleen een groot voordeel voor wat betreft de uitstoot, maar ook voor het geluidsniveau. Deze truck kan binnen elke milieugevoelige zone of leefomgeving geluidloos ingezet worden.


De nieuwe Scania zal worden ingezet voor werkzaamheden voor diverse opdrachtgevers. Het betreft voornamelijk werkzaamheden voor het ophalen van bladafval. Deze schone en stille truck is uitermate geschikt voor het binnenstedelijk gebied van gemeenten en binnen emissieloze projecten. Dit opgenomen bladafval zal worden verwerkt op de BOV Recycling Emmen, dit is onderdeel van Loon- en Verhuurbedrijf Fuhler b.v. Met de moderne verkleiner(s) en de elektrisch zeef zal dit bladafval worden verwerkt tot diverse eindproducten.


Loon- en Verhuurbedrijf Fuhler kent zijn oorsprong als loonwerk. Naast deze traditionele activiteiten als het loonbedrijf en de verhuur is men ook actief in de sanering, aanneming en de recycling. Het scheiden en bewerken van groenafval, bouw- en sloopafval, afvalhout en het bewerken van grond zijn daarvan enkele voorbeelden. Dit project past dan ook naadloos aan bij de activiteiten.

Meest bekeken foto

Truckfan Nieuwsposter  +1 Reageer

Rebro Transport neemt Volvo FE Electric in gebruik

Voor rangeerwerkzaamheden en de distributie van pakketten voor DPD heeft Rebro Transport uit Rucphen onlangs een Volvo FE Electric in gebruik genomen. Vooral het duurzame karakter van de emissievrije FE Electric was voor Rebro reden om in een elektrische oplossing te investeren. Bovendien is de truck af fabriek geproduceerd waardoor alles optimaal op elkaar is afgestemd. De truck werd geleverd door Volvo Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus in Roosendaal: een partner waar Rebro al jarenlang mee samenwerkt.


Rebro Transport is ervan overtuigd dat duurzaam ondernemen de sleutel is om als bedrijf het bestaansrecht te verzekeren. Zo gaat het bedrijf duurzaam om met personeel om betrokkenheid en duurzame inzetbaarheid te vergroten en neemt het concrete, zichtbare maatregelen, zoals zonnepanelen op het bedrijfspand.


“We hebben gekozen voor een elektrisch voertuig omdat we als bedrijf graag onze CO2-uitstoot willen verminderen. We hebben een duurzaamheidsambitie die zich in alle facetten van ons bedrijf vertaald om zo toekomstbestendig te zijn. Dus ook ons wagenpark. Een elektrische truck is een volgende stap die past binnen deze ambities”, verklaart Roy Rens mede-eigenaar van Rebro Transport.


Multifunctionele inzet voor DPD
De Volvo FE Electric is uitgevoerd als 6x2. De vrachtwagen is voorzien van een volledig elektrisch bediende opbouw van Hertoghs Carrosserieën en wordt door Rebro Transport ingezet voor DPD. In de nachtdienst gaat Rebro het voertuig gebruiken als rangeervoertuig op de locatie van DPD in Etten-Leur. Overdag wordt de elektrische truck ingezet om wissellaadbakken te transporteren, hoofdzakelijk vanaf de regio Etten-Leur naar de Hub van DPD in Oirschot.


De truck is speciaal uitgerust met een extra derde zitplaats. “Daardoor kunnen we met deze Volvo FE Electric ook trainingen verzorgen. Deze multifunctionele inzet gaat ervoor zorgen dat wij en al onze medewerkers ontzettend veel ervaring opdoen met het werken met een elektrische truck en zo worden klaargestoomd voor de toekomst”, verklaart Roy Rens.


Oplaadplein in ontwikkeling
Opladen gaat via het laadstation van DPD. Daarnaast ontwikkelt Rebro een oplaadplein op de locatie in Rucphen. “We hebben nu een aantal zonnepanelen op ons bedrijfspand en in de nieuwe ontwikkeling zal dit nog verder uitgebreid worden”, licht Roy Rens toe.


Naast duurzaamheid en een af fabriek productie was de ervaring met het merk Volvo Trucks en de samenwerking met de dealer reden om voor Volvo’s elektrische oplossing te kiezen. “We hebben specifiek voor Volvo gekozen omdat we al een jarenlange ervaring met dit merk hebben opgebouwd, de Volvo FE uitermate geschikt is voor het multifunctionele gebruik en we een goede samenwerking met Bluekens Truck en Bus hebben”, verklaart Roy Rens


Ondanks hoge prijs toch LNG
Om CO2 te besparen, zet Rebro Transport naast elektrisch ook in op LNG. Het bedrijf heeft inmiddels 20 LNG-trucks. Hoewel de prijs van LNG momenteel hoog is, blijft Rebro geloven in LNG.


“Wij hebben een lange termijnvisie omtrent duurzame inzetbaarheid van onze voertuigen. Ondanks de nu tijdelijk hoge prijs van LNG geloven wij in deze brandstof als (tussen)oplossing in het lange afstandsverkeer. Wij zullen dan ook blijven investeren in LNG ondanks dat de TCO nu oploopt. Op de lange termijn is de winst groter, dan op korte termijn het verlies op de LNG-kiloprijs. Wij hebben onszelf de doelstelling opgelegd dat vanaf 2022 25% van ons wagenpark duurzaam aangedreven moet zijn. Op dit moment hebben we 20 LNG-trucks; tegelijk met de aflevering van de Volvo FE Electric worden er nog 2 LNG-trucks afgeleverd. Daardoor hebben wij onze doelstelling (met 23 trucks) ruimschoots gehaald. Ik gok dat we door het gebruik van LNG zo’n 550 ton CO2 bespaard hebben over 2021. Zo’n besparing is met geen enkel ander alternatief dat nu beschikbaar is voor de langere afstand te evenaren ”, besluit Roy Rens.


Naast de Volvo FE Electric neemt Rebro Transport eind dit jaar ook een Volvo FH Electric 4x2-trekker in gebruik en in het voorjaar 2023 een Volvo FH Electric 6x2-bakwagen. Alle trucks worden geleverd door Volvo Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus.

Meest besproken foto

Truckfan Nieuwsposter  +1 Reageer

Fuhler zet met nieuwe Scania Plug-in Hybride truck in op duurzaam transport


Breda – Onlangs voegde Loon- en Verhuurbedrijf Fuhler BV uit Emmen een bijzonder voertuig toe aan hun wagenpark: een Scania P360 XT PHEV (Plug-in Hybride). De truck combineert een zuinige 360 pk 9-liter motor met een 115 kW elektromotor en drie batterijen met een geïnstalleerd vermogen van 90 kWh. Het is de eerste plug-in hybride truck in de vloot van Fuhler. Met dit voertuig sorteert het bedrijf duidelijk voor naar een duurzame toekomst waarin CO2-reductie en verkleining van de ecologische voetafdruk centraal staan.


De truck biedt ‘best of both worlds’ door beide aandrijflijntechnologieën te combineren. Op de snelweg rijdt het voertuig op de zuinige en krachtige 9-liter motor terwijl hij bij het betreden van de binnenstad of dorpskern kan overschakelen naar volledig elektrische aandrijving zonder enige uitstoot. Door gebruik te maken van de multi-battery oplossing bedraagt de actieradius, afhankelijk van belading en omstandigheden, enkele tientallen kilometers. Dit is ruim voldoende om binnen elke zero-emissie zone werkzaamheden te verrichten. De elektromotor ondersteunt de verbrandingsmotor tijdens het rijden op de doorgaande wegen wat zich direct vertaalt in een aanzienlijk lager brandstofverbruik. Bovendien kan de truck probleemloos gebruik maken van een hernieuwbare brandstof als HVO. Hierdoor kan de CO2-uitstoot nog verder gereduceerd worden.


Het drieassige voertuig is uitgerust met een Epsilon Palfinger kraan Q200Z95TR, direct achter de cabine gemonteerd, en een Palfinger Palift T18TEC7 haakarmsysteem. Het geheel is voorzien van een load sensing pomp die alleen vermogen geeft op het moment dat de equipment dit vraagt. Hierin wordt aanmerkelijk veel energie bespaard. Deze zijn gemonteerd en geleverd door De Poel Carrosseriebouw uit Emmen en de aandrijving hiervan vindt ook volledig elektrisch plaats zodat men met het voertuig ook ter plekke zero-emissie kan opereren. De elektrische aandrijving van de truck én de opbouw betekent niet alleen een groot voordeel voor wat betreft de uitstoot, maar ook voor het geluidsniveau. Deze truck kan binnen elke milieugevoelige zone of leefomgeving geluidloos ingezet worden.


De nieuwe Scania zal worden ingezet voor werkzaamheden voor diverse opdrachtgevers. Het betreft voornamelijk werkzaamheden voor het ophalen van bladafval. Deze schone en stille truck is uitermate geschikt voor het binnenstedelijk gebied van gemeenten en binnen emissieloze projecten. Dit opgenomen bladafval zal worden verwerkt op de BOV Recycling Emmen, dit is onderdeel van Loon- en Verhuurbedrijf Fuhler b.v. Met de moderne verkleiner(s) en de elektrisch zeef zal dit bladafval worden verwerkt tot diverse eindproducten.


Loon- en Verhuurbedrijf Fuhler kent zijn oorsprong als loonwerk. Naast deze traditionele activiteiten als het loonbedrijf en de verhuur is men ook actief in de sanering, aanneming en de recycling. Het scheiden en bewerken van groenafval, bouw- en sloopafval, afvalhout en het bewerken van grond zijn daarvan enkele voorbeelden. Dit project past dan ook naadloos aan bij de activiteiten.