Maxus eDeliver7 (vrachtwagen), foto van Truckfan Nieuwsposter

Maxus eDeliver7 (vrachtwagen)

Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7

Volledig gamma: eDeliver7 versterkt eDeliver3 en eDeliver9
Tot 365 km* range, maximaal 8,7 m3 laadvolume
Geheel CO2-vrij en voorbereid op iedere milieuzone
Leverbaar vanaf januari 2024
Maxus-gamma nog completer met T90 EV Pick Up en eDeliver3 Chassis Cabine
Waalwijk, 1 november 2023 – Maxus pakt door in Nederland en breidt de line-up van volledig elektrische bedrijfswagens opnieuw verder uit. Na de eDeliver3 – een compacte bestelwagen – en de grote eDeliver9 lanceert Maxus nu de eDeliver7, die vanaf januari 2024 leverbaar wordt. Deze middelgrote Cargo Van vult het gat tussen de eDeliver3 en eDeliver9 naadloos op. Daarmee levert Maxus nu al een compleet gamma van CO2-uitstootvrije bestelwagens dat geheel is voorbereid op de naderende emissievrije milieuzones die met ingang van 2025 op grote schaal in steden worden doorgevoerd. Op korte termijn breidt Maxus het elektrische bedrijfswagengamma bovendien nog verder uit.


Met de eDeliver7 levert Maxus vanaf januari 2024 een nieuwe, volledig elektrisch aangedreven bestelbus in de klasse van de middelgrote bestelwagens tot 3,5 ton. Met een actieradius tot 365 kilometer* (WLTP gecombineerd) introduceert Maxus daarmee een zeer bruikbaar alternatief in deze klasse, met ruimschoots voldoende rijbereik voor een efficiënte dag in en rondom de grote steden, en daarbuiten. En mocht dat onverhoopt niet genoeg blijken, dan laadt de eDeliver7 in 15 minuten tijd zo’n 100 kilometer aan extra bereik bij (DC 20-80%: 43 minuten).


De Maxus eDeliver7 wordt aangedreven door een krachtige elektromotor met een vermogen van 150 kW (204 pk) en een maximumkoppel van 330 Nm. Daarmee mengt hij zich vlot en soepel door het verkeer in en rondom de stad, waarbij de eDeliver7 keuze biedt uit drie rijmodi: Eco, Normal en Power. Maxus koppelt die elektromotor naar wens en afhankelijk van de behoefte aan een 77 of 88 kWh groot accupakket. Die eerste brengt het qua actieradus tot 320 kilometer*, de 88 kWh-versie komt zelfs tot 365 kilometer* ver (WLTP gecombineerd).

Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7
Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7
Ruime keuze
In eerste instantie wordt de Maxus eDeliver7 geleverd als gesloten Cargo Van, met een keuze uit drie afmetingen (L1H1, L2H1 en L2H2) en twee wielbases (3.000 en 3.366 mm). Daarmee varieert het laadvolume van 5,9 tot 8,7 m3, bij een maximaal laadvermogen tot zelfs 1.200 kg. Daarmee nestelt de eDeliver7 Cargo Van zich naadloos tussen de eDeliver3 (max. 930 kg) en eDeliver9 (max. 1.885 kg).

Overzicht eDeliver7 Cargo Van uitvoeringen:

L1H1: 4.998 x 2.030 x 1.990mm (lxbxh), wielbasis 3.000 mm, laadvolume 5,9 m3
L2H1: 5.364 x 2.030 x 1.990mm (lxbxh), wielbasis 3.366 mm, laadvolume 6,7 m3
L2H2: 5.364 x 2.030 x 2.390mm (lxbxh), wielbasis 3.366 mm, laadvolume 8,7 m3

Bovendien heeft de eDeliver7 een trekvermogen tot maximaal 1.500 kg geremd, waarmee hij tevens een forse aanhangwagen met belading mag trekken. Elke eDeliver7 wordt standaard voorzien van trekhaakvoorbereiding.

Als Cargo Van beschikt de eDeliver7 standaard over één en optioneel over twee schuifdeuren, die beide ruim toegang bieden tot de laadruimte. Wat betekent dat bijvoorbeeld een europallet ook eenvoudig van opzij in- of uitgeladen kan worden. Achter heeft de eDeliver7 Cargo Van twee gelijkwaardige deuren die in een hoek van 90 en 180 graden te openen zijn.

Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7
Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7
Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7
Standaard Apple CarPlay & Android Auto
Wat uitrusting betreft volgt de eDeliver7 de richting die de twee andere Maxus-bestelwagens in deze lijn al eerder insloegen, en waarmee Maxus een geweldige prijs-waardeverhouding biedt. Tot de standaard veiligheidsvoorzieningen behoren bijvoorbeeld dodehoekdetectie, LDW & LKA system (Lane Departure Warning & Lane Keeping Assist), AEBS (autonoom noodstopsysteem), vermoeidheidmonitoring, parkeersensoren voor en achter en een 360 graden camera.

Maar ook op het gebied van comfort en luxe ontbreekt het de eDeliver7 standaard maar aan weinig. Zo krijgt hij bijvoorbeeld altijd een infotainmentsysteem met een 12,3 inch groot touchscreen, Apple CarPlay en Android Auto, een Smart Key, One Touch Start, een verwarmd multifunctioneel stuurwiel, een verwarmde voorruit, verwarmde buitenspiegels, airconditioning, elektrische bediende ramen, automatische LED-koplampen en trekhaakvoorbereiding.

Daarbij voorziet Maxus de eDeliver7 altijd van sterke garantiecondities op het voertuig en 8 jaar garantie op het accupakket. Gratis pechhulp is eveneens standaard inbegrepen.

De Maxus eDeliver7 wordt vanaf januari 2024 leverbaar via de Nederlandse Maxus-vestigingen. Prijzen en het exacte uitrustingsniveau worden vóór de jaarwisseling bekendgemaakt. Vanzelfsprekend wordt de eDeliver7 ook leverbaar op basis van full operational lease of een financiering op maat.

Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7
Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7
Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7
Gezinsuitbreiding: T90 EV Pick Up & eDeliver3 Chassis Cabine
Bij de eDeliver7 blijft het niet qua noviteiten van Maxus. Met de T90 EV Pick Up lanceert het merk tevens een stoere, volledig elektrische pick-up die zowel op de openbare weg als op onverhard uitstekend uit de voeten kan. Deze T90 EV Pick Up is later deze maand al te bestellen bij de Maxus-dealers.

Bovendien breidt Maxus de eDeliver3-lijn die eerder al debuteerde, nu verder uit met de eDeliver3 Chassis Cabine. Op basis van de bewezen eigenschappen van de eDeliver3 biedt Maxus daarmee een wereld aan nieuwe mogelijkheden om de compacte bestelwagen geheel naar eigen wens op te bouwen.
Meer informatie over de Maxus T90 EV Pick Up en de eDeliver3 Chassis Cabine wordt op korte termijn bekendgemaakt.

Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7
Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7
Maxus breidt line-up uit met elektrische eDeliver7
Over Maxus Motors Nederland
Maxus Motors Nederland is onderdeel van Van Mossel Automotive Group, dat medio 2023 als distributeur van het bedrijfswagenmerk Maxus voor Nederland werd aangesteld. Sindsdien heeft Maxus in ons land een vlucht genomen en is het uitgegroeid tot een stabiel bedrijfswagenmerk. Naast de introductie van de eDeliver3 en eDeliver9 heeft Maxus Motors Nederland in een recordtijd een landelijk dekkend netwerk van 22 vestigingen ingericht die de verkoop en aftersales van het merk voor hun rekening nemen. Bovendien beschikt Maxus in Nederland over een eigen centraal onderdelenmagazijn, voor snelle leveringen aan de dealers, om Maxus-klanten maximaal mobiel te houden.

Over Maxus
Het bedrijfswagenmerk Maxus is onderdeel van de Chinese autofabrikant SAIC Motor. In 2022 verkocht SAIC Motor wereldwijd 5,3 miljoen auto’s. Het aandeel New Energy Vehicles (NEVs) – voertuigen met een elektrische of hybride-aandrijving – kwam daarbij uit op 1,07 miljoen, een toename van liefst 46,5% ten opzichte van het jaar ervoor. In Europa is Maxus al jarenlang in diverse landen op de markt.

Over Van Mossel Automotive Group
Van Mossel Automotive Group is in ruim 75 jaar tijd uitgegroeid tot het grootste automotive bedrijf van de Benelux. Er zijn 382 vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg. De groep omvat dealerships van 37 automerken. Jaarlijks worden ruim 160.000 nieuwe en gebruikte auto’s verkocht. Tevens bieden de schadeherstelbedrijven landelijke dekking in België en Nederland. Ook behoort International Car Lease Holding met een leasevloot van 110.000 voertuigen tot de groep. Hieronder vallen de leaselabels Van Mossel Autolease, J&T Autolease, DirectLease en Westlease. 6.000 medewerkers werken met passie voor de groep en realiseren een omzet van € 5 miljard op jaarbasis.

* Dit voertuig is exclusief goedgekeurd volgens de World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), een nieuwe testprocedure voor het meten van het brandstofverbruik en de CO2-emissie. De strengere testomstandigheden van de WLTP zijn bedoeld om realistischere brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden te leveren. De WLTP verving de vorige NEDC-testprocedure op 1 september 2018. Er zijn geen brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden volgens NEDC beschikbaar voor dit voertuig.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
PUNTEN
1
WEERGAVES
0
BATTLES
MEER FOTO'S