Renders oplegger, foto van Truckfan Nieuwsposter

Renders oplegger

Renders: Nieuwe chassis en nieuwe organisatie!
Het Belgische Renders Trailers is helemaal terug. Bij gelegenheid van de presentatie van twee nieuwe containerchassis zet Frans Renders zijn merk terug op de kaart.
De nieuwe containerchassis worden in serie geproduceerd op vier locaties in Turkije. Renders koos voor een sterke standaardisatie in de producten. Zo zijn er voortaan twee series, de 800 en de 900 serie. Voor beide worden identieke neksecties en achterkaders met verlichting toegepast. Standaard is ook de gegalvaniseerde afwerking en de bekende Renders versterkte uitvoering van het chassis en de containerarmen.
Eenvoudige bediening
De 800 serie is een driedelig chassis met een bijzonder eenvoudige bediening, met slechts één handle. Renders koos voor een kabelsysteem voor het gelijkmatig uitschuiven van zowel de voorzijde als de achterkader. Het schuifgedeelte loopt in rollen waardoor zowel de zijdelingse als de verticale krachten worden opgevangen. Ronduit indrukwekkend is een demonstratie waarbij de trekker onder een hoek van 45 graden staat terwijl het chassis uitgeschoven wordt. Dankzij het rollen systeem gaat dat zonder problemen.
Ook het zeer eenvoudig verschuiven van een 32 ton zware 20 voet container tussen de 20ft centrale rijpositie en de 20ft achter laad/los positie, gaat zonder enig probleem tijdens de demonstratie en dit met zeer weinig kracht van de trekker. De extra versterkte nek constructie blijkt zelfs bestand tegen het uitschuiven naar de 45 voet positie met die zware 20 voeter in centrale positie. De doorbuiging van de nek blijft daarbij verwaarloosbaar. De chassis uit de 900 serie zijn star uitgevoerd met een uitschuifbare achterkader voor 40- en 45 voet posities. Het schuifsysteem bij dit type werkt pneumatisch met een sterke cilinder.
Standaardisatie
Renders heeft het standaardiseren tot kunst verheven met de nieuwe chassis. Niet alleen constructie-technisch in detail zijn de 800 en 900 serie voor een groot deel gelijk, dat geldt ook voor de nieuw ontwikkelde “hufterproof” achterkader met lichtbalk en bumper. Leidend bij het ontwerp was degelijkheid, stevigheid en praktisch gemak. Zo is o.a. de bumper voorzien van een ronde stootbalk om schade te voorkomen in het geval bij vervoer van 45 voet containers. Vanwege de standaardisatie is er enkel een keuze mogelijk voor dubbele, ronde achterlichten, SAF assen en een standaard liftas.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
PUNTEN
0
WEERGAVES
0
BATTLES
MEER FOTO'S