Iveco

S-Way

Foto's
211
Video's
0
Topics
4

Informatie over de Iveco S-Way

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de S-Way.

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de S-Way, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

De eerste van 6 stuks Iveco S-Way heeft vandaag zijn eerste werkdag bij Spaansen

Vandaag gaat de eerste van de zes door Spaansen bestelde Iveco S-Ways zijn eerste werkkilometers maken. De tekst is gekozen omdat de chauffeur Olaf niet alleen van merk maar ook van werk is veranderd: hij gaat met deze auto voor Spaansen sierbestrating rijden. Dat is ook de reden van het lage dak, in woonwijken wil er nogal eens een tak laag over de weg hangen. Stoelventilatie! Foto’s en informatie Martha de Boer

0 reacties


[video] 26 Iveco S-Way’s op LNG voor Verhagen

Verhagen Transport heeft dit jaar 10 Iveco S-Way NP’s op LNG in gebruik genomen, waardoor het onderweg is naar een duurzamer bloemen- en plantentransport. Ron Verhagen is zó enthousiast over deze trucks dat hij onlangs een nieuwe bestelling heeft geplaatst voor wederom 16 Iveco S-Way NP’s. Verhagen Transport zet hierdoor volledig in op LNG als schoonste én goedkoopste brandstof voor vrachtwagentransport binnen Europa. Ron Verhagen heeft zich het afgelopen jaar intensief verdiept in de verschillende soorten uitstoot van wegtransport en hoe die positief beïnvloed kunnen worden. Na zijn onderzoek en alle positieve ervaringen met zijn reeds 10 aangeschafte vrachtwagencombinaties trok

0 reacties


Melkweg met een Iveco S-Way op LNG in de bieten

De intrinsieke motivatie om CO² te reduceren en de snelle levertijd hebben ervoor gezorgd dat Melkweg Fritom heeft gekozen voor een Iveco S-Way Natural Power op LNG. Door de komst van de nieuwe truck zet het bedrijf uit Bolsward de eerste stappen naar een duurzamer transport. Melkweg Fritom is enorm trots op het feit dat het als een van de eerste bedrijven in Nederland bieten gaat transporteren op vloeibaar aardgas. Melkweg Fritom is een organisatie, onderdeel van de Fritom groep, die melk collecteert bij veehouders. Dit doen zij 24/7 met 21 trekkende eenheden en zo’n 80 chauffeurs. In het oogstseizoen

0 reacties


Derde generatie IVECO voor Meulenberg Transport

De eerste vijf stuks IVECO S-WAY in Limburg zijn onlangs afgeleverd bij Meulenberg Transport. Het bedrijf uit Urmond heeft een wagenpark met 30 vrachtwagens, die met de laatste uitbreiding voor 70 procent bestaat uit IVECO. Na ruim 15 jaar doet de derde generatie zijn intrede en is het succesverhaal tussen Charles Feijts Groep en Meulenberg Transport nog lang niet ten einde.

Van de chauffeurs, de technische dienst tot Wil Meulenberg als directeur, iedereen binnen Meulenberg Transport is zeer te spreken over IVECO en het huidige wagenpark. Het was daarom een logisch vervolg om een bestelling te plaatsen voor vijf nieuwe modellen, al ruim voor aanvang van de IVECO S-WAY Ride & Drive dagen in Venlo. Bij de tweede en nu ook de derde generatie kan Meulenberg Transport namelijk rekenen op een uitstekend brandstofverbruik en een ruime cabine. Het product voldoet aan de wensen van de chauffeurs, want zij zijn enorm enthousiast over de trucks.

Alle comfort aan boord
Bij de aankoop van nieuwe vrachtwagens kijkt Meulenberg Transport voornamelijk naar de wensen van zijn chauffeurs. Wil: “We willen ze graag van alle comfort voorzien aan boord, vandaar dat we hebben gekozen voor een AS-cabine en 420Pk motorisatie. De chauffeurs kunnen gebruik maken van de laatste nieuwe veiligheidssystemen, zoals Adaptive Cruise Control, Lane-Warning, Active Braking en beschikken zelfs over een standairco. Wel zo prettig tijdens de warme zomers.”

Hechte samenwerking met Charles Feijts Groep
Meulenberg Transport kan al jaren bouwen op de service en diensten van Charles Feijts Groep. Wil licht dit toe: "Onze technische dienst werkt fijn samen met de werkplaats van CFG. Zij stellen zich flexibel op naar ons, waardoor wij altijd zaken kunnen navragen." Dit zijn extra redenen voor Meulenberg Transport om voor IVECO te kiezen. Georges Simons, directeur van Charles Feijts Groep vult hierop aan: "We doen al een flink aantal jaren zaken met elkaar. Een herhalingsaankoop is telkens weer een compliment voor iedereen binnen CFG."

Familiebedrijf
Meulenberg Transport is opgericht in 1921 en begon destijds met het transporteren van zand en grind. In de loop der jaren zijn de bedrijfsactiviteiten flink uitgebouwd en is het uitgegroeid tot een gerenommeerd transportbedrijf. Wil vertelt vol trots over zijn familiebedrijf: 'In 2019 hebben we door de inzet van een kleine 60-tal medewerkers een omzet gedraaid van bijna 11 miljoen Euro. Hierdoor zijn we een groter speler op transportgebied.' Onze grootste activiteit is het verzorgen van zeecontainertransport vanaf Nederlands- en Belgisch Limburg en het Ruhrgebied richting de zeehavens van Antwerpen en Rotterdam. Dit transport doen we zoveel mogelijk intermodaal. We zetten de container in Genk of Roermond op een binnenvaartschip en die zorgt voor de aflevering in Antwerpen/Rotterdam en weer omgekeerd." Daarnaast participeert Meulenberg Transport vanaf 2013 in 'Railterminal Chemelot'. Het bedrijf maakt gebruik van het spoor tussen Geleen en Italië, zodat het in staat is om haar klanten te bedienen door het transport richting Noord-Italië.

Allround transportbedrijf
Daarnaast verzorgt Meulenberg Transport ook de distributie van nieuw papier, hoofdzakelijk in de Benelux. Wil licht toe: "Dit papier wordt gemaakt in Nederland, België en Oostenrijk. Vanuit Oostenrijk wordt het papier per trein aangevoerd naar het Ruhrgebied en daar begint onze rol. We pikken daar het papier op en we leveren het daarna af bij groothandelaren en drukkerijen. Dit is een 24-uursservice, waarbij wij het papier tot aan de deur leveren. Meulenberg Transport beschikt daarnaast over een warehouse met een capaciteit van 3.500 m². We regelen de opslag van kunststof en papier. Vanuit Urmond brengen we het papier naar verschillende klanten in Nederland en kunststof naar klanten over heel de wereld.

0 reacties


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Iveco S-Way (vrachtwagen)

    Foto van een Iveco S-Way.

    2 reacties

  • Iveco S-Way

    Foto van een Iveco S-Way, opgebouwd overig / onbekend.

    Reageer

  • Iveco S-Way

    Foto van een Iveco S-Way.

    Reageer

  • Iveco S-Way

    Twee Iveco S-Way NP 460 trekkers voor J.P. Vis & Zn. Duurzaam alternatief J.P. Vis & Zn. zet twee Iveco S-Way NP trekers in voor ritten van en naar Scandinavië. De 460 pk sterke trekkers worden 24 uur per dag ingezet voor het laden en lossen in de Benelux en voor koppelritten naar Scandinavië. Door de grote actieradius van 1600 kilometer is de rondrit rit vanuit Nederland of België naar de Deense grens of Travemünde en weer terug geen enkel probleem. J.P. Vis & Zn. zet in op duurzaamheid en de aanschaf van de Iveco LNG trucks maakt deel uit van die strategie. Door intensief gebruik te maken van de LNG trucks wordt een CO2 reductie van zo’n 20% behaald, maar met Bio LNG kan dat zelfs oplopen tot ruim 90% zodra dat algemeen beschikbaar wordt. Een ander voordeel ten opzichte van diesel is dat de LNG motoren van Iveco vrijwel geen uitstoot van partikels veroorzaken. Intensieve inzet De investering in duurzaamheid wordt voor een deel terug verdiend door het brandstof- en mautvoordeel wat het rijden op LNG met zich mee brengt. Vanaf 1 januari komt daar de belastingteruggave van 18,7 cent per getankte liter bij in Nederland. Daarmee vormt LNG een prachtig en duurzaam alternatief, zo vindt ook directeur Ronald Hartman: ,,Wij zetten de trucks intensief in waardoor de CO2 besparing hard oploopt. Bij kilometrages van ruim 6000 kilometer per week per voertuig maken we hiermee echt het verschil. We hebben gekozen voor de inzet bij J.P. Vis & Zn. aangezien er veel koppelritten naar Scandinavië worden uitgevoerd. Ook dat is een bewuste keuze waardoor we duurzamer en efficiënter kunnen werken.’’ 1600 kilometer bereik De Iveco S-Way LNG trekkers zijn voorzien van brandstoftanks aan weerszijden van het chassis. Dat kan doordat Iveco allerlei componenten die normaal aan de zijkant gemonteerd zijn een andere plek gaf. Luchtketels bevinden zich bijvoorbeeld aan de binnenkant van het chassis en de accu’s zijn in de achteroverbouw aangebracht. Door deze slimme bouwwijze en dankzij de door Iveco toegepaste LNG technologie bedraagt de actieradius van de LNG trekkers hierdoor 1600 kilometer. Dat betekent minder tijdverlies aan de pomp, temeer daar de chauffeurs alleen LNG hoeven te tanken. Ook de onderhoud interval is een voordeel van de Iveco trucks. Die bedraagt 90.000 kilometer voor de Iveco LNG trucks. Luxe uitvoering De beide Iveco trekkers zijn voorzien van de ruime S-Way AS slaapcabine met hoog dak, voorzien van alle luxe waaronder lederen stoelen, een luxe lederen stuurwiel en een riante koelkast. De trucks zijn uitgevoerd in de kenmerkende J.P. Vis & Zn. huisstijl met een lichtbak, twee luchthoorns en extra verlichting waarmee de trucks passen in de vloot van dit bedrijf. De beide nieuwe trekkers werden afgeleverd door Iveco NLS en zijn klaargemaakt door Iveco Schouten in Almkerk. Iveco dealer Cornelis in Hoogeveen zorgt voor het onderhoud.

    Reageer

  • Iveco S-Way

    Foto van een Iveco S-Way, opgebouwd voor autotransport.

    Reageer

  • Iveco S-Way

    Foto van een Iveco S-Way, opgebouwd voor koeltransport.

    1 reactie

« Alle Iveco machines