CF-Agri: Aanhangwagen ?n oplegger!

Met de CF-Agri komen Veldhuizen Wagenbouw en Kraker Trailers samen naar de BedrijfsautoRAI. De CF-Agri is een bijzonder voertuig voor zowel gebruik op de weg als in het land. Door de dikke banden en het stuursysteem loopt deze moving floor aanhangwagen probleemloos door het land achter een trekker, bijvoorbeeld voor de maisoogst. E?nmaal beladen kan de aanhangwagen worden afgekoppeld om vervolgens als oplegger over de weg vervoerd te worden. Dat kan door de dissel op te klappen, want dan is het ineens een oplegger.

Reacties

robbertk
Eigenlijk denk ik alleen maar, het zou is tijd worden dat ze dit doen. Ben alleen benieuwd hoe die banden rijden op hogere snelheid. Banden waren altijd het probleem voor de combinatie land en weg
tone29
En hoe werkt dit met een natte periode in de mais??
Wimsumar
Beste Tone29:
Quote @tone29:
een natte periode in de mais??

Dat staat in de topicopening: "Voor gebruik in het land", en loopt probleemloos door het land''. 😉

Maar inderdaad, al zou een loonwerker er voor niets bij mij in (nou ja, liever op) het land mee willen werken. No way!

Genomineerd voor de meest zinloze toepassing van transportmiddelen. 😄
huub
Volgens mij heeft de firma veldhuizen al heel wat vervoermiddelen geïntroduceerd die het niet gehaald hebben.
Alex Miedema
En ook een heleboel die het wel gehaald hebben.
ej-van-de-voort
Ik kan me voorstellen dat de beoogde afzetmarkt voor dit ding ook niet zozeer in Nederland ligt met z'n kleine percelen.

Desondanks vraag ik me af hoeveel voordeel het heeft, tijd die nodig is tussen volladen en transport/lossen zal aardig getimed moeten worden om truck en trekker continu aan de gang te houden, stilstand kost geld, evenals een extra chauffeur/voertuig.

Ben benieuwd in welke hoedanigheid dit goed uit kan qua kosten
walker1
Voor vervoer over grotere afstand kan je beter de mais overladen in normale trailers. Inderdaad kost het omkoppelen tijd, maar ik denk ook aan de banden. Voor in het land zullen er toch goede brede lagedrukbanden onder moeten zitten, zeker in een natte periode. Er zal vast wel een bandendruksysteem op komen, maar elke keer banden oppompen en weer aflaten kost ook tijd. Bovendien slijten die banden op de weg veel sneller dan echte vrachtwagenbanden, wat uiteraard weer kosten met zich meeneemt.
valmet 605
Ik zeg kansloos
JD3010
@valmet 605 Waarom??
valmet 605
@JD3010 het is een duur compromis. Als het dan sneller word of beter oké...

Nu moet je steeds omkoppelen veranderen banden druk aanpassen en. Zo snel als het moeilijk wordt gaat men kijken naar alternatieven, dan geloof ik niet meer in een walkingfloor in het land.
tone29
@Wimsumar absoluut. En voor mn werk moest ik laatst ong 10km verderop gebroken puin halen. Ik reed met trekker en dumper, en het bedrijf reed met een vrachtwagen. Kwam eeop neer dat we net zo snel waren
« Terug naar discussielijst

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0


TREFWOORDEN