15.000 liter bier in speciale Beer Truck

Carrosseriefabriek Hartog-Est uit Waardenburg bouwde, in samenwerking met Tapkoel en Dubak, voor Beer Trucks een voertuigcombinatie bestaande uit een Mercedes Actros 2040 en een 3-assig gegalvaniseerd Draco aanhangwagenchassis. Een fraaie combinatie met opvallende reclame.     Met ingang van 2015 is Beer Trucks gestart met

Reacties

Alex Miedema
Heel bijzonder, benieuwd of dit stand houd.
Gerron
@Alex Miedema
Als ik er nu vanuit ga dat je met 5 assen 30 ton mag laden dan zou dit betekenen dat de "verpakking" net zo zwaar is als de nuttige lading! Dat kan toch nooit uit?
Alex Miedema
@Gerron met 5 assen mag je 50 ton wegen in Nederland
Gerron
@Alex Miedema
Als de assen sterk genoeg zijn en op de juiste afstand van elkaar staan dan zou je theoretisch 50 ton mogen wegen.
Als ik die combi bekijk dan denk ik dat de truck max 18 ton mag wegen en de aanhanger max 28 ton. Dit is samen 46 ton. Ik schat in dat de combi zonder wisselbakken 16 ton weegt.
Alex Miedema
@Gerron de truck is sowieso een 20-tonner.
Gerron
@Alex Miedema
Waarom zou de truck een zwaardere vooras hebben dan de normale 7.5 ton as? De nuttige lading is toch maar 1 bak dus 5000 liter? Ik heb de truck al zwaarder ingeschat vanwege die kast achter de cabine.
Maar hoe zwaar de combi ook is maakt eigenlijk niet uit. Mijn punt is dat hij maar 15 ton nuttige lading meeneemt!
Alex Miedema
@Gerron geen idee waarom, maar dat blijkt uit het type. Eerste twee cijfers bij Mercedes staan voor het gewicht.
Gerron
@Alex Miedema
Dat zal dan toch vanwege die kast zijn. De truck weegt dan maximaal bij een leeggewicht van 10 ton plus bak 10 ton =20 ton. De aanhanger weegt dan maximaal 6 ton plus 2 bakken =26 ton. Totale combi dus maximaal 46 ton. Nou hoop ik toch echt dat het totale gewicht wat minder is want 46 ton is echt veel gewicht als je nuttige lading daarvan maar 15 ton is.
Seend
Het is idd nogal een apparaat voor 'maar' 15.000 liter bier. (ik drink het niet weg maar dat terzijde). Door alle compartimentjes van 1.000 liter zal het eigen gewicht wel aardig fors zijn, maar ik vraag me denk ik net als Gerron af of er niet andere oplossingen denkbaar zijn (geweest).
« Terug naar discussielijst

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0