Louis Nagel importeur Yanmar-trekkers
Nadat Yanmar in 2012 het Nederlands importeurschap van de mini/midigravers en rupsdumpers van W&H (Wynmalen & Hausman) over had gedaan naar Geert-Jan de Kok, heeft nu ook de tractorenvloot een nieuwe importeur: Louis Nagel!Louis Nagel was decennialang importeur van John Deere, maar importeert tegenwoordig de veel kleinere Italiaanse merken McCormick en Landini. Voorheen importeerde Lozeman Tuinmachines uit het Noord-Hollandse Aalsmeerderbrug Yanmar-trekkers. Yanmar, net als Kubota afkomstig uit Osaka, maakt vooral compacttrekkers. De komende jaren wil het merk trekkers introduceren met 100 pk of meer en een traploze versnellingsbak.
Vrachtwagenliefhebber? Help mee!
Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dat neem ik ook aan van wel ja. Anders komt het niet zo op Boerderij.nl te staan.
Maar hij bedoeld denk dat het nu misschien moeilijker word voor mensen om onderdelen te krijgen voor een Yanmar trekker die ze zelf uit het buitenland hebben geïmporteerd???
Nagel zal op deze manier we niet lang in dat pand in Andelst blijven zitten denk. Groeit kwa merken al uit 't jasje zo. Je hebt met zoveel merken onder je hoede toch wel een groter pand nodig als een bedrijfsverzamelgebouwtje zou ik zeggen...
Ze hadden dat pand in Nijmegen nooit van de hand moeten doen! Dan maar enkele bedrijven van de totale groep waar Nagel bij hoort bij elkaar in 1 pand stoppen daar maar het voordeel van de verkoop van dat pand kan nu nog wel eens een nadeel zijn geworden...
Ze zijn bij Yanmar ook de boel om aant gooien zo te zien. Eerst de Mini/midi gravers en rupsdumpers van Liebherr importeur Wynmalen & Hausman naar Geert-Jan de Kok in 2012, en nu de trekkers naar Nagel... Weet niet of er voorheen ook een Yanmar trekker importeur was in NL? Deed Wynmalen & Hausman daar niet ook in?
Dat ze in Nijmegen hadden moeten blijven is onzin, dat pand was al te groot toen ze JD nog hadden, ze hadden toen al een deel van het pand verhuurd.
tractoren/machines gaan tegenwoordig meestal rechtstreeks naar de dealers en importeurs hebben geen (grote) voorraden meer.
Bovendien zijn het geen grote aantallen die Nagel verkoopt, ik zie in ieder geval niet zo heel veel Landini's en Cormicks rijden.
Maar het blijven tractoren van Yanmar.
Ik zou zeggen word nu makkelijk en verkoop wat je kunt verkopen
Waar ze nu zitten is toch nog best uit te breiden?
De hele weet ik zo niet, wel sowieso het grondverzet gedeelte zover ik weet. Hoe het met die torenkranen zit weet ik niet.
Das nu je het zegt ook wel weer zo ja. Niet om reclame te maken maar gewoon een voorbeeld: De Kok heeft in Esbeek een best groot pand vergeleken andere John Deere dealers denk. Maar opzich ook weer niet ontzettend groot voor een bedrijf dat van zoveel merken importeur is en nog een hoop dealerschappen heeft. Al moet ik wel zeggen dat het terrein momenteel uitgebreid word met een deel 1 van een stuk grond dat is aangekocht van de voorheen achter gelegen Wienerberger steenfabriek toen die sloot. Uiteindelijk zal er ook wel meer bebouwing bij komen denk. Maar er zit ook wel een verschil tussen de merken die Nagel importeert en de Kok. Nagel heeft minder hard lopende merken als de Kok en de Kok heeft merken voor minstens 2 sectoren, al is de bouw ook geen hardloper op dit moment volgensmij. Maar bijv. merken als Bema staan er veel op voorraad, omdat die nog steeds haast wekelijks een nieuwe vanuit Esbeek afgeleverd wordt bij een dealer. Yanmar kraantjes zijn ook best warme broodjes volgensmij dus die staan er ook een redelijke voorraad. Net als Mustang en Gehl, die gaan net zo hard als Bema volgensmij. Dus ook die staan er veel. Dan heb je met ook nog de John Deere's en andere dealer/importeurschappen waarvan machines op voorraad staan erbij + de werkplaats en een aardig groot onderdelen magazijn al een aardige ruimte nodig.
Dat zal Nagel wel iets minder hebben. Wel knap dat ze toch zoveel weer in 3 jaar tijd in huis weten te halen! Nu nog iets harder lopende merken erbij. Wel best bijzonder dat Yanmar en Mc Cormick-Landini het toestaan dat Nagel 3(waarvan dan wel weer 2 van 1 zelfde bedrijf?) trekker merken importeert... Terwijl alle 3 toch wel een best lijstje dezelfde maat/pk klasse tractoren hebben?
Ken wel verhalen over merken die in ieder geval er niks van moeten hebben dat een bedrijf dezelfde maat/pk klasse etc. machines verkoopt van een ander merk als hun merk! Dat is het andere merk, of hun merk, maar niet beide! Ook een bovengenoemde.
Dat gebouwtje links met dezelfde inrit als Nagel? of dat rechtse ''H.K.V. traffic service BV''?
Onderstaande foto is zeker bij een fabriek?
google.com/maps/…
louisnagel.nl/index.php/…