Deutz-Fahr Agrostar - Ervaringen Deutz Fahr Agrostar DX 6.21 6.31

Hallo wat zijn de ervaringen met deze trekker een deutz fahr agrostar dx 6.31 wat is beter een mechaniche versnellingbak of een met de powermatic en elektronische hef, heb wel eens gehoord dat er nog wel eens problemen met de powermatic zijn, en sit zou een dure reparatie zijn als ik het hoor. Of kan je net zo goed een 6.21 kopen (die hebben toch een bf6l913 motor zonder turbo) en daar een turbo op bouwen zodat je er een 6.31 van maakt. wil de trekker gebruiken voor werk rond het huis en wat trekkerslep wedstrijden
alvast bedankt
goeiedag eem

Reacties

sjonnies
Powermatic is een puntje maar is te verzwaren waardoor er meer vermogeb kan hebben. Trekkertrek js ma piekbelasting en niet dag kilveren ofzo of diepwoelen. Hier een kamaraadt rijdt met agrostar met fronthef lucht en dubbellucht 5.5 en 7 ton en begint nu lekker mee te rijden. Had op gegeven moment 218 aan de aftakas en amper zwart roken. staat nu op 175
Elektrische hef niet nemen is beetje drama van die dingen. Verder is een 6.21 de pomp kleiner maar dat weet @twand2505 beter
goeiedag eem
@sjonnies oke kan een 6.21 kopen met powermatic en elektrische hef maar daar zijn dus nog wel eens problemen mee, en als die pomp ook kleimer is moet ik te veel aanpassen. maar wat is er dan aan te passen aan de powermatic, heb wel eens gehoord dat er boutjes binnen in afbreken
sjonnies
@goeiedag eem die van marktplaats met Vredestein banden? Zelf geen ervaring met eclectische hef maar dat was niet erg best wat net als van de 1e serie agrotron mk1. Idd powermatic.braken de bouten af door extra gaten te boren en extra bouten monteren kon je meer vermogen aan. Maar nogmaals daar heb ik.geen ervaring mee kennis heeft dat bij een dx6.50 gedaan
goeiedag eem
@sjonnies ja die van marktplaats heb ik mee gemaild,(volgens mij heeft die een maand geleden ook op facebook gestaan tekoop in zeeland of iets in die richting) staat in de buurt, wou er eens heen kijken en in duitsland iets verder rijden staat een 6.31 maar dat is een opknapper, weet niet of daar powermatic op zit maar die is mechanisch kwa hef bediening,
MulderDeutz1
@goeiedag eem Ik heb een 6.38, vergelijkbaar aan de 6.31. Ik heb wel een elektronische hef en die doet het prima. Trekker heeft inmiddels 14000 uur. Kleine reparaties houd je toch, maar zijn allemaal makkelijk zelf te verhelpen. Ben zelf blij met de trekker, maar je moet het net treffen. Met beleid kan er veel en ze zijn super taai.
goeiedag eem
@MulderDeutz1 bedankt voor je reactie, maar de powermatic, hoe is die dan daar hoor ik nog wel eens wat over, heb je daar wel eens problemen mee gehaden heeft de 6.38 van jullie nog de originele pk`s of heeft die meer, ik wil er ook trekkertrek mee rijden en hem dat wat meer vermogen geven vandaar de vraag?
MulderDeutz1
@goeiedag eem Mijn powermatic doet het perfect. Denk dat hij nog originele pk’s heeft. Maar met beleid durf ik het wel aan. Verder dus geen ervaring mee.
goeiedag eem
@MulderDeutz1 oke bedankt voor de info, hier in de buurt loopt namelijk een 4.61 en daar is de powermatic van stuk geweest (en wat meer onderdelen )en heb gehoort wat dat ongeveer gekost heeft, en dan denk je nog wel een keer na.
MulderDeutz1
@goeiedag eem Oke, ja dan snap ik je twijfel goed. Is ook van belang wat voor persoon tussen stoel en stuur gezeten heeft. Mijne komt van de eerste eigenaar met goed onderhoud, dus dat geeft vertrouwen. Je loopt vanzelf tegen iets moois aan. Niet opzoek naar een 6.38?
@MulderDeutz1 ik vind het echt jammer dat de 6.38’s ronde koplampen hebben, 4 kant zou veel mooier staan..
sjonnies
@ronald-deutz-fahr zoals deze rechts op de foto

(klik om te vergroten)

@sjonnies indd. Maar die mist dikke banden en een vol gewichtblok of fronthef.
@sjonnies mooier als dit kan toch niet...

(klik om te vergroten)

+1
mf 6150
@ronald-deutz-fahr
Dat is een omgebouwde 6.61
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr Haha, ben ik het niet mee eens. Vind die neppe juist niets.
@MulderDeutz1 haha, gelukkig mag dat. Ik vind een agrostar moet 4kante lampen hebben.
Wou altijd zelf zo’n trekker, grote voermengwagen erachter als we ooit nog meer koeien mogen houden..
maar ben bang dat die star er nooit komt. Ze blijven duur, en agrotrons worden goedkoper. Mk3 heeft gewoon meer comfort
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr In welke zin meer comfort? Ik vind ze helemaal niks. Zeker die console niet. Aan de agrostar kun je zelf nog veel doen, houdt bij die mk3 eerder op.
@MulderDeutz1 omkeer, 4 of 3 traps powershift, standaard airco, kans op gebeerde vooras/cabine. Motor en bak zijn naar mijn idee zeker niet minder. Let wel mk3..
Mk1 loop ik met n boog omheen
+1
sjonnies
@ronald-deutz-fahr mk1 zijn ook wel goede trekker moet je wel de s série hebben dat is met dubbele versnellings poken 1ste is de hef die niet 100% betrouwbaar is
koenclaas
@sjonnies Wij hebben op het werk een s met èèn pook en omkeer onder het stuur.
RobDeutz104
@sjonnies Naar de S serie moet je wel zoeken, zijn naar mijn weten geeneens geleverd in Nederland
casejxu
Quote Reactie van @RobDeutz104:
S serie

Weet er toevallig 2 met 2 poken hier in de buurt
RobDeutz104
@casejxu Wel zeldzaam, heb er nooit een gezien in real live
casejxu
@RobDeutz104 is een 4.90 en een 6.00 dacht ik. Of 6.01 das met kleine 6cyl toch?
RobDeutz104
@casejxu 6.00 en 6.01 allebei de 1012 motor, 6.00 heeft T7200 bak, en de 6.01 de T7100 bak, bij powershift dan
casejxu
@RobDeutz104 oja zo zat dat. Ben er weer bijna half jaar uit kan ik wel merken
sjonnies
Quote Reactie van @RobDeutz104:
is

Hier een 600 s gehad reed machtig. Ook een 4.90 s te leen gehad en een agrotron 4.70 s had de buur.an toen dr tijd mooie.handige trekkertjes
+1
@ronald-deutz-fahr ga er maar van uit dat de prijsdaling van een star (mits er geen gezeur over emissie komt) niet van toepassing is. Ze zijn te kort en ook te weinig gemaakt. Helemaal de steepnose als de 6.08/6.38 worden erg duur. 6.08 gaat bij beetje netjes uiterlijk al over ze 20/25000 weg in duitsland. 6.31 is daar nog gewoontjes met een 15000.

Mk3 heeft idd meer comfort. En kosten minder. Hoop eigenlijk nog eens een mooie 135 mk3 tegen te komen
@Deutz 8006spezial komt best weleens n nette voorbij op Mp. Waarom geen ttv1160 dan? Aangezien je ttv wou..
tsja, stars zullen wel duur blijven indd. Agroprima (6.06, 6.16) word wel goedkoper. Of die technisch beter of minder zijn weet ik niet..
+1
@ronald-deutz-fahr altijd geld gebrek he 🤣😜 voorlader al +\_ 7 jaar alle balen naar huis en in de buld en dat begint op te spelen op vlakken door het vele koppelen ondanks dat die als een veertje gaat
goeiedag eem
@MulderDeutz1 ben in eerste instantie niet op zoek naar een 6.38, vind die neus niet echt mooi maar kan ook een kwestie van wennen zijn, vind de 6.31 een heel mooie trekker, of heb je er een tekoop?
MulderDeutz1
@goeiedag eem Alles is te koop
marco2250
@goeiedag eem mijn 6.11 was de bak ooh stuk gelopen zou ze mooi laten staan die 6.21 komt hier uit de buurt wijk bij duurstede altijd volgas voor de dieplader gestaan en af en toe voor de kieper is jaar of 4 a5 geleden ingerolen voor een agrotron had elke keer problemen met de zuigers daardoor tikte de moter volgas
+1
bietje
@marco2250 Als die 6.21 wel liep was t wel een beer van een machine, standaard vlam op de pijp dat ding
marco2250
@bietje klopt liep als de brandweer vaak zat mee weg geweest
goeiedag eem
@marco2250 dus jij kent die trekker die 6.21? als ik jou zo hoor is het een die niet stilgestaan heeft en een boel transportwerk heeft gedaan met zware dieplader?
bietje
@goeiedag eem Nee, was gewoon een 2-assige oprijkar. Maar het werken is die trekker wel geleerd toen hoor😂
marco2250
@goeiedag eem ja klopt heb bij lokhorst gewerkt in wijk bij duurstede en is daar voor van iemand uit leersum geweest
RobDeutz104
@MulderDeutz1 EHR van de 6.38 is ook een EHR-D, en die zijn beduidend beter dan de eerdere generatie
MulderDeutz1
@RobDeutz104 Aha, dat wist ik niet. Maar goed nieuws dus!
sjonnies
@goeiedag eem ja die heeft inderdaad op facebook gestaan voor 9500 euro3daar was tien koppeling defect dat staat nu niet op marktplaats dus moet tie vervangen zijn
RobDeutz104
@sjonnies Electronische hef van een Agrostar kun je niet vergelijken met de EHR van een MK1, de eerste generatie EHR van de Agrostars waren niet de beste, maar de EHR_D zijn erg goed.
+3
AVA
Ik zou voor een 135 mk3 gaan als dat financieel past, paar duizend euro meer uitgeven en dan heb je aan alle kanten een betrouwbaardere trekker, ik heb slechte ervaringen met Agrostars, matige elektronica, duur in onderhoud, de mk3 hebben wij weinig kosten aan gehad: Beer van een motor, zeer robuuste hef, degelijke Zf vooras en een betrouwbare soepel schakelende transmissie.
@AVA hier doen de agrostars het best op de algemene bekende kwalen na, vooras difrentieel, remmen en hef electronica.

Maar idd, 135 is wel een beer van een trekker met hoop hefcapaciteit + trekvermogen voor een vrij laag eigenvermogen
+1
casejxu
@Deutz 8006spezial de 135 die wij vorig jaar paar weekjes hadden had toen 14.000 uur minimaal. Waarschijnlijk meer. Draait nu bij veehouder in de buurt naast een 150mk3 met net zoveel uren. Die man is er super gelukkig mee
@casejxu 135 op deze streek is ook al over de 11000 heen. Wel pwshift kapot gehad. Maar voor de rest tikken lopen. Zijn ook totaal niet duur meer voor 20000 heb je al een knappe
+1
casejxu
@Deutz 8006spezial nee daarom. En technisch best wel onverwoestbaar
@casejxu klopt, en balen zijn door de kuhn pers wel aardig aan gewicht
AVA
tractorfan.nl/picture/93962/…

Los van mijn ervaring, zijn prachtige trekkers om te zien😁 @ onzeoudeliefde
+1
RobDeutz104
@AVA 135MK3 met loadsensing pomp
casejxu
@RobDeutz104 die heeft @AVA niet dacht ik. Of naja had...
AVA
@casejxu je kan wel zien dat Rob ze huiswerk beter heeft gedaan 😉 MIT LS pumpe, kein gefederte vorderachse
casejxu
@AVA die van diederikje,?
AVA
@casejxu tandwiel idd
« Terug naar discussielijst

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!