‘Boeren bij Schiphol aan verkeerde adres’

Boeren zijn bij Schiphol aan het verkeerde adres als zij ervoor kiezen acties te gaan voeren bij de luchthaven. Dat meldt de luchthaven in een verklaring. Volgens Schiphol heeft de luchtvaart met minder dan 2 procent een kleine bijdrage aan de stikstofdepositie in Nederland.

Dit topic is ook zichtbaar op het Prikkebord


 Groep boeren wil Schiphol bezetten (rtvdrenthe.nl)

Boeren willen opnieuw gaan protesteren op dinsdag 29 oktober. Dat bericht gaat rond in verschillende WhatsApp-groepen met allemaal boeren.

 ‘Boeren maken nieuwe plannen om Schiphol te bezetten’ (ed.nl)

Boze boeren zijn van plan om op 29 oktober vliegveld Schiphol te ‘bezetten’. Plannen hiervoor circuleren op sociale media en WhatsApp, bevestigen woordvoerders van Agractie en Farmers Defence Force (FDF). Agractie, de organisator van de manifestatie in Den Haag, steunt die plannen niet.

 ‘Boeren bij Schiphol aan verkeerde adres’ (rd.nl)

Boeren zijn bij Schiphol aan het verkeerde adres als zij ervoor kiezen acties te gaan voeren bij de luchthaven. Dat meldt de luchthaven in een verklaring. Volgens Schiphol heeft de luchtvaart met minder dan 2 procent een kleine bijdrage aan de stikstofdepositie in Nederland.

Nieuwsgrazer

Reacties

+3
CO2-uitstoot is dan weer een heel ander verhaal: volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/…

Overigens wil ik iedereen aanraden eerst maar af te wachten waar het kabinet mee komt. Als dat nog gebeurt dit jaar...
+1
Pluto
2% ?????? Ze tellen alleen de start tot een beperkte hoogte . buitenlandse vluchten tellen ook niet mee evenals het landen van de toestellen ??? volgens Schiphol staan de motoren bij de landing uit !!!!.
+4
weurding
@Pluto laat ze ook even het verkeer van en naar de luchthaven meenemen. En dan niet alleen passagiers maar zeker ook bevoorrading en aanverwante zaken. Dan rolt er een heel ander percentage uit
jpls
@Pluto nou, ik zit hier op hemelsbreed 15 á 20 km. van het vliegveld, ik zie het landingsgestel uitstaan. maar er is er nog geen een overgevlogen zonder draaiende motor, ik hoor ze soms zelfs gas bij geven, anders halen ze de baan niet.
+1
Biestie
Zie het grafiekje bij punt 4, dat gelooft toch geen hond?
nos.nl/artikel/…

Dit schijnt vanavond op het journaal te zijn geweest,
+1
weurding
@Biestie ja hoor..... vliegtuigen 1.2 miljoen kg N en tractoren 12 miljoen kg N 🙈 houdt even bij wat beide verbruiken en je snapt idd dat het een zwamverhaal is
Skroefkelos
@weurding nou zeker , een vliegtuig op hoogte met ca. 300 personen heeft ruim 2000 liter kerosine nodig per uur , daar kan ik heel wat hectares mee bewerken die bovendien ook nog co2 vastleggen en zuurstof produceren wat die vliegtuigen dan weer op kunnen fikken !
+5
familie pelle
@weurdingik denk dat we beter de NOS kunnen bezetten. Wat een journalistiek!

(klik om te vergroten)

+1
familie pelle
@familie pelleDe framing gaat maar door en gaat maar door. Om knettergek van te worden
familie pelle
@familie pelleDeze grafiek is iets beter. En houd rekening met alle uitstoot rondom vliegvelden. De grootste is uiteraard Schiphol.

(klik om te vergroten)

@familie pelle zaak voor AgriFacts mijn inziens. Dit is inderdaad pure framing.
de Haas
@familie pelle Daar moet je je niet teveel van aantrekken. Die paar fossielen die nog NOS kijken hoef je het niet van te hebben, zijn er toch maar een paar. Het is alleen wrang dat we er allemaal verplicht aan mee moeten betalen.
BertK
@Biestie wel een punt, niet alle vormen stikstof gedragen zich gelijk! De ene slaat op korte afstand neer, andere komen veel verder. Verschilt van tientallen meters tot duizenden kilometers aldus een rivm rapport. Iets zegt me dat de uitstoot van vliegtuigen wijd verspreid wordt....
Daarnaast is de ene vorm opneembaar voor de plant, anderen niet.
+1
Sjaakiee
Ze doen het in hun broekje bij het idee al dat we Komen. Die ogen van schouten gister joh,het heeft echt wel indruk gemaakt.
spotmelker
Ik hoop dat ze nooit Schiphol gaan blokkeren. Ga dan de wolken uit de kachelpijpjes van de GL, D66, PvdD kamerleden eens nameten.
+1
BertK
@spotmelker ZE gaan blokkeren of WE gaan blokkeren?
BertK
Schiphol blokkeren is goed simpel en veilig te doen: Blokkeer de afritten van de snelweg hun terrein op. Blijf van het terrein Schiphol zelf af. De reiziger kan er dan alleen per trein (groene stroom?) komen of gaan.
grös
@BertK
Ja de gewone man gaat toch wel met de trein heen, die moet je immers ook niet dwars willen liggen. Alleen vrachtwagens met bloemen en planten, verse groente, dure goederen lig je zo dwars, maar alleen de dreiging dat 29 okt. de boel plat ligt is al genoeg om economisch effect te hebben. Dat ene kankerpatiëntje dat binnen 24 uur geöpereerd moet worden in New-York word toch met een ambulance met blauwe zwaailichten vervoerd het lijkt me normaal dat ze die er wel door laten, daar is immers de vluchtstrook voor uitgevonden.
grös
Ja zodra ze over de grens zijn, net als de schepen uit Rotterdam, zodra ze over de grens is het in een ander land, of buiten territoriale wateren die tellen gewoon helemaal niet mee!

Nederland is maar een speldenprik dus ze zijn ook zo de grens over hé.
Voor een vlucht naar Bali, kun je met een auto tig keer de wereld rond rijden, of jaren rondrijden in NL. Het grootste containerschip stoot ook al meer uit als alle vrachtwagens bij mekaar, maar ja dat is dan weer buiten territoriale wateren dus telt weer niet mee. Afschuifpolitiek.
Maar, laten we niet in de politieke spelletjes trappen, 'Heers en verdeel', Schiphol is dan wel weer staatseigendom.
+1
scooby-rosy
Hier bij de militaire vliegbasis te Leeuwarden mag ook wel een blokkade komen, komen steeds meer oefeningen. Is ook goed over te nemen en je hebt de consument er wat minder mee...
mfrijder
Was er ook niet iets dat er vorig jaar een kleine 10.000 vluchten meer zijn gedaan als toegestaan????
« Terug naar discussielijst

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!