John Deere NL; zo ziet het eruit



Veel was inmiddels al wel duidelijk geworden, maar vandaag maakte John Deere Nederland bv officieel bekend hoe het nieuwe dealernetwerk eruit komt te zien.

Reacties

bart H
Mooi hoor
mooi gedaan van jd
Boemrang
Ja en, wat worden wij hier beter van, gewoon weg niks.
fendt-vario
K wol zegge word ik nix anders van :lol:
JD 6110
Oow? hmm dus Wolterink Beltrum ( gld ) dealt ook geen John deere meer?
Siebenga
Kan wel maar dan onder de naam van jan de winkel 😉
JD 6110
Oja, dat is ook nog een mogelijkheid 😃
Koentjuh
Jan de Winkel Goor is hier een kilometerje vandaan ofzo, maakt mij verder niks uit.
BjornM
Geloof mij maar, John Deere gaat echt honderden en honderden klanten verliezen.

De dealers zitten nu veels te ver weg.
JD 6110
@ koentjuh

jah, voor jullie jah, wat denk je van alleeeeeeeeeeeeee andere bedrijf met john deere?
S Schenning
John deere in denemarken heeft dit vorig jaar hier ook gedaan. De klanten blijfen wel, op deze manier kunnen ze mooi de dealers die niet mee de tijd kunnen komen er uit donderen. Door de dealers grooter worden, krijgen ze meer kennis, omdat er meer trekkers door gaan.
vanStraaten
Dit hoeft niet persé te betekenen dat kleinere dealers zoals in jouw voorbeeld Wolterink geen John Deere meer verkopen. De hoofd dealers moeten echter een aandeel van 51% in het bezit hebben van deze bedrijven. In feite krijgen de acht hoofd dealers zo de hoofdzeggenschap over deze kleinere dealers.

Dit is een keiharde eis geweest van John Deere en zo zijn er nog wel meerdere.

Als dealers dit niet willen, krijgen zij geen ondersteuning meer van John Deere (in de vorm van trainingen, brochures/folders van nieuwe producten etc.)en kunnen zij niet rechstreeks afnemen. Zij worden dus gewoon afgestoten/genegeerd.

Sommigen kiezen nu dus voor andere merken zoals Claas.
Boerenjongen16
Hier komt ook een nieuwe John Deere dealer van Vervaet & Steehouwer in de regio. Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.
S Schenning
De dealer bij ons is gewoon 2 afdelingen begonnen, op deze manier zitten ze dan toch dicht op de klanten!
ford8630power
Dat wordt dan nog een heel eind knappen naar Goor 😃
Jarno1h
Groenoord waar zit dat bedrijf dan?
Kukel
Kun je dan niet bij een andere lmb je tractor laten repareren
Tom VB
Komt tijd, komt raad.
KHD Deutz-Fahr
Thuis rijden we al 40 jaar Deutz-Fahr omdat de dealer letterlijk om de hoek zit, de relatie met de dealer vind ik belangrijker dan het merk. Denk dat John Deere klanten gaat verliezen.
maartendankers
@Jarno1h
Jansen Meppelink, Popken, en Boersma samen. Oftewel 5 vestigingen in Groningen en Drenthe.
Valtra-Fordpower
Hoezo moet je nu ineens kilometers rijden dan?

De reeds dealende Dealers gaan nu naar de regio dealer, die verkoopt de JDs aan de JD-LMB om de hoek, die de JD aan jouw verkoopt of maakt.

Edit: Aanvulling in reactie van Van Straaten. 😃
haasjeRens
Het valt wel meej dat ze ver moete rijden is allemaal wel overna gedacht
johniePOWER
De dealers blijven wel ja alleen staan de dealers nou allemaal met elkaar in verbinding dus word eigenlijk niks anders van.
johnd-ts
Hoe zit dat met Greve BV? die neemt friesland over, terwijl het bedrijf waar ik ga stage lopen daar ook John Deere dealer is :|
JD6930
@Boemrang

Jij schiet hier misschien niets mee op, maar ik vindt dit wel mooi, een kaart over welk gebied welk bedrijf bezit. Ik wist ondertussen dat onze JD dealer nu druk bezig is met een nieuw pand in West-Brabant(plaatsnaam weet ik al maar weet niet of ik het mag zeggen), maar ik vroeg mij af welk gebied zij nou precies kregen aangezien staadegaard ook een gedeelte van Brabant krijgt.Door deze kaart weet ik dat nu.

De Mega dealers starten toch morgen pas of is dat vandaag al? ik dacht dat Louis Nagel t/m vandaag importeur was?!
JD6930
@johnd-ts

Dan zal Greve BV wel de Mega Dealer zijn en jou stagebedrijf een kleine dealer.
SJB533
@JD6930

Quote:
De Mega dealers starten toch morgen pas of is dat vandaag al? ik dacht dat Louis Nagel t/m vandaag importeur was?!

Per 1 maart 😉
Wolterink blijft zelfstandig en gaat met JdW samenwerken 😉
johnd-ts
Oke, ja het is allemaal nogal onduidelijk met die sub-dealers en mega-dealers..
tractorliefhebber
Tja officieel zitten wij dus in het gebied van Westrenen maar de dichtstbijzijnde locatie is zeker 35a40 kilometer weg. Daar rijd je dus ook niet meer heen voor een beurtje.
Boerenjongen16
@JD6930 Steenbergen?
Tom VB
@tractorliefhebber

Dat is toch al jaren zo, er vandert bij jullie feitelijk niks, behalve dat de dealer in Nijmegen weg is... 😃
jeroenlemele
@ford8630power

jij kunt nog gewoon naar lemele gaan
tractorliefhebber
@Tom VB Noord Brabant zat nog altijd AMS Beugen. De vestiging in Heteren is inderdaad ook al jaren dicht.
ljdekker
Voor velen wordt het er dus niet beter op. Naja zal zich ok wel weer redden.
ford8630power
@jeroenlemele

Gelukkig 😉
lucas712
Newholland heeft toch ook geen importeur dat zal het probleem niet zijn. maar ze willen ook marktleider worden dus wat gaan ze doen trekkers tegen kostprijs leveren en als je wat kapot hebt betaal je je scheel aan onderdelen
weurding
@lucas712 gelukkig gaat een JD nooit stuk 😉
casepuma
@weurding

Jaja de jd-dealer verkoopt ze bij ons ook relatief goedkoop,maar het werkplaats tarief is ook niet misselijk
johndeere1212
Gelukig heeft John Deere nu zijn eigen dealernetwerk
johndeere1212
Ja je kunt altijd nog gewoon naar Lescher in Lemele.
weurding
@casepuma och, hoor ook wel verhalen dat het bij NH niet anders is, maar jd goedkoop in aanschaf? een soort uitgekleedde versie zeker, zijn hier behoorlijk aan de prijs
ford8630power
@johndeere1212

Lescher?? Ik denk dat je Bruggeman bedoeld 😉
johndeere1212
Ja ik geloof er ook niet veel van
johndeere1212
Nee hoor lescher
casepuma
@weurding

Er zit hier toch wel degelijk verschil met andere mechanisatiebedrijven kwa werkplaats tarief.
weurding
@casepuma is een poosje geleden maar geloof dat de onze 52,50 in het uur rekent
JD6930
@Boerenjongen16

Nee, bij Geert-JandeKok ist binnen het bedrijf al wel bekend maar ik weet niet of het al vertelt mag worden waar ie komt, ik weet wel welke plaatsnaam en ook waar in dei plaats ie ongeveer komt maar weet niet of ik het al mag vertellen aangezien ze zelf op de site ook bij die vacatures alleen ''voor onze nieuwe vestiging in west-Brabant'' hebben staan. Ik loop er stage. Ik had eerst van iemand van TF gehoord dat ie daar zou komen en een paar weken geleden werdt het op 't bedrijf bevestigd. Vorige week was de koop pas rond dus er moet nog verbouwd en ingericht worden, het is dacht ik een hal, ter grote van de helft van het pand te Esbeek dacht ik dat ze zeiden. Het bedrijf houd gewoon alle importeurschappen en dealerschappen aan die ze al hadden. Alleen zal er wel wat veranderen, ik denk op eis van John Deere. Ik weet niet of ik er meer voer mag vertellen. Maar voor Hanix, paus, bema, mustang etc. kunnen we gewoon nog bij Geert-JandeKok terecht. Er gaan geen merken weg bij de Kok. De rest zal in de loop der tijd wel duidelijk worden schat ik. Als ik het goed begreep staat er over ongeveer een maand een opening op de planning als alles goed gaat voor de nieuwe vestiging en is er uiteraard een opendag.
jeroenlemele
@johndeere1212

dan bedoel je saasveld ipv lemele
john deere 7810
Ja in saasveld zit wel een lesscher 😛 mooi bedrijf ofnie 😃
RobinBos
Zullen we anders gewoon afwachten hoe het gaat lopen? Tot nu toe zijn het voornamelijk de niet john deere gebruikers die weten te vertellen dat de wel john deere gebruikers weg gaan lopen, blijft een apart verhaal 😛
fiatfan
JD6930, je mag gerust zeggen dat het etten-leur is in de buurt van de hal van peecon.
Ik denk dat JD in nederland MEER trekkers gaat verkopen! 1. kennis van de dealers wordt groter. 2. ze zullen niet duurder worden. 3. het is en blijft een wereldmerk die zijn betrouwbaarheid heeft bewezen.
BjornM
Wij hebben zelf 4 vrij nieuwe John Deere's lopen, maar wij moeten nu heel naar Purmerend voor de service en onderdelen. Dit omdat Kraakman de deur dicht hield voor van der Sluis.

Geloof mij maar, ons zijn ze al kwijt en ik kan je zo nog 25 namen van relatief grote bedrijven geven die er ook klaar mee zijn hier in de buurt, oa een loonbedrijf met 40 JD's.

Je wilt toch altijd je dealer zo dicht mogelijk om de deur hebben.
En ga jij voor elke wissewasje een servicemonteur laten komen à ruim 70 Euro per uur.
RobinBos
Er is nog niks bekend volgens mij over van de sluis, en kraakman, dus het zou niet slim zijn om dan op voorhand al te zeggen dat je maar een ander merk gaat voeren.
maartendankers
@BjornM

Voor elk wissewasje een monteur laten komen? Kunnen we dan tegenwoordig helemaal niks zelf meer? Voor onderdelen hebben ze zo iets uit gevonden als postbodes en pakketservice... Een filtertje vervangen kan elke simpele ziel wel. En als er echt iets aan de hand is dan staan ze er snel. Teminst bij boersma wel.
RobinBos
@maartendankers

je hoort in de media allemaal negatieve berichten dan john deere verschillende eisen stelt, maar als het erop aan komt is opeens iedereen vergeten dat john deere een eis stelt aan de maximun afstand die je moet rijden naar een dealer. Hoe het gaat lopen weten we natuurlijk nog niet, maar duidelijk is dat er in de kop van noord holland een vestiging gaat komen.
fendt-412
Een ventiel of slangetje haal je op, machines gaan stuk wanneer je ze gebruikt en dus nodig bent. Post komt met een dag, moet je al een soort Kramp onderdelenservice hebben waar ook boeren gebruik van kunnen maken.

Veel boeren vinden service belangrijker dan het merk. Als JD 30kilometer weg zit ga je toch al gauw naar de dealer uit het dorp even iets ophalen. Beetje handige vertegenwoordiger gaat hierop in spelen.

Servicebusjes die overal heen rijden is wel leuk, alleen schijven ze ook al een kwartier of half uur voor. Hoe dan ook, je betaald alles uiteindelijk zelf. Het is de vraag of de boer dat er voor over heeft. Rijden zelf 25kilometer naar de dealer, ook na een sanering van ACM, Fendt dealer zat eerst zowat naast Boersma, is eigenlijk wel ver zat. Service is uitstekend dus je blijft hangen, als dat iets achter blijft ben je ook zo weg.
RobinBos
Agja, het zal inderdaad niet makkelijk worden, maar we zien het wel. Hier in flevoland gaat er in ieder geval niets veranderen, dus niks om ons zorgen om te maken 😄
maartendankers
Voor dat soort kleine dingetjes heb je bijna overal wel ergens een "smit" zitten. Teminste wij gaan hier voor onze granit onderdelen. En als we gewoon een monteur nodig hebben. Naar een zelfstandige monteur. Die kost lang niet zo veel en als je op zaterdagmiddag iets hebt of op zondag. Dan helpt hij je ook nog gewoon.
BjornM
@RobinBos, ja zeker wel, wij hebben hier van de week de brief in de post gehad, dat Kraakman alles overneemt en de deur gewoon dichtgooit voor van der Sluis.

@maartendankers, tuurlijk niet voor elk wissewasje, maar meestal ga je naar de dealer als je iets snel nodig is, omdat het net stuk gegaan is. Een postbode en pakketservice kost je gewoon 1-2 dagen. En die tijd is er vaak niet.

@RobinBos, er komt niet nog een extra vestiging bij, Kraakman heeft één vestiging, van der Sluis heeft de deur dichtgegooid gekregen en dat zelfde geldt volgens mij ook voor Zeeman-Kroon.
RobinBos
Er zal een vestiging in het noorden moeten komen, neem dat maar van mij aan 😉
WimBe
Ja dat lijkt mij ook wel 😉
walker1
Wij zaten eerst bij AMS in Beugen, maar dat is over naar Stadegaard en die gaat Beugen sluiten heb ik begrepen. We vallen nu onder het gebied van Westrenen. Toevallig vorige week daar geweest voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Qua afstand en tijd maakt het niet veel, we zitten ongeveer midden tussen Beugen en Kesteren.
Ik maak me verder niet druk over die JD perikelen. We kopen niet jaarlijks een nieuwe trekker en we 1 JD, dus het is de jaarlijkse onderhoudsbeurt en mischien een reparatie dus zo vaak hoeven we niet naar Kesteren.
Voor kleine dingen kunnen we ook naar een ander LMB wat dichterbij is, er rijden nog 2 ZZP'er monteurs met een bus hier in de streek en er zit een hydrauliek specialist op het industrieterein hier 2 km verderop.
BjornM
Welke vestiging wordt dan overgenomen? Zowiezo niet van der Sluis, daar ken ik donder op zeggen, dat staat zo duidelijk in die brief.

Dan zou het Zeeman-Kroon moeten worden, maar het punt is dat Kraakman dan 51% van het bedrijf opkoopt, het is maar net of je dat wilt he.
walker1
Maar het zal JD best wel wat klanten kosten dit gerommel.
Zeker klanten die tevreden zijn met hun LMB die nu geen JD dealer meer zijn, kiezen straks mogelijk voor een ander merk, wat hun LMB dan verkoopt.
Van de andere kant is JD wel een merk met een sterke reputatie en er zullen ook zeker klanten zijn die JD trouw blijven.
Dus de schade voor JD zal wel meevallen, maar enig verlies gaan ze zeker hebben.
fendt-412
Goedkopere monteur/uur is wel leuk, maar heeft wel minder ervaring en herkent dingen waarschijnlijk minder snel. Moet weer bladeren in de boeken, zal in veel gevallen wel wat langer bezig zijn lijkt me. Zal niet altijd goedkoper zijn, moet je nog achter onderdelen aan, je zit ook met garantie.

Lijkt me niet dat je zelf gaat sleutelen aan de R ofwel?
Nieuwe motorolie en filters wil nog wel, maar dan wordt het al gauw lastig. Op 't werk doen ze soms ook zelf grote beurt aan de vario's geven, zijn ze een dag mee bezig. Eerste keer naar alle filters zoeken, van vario etc. Overal ander soort olie in. Monteur die in de wintermaanden van tig trekkers olie ververst is er zo handig in dat het bijna vanzelf gaat en ziet eerder problemen. Ik pas iig zelf wel op met het prutsen aan trekkers van tegenwoordig, bellen als alles uitelkaar ligt is ook zowat 😛
walker1
Zolang de JD hier nog in de garantie ziet, laten we het groot onderhoud en moeilijke reparaties wel door Westrenen doen. Als de garantie termijn voorbij is zien we wel, afhankelijk van of we wel of niet tevreden zijn met Westrenen.
maartendankers
Doen al het onderhoud aan de R zelf. En als er nou echt iets kapot gaat wat we zelf niet kunnen repareren. Dan bellen we Boersma wel.

Die monteur die normaal bij ons komt is een eindje in de 40 denk ik. En die heeft ondertussen wel zoveel ervaring. Aan de R hoefd ie niet te sleutelen. Maar als je een x iets anders heb. Toen we de Kop van de Penta uit de ljunby hadden heeft hij ehm ook helemaal gemaakt. Dat soort mensen zijn goud waard... Want als je ze nodig hebt zijn ze er.
RobinBos
@BjornM

als van der sluis zich niet over wil laten nemen, dan zullen ze misschien wel zelf een vestiging openen.
Als je niet wil dat een ander 51% van je bedrijf opkoopt, dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om met nagel mee te gaan, en cormick/landini verkopen. het is natuurlijk maar net wat je wil.
BjornM
@RobinBos
Ja nou ik vind het niet zo gek dat je je eigen bedrijf niet wilt laten overnemen, dan gaat er gewoon een bezem door de hele organisatie etc. heen.

En dan nog vind ik het vreemd, dat Kraakman Noord-Holland heeft gekregen, met maar 1 vestiging en niet vd Sluis met 2 vestigingen of Zeeman-Kroon, ook met 2 vestigingen.

Want om hoofddealer te worden, moest je meer als 100 trekkers per jaar verkopen. Nou dat redt vd Sluis wel hoor en ik denk Zeeman-Kroon ook wel net aan. Maargoed, Kraakman is recent overgenomen door de topman van DEKA en die heeft het hele gebeuren van John Deere natuurlijk gewoon uitgekocht en die heeft nu het monopoly.

Ik heb nu vernomen van vd Sluis dat ze onder andere in gesprek zijn met Claas, New Holland en nog een ander A-merk.
RobinBos
Die 100 tractoren in een jaar verkopen, dat deden niet veel bedrijven in nederland. geen van drieen denk ik. maar daar gaat het ook niet om.
BjornM
Nee, oke, maar Zeeman-Kroon en vd Sluis samen wel denk ik.

Maar dan nog, er is achteraf gewoon een vuil spelletje gespeeld.
RobinBos
Een samenwerkingsverband, net als bij boersma/jansenmeppeling/popken had ook niet raar geweest denk ik, met die drie.
een vuil spelletje wil ik het niet noemen, want ik weet ook niet wat er gebeurt is. maar we hebben allemaal tegelijk te horen gekregen dat nagel ermee ging stoppen, en ik denk dat kraakman dit nieuws heeft aangegrepen om een plan voor de toekomst op te stellen, en dat bij jd neer te leggen. van der sluis en kroon hebben waarschijnlijk onzeker af zitten wachten.
walker1
Tja als je zelf een mooi bedrijf hebt dan laat je niet zomaar door een fabrikant bepalen dat je met een ander bedrijf moet gaan samenwerken en dat die dan ook 51 % overnemen.
Dan heb je gewoon niks meer over je eigen toko te zeggen, want het is dan 49 % tegen 51 %.
weurding
Kijk, langzaam druppelen de eerste bevestigingen binnen van jd gebruikers die over willen gaan naar een ander merk, had ook al zoiets gehoord maar kon het nog niet hard maken, zzp monteurs zijn leuk voor het vervangen van minder essentiele delen, tegenwoordig met de huidige electrotechniek zal je toch een speciaal pc programma passend bij het merk wat je rijdt moeten hebben, daar waag ik mijn trekker niet aan, maar zeg eens eerlijk, wat is 30 km afstand nou? er zijn zat boeren die op die afstand van hun dealer wonen
BjornM
@RobinBosJa precies zoals je zegt, Kraakman heeft gelijk de deur voor een eventuele samenwerking of overname dichtgegooid en vd Sluis en Kroon hebben inderdaad onzeker afgewacht tot vorige week, toen het bekend kwam intern.
Maar dan is het toch vuil gegaan, een beetje overleg had toch wel op zijn minst gekund. Het enigste wat Kraakman bood, was een overname, meer niet.
fiatfan
Ik denk dat als je al een langere tijd JD rijdt, dat je niet zomaar overstapt op een ander merk. En dan nog, volgens mij hoeft er bij een JD nog niet zo vaak een monteur bij te komen hoor....Als ze kinderziektes hadden was het vaak binnen de garantie, en verder zijn het toch probleemloze trekkers?
weurding
@fiatfan de meeste trekkers zijn probleemloos,alleen heeft elk merk er helaas wel eens een soort maandagtrekker bij zitten
RobinBos
Misschien moeten we eens voorstellen om de fabriek dicht te gooien op maandag morgen 😃
weurding
Ja, langweekend en op dinsdag beginnen, doe mij dan maar een woensdag trekker 😃 waarom trouwens maandagtrekkers/spullen? vrijdag kunnen ook probleemspullen gemaakt worden omdat iedereen moe is van de lange week 😉
SJB533
Mag dit verhaal; trouwens wel van de EU? Is toch pure concurrentievervalsing?
weurding
@SJB533

vandaag nog excursie gehad bij je in de buurt, die man maakt een voersysteem van opraapwagens, zijn wel handig daar
SJB533
Wie dan, Arend?
weurding
Scheper in fluitenberg, ken je hem?
SJB533
Kennen niet, maar denk wel dat ik weet wie t is 😉 Nieuwe stal gezet, zeker, een paar jaar terug?
weurding
Ja klopt, oh, dacht dat hij dicht bij jullie zat, of zit diederik daar dichterbij?
SJB533
Maakt mekaar niet veel. Waren ze bij die kippenboer trouwens ook nog bezig (aan die grote weg)? zit aan die grote weg. Of ben je door t bos gekomen?
weurding
Niet gezien, zijn via waninge gekomen, dat weggetje achteruit
tractorliefhebber
@walker1 Waar woon jij dan want ik zit ook ongeveer tussen Beugen en Kesteren.
walker1
Vlak bij Nagel 😄
tractorliefhebber
Dan zitten wij wel erg kort bij elkaar. Wie ben jij dan?
RobDeutz104
Vind het maar een arrogante houding van John Deere, ben je 40 jaar JD dealer geweest, wordt op deze manier gewoon het mes op je keel gezet, en als je dan subdealer zou worden, moet je ook nog eens voor 70% van je omzet JD spullen verkopen, dus je bent gewoon verplicht om ja en amen te zeggen, ze dulden gewoon geen tegenspraak, en als je dan JD dealer wil blijven moet je je toko voor meer dan de helft aan je concurrent verkopen, hele aparte boel daar bij JD!
fiatfan
Rob, ik ben het wel met je eens, maar het zal toch wel nodig zijn om te overleven. Bij de auto's hebben we dit 10-15 jaar geleden al gezien. Bij Peugeot, VW en Toyota onder andere. 1 dealernaam die alle kleinere verkopers overneemt, of een meerderheidsbelang neemt. Wij zien ook liever die kleinere smidsen waar je nog mee door de werkplaats loopt en het personeel je allemaal kent, maar door de hedentijdse kostenposten lijkt het wel of alles wat van oudsher er was nu niet meer uit kan...
RobDeutz104
Wat je zegt, zit ook wel iets in, alleen wordt je op deze manier gewoon aan de kant gezet, terwijl bij sommige dealers, bijv het hart helemaal groen en geel is, en van generatie op generatie over genomen is, en dan op deze manier wordt je even beroofd van je toekomst, zo van zoek het maar uit, als je naar onze pijpen wil dansen mag je mee doen, en als je dat niet wilt, donder je maar op, en de grote dealers die het wel doen, die worden gewoon de slaafjes van John Deere
RobinBos
Ik denk dat die dealers waarvan het hart groen en geel is, op dit moment ook wederom dealer zijn. de bedrijven die niet meedoen, hebben over het algemeen een grote nevenactiviteit, of zijn meer ingericht als de paatselijks smit. daar is natuurlijk ook niets mis mee, maar ook in de smederij zal de service advisor zijn intrede moeten doen, om moderne tractoren te onderhouden. daar ontbrak het nog wel een beetje aan heb ik het idee.
WimBe
@RobDeutz104

Ben het met je eens. Maar JD is niet de eerste die het doet, en zal ook zeker niet de laatste zijn.... Niet dat ik dit dat goed vindt, maar zo'n grote fabrikant zal toch wel een bepaald toekomstbeeld hebben op een steeds kleiner wordende markt... Blijkbaar is NL wel belangrijk genoeg 😉 maar goed, aan die keus kun je toch niets doen, en als JD tevreden was over de afgelopen jaren, dan was er ook niets veranderd...
John k
Is hier in ontario een tijdje terug ook gebeurt, de kleine dealers kregen gewoon het mes op de keel. nu nog een paar grote over: www.hurontractor.com www.agraturf.com
NHT6080RC
Ik vind het zo wel goed gedaan
walker1
Natuurlijk, als 12 jarige heb je daar alle verstand van.
Het is verder ook het juiste moment om er over te oordelen nu het net een week officieel is.
JohnDeere123
--
ljdekker
Maar wat Robdeutz zegt is wel waar, jd is idd arrogant
superboer071
Dit zijn denk ik alleen de 'grote' dealers waar de loonbedrijven hun trekkers kopen.

zit eigenlijk totaal niet aan de john deere eerder deutz-fahr of MF
tegenwoordig zijn er toch bijna geen slechte trekkermerken meer
Mengeledriver
@jeroenlemele

Quote:
@ford8630power

jij kunt nog gewoon naar lemele gaan

Betekent dat dan dat Jan de Winkel Bruggeman LMB voor 51% heeft overgenomen??? Of heb ik dat mis?
Boswachter
Veenstra Bakkeveen gaat zoch bezig houden met JD en Fendt hoorde ik vandaag.
RobDeutz104
Je bent bij JD gewoon geen eigen baas van je eigen bedrijf meer!
weurding
@Boswachter

die heeft dan ook al heel wat merken gehad de laatste jaren, of ben ik mis?
sjouke
@Boswachter

een gedeelte klopt van je verhaal, maar volgens mij blijft JD nog.
Boswachter
Eerst Case dealer toen naar JD en nu JD/Fendt.
basia
@sjouke

Ja ; sowieso nog 5 jaar via Greve ; maar dan ?
sjouke
@basia

ik weet ook niet alles natuurlijk 😉
Boswachter
We zullen het vanzelf wel zien.
basia
Ja ; zo is het !
« Terug naar discussielijst

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
110
DEELNEMERS
44
WEERGAVES
7