John Deere NL; zo ziet het eruit
Veel was inmiddels al wel duidelijk geworden, maar vandaag maakte John Deere Nederland bv officieel bekend hoe het nieuwe dealernetwerk eruit komt te zien.
Vrachtwagenliefhebber? Help mee!
Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
mooi gedaan van jd
De dealers zitten nu veels te ver weg.
jah, voor jullie jah, wat denk je van alleeeeeeeeeeeeee andere bedrijf met john deere?
Dit is een keiharde eis geweest van John Deere en zo zijn er nog wel meerdere.
Als dealers dit niet willen, krijgen zij geen ondersteuning meer van John Deere (in de vorm van trainingen, brochures/folders van nieuwe producten etc.)en kunnen zij niet rechstreeks afnemen. Zij worden dus gewoon afgestoten/genegeerd.
Sommigen kiezen nu dus voor andere merken zoals Claas.
Jansen Meppelink, Popken, en Boersma samen. Oftewel 5 vestigingen in Groningen en Drenthe.
De reeds dealende Dealers gaan nu naar de regio dealer, die verkoopt de JDs aan de JD-LMB om de hoek, die de JD aan jouw verkoopt of maakt.
Edit: Aanvulling in reactie van Van Straaten.
Jij schiet hier misschien niets mee op, maar ik vindt dit wel mooi, een kaart over welk gebied welk bedrijf bezit. Ik wist ondertussen dat onze JD dealer nu druk bezig is met een nieuw pand in West-Brabant(plaatsnaam weet ik al maar weet niet of ik het mag zeggen), maar ik vroeg mij af welk gebied zij nou precies kregen aangezien staadegaard ook een gedeelte van Brabant krijgt.Door deze kaart weet ik dat nu.
De Mega dealers starten toch morgen pas of is dat vandaag al? ik dacht dat Louis Nagel t/m vandaag importeur was?!
Dan zal Greve BV wel de Mega Dealer zijn en jou stagebedrijf een kleine dealer.
Per 1 maart
Wolterink blijft zelfstandig en gaat met JdW samenwerken
Dat is toch al jaren zo, er vandert bij jullie feitelijk niks, behalve dat de dealer in Nijmegen weg is...
jij kunt nog gewoon naar lemele gaan
Gelukkig
Jaja de jd-dealer verkoopt ze bij ons ook relatief goedkoop,maar het werkplaats tarief is ook niet misselijk
Lescher?? Ik denk dat je Bruggeman bedoeld
Er zit hier toch wel degelijk verschil met andere mechanisatiebedrijven kwa werkplaats tarief.
Nee, bij Geert-JandeKok ist binnen het bedrijf al wel bekend maar ik weet niet of het al vertelt mag worden waar ie komt, ik weet wel welke plaatsnaam en ook waar in dei plaats ie ongeveer komt maar weet niet of ik het al mag vertellen aangezien ze zelf op de site ook bij die vacatures alleen ''voor onze nieuwe vestiging in west-Brabant'' hebben staan. Ik loop er stage. Ik had eerst van iemand van TF gehoord dat ie daar zou komen en een paar weken geleden werdt het op 't bedrijf bevestigd. Vorige week was de koop pas rond dus er moet nog verbouwd en ingericht worden, het is dacht ik een hal, ter grote van de helft van het pand te Esbeek dacht ik dat ze zeiden. Het bedrijf houd gewoon alle importeurschappen en dealerschappen aan die ze al hadden. Alleen zal er wel wat veranderen, ik denk op eis van John Deere. Ik weet niet of ik er meer voer mag vertellen. Maar voor Hanix, paus, bema, mustang etc. kunnen we gewoon nog bij Geert-JandeKok terecht. Er gaan geen merken weg bij de Kok. De rest zal in de loop der tijd wel duidelijk worden schat ik. Als ik het goed begreep staat er over ongeveer een maand een opening op de planning als alles goed gaat voor de nieuwe vestiging en is er uiteraard een opendag.
dan bedoel je saasveld ipv lemele
Ik denk dat JD in nederland MEER trekkers gaat verkopen! 1. kennis van de dealers wordt groter. 2. ze zullen niet duurder worden. 3. het is en blijft een wereldmerk die zijn betrouwbaarheid heeft bewezen.
Geloof mij maar, ons zijn ze al kwijt en ik kan je zo nog 25 namen van relatief grote bedrijven geven die er ook klaar mee zijn hier in de buurt, oa een loonbedrijf met 40 JD's.
Je wilt toch altijd je dealer zo dicht mogelijk om de deur hebben.
En ga jij voor elke wissewasje een servicemonteur laten komen à ruim 70 Euro per uur.
Voor elk wissewasje een monteur laten komen? Kunnen we dan tegenwoordig helemaal niks zelf meer? Voor onderdelen hebben ze zo iets uit gevonden als postbodes en pakketservice... Een filtertje vervangen kan elke simpele ziel wel. En als er echt iets aan de hand is dan staan ze er snel. Teminst bij boersma wel.
je hoort in de media allemaal negatieve berichten dan john deere verschillende eisen stelt, maar als het erop aan komt is opeens iedereen vergeten dat john deere een eis stelt aan de maximun afstand die je moet rijden naar een dealer. Hoe het gaat lopen weten we natuurlijk nog niet, maar duidelijk is dat er in de kop van noord holland een vestiging gaat komen.
Veel boeren vinden service belangrijker dan het merk. Als JD 30kilometer weg zit ga je toch al gauw naar de dealer uit het dorp even iets ophalen. Beetje handige vertegenwoordiger gaat hierop in spelen.
Servicebusjes die overal heen rijden is wel leuk, alleen schijven ze ook al een kwartier of half uur voor. Hoe dan ook, je betaald alles uiteindelijk zelf. Het is de vraag of de boer dat er voor over heeft. Rijden zelf 25kilometer naar de dealer, ook na een sanering van ACM, Fendt dealer zat eerst zowat naast Boersma, is eigenlijk wel ver zat. Service is uitstekend dus je blijft hangen, als dat iets achter blijft ben je ook zo weg.
@maartendankers, tuurlijk niet voor elk wissewasje, maar meestal ga je naar de dealer als je iets snel nodig is, omdat het net stuk gegaan is. Een postbode en pakketservice kost je gewoon 1-2 dagen. En die tijd is er vaak niet.
@RobinBos, er komt niet nog een extra vestiging bij, Kraakman heeft één vestiging, van der Sluis heeft de deur dichtgegooid gekregen en dat zelfde geldt volgens mij ook voor Zeeman-Kroon.
Ik maak me verder niet druk over die JD perikelen. We kopen niet jaarlijks een nieuwe trekker en we 1 JD, dus het is de jaarlijkse onderhoudsbeurt en mischien een reparatie dus zo vaak hoeven we niet naar Kesteren.
Voor kleine dingen kunnen we ook naar een ander LMB wat dichterbij is, er rijden nog 2 ZZP'er monteurs met een bus hier in de streek en er zit een hydrauliek specialist op het industrieterein hier 2 km verderop.
Dan zou het Zeeman-Kroon moeten worden, maar het punt is dat Kraakman dan 51% van het bedrijf opkoopt, het is maar net of je dat wilt he.
Zeker klanten die tevreden zijn met hun LMB die nu geen JD dealer meer zijn, kiezen straks mogelijk voor een ander merk, wat hun LMB dan verkoopt.
Van de andere kant is JD wel een merk met een sterke reputatie en er zullen ook zeker klanten zijn die JD trouw blijven.
Dus de schade voor JD zal wel meevallen, maar enig verlies gaan ze zeker hebben.
Lijkt me niet dat je zelf gaat sleutelen aan de R ofwel?
Nieuwe motorolie en filters wil nog wel, maar dan wordt het al gauw lastig. Op 't werk doen ze soms ook zelf grote beurt aan de vario's geven, zijn ze een dag mee bezig. Eerste keer naar alle filters zoeken, van vario etc. Overal ander soort olie in. Monteur die in de wintermaanden van tig trekkers olie ververst is er zo handig in dat het bijna vanzelf gaat en ziet eerder problemen. Ik pas iig zelf wel op met het prutsen aan trekkers van tegenwoordig, bellen als alles uitelkaar ligt is ook zowat
Die monteur die normaal bij ons komt is een eindje in de 40 denk ik. En die heeft ondertussen wel zoveel ervaring. Aan de R hoefd ie niet te sleutelen. Maar als je een x iets anders heb. Toen we de Kop van de Penta uit de ljunby hadden heeft hij ehm ook helemaal gemaakt. Dat soort mensen zijn goud waard... Want als je ze nodig hebt zijn ze er.
als van der sluis zich niet over wil laten nemen, dan zullen ze misschien wel zelf een vestiging openen.
Als je niet wil dat een ander 51% van je bedrijf opkoopt, dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om met nagel mee te gaan, en cormick/landini verkopen. het is natuurlijk maar net wat je wil.
Ja nou ik vind het niet zo gek dat je je eigen bedrijf niet wilt laten overnemen, dan gaat er gewoon een bezem door de hele organisatie etc. heen.
En dan nog vind ik het vreemd, dat Kraakman Noord-Holland heeft gekregen, met maar 1 vestiging en niet vd Sluis met 2 vestigingen of Zeeman-Kroon, ook met 2 vestigingen.
Want om hoofddealer te worden, moest je meer als 100 trekkers per jaar verkopen. Nou dat redt vd Sluis wel hoor en ik denk Zeeman-Kroon ook wel net aan. Maargoed, Kraakman is recent overgenomen door de topman van DEKA en die heeft het hele gebeuren van John Deere natuurlijk gewoon uitgekocht en die heeft nu het monopoly.
Ik heb nu vernomen van vd Sluis dat ze onder andere in gesprek zijn met Claas, New Holland en nog een ander A-merk.
Maar dan nog, er is achteraf gewoon een vuil spelletje gespeeld.
een vuil spelletje wil ik het niet noemen, want ik weet ook niet wat er gebeurt is. maar we hebben allemaal tegelijk te horen gekregen dat nagel ermee ging stoppen, en ik denk dat kraakman dit nieuws heeft aangegrepen om een plan voor de toekomst op te stellen, en dat bij jd neer te leggen. van der sluis en kroon hebben waarschijnlijk onzeker af zitten wachten.
Dan heb je gewoon niks meer over je eigen toko te zeggen, want het is dan 49 % tegen 51 %.
Maar dan is het toch vuil gegaan, een beetje overleg had toch wel op zijn minst gekund. Het enigste wat Kraakman bood, was een overname, meer niet.
vandaag nog excursie gehad bij je in de buurt, die man maakt een voersysteem van opraapwagens, zijn wel handig daar
Ben het met je eens. Maar JD is niet de eerste die het doet, en zal ook zeker niet de laatste zijn.... Niet dat ik dit dat goed vindt, maar zo'n grote fabrikant zal toch wel een bepaald toekomstbeeld hebben op een steeds kleiner wordende markt... Blijkbaar is NL wel belangrijk genoeg maar goed, aan die keus kun je toch niets doen, en als JD tevreden was over de afgelopen jaren, dan was er ook niets veranderd...
Het is verder ook het juiste moment om er over te oordelen nu het net een week officieel is.
zit eigenlijk totaal niet aan de john deere eerder deutz-fahr of MF
tegenwoordig zijn er toch bijna geen slechte trekkermerken meer
jij kunt nog gewoon naar lemele gaan
Betekent dat dan dat Jan de Winkel Bruggeman LMB voor 51% heeft overgenomen??? Of heb ik dat mis?
die heeft dan ook al heel wat merken gehad de laatste jaren, of ben ik mis?
een gedeelte klopt van je verhaal, maar volgens mij blijft JD nog.
Ja ; sowieso nog 5 jaar via Greve ; maar dan ?
ik weet ook niet alles natuurlijk