Doosan DX140W
Vrachtwagenliefhebber? Help mee!
Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
hoezo??? ze werken tegen elkaar in dus het is nu dubbelwerkend.
voordeel nu is minder weerstand voor de olie dus minder warmte ontwikkeling
Is niet half zo sterk. Bij dubbel werkende cilinders trekt de ene en drukt de andere.. En door de telescopische clinders krijg je een slag als hij de binnenste cilinder uitschuift. niet handig als wilt draaien kantelen en glad trekken in 1 keer..
Maar als deze enkelwerkende cilinders ook maar 15 mm ofzo dikker zijn als een dubbele waar jij het over hebt is dat waarschijnlijk al even sterk(de plunjerdikte gaat bij een ingaande slag van het oppervlak zuiger af heh) Heb er verder geen ervaring mee, dus weet ook niet wat handiger 'werkt'
Een hele boel nwvfoto.nl/gallery/album1402/… nwvfoto.nl/gallery/album1402/… nwvfoto.nl/gallery/album1402/… de laatste is van voor naar achter de shovels en mob kranen,
er zit kracht in de cilinders meer dan zat. heb zelf meerdere merken rotor/kantels geprobeerd en met deze vond ik het toch prettiger werken maar het is ieder zijn eigen ervaring natuurlijk
Maargoed, mooi machines wel !
Maar Tom, anders staan er toch ook krachten op dat draaipunt? Zou dat zoveel extra slijten? Als die bussen de juiste grootte hebben niet natuurlijk...
Begrijp ik het goed, zijn deze enkelwerkende cilinder tweedelig ofzo?
He Wim, in theorie zouden de krachten van de cilinders elkaar opheffen, immers de een duwt en de ander trekt. Met enkelwerkende cilinders zoals hier wordt er altijd van één kant geduwd. De cilinders van bovenstaand DKS zijn telescopisch, dus meerdelig en nadelig voor nauwkeurige bediening. Kwetsbaarder door meerdere afdichtingen.
Ja Tom, dat klopt allemaal wel, maar ik bedoel dat je als je aan het graven bent er ook krachten op de draaipunten komt te staan. En de trekkende cilinder zal minder kracht leveren dan de duwende, tenzij het ventiel differentiaal geschakeld is...
Dat wat je zegt van die telescoopcilinders kan ik me wel indenken idd!
En die bakken ook zo mooi zwart he