Kramer KL 550
Vrachtwagenliefhebber? Help mee!
Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!
Ik had afgelopen dinsdag een avond georganiseerd bij een kennis van me met een waterrem, deze had hij pasgeleden gereviseerd en wou hem graag eens uit proberen, dus kwamen we met echt geweld, naast de Kramer kwamen er nog twee Zetors mee, een 4011 en een 6211.
De Kramer mocht het spits afbijten, aftakas op 1000 toeren en gas, en voor ik het wist kwamen de vonken in een straal uit de uitlaat met af een toe een plakkaat roet er tussen, de grond zag zwart onder de uitlaat. Laterna begon steeds meer het vermogen terug te komen, en na 15 minuten toen de uitlaat wit heet was kwam de 51 pk in het zicht. Dus in 58 jaar maar 1 pk verloren. Gelijk de hydrauliekpomp getest en deze gaf keurig nog zijn 27 L p/m en 150 bar. Nu kan de restauratie dus echt van start gaan met als uitgangspunt een goede basis. Zelfs de motor is nog kurkdroog na al het geweld.
De Zetor 6211 had 70 pk i.p.v. de opgegeven 61 pk.
De Zetor 4011 was de krachtpatser van de avond met maarliefst 65 pk i.p.v. 53 pk, die motor bleef maar gaan, dus de eigenaar kon 12 pk erbij schrijven.
Van bijde Zetors is de motor recentelijk gereviseerd.
Laatste
Reacties
Zo heeft Johan geregeld dat we zaterdag 4 november de Same's aan de waterrem gaan hangen.
We kijken er allemaal naar uit.