Deutz-Fahr Agrotron 6190
Vrachtwagenliefhebber? Help mee!
Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!
Dit perceel had geen extreme hoogte verschillen. Vanuit het gewenste profiel gemiddeld 20 cm en een paar kleine plekken waar meer grond naartoe ging.
Op deze plekken hebben we grond met de kipper verplaatst, wat vanwege de afstand het meest effectief was op dat moment.
De BOS kilverbak is lasergestuurd en op LS aangesloten. Het perceel is in profiel gebracht, met een afschot naar de sloten.
Deze kilverbak is het eerste seizoen hier op het bedrijf en bevalt tot heden goed.
Voorafgaande aan het kilveren is het perceel geploegd. Grond was erg hard, dus uit voorzorg zijn voorscharen van de ploeg gehaald
We zijn gestart met de 6190 voor de kilverbak, die kan de bak uitstekend hebben. Eind van de zomer is de 6160 TTV gearriveerd en hebben we voor de kilverbak gezet.
Dat werkt aanzienlijk sneller met kilveren dan de 6190. De vario zorgt ervoor dat je veel sneller kan versnellen met grond voor de bak en harder gaan rijden, wanneer de bak leger wordt.
Komend seizoen gaat de vario er daarom ook weer direct voor.
Reacties
En de discussie over traploos of schakel vind ik nog mooier. Prachtig.
Mijn mening is: voor het zware sleurwerk is een schakel/ powershift het beste. Voor het fijnere werk is traploos ideaal.