Manitou MLT 634
Vrachtwagenliefhebber? Help mee!
Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!
De verreiker wordt stukken minder gebruikt dan de vorige. Al het opruimwerkzaamheden op en rond het erf ligt de laatste jaren een beetje stil. (Minder personeel). Ook ben ik er zelf nog steeds niet zo handig mee. Bij de vorige hebben we de joystick om laten bouwen naar Linde-bediening. Omdat er steeds meer mensen bij ons komen die wel al eens met een shovel of verreiker gewerkt hebben, hebben we maar besloten om deze niet om te bouwen.
Ik heb er zelf sinds mei misschien 4 uur mee gewerkt en dat is te weinig om er mee vertrouwd te raken. Misschien aanstaande winter bij het liatris scheppen of anders in het voorjaar bij het aardappelen scheppen.
De Mercedes motor slaat niet zo snel aan als de Perkins, die ook een trage starter was.
Hier gebruik ik hem om de dammen een beetje vlak te maken, wanneer er 32 grondkiepers per uur over moeten. En als quad om af en toe te pendelen tussen de kraan en de kilverbak.
De spiegel op de trekhaak is wel handig.
De kraanbak hebben we een beetje voor het ruigere duw- en trekwerk. Vooral grond scheppen en grond verdelen op het land. Dat durf ik niet met de Wifo. De kraan oren er deels af slijpen was een kwestie van een paar minuten met zo'n dun slijpschijfje. Van die dunne slijpschijfjes ben ik nu fan geworden.
De versnellingsbak is een 6-bak powershift met koppelomvormer. De powershift is evenals de vooruit/achteruit te bedienen op de joystick.
De cabine is ook wat bredere dan de vorige, zo kan er makkelijker een kind in mee en er is wat meer opbergruimte aan de linkse kant.
De banden zijn ver versleten, maar die wil ik liever zo ver mogelijk op rijden, want dat is gewoon een slijtdeel bij zo'n machine.
Al met al een fijne machine, waar we hopelijk nog jaren mee vooruit kunnen.
Laatste
Reacties
Maar 32 kiepers per uur is nogal wat!