New Holland TM 135
Vrachtwagenliefhebber? Help mee!
Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!
Altijd makkelijk die gesubsidieerde akkerranden. We hebben achteraan de kavels een paar dammen naar de buurman gelegd; nu kunnen we in de zomer met 60 km per uur achter over de kavel rondrijden. Ook ligt daar de zoetwatervoerende sloot.
De maïs is nu net zo hoog als de tm. Het blad staat nog niet gekruld van de droogte. Moet het dan al beregend worden? Of wat is het criterium voor maïs beregenen?
Sinds de TM een nieuwe collega heeft kan hij het wat rustiger aan doen. Normaal draaide hij zo'n 900 uur per jaar en dat zal nu naar verwachting terugzakken naar 500. Nog wel voornamelijk voor de pomp,maar ook land klaarleggen, kieperen en ploegen zitten in zijn takenpakket. Aanstaande winter misschien de motorkap eens laten spuiten. Die roest anders gewoon door.
Ik vind het wel jammer dat ze tegenwoordig niet meer trekkers met supersteer maken. Ik heb er nog nooit last van gehad (behalve meer vetnippels smeren), maar het is ideaal bij ploegen en de pomp kun je ook makkelijker in een hoekje bij de sloot zetten.
Laatste
Reacties
Het vaak genoeg smeren van alle vet nippels is wel belangrijk. Reparatie van een supersteer is niet simpel, of goedkoop.