Onbekend havenkraan, foto van Fendt926Driver

Onbekend havenkraan

+3
Fendt926Driver
Foto van een Onbekend havenkraan zeker niet onbekend en ook geen havenkraan.
Maar brølyt staat niet in de rij
Recht toe recht aan kranen

Reacties

+3
wim-same
Veel te korte knik arm, ten opzichte van de hoofd arm
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wim-same:
Veel te korte knik arm

Zal voor een speciaal doel zo gemaakt zijn. Hij heeft in ieder geval genoeg werk verzet.
+6
roscho
Quote Reactie van @wim-same:
te korte knik arm

't Is een kraan voor onbeleerden, die korte arm zorgt ervoor dat je niet met de bak je eigen raam kunt inslaan. 😉
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @roscho:
't Is een kraan voor onbeleerden

Of voor 'Verzienden' die hun bril kwijt zijn.😅
+4
roscho
@WaterDeutzer Ik vrees wel dat deze kraan het rijwerk goed versleten heeft. Het bereik is met die korte steel zo kort, dat je steeds moet rijden om erbij te kunnen. 😉
+2
Fendt926Driver
@roscho valt mee ze rijden de mijn of tunnel in.
En gaan alleen achteruit als er explosieven gebruikt worden om de rotswand te laten springen
+1
wim-same
@roscho Daar heb je wel een punt natuurlijk. ha ha
Gerron
@wim-same Hij knikt dus nog een extra keer. Prima systeem.
langeslagdiesel
@Gerron met een Broyt ben je snel, vakkundig en op Toyt, klaar.
roscho
@langeslagdiesel
Met een ouwe Broyt
Kun je je centen kwoyt.
+2
WaterDeutzer
Akerman (ik krijg dat rondje niet op de A🙊) kranen. Herkenbaar aan cabine en oranje rand. Model onbekend.
+3
WaterDeutzer
Ik vind het altijd grappig als er zo mooi om 'machines in ruste' word heen gemaaid. Heeft dan wel iets van charme.
+2
wim-same
@WaterDeutzer Lijkt wel veel op een Akermann, maar de knikarm niet.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wim-same:
maar de knikarm niet.

Je bedoeld de 'lepelsteel' neem ik aan? Alleen al in Nederland zijn meerdere bedrijven die niets anders doen dan custommade gieken bouwen voor kranen. Dit zijn 2 onmiskenbare 'Pre-Volvo's'
+3
wim-same
@WaterDeutzer Zo als jij het wilt, Lepel steel. ha ha
+4
sallander
Leuk al die foto's van voor Nederlandse begrippen niet alledaagse machines
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @sallander:
Leuk al die foto's

Ja, Huub heeft een vruchtbare route genomen.
+2
Hidde Gröniger
Mooie zetor op de achtergrond
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Hidde Gröniger :
Mooie zetor op de achtergrond

Scherp! Nu had ik m'n bril niet op.
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Hidde Gröniger :
Mooie zetor op de achtergrond

Dat dacht ik ook.
Dus even ingezoomd..
+6
Fendt926Driver
De brølyt is voor mijnbouw en tunnelbouw.
Dus de arm mag niet te hoog komen.
+2
WaterDeutzer
Ik vond al niks, maar het is zonder 'L' Broyt.
Om jullie Noors wat op te krikken hier een verslag van 2 oudjes: tungt.no/article/view/…
Geen Akerman dus, maar de tekenaar van Broyt heeft er wel heeeeeeeel goed naar gekeken.
+3
Fendt926Driver
@WaterDeutzer oeps..
Mijn fout.
Broyt is het
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Broyt is het

Ik zag het pas op je laatste foto's.😅
+3
langeslagdiesel
Staat nog een leuk en lachwekkend filmpje van de mobiele broyt uit eind jaren 60 begin 70 op Y T. Daarin kijken hun heel anders tegen een mobiele kraan aan dan wij nu en toen. En super geluid gedempt. Vind het wel geinige kraantjes eigenlijk.
+3
Fendt926Driver
@langeslagdiesel ik heb het bekeken. Ongelooflijk wat die mensen kunnen met een mobiele kraan
+1
langeslagdiesel
@Fendt926Driver mooiste van het filmpje vind ik als de man de deur van de machinekamer dicht doet. Van 120 d b a naar 0 ! Toen kwam dat nog geloofwaardig over! Ha ha!
+2
Fendt926Driver
@langeslagdiesel of die ronde platen op het laatst onder de assen koppeld en door een moeras stept.

Maar alles gaat en is anders in noorwegen.
Niet te vergelijken met bij ons.

De hele snelle goede kunnen 3 snedes halen (maar niet elk jaar)
De gewone 2.
En sommige maar 1 snede gras per jaar
+3
wim-same
@langeslagdiesel Akerman was toen ook al erg stil. Bij Atlas waren alleen de stickers stil " Schallgedampft". Ha ha.
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wim-same:
Bij Atlas waren alleen de stickers stil

Grote voordeel van doof worden is dat de machines vanzelf stiller worden!🙉
+3
roscho
Quote Reactie van @WaterDeutzer:
Grote voordeel van doof worden is dat de machines vanzelf stiller worden!

"Vroeger kraaiden de hanen nog wel eens. Tegenwoordig gapen ze alleen nog."
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @roscho:
Tegenwoordig gapen ze alleen nog.

😂😂
+1
langeslagdiesel
@wim-same dat ben ik niet helemaal met je eens. De 1702 D die wij hadden was aanzienlijk stiller dan de H25. Vooral het harde slissen van de hef cilinders was nogal irritant. De motor lag helemaal achterin het ballastblok. Dat was bijna 5 meter verderop. Dus daar had je totaal geen last van. Was alleen een beetje erg jammer dat de giek half bij de machinist op schoot terecht kwam op een gegeven moment. Er waren zo ie zo al niet zo gek veel kranen die het diepspitten toen lang vol hielden. Het zag er zo simpel uit, maar het ging de hele dag op 100% en meer. Menig machientje zien sneuvelen toen.
+2
wim-same
@langeslagdiesel Maar jij heb het al over een Atlas 1702 D. Ik heb het nog over de tijd van de Atlas AB. Wij hebben toen 2 Atlas AB 1202 's gehad. Bar en boos wat een herrie. Ik had ook nog een Atlas AB 1702 LC, die was met zijn 6 cilinder motor al heel wat stiller.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wim-same:
Bar en boos wat een herrie

Wat dacht je van de eerste O&K MH4 met een 3 cilinder 912 blok zonder motorrubbers direct op het chassis gemonteerd?
+1
wim-same
@WaterDeutzer Ja, net als de Atlas AB 1202, ook een 3 cilinder, zonder motor rubbers.
+1
langeslagdiesel
@wim-same ja, die ab 1202 tjes waren niet best voor de trommelvliezen. Dat klopt. Een radio daar had je niks aan. Iedere keer knetterende boxen.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
PUNTEN
17
WEERGAVES
0
BATTLES