Kramer U800, foto van Kramer U800

Kramer U800

Kramer U800
Foto van een Kramer U800,

Eergisteren, gisteren en vandaag ben ik druk bezig geweest met de Kramer! Dit maal met het demonteren van de assen. Deze zaten knetter vast, bij één schokdemper moest er zelfs een slijptol aan te pas komen omdat de bouten zo vast zaten dat ze nog niet los wilden na klappen met de voorhamer en het eruit druk met een paar honderd kilo van de hydraulische potkrik... (frame verboog gewoon). Nu kan er begonnen worden aan het reinigen en reviseren van de assen, het spuiten van de velgen en het stralen van het frame!

Reacties

+2
schluterman
Blijft een mooi project om te volgen ga zo door 👌
+2
Kramer U800
@schluterman Bedankt dat hoor ik graag! 😀
+1
Kramer U800
Aan de bijgevoegde foto's kunt u goed zien dat het wel tijd werd voor een opknap beurt!

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

@Kramer U800 dat zit inderdaad allemaal al een paar jaar vast lijkt wel....😬
Kramer U800
@Deutz-Fahr-Rijder Vooraan, waar de motor zat, valt het allemaal wel heel erg mee, maar achteraan... tja wat moet ik zeggen, dat is gewoon een kaalslag aan roest! Om alle moeren van de ophanging los te draaien pakte ik een 3/4 duims ratel van 1 meter lang, alles wat niet los wou brak af.
schluterman
@Kramer U800 kun je nog een beetje aan onderdelen komen van zoiets buiten de motor deutz en bak zf?
Kramer U800
@schluterman De versnellingsbak is door Kramer zelf gemaakt 😉. Maar aan onderdelen is niet aan te komen, we moeten alles zelf repareren of nieuw maken. De PTO, ook door Kramer gemaakt, is kwijt helaas dus die moeten we, of, met heel veel geluk tegen komen, of zelf maken. Momenteel zit daar een deksel voor. De lier is ook kwijt, die was van S & R Schlang und Reichard.
Project(je) vordert langzaam maar zeker, maar slow and steady wins the race zeggen de Engelsen en ik denk dat dat met zoiets ook geldt👍🏻👍🏻👍🏻
+3
Kramer U800
@Deutz-Fahr-Rijder Gaat goed komen! Jullie gaan het meemaken! 😃
JD3010
Geen standaard aandrijving van de achteras.
Kramer U800
@JD3010 Hoe bedoelt U? Dit is, voor meerprijs, een U800 Allrad geworden, dit houd in dat je standaard achterwielaandrijving hebt en voorwielaandrijving is schakelbaar (tijdens het rijden).
JD3010
@Kramer U800 Het lijken me portaalassen. Ik ben niet zo bekend hiermee, dus het zou ook best kunnen dat het wel gangbaar is.
+1
Kramer U800
@JD3010 Het zijn inderdaad portaalassen! Kramer gebruiken bij heel veel van hun machines (tractoren, zugmaschines, wielladers) allemaal portaalassen. Het is dus best gangbaar, maar er zijn wel verandering in de loop der tijd uitgevoerd dus deze assen (van het type 50'er van Kramer) passen niet op die van het type wat hierna kwam.
+2
wim-same
@Kramer U800 mooi project, maar je bent wel een "bouten crimineel" met je slijptol. Ik weet er alles van, Ik heb een SAMECAR gerestaureerd wat een spuit trekker geweest is. Dus de chemicaliën hadden ook hun werk gedaan op de bouten en het plaatwerk.
+1
Kramer U800
@wim-same Hahaha, als het niet wil zoals het moet, dan moet het zoals het wil! Samecar's zijn ook hele leuke wagentjes, valt onder dezelfde categorie als de Kramer U800. Al die spuit troep is inderdaad niet goed voor al dat staal... Deze U800 heeft ook pekel gereden en sneeuw geschoven...
+2
wim-same
@Kramer U800 net zo slecht voor het staal.
a3vandiejen
Mooi hoor, succes.
+2
Kramer U800
@a3vandiejen Bedankt! Hopelijk sta ik over 2 jaar dan ook in de Agri Classic Show in Assen! 😀
+2
a3vandiejen
@Kramer U800 Dat is een mooi punt om naar toe te werken.
+3
Kramer U800
@a3vandiejen Zeker weten!

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
PUNTEN
15
WEERGAVES
947
BATTLES
MEER FOTO'S