Tankstation
Tankstation nieuws
Daimler test een Unimog-prototype met waterstof-verbrandingsmotor
20-12-2023 - Mercedes-Benz Special Trucks heeft een prototype van een Unimog-werktuigdrager met waterstofverbrandingsmotor in de praktijk getest. De Unimog is een testvoertuig waarmee wordt onderzocht onder welke omstandigheden waterstofverbranding kan worden geïmplementeerd als aanvulling op batterij-elektrische en brandstofcelgebaseerde aandrijvingen. Op een buiten gebruik gesteld deel van de snelweg tussen Bayreuth en Bamberg verzamelden ingenieurs meetgegevens bij het maaien van de berm, het optrekken en het tanken bij een openbaar tankstation. De gegevens zullen worden gebruikt voor verdere voertuigontwikkeling. Medewerkers van Autobahn GmbH begeleidden de tests. Praktisch testen bij lage temperaturen en in gevarieerde topografie is een belangrijke stap in het lopende ontwikkelingsproject
Daimler test een Unimog-prototype met waterstof-verbrandingsmotor
20-12-2023 -
Originele beschrijving
Mercedes-Benz Special Trucks heeft een prototype van een Unimog-werktuigdrager met waterstofverbrandingsmotor in de praktijk getest. De Unimog is een testvoertuig waarmee wordt onderzocht onder welke omstandigheden waterstofverbranding kan worden geïmplementeerd als aanvulling op batterij-elektrische en brandstofcelgebaseerde aandrijvingen. Op een buiten gebruik gesteld deel van de snelweg tussen Bayreuth en Bamberg verzamelden ingenieurs meetgegevens bij het maaien van de berm, het optrekken en het tanken bij een openbaar tankstation. De gegevens zullen worden gebruikt voor verdere voertuigontwikkeling. Medewerkers van Autobahn GmbH begeleidden de tests. Praktisch testen bij lage temperaturen en in gevarieerde topografie is een belangrijke stap in het lopende ontwikkelingsproject
Daimler test een Unimog-prototype met waterstof-verbrandingsmotor
20-12-2023 - Mercedes-Benz Special Trucks heeft een prototype van een Unimog-werktuigdrager met waterstofverbrandingsmotor in de praktijk getest. De Unimog is een testvoertuig waarmee wordt onderzocht onder welke omstandigheden waterstofverbranding kan worden geïmplementeerd als aanvulling op batterij-elektrische en brandstofcelgebaseerde aandrijvingen. Op een buiten gebruik gesteld deel van de snelweg tussen Bayreuth en Bamberg verzamelden ingenieurs meetgegevens bij het maaien van de berm, het optrekken en het tanken bij een openbaar tankstation. De gegevens zullen worden gebruikt voor verdere voertuigontwikkeling. Medewerkers van Autobahn GmbH begeleidden de tests. Praktisch testen bij lage temperaturen en in gevarieerde topografie is een belangrijke stap in het lopende ontwikkelingsproject