GINAF

X6 4243-S

Foto's
13
Video's
0
Topics
0

Informatie over de GINAF X6 4243-S

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de X6 4243-S.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de X6 4243-S? Stel 'm hier »


Top 6 foto's Alle foto's »

  • GINAF X6 4243-S (vrachtwagen)

    Onlangs heeft Betoncentrale Raijmakers Someren BV 2 nieuwe GINAF 8x4 betonmixers in gebruik genomen. Deze door Loven Trucks Helmond B.V. afgeleverde voertuigen werden opgebouwd door A. Boogerd Service B.V. met Schwing Stetter 12m3 betonmixers. Betoncentrale Raijmakers Someren BV heeft haar wagenpark versterkt met 2 nieuwe GINAF X6 4243 S betonmixers. Het veelzijdige familiebedrijf beschikt over een aannemingsmaatschappij voor grond- en sloopwerken, transportwerkzaamheden, asbest- en bodemsaneringen, containerverhuur en productie en transport van betonmortel. De nieuwe GINAFs zullen gebruikt worden voor het transport van betonmortel. De nieuw geleverde GINAFs zijn van het type X6 4243 S. Deze kennen een widespread asopstelling, waarbij het widespread tandem is voorzien van GINAF’s HPVS (Hydro Pneumatisch VeerSysteem) en EVS (Elektronisch Voertuig Stuursysteem). De voertuigen zijn gebaseerd op het DAF FAD CF Construction chassis. Voor de aandrijving zorgt een Euro 6 Paccar MX13 motor van 483 pk in combinatie met een geautomatiseerde ZF TraXon versnellingsbak. De dubbel aangedreven achterassen zijn uitgerust met naafreductie. Het wettelijk GVW is met 43.000 kg het maximaal haalbare voor een 8x4. Hiervan dragen de voorassen 20 ton (10 t +10 t) en de achterassen 23 ton (11,5 t + 11,5 t). Met een eigengewicht van 16.500 kg, blijft er een netto laadvermogen beschikbaar van 26.500 kg. De progressieve werking van HPVS zorgt voor een goede vering en demping in zowel beladen als onbeladen toestand van het voertuig. De geïntegreerde rolstabilisator biedt een hoge mate van rolstijfheid, hetgeen gunstig is voor voertuigen met een hoogliggend zwaartepunt, zoals bij deze betonmixers. De EVS-gestuurde as 4 verhoogt de wendbaarheid van het voertuig waardoor het ook op nauwe bouwplaatsen goed uit de voeten kan. Bovendien wordt de wringing in het tandem sterk gereduceerd wat een gunstig effect heeft op o.a. bandenslijtage en beschadiging van het wegdek. Het EVS-systeem op as 4 kent een snelheidsafhankelijke stuuruitslag waardoor een hoge mate van wendbaarheid op lage snelheden wordt verkregen. Op hogere snelheid wordt de stuuruitslag afgebouwd en bij snelheden boven 45 km/h staat de achteras star wat de rechtuitstabiliteit van het voertuig ten goede komt.

    Reageer

  • GINAF X6 4243-S

    Foto van een GINAF X6 4243-S, opgebouwd als open laadbak.

    Reageer

  • GINAF X6 4243-S (vrachtwagen)

    Onlangs heeft Betoncentrale Raijmakers Someren BV 2 nieuwe GINAF 8x4 betonmixers in gebruik genomen. Deze door Loven Trucks Helmond B.V. afgeleverde voertuigen werden opgebouwd door A. Boogerd Service B.V. met Schwing Stetter 12m3 betonmixers. Betoncentrale Raijmakers Someren BV heeft haar wagenpark versterkt met 2 nieuwe GINAF X6 4243 S betonmixers. Het veelzijdige familiebedrijf beschikt over een aannemingsmaatschappij voor grond- en sloopwerken, transportwerkzaamheden, asbest- en bodemsaneringen, containerverhuur en productie en transport van betonmortel. De nieuwe GINAFs zullen gebruikt worden voor het transport van betonmortel. De nieuw geleverde GINAFs zijn van het type X6 4243 S. Deze kennen een widespread asopstelling, waarbij het widespread tandem is voorzien van GINAF’s HPVS (Hydro Pneumatisch VeerSysteem) en EVS (Elektronisch Voertuig Stuursysteem). De voertuigen zijn gebaseerd op het DAF FAD CF Construction chassis. Voor de aandrijving zorgt een Euro 6 Paccar MX13 motor van 483 pk in combinatie met een geautomatiseerde ZF TraXon versnellingsbak. De dubbel aangedreven achterassen zijn uitgerust met naafreductie. Het wettelijk GVW is met 43.000 kg het maximaal haalbare voor een 8x4. Hiervan dragen de voorassen 20 ton (10 t +10 t) en de achterassen 23 ton (11,5 t + 11,5 t). Met een eigengewicht van 16.500 kg, blijft er een netto laadvermogen beschikbaar van 26.500 kg. De progressieve werking van HPVS zorgt voor een goede vering en demping in zowel beladen als onbeladen toestand van het voertuig. De geïntegreerde rolstabilisator biedt een hoge mate van rolstijfheid, hetgeen gunstig is voor voertuigen met een hoogliggend zwaartepunt, zoals bij deze betonmixers. De EVS-gestuurde as 4 verhoogt de wendbaarheid van het voertuig waardoor het ook op nauwe bouwplaatsen goed uit de voeten kan. Bovendien wordt de wringing in het tandem sterk gereduceerd wat een gunstig effect heeft op o.a. bandenslijtage en beschadiging van het wegdek. Het EVS-systeem op as 4 kent een snelheidsafhankelijke stuuruitslag waardoor een hoge mate van wendbaarheid op lage snelheden wordt verkregen. Op hogere snelheid wordt de stuuruitslag afgebouwd en bij snelheden boven 45 km/h staat de achteras star wat de rechtuitstabiliteit van het voertuig ten goede komt.

    Reageer

  • GINAF X6 4243-S (vrachtwagen)

    Onlangs heeft Betoncentrale Raijmakers Someren BV 2 nieuwe GINAF 8x4 betonmixers in gebruik genomen. Deze door Loven Trucks Helmond B.V. afgeleverde voertuigen werden opgebouwd door A. Boogerd Service B.V. met Schwing Stetter 12m3 betonmixers. Betoncentrale Raijmakers Someren BV heeft haar wagenpark versterkt met 2 nieuwe GINAF X6 4243 S betonmixers. Het veelzijdige familiebedrijf beschikt over een aannemingsmaatschappij voor grond- en sloopwerken, transportwerkzaamheden, asbest- en bodemsaneringen, containerverhuur en productie en transport van betonmortel. De nieuwe GINAFs zullen gebruikt worden voor het transport van betonmortel. De nieuw geleverde GINAFs zijn van het type X6 4243 S. Deze kennen een widespread asopstelling, waarbij het widespread tandem is voorzien van GINAF’s HPVS (Hydro Pneumatisch VeerSysteem) en EVS (Elektronisch Voertuig Stuursysteem). De voertuigen zijn gebaseerd op het DAF FAD CF Construction chassis. Voor de aandrijving zorgt een Euro 6 Paccar MX13 motor van 483 pk in combinatie met een geautomatiseerde ZF TraXon versnellingsbak. De dubbel aangedreven achterassen zijn uitgerust met naafreductie. Het wettelijk GVW is met 43.000 kg het maximaal haalbare voor een 8x4. Hiervan dragen de voorassen 20 ton (10 t +10 t) en de achterassen 23 ton (11,5 t + 11,5 t). Met een eigengewicht van 16.500 kg, blijft er een netto laadvermogen beschikbaar van 26.500 kg. De progressieve werking van HPVS zorgt voor een goede vering en demping in zowel beladen als onbeladen toestand van het voertuig. De geïntegreerde rolstabilisator biedt een hoge mate van rolstijfheid, hetgeen gunstig is voor voertuigen met een hoogliggend zwaartepunt, zoals bij deze betonmixers. De EVS-gestuurde as 4 verhoogt de wendbaarheid van het voertuig waardoor het ook op nauwe bouwplaatsen goed uit de voeten kan. Bovendien wordt de wringing in het tandem sterk gereduceerd wat een gunstig effect heeft op o.a. bandenslijtage en beschadiging van het wegdek. Het EVS-systeem op as 4 kent een snelheidsafhankelijke stuuruitslag waardoor een hoge mate van wendbaarheid op lage snelheden wordt verkregen. Op hogere snelheid wordt de stuuruitslag afgebouwd en bij snelheden boven 45 km/h staat de achteras star wat de rechtuitstabiliteit van het voertuig ten goede komt.

    Reageer

  • GINAF X6 4243-S

    GINAF 8x4 WS voor Hulster Transport & Containerservice Hulster Transport & Containerservice BV uit Vijfhuizen, onder de rook van Amsterdam, heeft een indrukwekkende nieuwe Ginaf X6 4243 S 8x4 met een 165 ton/meter Palfinger autolaadkraan aan de vloot toegevoegd. Het is meteen de zwaarste autolaadkraan in de vloot van het bedrijf. Hulster koos voor de Ginaf 8x4 WS vanwege de mogelijkheid van een 22 tons voorafstempeling. Daarmee worden de mogelijkheden van de zware autolaadkraan maximaal benut. Hulster Transport & Containerservice heeft een vloot van 10 trucks waarvan zes met een autolaadkraan zijn uitgerust. De voertuigen worden ingezet voor alle voorkomende werkzaamheden, maar met name het bouw gerelateerde werk en het plaatsen van glas in hoogbouw zijn specialismes van Hulster. Voor dat laatste heeft het bedrijf een groot aantal speciale hulpstukken met zuignappen waarmee zware glasplaten tot op de millimeter nauwkeurig geplaatst kunnen worden. ,,Onze zwaarste glasplaten wogen maar liefst 2800 kilo, die we voor een aquarium hebben geplaatst, maar meestal betreft het werk in de hoogbouw’’ aldus eigenaar Michel Hulster. VGT afstempeling De nieuwste Palfinger autolaadkraan heeft een vlucht van maar liefst 36 meter inclusief de Jib. Met een extra, zogenaamde MFA Jib komt daar nog 5,5 meter bij. De belangrijkste reden om voor een Ginaf te kiezen was de mogelijkheid van een 22 tons voorafstempeling. Deze zogenaamde VGT afstempeling werd door Bakker Bedrijfswagens in Ederveen gemonteerd. Bij dit systeem wordt het chassis aan de voorzijde versterkt met zware schetsplaten die om het originele chassis heen gebouwd worden. Een ingrijpende operatie, want hiervoor wordt het chassis aan de voorzijde eerst volledig ontdaan van allerlei componenten, inclusief motor en cabine. De cabine ophanging werd opnieuw geconstrueerd en bevestigd aan de schetsplaten. De VGT afstempeling aan de voorzijde is overigens ook leverbaar op DAF trucks, maar Hulster koos bewust voor Ginaf vanwege de unieke HPVS vering. Dat garandeert een optimale stabiliteit. 360 graden Voor Hulster vormt de VGT afstempeling de ideale oplossing want daarmee kan de kraan zonder extra ballast rondom zijn werk doen. ,,Wij werken vaak in krappe ruimtes op bouwplaatsen en in de binnenstad, en dan is een compacte bouw belangrijk. Dat is ook de reden dat we voor een vier-assig chassis met Wide Spread assen gekozen hebben. Het alternatief is een vijf-asser maar die zijn altijd groter en minder wendbaar’’ aldus Michel Hulster. De Ginaf werd, nadat bij Bakker Bedrijfswagens in Ederveen het chassis aan de voorzijde was aangepast bij Rijkhof in Wormerveer voorzien van de Palfinger autolaadkraan. Vervolgens werd door Griffioen Carrosseriebouw in Zwanenburg het chassis afgebouwd met RVS panelen, spatborden en kisten voor onder andere hijsmateriaal. Het resultaat is een bijzonder functioneel voertuig met een hoge graad van afwerking. De chauffeur heeft alles bij de hand en er is zelfs een installatie aangebracht waarmee extra grote stempelplaten van- en op het voertuig gehesen kunnen worden. Wide Spread De Ginaf is voorzien van twee tien tons voorassen en dankzij het Wide Spread gestuurde tandemstel zijn de achterassen goed voor twee keer 11,5 ton. De truck is voorzien van de 430 pk sterke Paccar MX13 motor, in combinatie met de TraXon automatische transmissie. Met de Euro6D krachtbron kan Hulster met de nieuwe Ginaf ook in de milieuzones in de binnenstad uit de voeten. Voor reparatie en onderhoud maakt Hulster gebruik van de diensten van Bakker Bedrijfswagens in Utrecht.

    Reageer

  • GINAF X6 4243-S

    GINAF 8x4 WS voor Hulster Transport & Containerservice Hulster Transport & Containerservice BV uit Vijfhuizen, onder de rook van Amsterdam, heeft een indrukwekkende nieuwe Ginaf X6 4243 S 8x4 met een 165 ton/meter Palfinger autolaadkraan aan de vloot toegevoegd. Het is meteen de zwaarste autolaadkraan in de vloot van het bedrijf. Hulster koos voor de Ginaf 8x4 WS vanwege de mogelijkheid van een 22 tons voorafstempeling. Daarmee worden de mogelijkheden van de zware autolaadkraan maximaal benut. Hulster Transport & Containerservice heeft een vloot van 10 trucks waarvan zes met een autolaadkraan zijn uitgerust. De voertuigen worden ingezet voor alle voorkomende werkzaamheden, maar met name het bouw gerelateerde werk en het plaatsen van glas in hoogbouw zijn specialismes van Hulster. Voor dat laatste heeft het bedrijf een groot aantal speciale hulpstukken met zuignappen waarmee zware glasplaten tot op de millimeter nauwkeurig geplaatst kunnen worden. ,,Onze zwaarste glasplaten wogen maar liefst 2800 kilo, die we voor een aquarium hebben geplaatst, maar meestal betreft het werk in de hoogbouw’’ aldus eigenaar Michel Hulster. VGT afstempeling De nieuwste Palfinger autolaadkraan heeft een vlucht van maar liefst 36 meter inclusief de Jib. Met een extra, zogenaamde MFA Jib komt daar nog 5,5 meter bij. De belangrijkste reden om voor een Ginaf te kiezen was de mogelijkheid van een 22 tons voorafstempeling. Deze zogenaamde VGT afstempeling werd door Bakker Bedrijfswagens in Ederveen gemonteerd. Bij dit systeem wordt het chassis aan de voorzijde versterkt met zware schetsplaten die om het originele chassis heen gebouwd worden. Een ingrijpende operatie, want hiervoor wordt het chassis aan de voorzijde eerst volledig ontdaan van allerlei componenten, inclusief motor en cabine. De cabine ophanging werd opnieuw geconstrueerd en bevestigd aan de schetsplaten. De VGT afstempeling aan de voorzijde is overigens ook leverbaar op DAF trucks, maar Hulster koos bewust voor Ginaf vanwege de unieke HPVS vering. Dat garandeert een optimale stabiliteit. 360 graden Voor Hulster vormt de VGT afstempeling de ideale oplossing want daarmee kan de kraan zonder extra ballast rondom zijn werk doen. ,,Wij werken vaak in krappe ruimtes op bouwplaatsen en in de binnenstad, en dan is een compacte bouw belangrijk. Dat is ook de reden dat we voor een vier-assig chassis met Wide Spread assen gekozen hebben. Het alternatief is een vijf-asser maar die zijn altijd groter en minder wendbaar’’ aldus Michel Hulster. De Ginaf werd, nadat bij Bakker Bedrijfswagens in Ederveen het chassis aan de voorzijde was aangepast bij Rijkhof in Wormerveer voorzien van de Palfinger autolaadkraan. Vervolgens werd door Griffioen Carrosseriebouw in Zwanenburg het chassis afgebouwd met RVS panelen, spatborden en kisten voor onder andere hijsmateriaal. Het resultaat is een bijzonder functioneel voertuig met een hoge graad van afwerking. De chauffeur heeft alles bij de hand en er is zelfs een installatie aangebracht waarmee extra grote stempelplaten van- en op het voertuig gehesen kunnen worden. Wide Spread De Ginaf is voorzien van twee tien tons voorassen en dankzij het Wide Spread gestuurde tandemstel zijn de achterassen goed voor twee keer 11,5 ton. De truck is voorzien van de 430 pk sterke Paccar MX13 motor, in combinatie met de TraXon automatische transmissie. Met de Euro6D krachtbron kan Hulster met de nieuwe Ginaf ook in de milieuzones in de binnenstad uit de voeten. Voor reparatie en onderhoud maakt Hulster gebruik van de diensten van Bakker Bedrijfswagens in Utrecht.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle GINAF machines