DAF

LF Electric

Foto's
13
Video's
0
Topics
0

Informatie over de DAF LF Electric

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de LF Electric.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de LF Electric? Stel 'm hier »


Top 6 foto's Alle foto's »

  • DAF LF Electric (vrachtwagen)

    DAF LF Electric voor ‘zero emission’ stadsdistributie DAF Trucks introduceert de LF Electric; een volledig elektrische distributietruck van 19 ton voor stedelijke toepassingen. Het state-of-the-art voertuig heeft een actieradius van tot wel 280 kilometer. Bij de elektrificatie van bedrijfsvoertuigen loopt DAF voorop. Zo was DAF de eerste Europese truckfabrikant die een volledig elektrische trekker op de markt bracht: de CF Electric (met een GCW tot 37 ton) voor voornamelijk supermarktdistributie en regionaal transport. Meer recentelijk breidde DAF haar serie elektrische trucks uit met de 6x2 CF Electric bakwagen (met een GVW tot 29 ton). Dankzij de gestuurde achteras is dit chassis ideaal voor bijvoorbeeld ‘zero emission’ afvalinzameling. Doordat de CF Electric trucks bij vooraanstaande klanten al honderdduizenden kilometers hebben gereden, heeft DAF een rijke ervaring opgebouwd met de technologie van elektrische aandrijflijnen. De nieuwe LF Electric is DAF's nieuwste model met een volledig elektrische aandrijflijn. Gebruikelijke routes De e-motor van de LF Electric levert een nominaal vermogen van 250 kW (370 kW piek) en een nominaal koppel van 1.200 Nm (3.700 Nm piek). De elektriciteit wordt geleverd door een lithium-ijzer-fosfaat-batterij (LFP) met een bruto vermogen van 282 kWh (254 kWh effectief). Dat geeft de LF Electric een actieradius van tot maar liefst 280 ultrastille en emissievrije kilometers; ruim voldoende voor de inzet op de gebruikelijke routes in stedelijke distributie. Nieuwste generatie batterijen DAF past in al zijn volledig elektrische trucks zogeheten LFP-batterijen (Lithium Ferro Phosphate) toe. Dit zijn batterijen van de nieuwste generatie die vanuit het oogpunt van duurzaamheid geen kobalt of magnesium bevatten. Bovendien zijn ze beter stapelbaar, wat resulteert in een hogere energiedichtheid per liter. Ook garandeert de chemische samenstelling van de batterij maximale thermische veiligheid. DAF's vertrouwen in de prestaties, betrouwbaarheid en levensduur van de LFP-batterijen wordt geïllustreerd door de 6 jaar lange garantie op de batterijen. Slow en fast charging Bijzonder aan de nieuwe DAF LF Electric is het ‘Combined Charging System’. Hierdoor kan de truck worden opgeladen via het reguliere elektriciteitsnet; ideaal wanneer het voertuig aan het eind van de dag terugkeert naar de thuisbasis. Door deze slow charging (400V AC, 22 kW, 3 fasen) kan de batterij in 6,5 uur van 20% naar 80% worden opgeladen. Een volledige lading (0% tot 100%) duurt tot 12 uur. Als speciale apparatuur voor handen is, is fast charging (650V DC, 150 kW) ook mogelijk. In slechts 60 minuten wordt de batterij van 20% tot 80% opgeladen - of in 2 uur van helemaal leeg naar helemaal vol. e-PTO beschikbaar Optioneel voorziet DAF de nieuwe LF Electric van een 400V e-PTO, waarmee onder meer een elektrische koelinstallatie of elektro-hydraulische kraan kan worden aangedreven. Daardoor is het niet nodig om een aparte generator te installeren en ontstaat een volledig emissievrije distributietruck. Twee wielbases De LF Electric komt in eerste instantie op de markt als een 19-tons bakwagen, met een wielbasis van 5,3 of 5,85 meter. Het voertuig biedt een laadvermogen van 11.700 kilo – de opbouw meegerekend; ruim voldoende voor verreweg de meeste toepassingen in de stadsdistributie. Profiteren van het LF DNA Vanzelfsprekend profiteert de LF Electric van hetzelfde, onderscheidende DNA als de uitvoeringen met een verbrandingsmotor. Net als elke LF staat hij namelijk synoniem voor een lage, eenvoudige instap, geweldig zicht rondom, uitstekend chauffeurscomfort en de kleinste draaicirkel - en dus de beste manoeuvreerbaarheid - in zijn segment. Daarmee is de LF de perfecte truck voor elke chauffeur in de stadsdistributie. De DAF LF Electric, die in nauwe samenwerking met Dana Inc. werd ontwikkeld, wordt vanaf mei gebouwd door Leyland Trucks in het Verenigd Koninkrijk. DAF LF Electric | bakwagen — Technische specificaties Chassis: 19 ton, 4x2 Wielbasis: 5.300 millimeter én 5.850 millimeter Gewicht chassis: 7.300 kg Laadvermogen: 11.700 kg Electrische motor: Dana, Permanent Magneet Vermogen: 250 kW (nominaal) / 370 kW (piek) Koppel: 1.200 Nm (nominaal) / 3.700 Nm (piek) Batterij capaciteit 282 kWh (254 kWh effectief) Rijbereik volledig opgeladen: tot 280 km / 175 mijl Fast charge bij 150 kW: 20%-> 80% 1 uur / 0%-> 100% 2 uur Overnight slow charge bij 22 kW: 20%-> 80% 6,5 uur / 0%-> 100% 12 uur

    Reageer

  • DAF LF Electric (vrachtwagen)

    DAF LF Electric voor ‘zero emission’ stadsdistributie DAF Trucks introduceert de LF Electric; een volledig elektrische distributietruck van 19 ton voor stedelijke toepassingen. Het state-of-the-art voertuig heeft een actieradius van tot wel 280 kilometer. Bij de elektrificatie van bedrijfsvoertuigen loopt DAF voorop. Zo was DAF de eerste Europese truckfabrikant die een volledig elektrische trekker op de markt bracht: de CF Electric (met een GCW tot 37 ton) voor voornamelijk supermarktdistributie en regionaal transport. Meer recentelijk breidde DAF haar serie elektrische trucks uit met de 6x2 CF Electric bakwagen (met een GVW tot 29 ton). Dankzij de gestuurde achteras is dit chassis ideaal voor bijvoorbeeld ‘zero emission’ afvalinzameling. Doordat de CF Electric trucks bij vooraanstaande klanten al honderdduizenden kilometers hebben gereden, heeft DAF een rijke ervaring opgebouwd met de technologie van elektrische aandrijflijnen. De nieuwe LF Electric is DAF's nieuwste model met een volledig elektrische aandrijflijn. Gebruikelijke routes De e-motor van de LF Electric levert een nominaal vermogen van 250 kW (370 kW piek) en een nominaal koppel van 1.200 Nm (3.700 Nm piek). De elektriciteit wordt geleverd door een lithium-ijzer-fosfaat-batterij (LFP) met een bruto vermogen van 282 kWh (254 kWh effectief). Dat geeft de LF Electric een actieradius van tot maar liefst 280 ultrastille en emissievrije kilometers; ruim voldoende voor de inzet op de gebruikelijke routes in stedelijke distributie. Nieuwste generatie batterijen DAF past in al zijn volledig elektrische trucks zogeheten LFP-batterijen (Lithium Ferro Phosphate) toe. Dit zijn batterijen van de nieuwste generatie die vanuit het oogpunt van duurzaamheid geen kobalt of magnesium bevatten. Bovendien zijn ze beter stapelbaar, wat resulteert in een hogere energiedichtheid per liter. Ook garandeert de chemische samenstelling van de batterij maximale thermische veiligheid. DAF's vertrouwen in de prestaties, betrouwbaarheid en levensduur van de LFP-batterijen wordt geïllustreerd door de 6 jaar lange garantie op de batterijen. Slow en fast charging Bijzonder aan de nieuwe DAF LF Electric is het ‘Combined Charging System’. Hierdoor kan de truck worden opgeladen via het reguliere elektriciteitsnet; ideaal wanneer het voertuig aan het eind van de dag terugkeert naar de thuisbasis. Door deze slow charging (400V AC, 22 kW, 3 fasen) kan de batterij in 6,5 uur van 20% naar 80% worden opgeladen. Een volledige lading (0% tot 100%) duurt tot 12 uur. Als speciale apparatuur voor handen is, is fast charging (650V DC, 150 kW) ook mogelijk. In slechts 60 minuten wordt de batterij van 20% tot 80% opgeladen - of in 2 uur van helemaal leeg naar helemaal vol. e-PTO beschikbaar Optioneel voorziet DAF de nieuwe LF Electric van een 400V e-PTO, waarmee onder meer een elektrische koelinstallatie of elektro-hydraulische kraan kan worden aangedreven. Daardoor is het niet nodig om een aparte generator te installeren en ontstaat een volledig emissievrije distributietruck. Twee wielbases De LF Electric komt in eerste instantie op de markt als een 19-tons bakwagen, met een wielbasis van 5,3 of 5,85 meter. Het voertuig biedt een laadvermogen van 11.700 kilo – de opbouw meegerekend; ruim voldoende voor verreweg de meeste toepassingen in de stadsdistributie. Profiteren van het LF DNA Vanzelfsprekend profiteert de LF Electric van hetzelfde, onderscheidende DNA als de uitvoeringen met een verbrandingsmotor. Net als elke LF staat hij namelijk synoniem voor een lage, eenvoudige instap, geweldig zicht rondom, uitstekend chauffeurscomfort en de kleinste draaicirkel - en dus de beste manoeuvreerbaarheid - in zijn segment. Daarmee is de LF de perfecte truck voor elke chauffeur in de stadsdistributie. De DAF LF Electric, die in nauwe samenwerking met Dana Inc. werd ontwikkeld, wordt vanaf mei gebouwd door Leyland Trucks in het Verenigd Koninkrijk. DAF LF Electric | bakwagen — Technische specificaties Chassis: 19 ton, 4x2 Wielbasis: 5.300 millimeter én 5.850 millimeter Gewicht chassis: 7.300 kg Laadvermogen: 11.700 kg Electrische motor: Dana, Permanent Magneet Vermogen: 250 kW (nominaal) / 370 kW (piek) Koppel: 1.200 Nm (nominaal) / 3.700 Nm (piek) Batterij capaciteit 282 kWh (254 kWh effectief) Rijbereik volledig opgeladen: tot 280 km / 175 mijl Fast charge bij 150 kW: 20%-> 80% 1 uur / 0%-> 100% 2 uur Overnight slow charge bij 22 kW: 20%-> 80% 6,5 uur / 0%-> 100% 12 uur

    Reageer

  • DAF LF Electric

    Overheid in Verenigd Koninkrijk kiest Leyland Trucks voor proef met elektrische trucks Leyland Trucks zal deelnemen aan een project om vervoerders in het Verenigd Koninkrijk te helpen de overstap naar volledig elektrische trucks te maken. In totaal zullen 20 DAF LF Electric voertuigen, alsook de benodigde laad-infrastructuur, voorzien worden van ‘data loggers’ om de ‘Government’s Department for Transport’ (DfT) te helpen de inzet van volledig elektrische truck te bevorderen. Een interactieve website zal informatie voor wel-overwogen aankoopbeslissingen leveren. Het project start deze zomer. Om vervoerders te helpen inzicht te krijgen in de kosten en overwegingen bij de inzet van ‘zero emission’ voertuigen, zet DfT een pro-actieve campagne op. Doel is de transportsector te ondersteunen in de transitie. Het project maakt deel uit van een reeks aan proeven op het gebied van ‘zero emission’ wegvervoer, waarvoor £20 miljoen is gereserveerd. Interactieve website De praktijkproef met de elektrische voertuigen is tot stand gekozen door een proces dat uitdagingen van de overhead en ideeën vanuit de markt samenbrengt om zo innovatieve oplossingen te creëren. Leyland Trucks zal nauw samenwerken met CENEX, een vooraanstaand onderzoeksadviesbureau op het gebied van de reductie van CO2. Uitgangspunt is een interactieve website en rapportage op te stellen met data uit de dagelijkse praktijk. Daarmee kunnen zowel publieke als private vervoerders nog beter begrijpen wat de voordelen, uitdagingen en inzet-mogelijkheden zijn van ‘zero emission’ trucks. Leyland Trucks produceert de succesvolle DAF LF distributievoertuigen, inclusief de LF Electric die onlangs in haar moderne productiefaciliteiten in Lancashire in productie is gegaan. Leyland Trucks zal tijdens het proefproject samenwerken met diverse eindgebruikers in de publieke sector. Zo zal de ‘National Health Service’, verspreid over het Verenigd Koninkrijk, 11 DAF LF Electric trucks inzetten voor reguliere transporttaken. De overige 9 voertuigen gaan naar verschillende locale overheden, die ze gebruiken voor het ophalen van restproducten die gerecycled kunnen worden en voor het bevoorraden van scholen. Beste oplossingen voor ‘zero emission’ inzet “We zijn vereerd dat we zijn geselecteerd om een sleutelrol binnen dit initiatief te vervullen”, zei Rob Lawton, projectmanager bij Leyland Trucks, “We zijn trots een leidende rol te mogen spelen op weg naar een schonere, duurzame toekomst voor het wegtransport. Onze LF Electric, alsook de CF Electric trucks vormen de beste oplossing voor ‘zero-emission’ toepassingen. De resultaten van onze partners zullen een belangrijke bijdrage leveren aan de uitgebreide testprogramma’s van Leyland Trucks om zo onze leidende positie te versterken als leverancier van volledig elektrische trucks.” DAF Trucks ondersteunt haar programma van elektrische voertuigen met een reeks aan mobiele en vaste PACCAR laadstationssupports.

    Reageer

  • DAF LF Electric

    Nabuurs zet LF Electric in voor bevoorrading horecazaken Bierbrouwerij AB InBev DAF start levering van volledig elektrische LF Electric DAF Trucks is begonnen met de uitlevering van zijn zero emission LF Electric distributietrucks voor stedelijke toepassingen. De eerste DAF LF Electric is bestemd voor de Nederlandse logistieke dienstverlener Nabuurs, die de truck gaat inzetten voor bevoorrading van horecazaken van Bierbrouwerij AB InBev in Groningen. DAF was in 2018 de eerste Europese truckfabrikant die een volledig elektrische truck op de markt bracht: de CF Electric. Dit voertuig biedt een volledig elektrisch bereik van zo’n 200 kilometer. Door slim te plannen en (de batterijen) te laden, leggen deze EV-trucks bij klanten tot zo’n 500 volledig elektrische kilometers per dag af. LF Electric voor distributietransport Daar waar de CF Electric zich richt op bijvoorbeeld regionale bevoorrading van supermarkten en het ophalen van huisvuil, is de LF Electric door zijn meer compacte afmetingen bij uitstek geschikt voor lichtere distributietaken. De LF Electric is leverbaar als een 19-tons bakwagen (wielbasis van 5,30 of 5,85 meter) voor een bruto laadvermogen van 11.700 kilo. Eén keer opladen per dag De zero emission truck heeft een elektromotor van 260 kW (370 kW piekvermogen), die wordt gevoed door een duurzame kobalt- en magnesiumvrije lithium-ijzer-fosfaat-batterij (LFP) van 282 kWh (252 kWh effectief). Dat geeft de LF Electric een actieradius van tot wel 280 kilometer, ruim voldoende voor de dagelijkse inzet op de routes die in de stedelijke distributie gebruikelijk zijn. Slow én fast charging Bijzonder aan de DAF LF Electric is het ‘Combined Charging System’. Hierdoor kan de batterij met slow charging (400V AC, 22 kW, 3 fasen) in 6,5 uur van 20% naar 80% worden opgeladen. Het volledig opladen (0% tot 100%) duurt tot 12 uur. Fast charging (650V DC, 150 kW) is ook mogelijk. In slechts 60 minuten wordt de batterij dan van 20% tot 80% opgeladen - of in 2 uur van helemaal leeg naar helemaal vol. Nabuurs Nabuurs werd in 1962 opgericht en is gespecialiseerd in het bevoorraden van winkels, supermarkten en horeca. De onderneming uit Haps heeft 20 vestigingen door heel Nederland en biedt integrale logistieke oplossingen. De vloot van het familiebedrijf bestaat uit 350 vrachtwagens. Nabuurs heeft zo’n 1.000 medewerkers. Ervaring opdoen De ingebruikname van de LF Electric dient voor Nabuurs twee doelen, stelt Dolf Hubertus, fleetmanager bij de logistieke dienstverlener. “Het Groningse stadsbestuur maakt tempo met ‘zero emission stadslogistiek’. Met de DAF LF Electric zijn we klaar voor de ambities die de stad heeft. Tegelijk willen we als onderneming ervaring opdoen met elektrisch rijden: wat betekent dat voor de planning, bijvoorbeeld?” Snel én langzaam laden Dat de LF Electric zowel snel als langzaam kan worden opgeladen, is voor Nabuurs een enorm pluspunt, geeft Hubertus aan. “We hoeven nu nog niet te investeren in prijzige DC-oplaadfaciliteiten. Het voertuig kan aan het einde van de dag aan een reguliere 22 kWh-oplader en is de volgende ochtend weer klaar voor gebruik.” Biermerk Bud: 100% hernieuwbare elektriciteit De eerste afgeleverde LF Electric zal worden ingezet voor het bevoorraden van de horeca in Groningen. Nabuurs doet dat in opdracht van Bierbrouwerij AB InBev, die met de LF Electric ook de CO2-uitstoot van zijn transportketen wil terugdringen. Ralf Kox, Logistiek Manager bij Bierbrouwerij AB InBev: “Onze ambitie is om in 2040 wereldwijd volledig ‘Net Zero’ te zijn. CO2-reductie in transport is een belangrijke pijler. Bud wordt met 100 procent hernieuwbare elektriciteit gebrouwen en vanaf nu in de stad Groningen ook volledig elektrisch naar de horeca gebracht.”

    Reageer

  • DAF LF Electric

    Nabuurs zet LF Electric in voor bevoorrading horecazaken Bierbrouwerij AB InBev DAF start levering van volledig elektrische LF Electric DAF Trucks is begonnen met de uitlevering van zijn zero emission LF Electric distributietrucks voor stedelijke toepassingen. De eerste DAF LF Electric is bestemd voor de Nederlandse logistieke dienstverlener Nabuurs, die de truck gaat inzetten voor bevoorrading van horecazaken van Bierbrouwerij AB InBev in Groningen. DAF was in 2018 de eerste Europese truckfabrikant die een volledig elektrische truck op de markt bracht: de CF Electric. Dit voertuig biedt een volledig elektrisch bereik van zo’n 200 kilometer. Door slim te plannen en (de batterijen) te laden, leggen deze EV-trucks bij klanten tot zo’n 500 volledig elektrische kilometers per dag af. LF Electric voor distributietransport Daar waar de CF Electric zich richt op bijvoorbeeld regionale bevoorrading van supermarkten en het ophalen van huisvuil, is de LF Electric door zijn meer compacte afmetingen bij uitstek geschikt voor lichtere distributietaken. De LF Electric is leverbaar als een 19-tons bakwagen (wielbasis van 5,30 of 5,85 meter) voor een bruto laadvermogen van 11.700 kilo. Eén keer opladen per dag De zero emission truck heeft een elektromotor van 260 kW (370 kW piekvermogen), die wordt gevoed door een duurzame kobalt- en magnesiumvrije lithium-ijzer-fosfaat-batterij (LFP) van 282 kWh (252 kWh effectief). Dat geeft de LF Electric een actieradius van tot wel 280 kilometer, ruim voldoende voor de dagelijkse inzet op de routes die in de stedelijke distributie gebruikelijk zijn. Slow én fast charging Bijzonder aan de DAF LF Electric is het ‘Combined Charging System’. Hierdoor kan de batterij met slow charging (400V AC, 22 kW, 3 fasen) in 6,5 uur van 20% naar 80% worden opgeladen. Het volledig opladen (0% tot 100%) duurt tot 12 uur. Fast charging (650V DC, 150 kW) is ook mogelijk. In slechts 60 minuten wordt de batterij dan van 20% tot 80% opgeladen - of in 2 uur van helemaal leeg naar helemaal vol. Nabuurs Nabuurs werd in 1962 opgericht en is gespecialiseerd in het bevoorraden van winkels, supermarkten en horeca. De onderneming uit Haps heeft 20 vestigingen door heel Nederland en biedt integrale logistieke oplossingen. De vloot van het familiebedrijf bestaat uit 350 vrachtwagens. Nabuurs heeft zo’n 1.000 medewerkers. Ervaring opdoen De ingebruikname van de LF Electric dient voor Nabuurs twee doelen, stelt Dolf Hubertus, fleetmanager bij de logistieke dienstverlener. “Het Groningse stadsbestuur maakt tempo met ‘zero emission stadslogistiek’. Met de DAF LF Electric zijn we klaar voor de ambities die de stad heeft. Tegelijk willen we als onderneming ervaring opdoen met elektrisch rijden: wat betekent dat voor de planning, bijvoorbeeld?” Snel én langzaam laden Dat de LF Electric zowel snel als langzaam kan worden opgeladen, is voor Nabuurs een enorm pluspunt, geeft Hubertus aan. “We hoeven nu nog niet te investeren in prijzige DC-oplaadfaciliteiten. Het voertuig kan aan het einde van de dag aan een reguliere 22 kWh-oplader en is de volgende ochtend weer klaar voor gebruik.” Biermerk Bud: 100% hernieuwbare elektriciteit De eerste afgeleverde LF Electric zal worden ingezet voor het bevoorraden van de horeca in Groningen. Nabuurs doet dat in opdracht van Bierbrouwerij AB InBev, die met de LF Electric ook de CO2-uitstoot van zijn transportketen wil terugdringen. Ralf Kox, Logistiek Manager bij Bierbrouwerij AB InBev: “Onze ambitie is om in 2040 wereldwijd volledig ‘Net Zero’ te zijn. CO2-reductie in transport is een belangrijke pijler. Bud wordt met 100 procent hernieuwbare elektriciteit gebrouwen en vanaf nu in de stad Groningen ook volledig elektrisch naar de horeca gebracht.”

    Reageer

  • DAF LF Electric

    Foto van een DAF LF Electric, opgebouwd als veegmachine.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle DAF machines