Petitie: Stikstofnorm omhoog volgens Duits model
De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State heeft 29 mei 2019 uitgesproken dat de PAS moest stoppen. Het systeem PAS was nooit nodig als de norm hoger was geweest. Deze is op dit moment 0,05 MOL/ha. Verhoog de norm naar 7 MOL/ha. en de vergunningen kunnen weer afgegeven worden.Bron
Stikstofnorm omhoog volgens Duits model
petities.nl
petities.nl
Vrachtwagenliefhebber? Help mee!
Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Er zijn er wat die dat kunnen regelen maar niet willen regelen !
In Duitsland wordt de kritische depositiewaarde op natuurgebieden niet overschreden en is er zodoende ruimte voor extra overschrijding van bijvoorbeeld 7 of 20 mol.
In NL wordt bijna op ieder N-2000 gebied de kritische depositiewaarde overschreden en is er zodoende geen ruimte voor extra depositie.
Enige optie om een hogere drempelwaarde in te voeren is om de kritische depositiewaarde van N-2000 gebieden aan te passen naar een waarde die onder de huidige stikstofdeken van ongeveer 1300 mol ligt.
Dit is echter een langdurige kwestie en zal alleen door de EU goedgekeurd worden als NL kan aantonen dat er bij de aanwijzing fouten zijn gemaakt.
Dit ligt politiek gezien erg gevoelig.
Dan moet NL het boetekleed aantrekken en dat wil dit kabinet niet.