Schmitz oplegger
Vrachtwagenliefhebber? Help mee!
Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dan kun je ook bezuinigen op laadlengte, die paar cm zal het verschil hopelijk niet maken...
Maar er zijn toch ook trucks met slaapcabine? Die zijn ook weer langer en hebben dan toch ook minder ruimte? Dees is een cm of 20 te lang?
En ik altijd maar menen dat vrachtwagens 18m mochten zijn
Dit scheelt maar 1 europallet. Je kan namelijk 3 lang of 2 breed laden. Elke 40 cm minder scheelt dus 1 europallet.
Ik zit wel eens te denken of het ook veel brandstof zou besparen als je de achterste 6 meter van de oplegger schuin naar beneden zou kunnen zetten. Meestal is dat geen probleem voor de lading. Dit is natuurlijk makkelijker te bouwen bij een huif dan bij een kast.
Dat is de eerste keer dat ik hem in tautliner uitvoering zie. Maar kan die trailer ook met het dak omhoog (de bovenkant zou dan recht moeten zijn) rijden zodat je indien nodig de volledige laadhoogte kan benutten? Op die manier kan je dus ook gewoon met hoge pallets van achter in de trailer rijden. Dat lukt bij die kasten niet.
Dit is de actuele wetgeving: evo.nl/site/…