Kverneland ploeg, foto van JD 6430 The Best

Kverneland ploeg

0 foto's van @JD 6430 The Best

JD 6430 The Best
Mijn geertje, nou wil dit land ook wel ploegen, maar toch 😉

Reacties

gertdl
@JD 6430 The Best vanwaar komt dat wielspoor? eerst je geer terug geploegd en dan pas aangeploegd?
JD 6430 The Best
@gertdl ja klopt, goed gezien!
massey8690
@gertdl dit heb ik dus dit voorjaar ook "geprobeert".
nu zie ik dat hier eerst de 'rechte' banen afgeploegd zijn en daarna pas terug geploegd, wat is daar het nut van?
mijn idee erachter was dat je weet tot hoe ver je moet doorrijden met de 'rechte' banen, dus dat je eerst evenwijdig 1 voor maakt met losse topstang en 1 schaar in de grond langs de kopakker en dan de rechte banen er tegenaanwerkt (en precies op de terug geploegde voor uit heft).
Zo heb ik het iig gedaan, alleen krijg je dan op een gegeven moment wel dikke 'gaten' die je dan met het geren dicht moet ploegen kwam ik achter 😛
gertdl
@massey8690 als je nu een kopakker naar binnen moet ploegen en je hebt een lange ploeg waarmee je slecht op 1 lijn kan in en uitzetten ( bv 4en 5 sharen) dan krijg bij het overlappen bulten en putten in de eerste ronde van de kopakker. als je die eerst in de andere richting op halve diepte terugploegt dan maakt je die gaten al iets meer vlak. ook heb je dan tegen je geploegd een voor liggen waarin je veel vlakker kunt tegen je geploegt aan ploegen. wanneer je kopakker naar buiten ploegt hoeft dit natuurlijk niet.
massey8690
@gertdl oohw, dan heb ik het net verkeerd om gedaan, heb eerst met 1 schaar terug geploegd met het idee om daar netjes uit te heffen, en dus een mooie lijn te krijgen. Het idee erachter is dus om de gaten en bulten uit te vlakken 😛 bij het naar buiten ploegen ploeg je neem ik aan eerst met de ronding mee tot dat je op een gegeven moment een rechte lijn kunt maken wanneer de ronding voorbij is? Bedankt voor de uitleg.
gertdl
@massey8690 die markeer lijn maken om altijd hetzelfde te stoppen en te vertrekken met de ploeg is goed. maar om je kopakkers of geer vlakker aan te ploegen ploeg je eerst in tegengestelde richting op halve diepte (dit doe je past juist voor het geeren natuurlijk, die markeerlijn doe in het begin). dan krijg je een half diepe voor tegen je geploegd land en hier kan je dan veel vlakker tegen aan ploegen omdat de trekker al in een voor kan rijden ( en dus de helling van de ploeg al veel beter klopt) en omdat door het terug ploegen je grond al veel vlakker ligt
massey8690
@gertdl duidelijk! een leer voor de volgende keer 😛

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
PUNTEN
0
WEERGAVES
190
BATTLES
GESPOT OP DEZE FOTO