Volvo a30f, foto van Mario-fransen

Volvo a30f

+8
Mario-fransen
Foto van een Volvo a30f Beco Maxxim 600
Met de vraag in een ander topic, om meer van dit materiaal te plaatsen deze foto.
Voor 15 jaar terug hebben we in de firma de hoovertracks enkele maanden getest ( Iveco vrachtwagen met beco oplegger) in de firma was iedereen enthousiast over de kuubs vd oplegger, maar van mening dat een dumper eronder meer resultaat had.
Van der bruggen ging samen met beco een oplegger maken zwaardere Assen grotere wielen eronder andere cylinders.
Er zijn er 3 gemaakt toen, de 3e is eerst een tijd naar Zweden geweest. Want Volvo was erg benieuwd, de test beviel ze goed. Zo goed dat ze het ook gingen verkopen, en de dumper combinatie ook op de bauma in München presenteerde.
Deze 3 opleggers rijden nu nog steeds met een A30f rond, paar jaar terug heeft vd Bruggen ook nog 2 andere opleggers overgenomen. Dit zijn de Beco’s zo als ze achter de hoovertracks hingen, met andere Assen en kleinere wielen.
+1
bart-spies
@Mario-fransen Of zoals ze zeggen, iedere stumper...... 😉
Nee ik zit te dollen, zelf heb ik ook al heel wat uren achter het stuur van een A25D gezeten, en het is echt machtig mooi werk
+1
T.Tanis
@Mario-fransen machtig mooi😃👍👌
+2
bart-spies
@Mario-fransen Ik zal op het kantoor eens een foto maken van de foto van de hoovertrack, die staat nog prominent aanwezig op de kast
Mario-fransen
@bart-spies er zijn geloof ik 2 miniaturen gemaakt, 1 met zo’n Iveco erop en van een dumper.
Mario-fransen
@bart-spies er zijn geloof ik 2 miniaturen gemaakt, 1 met zo’n Iveco erop en van een dumper.

Reacties

+1
MF 2725
Mooi materiaal voor het grondverzet.
+4
Fast Eddy
Imposant materiaal. Met een paar van die opleggers verzet je wel wat op een dag. Tot jij begon foto`s van jou werk te posten had ik nog nooit van van der Bruggen gehoord. Jullie materieel is ook niet echt bescheiden zag ik op de website. Mooi en vooral groot spul. De opleggers heb ik wel eens gezien op het internet.
+3
Mario-fransen
@Fast Eddy excuses zeg ik maar voor de website, die is niet meer up to date. Zou vorig jaar al verandering in komen, maar wij kunnen blijkbaar beter grondverzetten dan een site aanpassen.😉 staan veel nieuwe machines niet op de site en oude nog wel die inmiddels vervangen zijn.
Fast Eddy
@Mario-fransen

De site van mijn werkgever is ook oud. 90% van het materiaal is al vervangen en een kwart van het personeel op de foto`s werkt er ook al niet meer.😂
2850Johndeere6R
Bar wat een materiaal dit zijn niet bepaald kruiwagens 💪🏼💪🏼 hoeveel gaat er in zo'n trailer?
+1
Mario-fransen
@2850Johndeere6R ‘kruiwagen’ dan zou je lange armen en grote kuiten en neusgaten krijgen,😉 43/47 m3 als je hem echt goed vollaad grote kop erop.
+1
GerbertXL
@Mario-fransen maar dan moet het terrein wel mooi zijn, of lopen ze nog mooi over onder minder mooie omstandigheden? Vol gewicht moet wel over de 80 ton heen gaan lijkt mij.
+4
Mario-fransen
@GerbertXL richting de 100ton gaan ze, natuurlijk moet de ondergrond en de afstand het toelaten. Als de ondergrond slechter word gaat het natuurlijk brandstof kosten en moet er overwogen worden voor gewone A30 dumpers.
Maar de transport banen gebruiken we al vaak de mega rijplaten 15m lang en 3,75 breed dat scheelt al veel brandstof. Op het 2e filmpje zie je een gewone dumper en 3 opleggers zelfde afstand en materiaal. Na 8 uur rijden is het verschil tussen de 30 en 45 ltr op de hele dag!
zettelmeyer
Prachtige combinatie! Dat zijn wel indrukwekkende cijfers! Hoeveel neem je meer mee als een gewone a30?
Mario-fransen
@zettelmeyer een A30 bijna 20 m3 losse kuubs dan wel te verstaan. Dus zo’n xl bloembak net iets meer dan het dubbele. Als de omstandigheden zwaarder worden loopt dat verschil in brandstof wel op natuurlijk.
+1
zettelmeyer
@Mario-fransen erg rendabele bakken dus voor de grotere projecten! Zal ook wel fors meer kosten in aanschaf maar met deze dieselprijzen en een poppetje minder zal de kostprijs per kuub wel enorm schelen
+1
Mario-fransen
@zettelmeyer zo is het een poppetje minder afschrijving van 1 machine minder en de brandstof natuurlijk. Maar het project moet natuurlijk de moeite zijn met de kuubs.
+1
caseboy
Imposante machines. Als ik lees dat je zo'n 43 kuub of meer meeneemt is dat zeer indrukwekkend, ik heb net op de site van Volvo gekeken en hun grootste knikdumper de A60 neemt 33,6 kuub of 55ton mee dan ga je daar dus een stuk overheen. Wat wordt er gebruikt om de oplegger aan de dumper te koppelen? is dat een 3.5 insch kingpen en schotel? of hebben ze daar iets anders op verzonnen?
+2
Mario-fransen
@caseboy ja klopt deze nemen net iets meer mee dan een A60, maar als je in specificaties kijkt is het natuurlijk altijd aan de voorzichtige kant. Op de grensmaas in Limburg rijden een paar A60g met die natte grind/ grond komen die ook wel over de 60 ton. Vooral in Nederland willen we toch graag iets meer dan kan/ mag, een kraan waar 3 kuub aan mag, doen we ook allemaal 3,4 of meer aan met shovels ect gebeurd het ook. De beco aanduiding 600 is voor 60 ton, dat zou een heel mager vrachtje zijn net boven de rand. En goede volle vracht geeft meer comfort in rij gedrag en meer druk op de dumper qua grip.
De kingpin en schotel is een zwaartransport uitvoering zelfde als bij diepladers. Ken de diameters niet.
+1
caseboy
@Mario-fransen Ja, een 3.5 inch is een zwaartransport uitvoering. worden die oplegger ook nog wel eens gewisseld voor de originele bak er terug op? of is dat teveel werk?
+3
Mario-fransen
@caseboy ja bij 4 vd 5 dumpers hebben we de kiepers nog bij, de eerste is ooit nieuw gekomen zonder kieper. 2 dagen werk ligt de kieper er weer op, die 2 met oranje opleggers dat zijn A30G en die hebben veel minder met de opleggers gereden. Dus de andere
2 A30F waar kiepers bij zijn hebben ongeveer 20% vd uren een gewone kieper erop gehad.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
PUNTEN
21
WEERGAVES
29
BATTLES