Deutz-Fahr Agrotron 6.15, foto van PieterA

Deutz-Fahr Agrotron 6.15

+4
PieterA
22 augustus 2022 Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6.15.

De uienoogst zit er wat ons betreft weer bijna op. De buurman heeft ons geholpen en wij helpen de buurman. Dit was combinatie nummer 4. Het leeggewicht is 11.200 (5 ton voor de kar en 5.200 kg voor de trekker schat ik).

De buurman rijdt met 3 karren (waarvan 1combinatie van ons) en wij rijden met 4 karren (1 combinatie van de buurman en 1gehuurde kar van de andere buurman.)

Helaas heb ik niet alles op foto staan.

We brengen de uien naar een exporteur en kiepen ze daar in de stortbak.

Het voorraam van de trekker staat open, want er zit ergens kortsluiting in de airco (aanstaande winter eens even naar kijken). Het is dan wel zaak om je achterraam goed dicht te houden, anders heb je bij vol gas een behoorlijke wind (en vliegjes) in de cabine.

Het voorschot van de kipper is vuil van olie en stof. Eerder op de dag knapte er een remslang; die hebben we direct opnieuw laten persen. We moesten 6 km over de weg en dat elk uur 2x. Het leek me niet verantwoord om dan zonder rem op de kieper door te rijden.

Op deze kar en onze andere kar gaat maximaal 13 ton uien. Op de karren van de buren soms wel 16 ton. Zo stop je elk uur ongeveer 50 ton uien in kisten.

De Amac E2 lader heeft daar minder moeite mee dan de VHM boxfilr. Dat komt vooral omdat er op de Amac E2 veel minder elektronica zit.

De trekker was denk ik wel weer eens in z'n element; na een poosje voor de haspel tutteren nu lekker een paar daagjes de spierballen laten zien.

Voor over de weg hebben we tegenwoordig betere alternatieven, maar op het veld onder de Amac lader heeft deze een goede souplesse. Hij pakt snel op uit lage touren, stuurt messcherp en schakelen doe je gewoon voor je plezier, zo soepel dat dat gaat.

Reacties

+7
PieterA
Andere foto's van een dagje uien rijden.
+4
WaterDeutzer
Wederom weer een prachtige educatie ajuinen rooien.👍🏻👍🏻
+1
DANOONTJE POWERR
@WaterDeutzer volgens mij moet jij nu siepels zeggen?
WaterDeutzer
Quote Reactie van @DANOONTJE POWERR:
volgens mij moet jij nu siepels zeggen

Jij ook! 😉
+1
DANOONTJE POWERR
@WaterDeutzer ja maar als ik dan aan tafel zeg dat de siepels van de geile grond komen dan denk ik niet dat ze me helemaal begrijpen. 😂
+3
leonardvdm
Mooie trekker en goeie uitleg
Hebben julie aleen maar MK2 of MK3 Deutz trekkers?
+1
PieterA
@leonardvdm Deze 6.15 is een mk1, Dan hebben we een 85 mk2, een 120 mk3 en een 6190 TTV.
+1
leonardvdm
@PieterA oke wat is eigenlijk het verschil tussen MK1, MK2 en MK3
+1
PieterA
@leonardvdm eerst had je de MK1 met groene cabinestijlen, daarna kwam de MK2 met zwarte stijlen, daarna de MK3 met elektronische bediening van de brandstofpomp.
leonardvdm
@PieterA wat is de beste😂?
+1
PieterA
@leonardvdm De MK1 houdt het bij ons al het langste vol want die is het oudste. De MK3 is met een 7 litermotor. Die trekt het beste. De MK2 is een 4-cilinder. Dat is niet zo speciaal mijn ding.
+3
dx11
Raar rekensommetjes maak je. 5000 en 5200kg
+1
bartjuh
@dx11 mist nog ergens 1000 kg indd... 🤣
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @bartjuh:
1000 kg indd

Gewicht van de chauffeur.
+3
dx11
@WaterDeutzer die heeft een heel groot ego dan
+2
PieterA
@dx11 Ja, klopt. Dat was ik zelf🤣
+1
PieterA
@dx11 Ja, ik dacht ook al. De kar woog altijd 5.200. Dan zal de trekker ongeveer 6 ton wegen.
+1
sjonnies
@PieterA dat ka beter kloppen 5.2 ton voor de agotron is wel weinig
trean
De VHM boxfilr moet die 50 ton per uur toch makkelijk aankunnen? Het dubbele kan die ook aan. Of heeft die veel storing?
PieterA
@trean Ik heb er vanochtend eens goed op gelet; maar als de aanvoer ban die machine een beetje geoptimaliseerd zou worden en de spinnenwebben met uienstof een beetje verwijderd en de heftruckchauffeur op z'n post bleef dan zou hij inderdaad veel verder komen.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
PUNTEN
34
WEERGAVES
1.505
BATTLES
MEER FOTO'S