Saurer 5D, foto van bas101

Saurer 5D

+8
bas101
Foto van een Saurer 5D , in gebruik als bandendemontage van 38 inch Pirelli s

Reacties

+3
Rondeutz06
Lekker creatief en effectief bezig zijn. Mooie truck 👍
+2
Towaberg
Mooie truck Bas 👌
+3
bas101
Met een 2 ton zware tractor lukte t niet en de plaatselijke LMB had geen tijd dus deed ik t maar zo , vandaag de banden met de gevels op de fris gespoten velgen gelegd echt zwaar werk.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @bas101:
banden met de gevels op de fris gespoten velgen gelegd echt zwaar werk.

Vroeger was dat als 14 jarige bij LMB alleen maar handwerk. Met een korte slagpen en voorhamer dan eerst losslaan. Dat kon vlot, maar ook lang duren. Als dat niet lukte en terug naar m'n baas ging zij die: "Je moet ook SLAAN".🤣 Met zo'n opleiding heb ik wel m'n vak geleerd!
Nog later met een schuivend stootijzer ging het al een stuk beter.
+2
Dennis_dB
@WaterDeutzer Tot een aantal jaar terug bij een loonbedrijf waar ik veel voor werk deden we het altijd met kraan. Ene kant onder het schuifblad en dan aan de andere kant met de bak eraf drukken. De rest was ook handwerk.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Dennis_dB:
Ene kant onder het schuifblad en dan aan de andere kant met de bak eraf drukken

Dit, maar ook met eroverheen rijden maak je wel het karkas van de banden kapot. De stalen koordlagen breken. Met een grote kans op klapbanden later. Je mag alleen de hiel van een band belasten met afhalen of omleggen.
+2
bas101
@WaterDeutzer hier heb je dd een punt m echt fijn voor de karkassen is deze demontage niet , ik had een speciaal apparaat die je tussen hiel en band kon slaan maar deze is defect geraakt.
WaterDeutzer
Quote Reactie van @bas101:
hier heb je dd een punt m echt fijn voor de krakssen is deze demontage niet

Zijn banden voor hobbytrekker, worden niet zwaar belast, dus jij zal er geen probleem mee krijgen
+1
steyrlanzboy
Mooi
+2
WaterDeutzer
Doe je met de Sauer nog klusjes, of staan de kisten er alleen op als berging?
+2
bas101
@WaterDeutzer staan er alleen maar op als berging , heb helaas de megakans gemist deze op T kenteken te zetten,was mij onbekend dat je 80kmh als constructie snelheid kon opgeven en evengoed als landbouwvoertuig kon rijden weliswaar niet sneller dan 40kmh , dan had ik er mee kunnen rijden , zit namelijk een kippoer op , erg sipjes
+1
WaterDeutzer
@bas101 Mis je dan een originele registratie?
+1
bas101
@WaterDeutzer deze heeft nog de zwitserse paieren die geannuleerd zijn m voor officiele registartie om NL kenteken te verkrijgen moet ik nu langs t RDW keuringsstation dan moet e vrachtwagen technisch in orde zijn en daar zit m t probleem , zit erg veel werk en kosten aan om m weg klaar te maken , voordeel is wel dat je dan ook daadwerkelijk 80 kan rijden.
+2
Kramer U800
@bas101 Ik heb mijn U800 er op die manier door kunnen drukken. Ik heb hem op kenteken staan onder 65 km/h, vanaf 50 jaar heb je geen APK plicht. Mijn Kramer is 61 jaar, dus dat had met jou Saurer ook moeten kunnen. Tot 80 km/h is te regelen dacht ik. En dan sluit je gewoon een Unimog verzekering er voor af.
+2
bas101
@Kramer U800 ja idd zo had t gekund en ook gemoeten

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
PUNTEN
24
WEERGAVES
660
BATTLES
LOCATIE