Iveco Stralis, foto van Lucas Ensing

Iveco Stralis

Lucas Ensing
Foto van een Iveco Stralis. Buijs Emmercompascuum. Eerst op mmbs kenteken, ondertussen met tractor kenteken.

Reacties

+4
case 745 xl
Dit zouden ze moeten verbieden dat dit op mmbs kenteken kan
+5
cb6520
@case 745 xl zegt de gene met een 50 km trekker op 40 km kenteken
case 745 xl
@cb6520 dat is heel iets anders. Als de kenteken plicht er in komt volgend jaar laat ik de trekker begrenzen op 43
GerbertXL
@case 745 xl en dan gaat er gewoon een trekker voor, dat heeft lekker veel zin. Of de echte agrotrucks zoals in Duitsland worden populairder.
Wat wil je precies verbieden en wat schiet je daar mee op?
+1
Fendt612e
@case 745 xl hoezo?
Komt dit liever tegen als dan n trekker met 40’kuub erachter in n bocht.
+3
oldtimergek
@Fendt612e zo reden ze met dezelfde tank in 2020.
+3
@oldtimergek ga Maareens een dag met die fendt ervoor rijden en dan een dag met die vrachtwagen. Vrachtwagen veel veiliger, veel betere wegligging, veel beter de bocht om te krijgen. Rij geregeld met een teruggekeurde truck met oplegger, kan echt geen trekker tegenop!
case 745 xl
@ronald-deutz-fahr dat klopt. Een vrachtwagen doet dit werk ook met veel minder brandstof en banden
+1
@case 745 xl wat is je punt, dat je vind dat dit niet mag?
+2
case 745 xl
@ronald-deutz-fahr mijn punt is dat een vrachtwagen zoals dit gemaakt is voor dit werk.(veel beter dan een trekker) mijn volgende punt is dan dat ik het niet normaal vind dat je dan een vrachtwagen op mmbs kenteken zet. Zodat je je helemaal nergens meer aan hoeft te houden. Ik noem rijbewijs,Eurovignet,wegenbelasting,tachograafplicht. En code 95 . Je zou er zelfs een jongen van 16 mee mogen laten rijden.
+2
@case 745 xl en waarom zouden de voordelen van beide niet gecombineerd mogen worden? Wat maakt het nouw uit of je hetzelfde werk met een teruggekeurde vrachtwagen of een trekker doet? Beide betalen geen wegenbelasting, en dat hele rijtje wat jij opnoemt.
stijn-de-bock
@ronald-deutz-fahr jij weet het,om de redenen die je noemt rij ik nu 15 jaar op een 6x6 vrachtwagen en niet op een tractor met dumper. Hoewel ik best een beetje tractor liefhebber ben.
+1
@stijn-de-bock haha! Ik rij liever op de trekker, maar dan in het land met iets, of rit daar naartoe. Heledag onderweg is m’n hobby niet 😅
Maar als dat dan toch moet, de agro truck graag ipv trekker 😅
casejxu
@case 745 xl is toch prima dit? Alleen wel de keuring van ze broer hier ook op gelden!
caseboy
@case 745 xl hoezo? Als hij toch netjes begrenst is op 40kmh is het toch hetzelfde als een trekker met een grote transporttank.
casejxu
Quote Reactie van @caseboy:
trekker met een grote transporttank

Ziet het er uit als een trekker met transport tank?
+1
J asper
@casejxu Sterker nog, het is gewoon een trekker met transporttank
casejxu
@J asper maar niet zoals @caseboy bedoeld
caseboy
@casejxu nee het ziet er niet uit als een trekker (tractor) met transport tank maar wat maakt het uit hoe het eruit ziet?
casejxu
@caseboy er zit wel degelijk verschil tussen. Maja wie ben ik hea
caseboy
@casejxu als deze vrachtwagen toch twruggekeurd is en netjes 40 rijd is het toch kwa afmetingen en gewichten verglijkbaar met een trekker met transporttank. Wat is er dan mis met een teruggekeurde vrachtwagen? Het is niet gevaarlijker of sneller op de weg dan een trekker.
Siete
@caseboy
Heb niks tegen terug gekeurde vrachtwagens, maar het rijden met een vrachtwagen is wel iets anders dan met een trekker. Ook als ze beide 40 zouden rijden. Alleen het zicht bijvoorbeeld al. Dode hoek... Ik heb zelf ook mijn vrachtwagen rijbewijs en reed met beide bij mn vorige werkgever. Maar een trekker is niet te vergelijken met een vrachtwagen. In dat licht vind ik het wel vreemd dat je zonder verdere uitleg of cursus zo op zo'n terug gekeurde vrachtwagen mag stappen met je trekker rijbewijs.
caseboy
@Siete maar dan zou je voor andere landbouwvoertuigen zoals oogstmachines en zelfrijders ook speciale cursussen moeten hebben want daarin heb je ook veel minder overzicht dan in een trekker, en in een trekker met transporttank heb je ook een dode hoek.
Siete
@caseboy
Nou weet ik niet hoe dat tegenwoordig is, maar voorheen moest je daarvoor ook minimaal 18jaar zijn. Een klein onderscheid was er dus wel.
Maar idd, ook dat ben ik met je eens en vind ik eigenlijk ook krom.
Dode hoek met een trekker en vrachtwagen kun je niet met elkaar vergelijken. Mag hopen dat je wat betreft de trekker daar met je T rijbewijs uitleg over krijgt. Weet niet of je wel eens achter het stuur van een vrachtwagen hebt gezeten, maar anders zou je dat voor de grap eens moeten proberen. Dan snap je mn punt wel. In een trekker heb je behoorlijk veel meer zicht met zo'n aanhanger als met een vrachtwagen.
caseboy
@Siete Ik zit wekelijks achter het stuur van een vrachtwagen en weet ook heel goed wat de dode hoek inhoud. maar vind het een beetje raar dat er zoveel ophef over zulke teruggekeerde vrachtwagens. als er nou een foto werd geplaatst van een ginaf containerauto die is teruggekeurd hoor je niemand. zodra een foto van een 300pk trekker met een 30kuubs transporttank erachter wordt geplaatst waar een manneke van 16 me rond rijd hoor je niemand. Maar een trekker oplegger combinatie zou niet mogen
Siete
@caseboy
Dan zou je me opzich prima moeten begrijpen denk ik. Nogmaals ik heb niks tegen terug gekeurde vrachtwagens, maar vind het wel vreemd dat je daar zo met alleen je T rijbewijs mee op pad mag om eerder genoemde redenen. Of dat dan een 8x8 of trekker oplegger is maakt voor mij niet uit. Al vind een trekker oplegger wel nog linker. Een starre bak kun je ten alle tijden met de spiegel bij langs kijken. Een oplegger ben je op een bepaald punt even kwijt. Je moet bij vrachtwagens behalve bak wagen ook eerst de aanhanger er bij halen om er mee op pad te mogen. En zodra het terug gekeurde is mag het allemaal ineens zo. Ik vind dat vreemd ja.
caseboy
@Siete dat van het rijbewijs is inderdaad heel krom maar ik ben ook van mening dat het trekker rijbewijs daarin wel tekort schiet. je zou bijvoorbeeld een trekkenrijbewijs 1 en 2 moeten hebben of iets dergelijks, waarbij je met deel 1 nog maar een gelimiteerd gewicht en afmetingen hebt en dat je 2 ook pas vanaf je 18e kan halen.
+1
Siete
@caseboy
Dat is weer een hele andere discussie. Haha. Maar snap je punt. Absoluut!! Zou er niet van op kijken dat zo iets, of voor de eerder genoemde zelfrijders, nog wel eens komt.
Rokus
@caseboy als we zo kritisch gaan kijken, kan je je ook afvragen waarom je als je eenmaal je groot rijbewijs heb gehaald geen enkele extra circus nodig hebt om exceptioneel transport te rijden met veel gewicht, extra hoog, breed en lang!
+1
casejxu
@caseboy omdat het een vrachtwagen is en blijft! En dan kan je heel eigenwijs doen. Maar er zit nogal wat verschil tussen een vrachtwagen die dan zogenaamd begrensd is maar nog makkelijk 80 kan! Wat ook veel te vaak gebeurt!
caseboy
@casejxu wat is er dan anders aan? veiligheid? een dode hoek heb je ook bij een trekker maar minder van bij een vrachtwagen maar daarintegen hebben zelfrijders en oogstmachines vaak een groteren dode hoek en daar mag ook jantje van 16 mee rond rijden met zijn trekkerrijbewijs. Het feit dat er mmbs zijn die harder dan 40 lopen is inderdaad slecht en zouden ze vaker moeten bekeurden.
+1
Ruben-Wind
@case 745 xl liever dit als die dingen waar jongens mee naar school rijden wat niks met landbouw te doen heeft
case 745 xl
@Ruben-Wind dat ben ik met je eens. Maar hier in de buurt rijd een Volvo fh met een mest tank. Dat ding is op trekker of mmbs kenteken. Daar reed ik laatst achter dat ding liep over de 70 en de tank liep wel 40 cm scheef.
+2
caseboy
@case 745 xl inderdaad zulke praktijken kloppen niet en zou zeker bestraft moeten worden
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Ruben-Wind:
liever dit als die dingen waar jongens mee naar school rijden wat niks met landbouw te doen heeft

Gelukkig reed mijn zoon er mee naar de landbouw school.
Dan mag het nog net toch??
+1
oldtimergek
@Lucas Ensing er rijden er hier nog een paar op trekker kenteken. Deze op de foto is van Buijs.
Lucas Ensing
@oldtimergek had ik er al bij gezet, die gele Scania die jij laatst poste had ik ook al zien en horen rijden. In Valthermond is/was een rode fh met gv kenteken.
Lucas Ensing
Foto's even opgezocht. Hulshof Valthermond

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
3
PUNTEN
12
WEERGAVES
7
BATTLES