Kramer U800, foto van Kramer U800

Kramer U800

Kramer U800
Foto van een Kramer U800, geleverd met laadkraan en S & R lier, jaren '60.

Reacties

wim-same
Tandem as van maken Dirk, dan heb je 6 wielen nodig. mooie foto
Kramer U800
@wim-same Haha dat is waar. Ik weet alleen niet of deze specifieke wielen inmiddels nog bestaan 😅 Als ik nou een chassis nummer had van deze U800 kon ik kijken of deze nog bestaat.
florisrobben
Mooie foto Dirk met een aparte kraan erop
+1
Kramer U800
@florisrobben Ja een apparte kraan hè, met allemaal kabeltjes en scharniertjes. Ik zou niet weten van welk merk. Meest voor de hand liggend is Atlas of HIAB. De zwaardere kranen uit deze tijd waren hydraulisch. Deze konden helemaal uitklappen en zaten ook op de U800, deze kraan op de foto zal wel bedoelt zijn voor het ligte werk. Maar bij Kramer was niks standaard dus als je een andere kraan erop wou dan aanbevolen kon dat ook.

(klik om te vergroten)

Hier een U800, van na 1962 (te zien aan de doorlopende voorruit) met een boorinstallatie en een extra lange radstand.
florisrobben
@Kramer U800 jammer dat het niet meer bestaat. Ze waren toch goed meedenkend met de wensen van de klant
+1
Kramer U800
@florisrobben Ze waren heel erg meedenkend toen bij Kramer, als men maar geld op zak had 😅 Voor de helft van het geld van een kale U800 kon je toen een Unimog 411 kopen. Kramer bestaat nog steeds overigens, maar is samen gegaan met Wacker Neuson en Weidemann en heeft dus geen eigen identiteit meer. Ze bouwen tegenwoordig wielladers en telescoopladers, 6000 stuks per jaar in Pfullendorf, het gaat dus weer heel goed met Kramer want in de jaren '70 ging het even heel slecht en hebben ze een bouwstop gehad en zijn ze van stuks werk naar productie werk gegaan.
+1
florisrobben
@Kramer U800 ik had niet in de gaten dat ze zo duur waren. De nieuwe ken ik wel wij hebben ook een aantal kramer loaders en neuson kraantjes lopen. Geen verkeerde machines overigens
+2
Kramer U800
@florisrobben Kramer was voor die tijd heel duur en maakte alleen stuks werk, niks was standaard eigenlijk. Behalve voor de tractoren en wielladers die zij toen ook maakte. Tractoren kon je bij Kramer in watergekoeld en luchtgekoeld krijgen ook met allerlij opties. Kramer staat tegenwoordig bekent om de vierwielbesturing, hierdoor kan je hoger tillen met je machine en kiept de machine minder makkelijk om. Toch zie je Kramer in Nederland nog niet zo veel, waarom weet ik niet, je ziet toch dat de gemiddelde boer bij merken zoals Giant of Weidemann blijft of goedkopere want Kramer is niet de goedkoopste 😅
+1
a3vandiejen
Wat een prachtige foto...👌
+1
GerritZ
Mooi ding

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
4
PUNTEN
25
WEERGAVES
843
BATTLES