ceres onbekend/overig (vrachtwagen), foto van janc

ceres onbekend/overig (vrachtwagen)

janc
Foto van een ceres onbekend/overig ceres kuil verdichtingswals

Reacties

oanejorrit12
Merk je echt dat de kuil nu vaster is? Dan dat je ipv deze rol een groot blok gewicht in de hef hangt?
+1
Fendt926Driver
@oanejorrit12 deze rol is vooral handig alsde kuil bovenop te smal wordt en je niet meer met de dubbellucht tussen de andere kunt rijden zonder van de kuil af te vallen.
Anders heb ik er mijn twijffels bij
oanejorrit12
@Fendt926Driver Daarom was mijn graag ook of Jan verschil kon merken. Want ik weet t ook niet met z'n rol hoeveel effect die heeft. Een gewicht van 3500 kg bijvoorbeeld is goedkoper dan een rol
+1
janc
Ik vind wel dat we t verschil kunnen merken voorheen hadden we een kleine 900 kg achter in de hef en deze tydelijke rol weegt 3500 kg
De bult is veel harder geworden rijden de wagen nu veel makkelijker naar boven
+1
rommert14
@janc ligt er ook mooi strak bij!
janc
@rommert14 dit was de eerste keer er mee aan t werk als ik de bult verdeel laat ik m direct over de bult rollen er komt strax een 3.5 mtr breed achter die is in de maak
+3
@janc dus je vergelijkt appels met peren, 900 kg loos gewicht tegen een rol van 3500, en dan concluderen dat de rol goed werk levert.. 1.5 kuub beton kost minder...
janc
@ronald-deutz-fahr dat is wel verschil dat klopt maar je rolt nu de rol over de bult en je ziet t duidelijk dat de Rol goed in t gras drukt en zoal hier eerder werd gezegd door @Fendt926Driver als de bult smaller is druk ie tussen de banden ook aan
maikwolsink
Zo'n rol heeft zeker toegevoegde waarde.
Op het werk kuilen we in met 2 shovels met vorken of met 2 trekkers die uitgerust zijn met rol en verdeler.
Als het op gewicht aan komt doen ze niet veel onder voor elkaar.
Maar de kuilen die aangerold zijn kom je makkelijker boven als de shovel kuilen
Ook zak je minder snel weg wat vooral met de combiwagen een groot voordeel is
+1
CaseCS130
@maikwolsink Ik weet het niet, je vergelijkt nu ook een verdeler met een klapperbak. Verdeler legt het meestal sneller en netter in dunne laagjes weg als met een bak aan de shovel. Dus hou je ook meer tijd over om netjes band aan band aan te rijden. Tenminste dat is wat ik er een beetje van zie.
Wij hebben eens een hele grote wals van kemp op demo gehad. Trekker kon maar nauwelijks de voorwielen aan de grond houden. Toch kon ik niet duidelijk merken dat de bult nu harder werd. Verschil tussen een rijkuil en sleufsilo bijvoorbeeld is veel groter.
mdoornekamp
Ik denk dat de combinatie van rollen en verdichten met de de trekker banden goed is. Van boven kneden met de rol, en dieper wegdrukken met de trekker wielen.
@maikwolsink Als we vooruit de bult op rijden, maak ik even een "spoor"met de shovel. Dat scheelt ook.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
4
PUNTEN
5
WEERGAVES
8
BATTLES