GINAF X6 4243-S (vrachtwagen), foto van Truckfan Nieuwsposter

GINAF X6 4243-S (vrachtwagen)

514 foto's van @Truckfan Nieuwsposter

Onlangs heeft Betoncentrale Raijmakers Someren BV 2 nieuwe GINAF 8x4 betonmixers in gebruik genomen. Deze door Loven Trucks Helmond B.V. afgeleverde voertuigen werden opgebouwd door A. Boogerd Service B.V. met Schwing Stetter 12m3 betonmixers.
Betoncentrale Raijmakers Someren BV heeft haar wagenpark versterkt met 2 nieuwe GINAF X6 4243 S betonmixers. Het veelzijdige familiebedrijf beschikt over een aannemingsmaatschappij voor grond- en sloopwerken, transportwerkzaamheden, asbest- en bodemsaneringen, containerverhuur en productie en transport van betonmortel. De nieuwe GINAFs zullen gebruikt worden voor het transport van betonmortel.
De nieuw geleverde GINAFs zijn van het type X6 4243 S. Deze kennen een widespread asopstelling, waarbij het widespread tandem is voorzien van GINAF’s HPVS (Hydro Pneumatisch VeerSysteem) en EVS (Elektronisch Voertuig Stuursysteem).
De voertuigen zijn gebaseerd op het DAF FAD CF Construction chassis. Voor de aandrijving zorgt een Euro 6 Paccar MX13 motor van 483 pk in combinatie met een geautomatiseerde ZF TraXon versnellingsbak. De dubbel aangedreven achterassen zijn uitgerust met naafreductie.
Het wettelijk GVW is met 43.000 kg het maximaal haalbare voor een 8x4. Hiervan dragen de voorassen 20 ton (10 t +10 t) en de achterassen 23 ton (11,5 t + 11,5 t). Met een eigengewicht van 16.500 kg, blijft er een netto laadvermogen beschikbaar van 26.500 kg.
De progressieve werking van HPVS zorgt voor een goede vering en demping in zowel beladen als onbeladen toestand van het voertuig. De geïntegreerde rolstabilisator biedt een hoge mate van rolstijfheid, hetgeen gunstig is voor voertuigen met een hoogliggend zwaartepunt, zoals bij deze betonmixers.
De EVS-gestuurde as 4 verhoogt de wendbaarheid van het voertuig waardoor het ook op nauwe bouwplaatsen goed uit de voeten kan. Bovendien wordt de wringing in het tandem sterk gereduceerd wat een gunstig effect heeft op o.a. bandenslijtage en beschadiging van het wegdek.
Het EVS-systeem op as 4 kent een snelheidsafhankelijke stuuruitslag waardoor een hoge mate van wendbaarheid op lage snelheden wordt verkregen. Op hogere snelheid wordt de stuuruitslag afgebouwd en bij snelheden boven 45 km/h staat de achteras star wat de rechtuitstabiliteit van het voertuig ten goede komt.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
PUNTEN
2
WEERGAVES
64
BATTLES
GESPOT OP DEZE FOTO