Kramer U800
Vrachtwagenliefhebber? Help mee!
Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!
Maar... gelukkig hadden we nog de originele motor van hetzelfde type, deze was zo goed als kaal, dus de brandstofpomp eraf gehaald en het onderblok helemaal opgepoetst (hele mooie patina toestand) wat nu gaat dienen als salontafel in de huiskamer!
Cilinderkop nummer 1 vervangen door cilinderkop nummer 1 van het andere motorblok (kan er niet tegen als er een ander cijfer op staat ), deze was ook nog niet goed, dus hebben we vandaag nieuwe klepgelijders erin gemaakt (kleppen zijn nog goed) en heb ik de klepzittingen met een frees weer van hun vlakken kanten voorzien, die ik morgen uiteraard nog na ga bewerken met inroderen.
Cilinder en zuiger met zuigerveren zijn nog in uitmuntende staat, dus daar hoef ik alleen de rubberen ring van te vervangen die om de cilinder heen zit die het blok in gaat. En tot slot moeten kop en cilinder op elkaar ingeschuurd worden om het lekken te voorkomen.
Niet onontkoombaar maar was te verwachten met een motor van 60 jaar oud.
Reacties