Volvo FH 4th gen, foto van Alex Miedema

Volvo FH 4th gen

139.761 foto's van @Alex Miedema

Alex Miedema
Eigenrijder Mark Klene rijdt sinds een paar weken met een nieuwe Volvo FH460 I-Save. In het zware werk in de bouwlogistiek is het extra koppel van 300 Nm door de Turbo-compound techniek een uitkomst voor hem: ,,Dat extra koppel merk je direct maar daarnaast is ook het verbruik verrassend laag. Deze truck is eigenlijk nog niet eens ingereden maar ik scoor er nu al hele mooie cijfers mee. Dat belooft veel voor de toekomst’’.
De Volvo FH460 I-Save is uitgevoerd als 6x2 voorloopas trekker met rondom luchtvering en een Globetrotter XL cabine. De trekker is uitgerust met een PTO en een hydrauliek set, een AdBlue tank achter de cabine en de accu’s achter in het chassis. Dankzij die slimme opbouw bleef er ruimte voor 550 liter brandstof in de standaard Volvo tanks. Mark rijdt voornamelijk binnen Nederland in opdracht voor Combex Bouwlogistiek met een Langendorf binnenlader. Daarmee worden sledes met prefab betonelementen voor de bouw geladen. De bodemloze oplegger rijdt om zo’n slede heen waarna de hydrauliek het geheel omhoog lift. Op deze manier kunnen ook hoge elementen zoals complete wanden tot bijna vier meter hoogte vervoerd worden.
Weer Volvo
Mark Klene heeft enorm veel ervaring met Volvo trucks maar hij is niet ‘merkziek’ zoals hij dat zelf noemt. ,,Ik heb ook vroeger jarenlang met Volvo gereden en dat is me altijd prima bevallen. Mijn vorige auto was ook een Volvo FH en die heeft het goed gedaan. Met het oog op het werk in de bouw had ik echter een 6x2 nodig, en hoewel ik wel even rondgekeken heb is het toch weer een Volvo geworden. Belangrijk bij die keuze was ook mijn relatie met Volvo trucks dealer Nijwa. Daar komt bij dat er hoog opgegeven werd over de nieuwe generatie met I-Save en Turbocompound techniek. Ik moet zeggen dat deze trekker die beloftes nu al waarmaakt met een verbruik van rond de 1 op 3,6 in de eerste weken. Dat haalde ik met de vorige FH niet in dit werk, en dat terwijl deze nog niet eens los is’’.
KM Internationaal Transport
Mark is vennoot bij KM Internationaal transport uit Drachten. Als eigenrijder bij KM Trucking maakt hij gebruik van de diensten van het centrale administratiekantoor ITS. Mark: ,,Die ontzorgen mij in alles, waardoor ik mij kan focussen op datgene waar ik goed in ben. Zij regelen de gemeenschappelijke administratie, inkoop van voertuigen, brandstof, verzekeringen etc.. Door het uitbesteden van al die zaken kan Mark zich volledig richten op zijn eigenlijke werk, het rijden. Mark Klene rijdt al ruim acht jaar tot volle tevredenheid voor deze organisatie.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
PUNTEN
1
WEERGAVES
0
BATTLES
MEER FOTO'S
GESPOT OP DEZE FOTO