Kögel oplegger, foto van Alex Miedema

Kögel oplegger

Alex Miedema
De Italiaanse transport- en logistieke dienstverlener SMET is al vijf jaar lang een trouwe en zeer tevreden klant van Kögel. SMET heeft een raamovereenkomst afgesloten voor in totaal 1.000 voertuigen en neemt daar momenteel weer een levering van in ontvangst. Tijdens een bescheiden feest ter ere van het vijfjarige partnerschap tussen Kögel en SMET overhandigde Massimo Dodoni, directielid bij Kögel, een Kögel Cargo Rail van de NOVUM generatie met FlexiUse opbouw en een zeil met speciaal opschrift aan Domenico De Rosa, directeur van SMET.

“SMET is niet slechts een van de grootste en bekendste expediteurs van Italië, maar zelfs van heel Europa,” vertelt Massimo Dodoni, directielid bij Kögel. “Gezamenlijk hebben Kögel en SMET de afgelopen vijf jaar een gezonde, aanhoudende groei doorgemaakt en een uniek, vriendschappelijk partnerschap gevormd.”

“De hoge kwaliteit van hun opleggers en hun uitstekende verkoopexpertise waren en zijn de reden waarom wij ons partnerschap met Kögel zo waarderen en er zo zeer naar uitkijken om ook in de toekomst samen te blijven werken,” aldus Domenico De Rosa, directeur van SMET. “Met de invoering van de NOVUM generatie heeft Kögel zijn toch al zeer goede opleggers nog verder verbeterd, wat vooral onze bestuurders bij het dagelijkse werk goed van pas zal komen.”

Kögel Cargo Rail met FlexiUse opbouw en RoRo-uitrusting
De Cargo Rail opleggers zijn uiteraard voorzien van het geoptimaliseerde buitenframeprofiel en de verbeterde opbouw: innovaties waarmee de trailers van de NOVUM generatie zich kenmerken. Dit maakt de opleggers niet alleen nog steviger, maar verbetert ook de hantering bij het dagelijkse gebruik. Bovendien overtuigen de Kögel Cargo Rail opleggers van de NOVUM generatie door hun uitgebreide mogelijkheden voor individualisatie. Hierdoor kunnen ze ook volledig aan de eisen van SMET worden aangepast. De nieuwe opleggers leveren bovendien een aanzienlijke bijdrage aan milieubescherming en aan het terugdringen van de CO2-uitstoot. Door de flexibele toepassingsmogelijkheden via weg, spoor en water zijn de voordelen van het vervoer per veerboot en spoor op de hoofdtrajecten en de flexibiliteit van het vrachtwagenvervoer in het voor- en natraject optimaal te benutten.
Dankzij de in het chassis geïntegreerde grijperranden, het aramide dekzeil voor de grijptangen en de speciale assen van de Rail uitvoering zijn de opleggers per spoor verlaadbaar. Bovendien zijn de opleggers ontworpen voor flexibele verlading op de meest gebruikelijke “Taschenwagen” van de Duitse spoorwegen en voor een steunbokhoogte van 980 millimeter. Uiteraard zijn de opleggers ook gecertificeerd conform DIN EN 12642 Code XL, wat inhoudt dat ze goedgekeurd zijn voor transport op snelle goederentreinen met een snelheid van tot 140 km/u.
Voor onbegeleid scheeps- en ferrytransport kan de Kögel Cargo Rail optioneel worden voorzien van een RoRo-uitrusting. Dit omvat een acht millimeter dikke gesloten glijplaat en vier paar sjorringen voor zware ladingen die zijn getest op een belasting van 12.000 kilogram. De mechanisch versterkte steunpoten in de ferryuitvoering met rollen zijn het laatste element van de RoRo-uitrusting.
De optionele FlexiUse opbouw van de Kögel Cargo Rail opleggers heeft acht verstelmogelijkheden van elk 25 millimeter vooraan en vier van elk 50 millimeter achteraan, zodat de opbouwhoogten vooraan en achteraan onafhankelijk van elkaar 200 millimeter kunnen worden versteld. Dankzij de vrije binnenhoogte van 2.800 tot 3.000 millimeter voor- en achteraan kan SMET dagelijks goederentransporten uitvoeren.

Overige individuele uitrusting voor SMET

Tot de overige individuele uitrusting behoren vier paar uitklapbare en 600 millimeter hoge zijborden, dekzeilen met twee houders, een gereedschapskist, een mechanisch-hydraulische hefvoorziening, een indicatorsysteem voor remvoeringslijtage en nog veel meer.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
PUNTEN
1
WEERGAVES
0
BATTLES
MEER FOTO'S