Kramer U800, foto van Kramer U800

Kramer U800

Kramer U800
Foto van een Kramer U800

Reacties

stijn-de-bock
Welke dan wel?
+4
Kramer U800
@stijn-de-bock Het donkergroen hier op de foto wordt Kramer groen/patina groen en alles wat rood is word zwart inclusief het frame. Origineel was niks te gek buiten de opties om en werden ze ook naar wensen van klant gespoten in elke kleur die gewenst werd. Origineel is die van ons echt helemaal maar dan ook echt helemaal patina groen uit de fabriek gekomen maar dat vonden wij niet mooi. De cabine met bekleding word van binnen grijs van kleur wat origineel wel zo is.
+1
Kramer U800
Andere zijde,

oja @stijn-de-bock de velgen word trouwens rood bij ons, dat vonden wij wel mooi 😎
+2
wim-same
Het is een hele aparte verschijning. Hoe hard rijd zo'n Kramer U 800 ?
+2
Kramer U800
@wim-same Dat is het zeker! In Duitsland zie je ze nog af en toe maar hier in de Benelux zie je ze eigenlijk niet, sterker nog, we denken dat wij als enige nog een U800 hebben in Nederland. Het ligt eigenlijk aan de buiten-diameter van de banden hoe hard je rijd. Maar in de originele gebruikers handleiding zeggen ze tussen de 62 en 65 km/u dat ie kan halen. Ik heb wel eens gelezen dat iemand er 70 km/u mee heeft gehaald. Maar dan zit je ook vol gas met een 2800 toeren te rijden dus dat zal wel een kabaal maken met een 6 cilinder voor je, al helemaal met een luchtgekoelde Deutz! Sowieso de eerste 50 á 100 uur moet je dat niet doen omdat die motor dan helemaal nieuw is en in moet lopen.
wim-same
@Kramer U800 Ligt er een Deutz 912 motor in ? met of zonder turbo ?
+1
Kramer U800
@wim-same Omdat deze van 1959 tot en met 1965 zijn gemaakt ligt er geen Deutz F6L912 in. Van 1959 tot en met 04/1964 is de F6L712 geïnstalleerd, omdat in 04/1964 de productie stopte van de 712 serie van Deutz werd in 04/1964 de F6L812 geïnstalleerd tot en met 1965. Er zijn eigenaren bekend die (om kosten te besparen of uit praktische overweging) een F6L912 erin leggen omdat onderdelen van de 712 serie nogal duur en schaars zijn. Maar als gevolg daarvan moeten zij een hoop aanpassen binnen de motorkap zoals de stuurbekrachtiging omdat de 912 groter is (ook een grotere boring). De versnellingsbak kan het wel aan is gebleken 😁 Onze is van 11 of 12/1961 en heeft dus nog een F6L712.
a3vandiejen
Prachtig als het ooit zo ver is, en een aparte verschijning waar er niet veel van zijn.
+1
Kramer U800
@a3vandiejen Dat zeg je goed Adrie!
+1
Kramer U800
Vandaag nog bezig geweest met de dieseltank van de Kramer. Wij dacht dat die helemaal nieuw gemaakt moest worden maar van binnen kan je je haren erin kammen! Alleen een beetje de rotzooi eruit spoelen, uitdeuken, stralen en hij is weer nieuw! Het vlotter megnisme in de tank is nog helemaal goed, vlotter is niet lek en hij geeft ook nog weerstand af.
a3vandiejen
@Kramer U800 Dat scheelt weer een hoop, mag ook wel eens mee zitten.
+1
Kramer U800
@a3vandiejen Zo is dat! Ik ben er ook blij mee want het is lastig om zoiets na te maken omdat je eigenlijk een mal nodig hebt voor die profielen te persen.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
PUNTEN
18
WEERGAVES
14
BATTLES
MEER FOTO'S