DAF XF Euro 6, foto van Alex Miedema

DAF XF Euro 6

140.178 foto's van @Alex Miedema

Alex Miedema
Op deze persfoto van truckland staat Rutges Cargo B.V. (Schiphol) × met een DAF XF Euro 6, opgebouwd met gesloten opbouw.

Met de levering van de eerste vier uit een serie van zeven DAF XF480 FT 4x2 Low deck Super Space Cab trekkers, keert het Nederlandse truckmerk voor het eerst sinds jaren terug binnen het wagenpark van Rutges Cargo Europe. Goede ervaringen bij het tot hetzelfde concern behorende JM Logistics vormden een belangrijke reden om voor deze via Truckland geleverde trekkers te kiezen. Andere argumenten waren het gunstige prijsniveau en het feit dat veel chauffeurs een absolute voorkeur hebben voor het rijden in een XF Super Space Cab. Die naast de TraXon automaat, MX Engine Brake en de luchtvering rondom, ook voorzien is van alle denkbare ‘af fabriek’ veiligheidsopties en ter verhoging van het chauffeurscomfort: een magnetron, ijskast, hoogwaardige stoelen, een goed bed, veel ruimte en een leren stuurwiel met meerdere functies.
Directeur Vincent van ’t Schip: “Bij onze twee bedrijven werken wij met alleen maar Nederlandse chauffeurs. Vakmensen die staan voor hun werk en die wij graag het maximale aan werkplezier gunnen. DAF is daarbij een merk dat bijzonder aanspreekt. Dan kun je voor een CF kiezen, maar de XF Super Space Cab biedt dan absoluut meer. Dus die keus stond voor ons vast. Bij JM Logistics rijden wij al langer met DAF door heel Europa en deden er positieve ervaringen mee op. Vandaar dat wij die keuze nu ook voor Rutges Cargo Europe maken.”
Rutges Cargo Europe kende een hectische periode, maar staat sinds juni 2015 onder leiding van ondernemer Van ’t Schip. Die al eerder het transportbedrijf J. Middelkoop overnam en dat met succes omdoopte naar JM Logistics. Beide bedrijven zijn momenteel in Nieuw-Vennep gevestigd, maar maken zich op voor een verhuizing naar de nieuwbouwontwikkeling AMS Cargo Center II op een zichtlocatie langs de A4 ter hoogte van de afslag N201. Vincent legt uit: “Deze verhuizing is een logisch vervolg op de positieve ontwikkelingen bij beide opzichzelfstaande bedrijven. Rutges Cargo Europe was voorheen een echte luchtvrachtvervoerder, maar is inmiddels een Europees opererend logistiek dienstverlener op het gebied van pharma, security en aerospace/sensitive goederen. Luchtvracht vertegenwoordigt nog een klein deel van het ladingaanbod. Momenteel doen wij dat met 48 trekkers van drie merken, maar op termijn worden dat er twee, waar DAF er een van is.
Vanwege onze nieuwe vestiging hebben wij bewust voor Truckland gekozen, omdat zij geografisch het dichtstbij zitten. Zij leveren ook de originele onderdelen aan ons garagebedrijf. Vanwege het specifieke karakter van onze totale vloot kiezen wij bewust voor een eigen werkplaats. In het nieuwe pand zetten we dat voort en bieden die dienstverlening ook voor derden aan, inclusief de verhuur van getrokken materieel. Om de specialismen te optimaliseren, beschikt Rutges Cargo Europe over een vloot megatrailers en 2,80-ers, die zijn afgestemd op de vraag van de klant en de te vervoeren lading. Door middel van rollerbanen, koeling of verwarming, enkel- of dubbelstock en de elektronische sloten zijn de trailers een soort mobiele kluizen. Ook op het gebied van getrokken materieel zijn de nodige investeringen gedaan, die in binnenkort worden geleverd. Rutges Cargo Europe beschikt verder over een GDP, TAPA TSR1 en ISO 9001:2015 certificaat. In ons nieuwe pand bouwen we twee Safety-ruimten, waar beladen trucks onder de hoogste veiligheidsnormen geparkeerd kunnen worden, tot het moment dat zij bijvoorbeeld op Schiphol gelost mogen worden. Tevens beschikken wij in het nieuwe pand over 6.000m2 warehouse en dat sluit weer goed aan op onze onlangs gestarte im- en exportactiviteiten op en rond de Luchthaven Schiphol.”
Het andere bedrijf van Vincent van ’t Schip is het vroegere J. Middelkoop dat hij met succes naar JM Logistics omvormde. Hij vervolgt: ”Daar rijden inmiddels 42 -op het werk afgestemde- trucks, waaronder een groot aantal DAF’s. De focus bij dat bedrijf ligt op het nationaal en internationaal transport van exceptionele ladingen tot 3 meter breed 4,25 meter hoog. Vaak gaat het dan om agrarische machines, maar door onze link met Schiphol ook om bijvoorbeeld vliegtuigmotoren en grote containers met aerospace of sensitive goederen, die alle zorg voor, tijdens en na het transport vragen. Onze mensen zijn daarin uniek en begrijpen waar ze mee bezig zijn. Het werk gaat door heel Europa en is absoluut uitdagend voor de chauffeur die dat werk ambieert. Voor ons alle reden om daarin te investeren met het juiste materieel. Om onze opdrachtgevers altijd adequaat en realtime van de zendingen op de hoogte houden zijn al onze voertuigen ook voorzien van de modernste IT-apparatuur, die naadloos aansluit op automatiseringsplatform dat wij hier op kantoor hebben geïmplementeerd.”

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
PUNTEN
0
WEERGAVES
0
BATTLES
GESPOT OP DEZE FOTO