Motorprobleem

Motorprobleem nieuws

Ferrari MC 72s - Uitlaat lekt olie maar rookt niet ?!?

27-08-2020 - Beste tractorfans

Ik bevind me in de eindfase van het restaureren van een Ferrari 72S, nu loopt de motor echt soepel en met zo goed als geen rookproductie. Perfect dus, .... Dacht ik! Na een halfuur lekt hij een soort van olie/diesel vloeistof van de uitlaatpoort op de grond.

Uitlaat gedemonteerd en inderdaad, na 10 sec stationair draaien verzamelt er zich olie rond de uitlaatpoort en deze sproeit hij ook over de starter en kabels en banden. [ZIE VIDEO]

Videolink:


Hoe is dit nu mogelijk, olie in de ontbrandingsruimte leidt toch tot rook? De kleppen en klepzittingen zijn ook net vervangen door een revisiebedrijf dus dat is het zeker niet.

Alvast bedankt

bertgeenachternaam

International 423 - Motorstart na revisie van tractor. Is niet uiteen geweest, diesel pomp 'niet' gedem. geweest. Geluid zoals van een Lanz Buldog

11-01-2020 - Heel de boel meerdere malen ontlucht. Spruitstuk van aanzuiging en uitlaat zijn gedemonteerd geweest maar met nieuwe pakkingen terug gemonteerd. Poelie van krukas is ook terug gezet maar hier kunt ge niks verkeerd mee doen, zit in een spiebaan. Koppeling en kroonwiel zijn ook gedemonteerd geweest en op de zelfde plaats terug gezet. Start onmiddellijk en draait perfect stationair, alleen meer rook (grijs niet blauw of zwart) bij het gas geven als voor de revisie. Het lijkt alsof er terugslag in de aanzuiging zit??? Alle oliƫn / filters / diesel zijn vervangen. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik wou een filmpje plaatsen maar dit krijg ik niet voor mekaar.

matrafan

Valpadana VMC 14 - Vastgelopen dieselmotor, hoe weer los maken?

18-11-2019 - Hoi allen, onlangs heb ik me een oude Valpadana vmc 14 aangeschaft als restauratieproject. De verkoper zei me dat de Lombardini 3LD510 Dieselmotor was vastgelopen, ik ging er vanuit dat de piston in het cilinderhuis was vastgeraakt door te weinig of geen olie en heb me dus een volledig nieuw cilinderhuis en piston aangeschaft.

Echter, wanneer ik gisteren de motor demonteerde schoof de piston zo uit het cilinderhuis en zat er precies wel olie op? Maar de motor wou nog steeds niet draaien als je aan de starterpulley draaide. Dan heb ik er een momentsleutel opgezet en zo kreeg ik uiteindelijk de krukas aan het draaien. Op dit moment was het cilinderhuis er af en de cilinderkop gedemonteerd.

Dan dacht ik dat het misschien een slepende koppeling zou zijn dus demonteerde ik de motor van de versnellingsbak met koppeling. Maar tevergeefs, er bleef evenveel weerstand op de motor staan, ik krijg hem enkel rondgedraaid met een momentsleutel. Na een 10 min draaien en extra olie in de motor te gieten ging het wel al een pak vlotter maar nog steeds niet zoals het hoort.

Mijn vraag is nu wat ik hier aan kan doen, ik ga er vanuit dat de krukas stroef zit? of kan dit iets anders zijn? Olie aflaten en kruipolie ingieten tot alles los zit en dan weer normale olie op? Er zit geen speling of dergelijke op de krukas.

bert-nerinckx