Iveco Powerstar

Iveco Powerstar nieuws

EUROL NIEUWE HOOFDSPONSOR MAMMOET RALLYSPORT

04-08-2022 - Het team van Mammoet Rallysport heeft een nieuwe hoofdsponsor. Eurol wordt niet alleen hoofdsponsor, maar ook naamgever van het team.
“Na een prachtige vijftien jaar van intensieve samenwerking is het voor Mammoet tijd voor een nieuwe koers en nieuwe keuzes”, zegt Jeroen Overduin, hoofd marketing en communicatie bij het bedrijf. “Ons sterke merk zal komende jaren nóg zichtbaarder zijn en glashelder gepositioneerd als innovatief marktleider in zwaar transport en hijswerk, met een hoofdrol voor teamwork, cutting edge technologie en safety first. Een recente keuze die daar 100% op aansluit is onze grote betrokkenheid bij Formule 1 Dutch Grand Prix in Zandvoort als event supplier, waar we niet alleen gastvrijheid voor onze klanten verzorgen, maar ook zelf aan de bak zijn met onze mobiele kranen.”
Voor Martin van den Brink komt daarmee een einde aan een lange, mooie, leerzame en boeiende periode. ,,We hebben vijftien jaar lang een mooie en duurzame relatie gehad met Mammoet. Ik ben heel dankbaar voor wat de samenwerking ons heeft gebracht. Samen met Mammoet hebben we dit niveau bereikt.’’

De 51-jarige teameigenaar kijkt met veel genoegen terug op de achterliggende periode. De Harskamper is echter ook enthousiast over de komende jaren van het rallyteam. ,,We kijken terug op een fantastische samenwerking met Mammoet. We hebben samen mooie successen behaald, maar ook tegenslagen gehad. Onder al die omstandigheden bleef de samenwerking perfect. Ik heb na die lange periode van vijftien jaar alle begrip voor de keuze van Mammoet om een andere koers te gaan varen. Gelukkig hebben we in Eurol een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Ik ben heel blij met het vertrouwen van dit bedrijf. Eurol is al acht jaar een trouwe partner van ons team. Nu worden ze dus naast hoofdsponsor ook naamgever van het team.’’

Testen en doorontwikkelen

Het rallyteam uit Harskamp kan de komende jaren voortborduren op de stevige basis die de afgelopen vijftien jaar is gelegd. ,,De steun van Eurol maakt het voor ons team mogelijk om onze ambities waar te blijven maken. Ons team met tientallen vrijwilligers heeft daarmee opnieuw de waardering gekregen die het verdient. We werken al acht jaar samen op het gebied van het testen en doorontwikkelen van smeermiddelen. Die technische samenwerking zullen we de komende jaren vervolgen en waar mogelijk uitbreiden.’’

Martijn Pfeiffer, Managing Director van Eurol is blij met het hoofdsponsorschap: “Zowel Mitchel als Martin van den Brink hebben het afgelopen jaar laten zien dat ze met de Iveco trucks van Team De Rooy erg competitief zijn. Dit sluit naadloos aan bij onze ambitie om smeermiddelen te ontwikkelen die zorgen voor de beste prestaties onder alle omstandigheden. Daarnaast vinden we het fantastisch om Mitchel, als jongste Dakar rijder ooit en lid van Talent TeamNL, te ondersteunen in zijn rallycarrière”.

Dakar Rally 2023

Ook op het sportieve vlak heeft de overeenkomst met Eurol voor Martin van den Brink een positief effect. ,,De steun van Eurol als nieuwe hoofdsponsor betekent dat ik in de Dakar Rally van 2023 ook van start ga in een truck van Team De Rooy.’’ Zoon Mitchel van den Brink was al eerder verzekerd van een stoeltje in een Iveco Powerstar. Ook in dit geval is er pas zekerheid als Martin het volledige budget voor de Dakar Rally heeft ingevuld. ,,Daar zijn we heel hard voor aan het werk. Maar dit is een goed begin. Van den Brink junior is door de rol van Eurol nog niet af van senior,’’ aldus een tevreden lachende Martin van den Brink.

Binnenkort neemt het team op passende wijze afscheid van Mammoet. Afgelopen maandag is het contract gekekend bij Eurol in Nijverdal.

Truckfan Nieuwsposter

Mitchel van den Brink rijdt voor klassement in Dakar Rally 2023

07-07-2022 - Mitchel van den Brink gaat in de Dakar Rally 2023 voor een goede klassering in het klassement. De Harskamper is verzekerd van een stoeltje in één van de wedstrijd trucks van Team De Rooy.
,Ik ben heel erg blij met deze kans,'' zegt de jonge rallyrijder, die echter wel één belangrijke slag om de arm moet houden.
,,Er is een plaatsje voor mij gereserveerd en daar ben ik heel blij mee. Het is nu zaak om het benodigde budget bij elkaar te krijgen. Als dat lukt kan ik in de Dakar Rally 2023 voor mijn eigen kansen rijden.''

'Mooie opbouw van carrière'

De 20-jarige coureur uit Harskamp gaat in Saoedi-Arabië van start in een Iveco Powerstar. De Torpedo is een truck met een neus. In 2022 fungeerde Van den Brink als snelle assistent in het Dakar team van Gerard de Rooy. ,,Het is een mooie beloning voor ons werk in de afgelopen jaren. Ik ben vooral tevreden over de opbouw van mijn carrière. Als 16-jarige ging ik al met mijn vader mee als monteur. In 2021 reed ik als snelle assistent voor mijn vader en vorig jaar dus als assistent voor de drie trucks van Team De Rooy.''
Mitchel van den Brink kijkt nu al enthousiast vooruit. ,,Als alles financieel in orde komt dan heb ik veel vertrouwen in de rally. Ik vorm een equipe met de Spanjaard Moi Torrallardona en monteur Jarno van de Pol uit Ede.''

Navigator Moi Torrallardona (55) is geen onbekende in het team van De Rooy. De Spanjaard was in 2016 co-piloot van Gerard de Rooy toen de formatie de zwaarste rally ter wereld, toen nog in Zuid-Amerika, won. ,,Ik heb kennis gemaakt met Moi. Heet is een zeer ervaren navigator en de klik was er direct. Jarno is een jonge, gedreven monteur uit Ede. Hij is 23 jaar en hem ken ik al langer.''

'Moet nog heel veel leren'

Hoewel Mitchel voor eigen kansen mag rijden is hij zich bewust van het proces waarin de jonge rijder zich bevindt. ,,Ik ben nog jong en heb al veel geleerd. Maar ik moet nog heel veel leren. Dat realiseer ik mij heel goed. Mede door de fysieke en mentale begeleiding van TeamNL heb ik weer een stap gemaakt in mijn ontwikkeling. Het is daarom prachtig om nu op echt wedstrijdniveau te kunnen acteren.''
Op het sportieve vlak ziet Mitchel kansen voor het Nederlandse team van Gerard de Rooy. ,,De Russen zijn waarschijnlijk uitgesloten van deelname. In 2022 was team De Rooy achter de rijders van Kamaz het sterkste team. We hebben als team dus goede kansen om hoog te eindigen. Maar met de equipes van Tatra en ook Martin Macik is er nog genoeg concurrentie. We hadden ons graag met de Kamaz-rijders willen meten. De Iveco Powerstar is enorm verbeterd. De meeste kinderziektes in de nieuw ontwikkelde truck zijn er dit jaar uitgehaald.''

'Op alle vlakken perfectioneren'

Wie de teamgenoten in het team van De Rooy Iveco worden is nog niet duidelijk. ,,Dat wordt in een later stadium bekend gemaakt,'' aldus Van den Brink junior. Ook de rol van vader Martin van den Brink zal later duidelijk worden. ,,We gaan ons nu richten op de invulling van het benodigde budget. Daarna gaan we testen voor de rally. Dat doen we niet alleen in de duinen, maar ook door met hele team een rally te simuleren. We willen op die manier de samenwerking op alle vlakken verder perfectioneren.''

Tekst: Berry Kamphorst Foto: Arjan Schimmel

Truckfan Nieuwsposter

Gerard de Rooy tevreden aan finish van ‘aparte, maar mooie' Silk Way Raly

22-07-2017 - Als nummer laatst over het podium gaan na afloop van een rally is een nieuwe ervaring voor Gerard de Rooy. “Maar op zich was de hele Silk Way Rally een aparte ervaring”, zegt hij. “Ook al ben ik laatste geworden, ik ben zeker tevreden.” De Rooy begon twee weken geleden in Moskou aan de Silk Way Rally met als doel zijn nieuwe Iveco Powerstar te testen. Het was zijn bedoeling zo lang mogelijk mee te doen in het klassement. Tot aan de vijfde etappe ging dat uitstekend. In de rit van Astana naar Semey in Kazachstan scheurde de chassisbalk van

Alex Miedema

Nog meer Iveco Powerstar nieuws

Datum Onderwerp Reacties
29-05-2015 Ale? Loprais officieel toegetreden tot Team PETRONAS DE ROOY IVECO 0 reacties