Graafmachine
Foto's van graafmachine
Graafmachine nieuws
Ravage bij spoorbrug over N242 bij Heerhugowaard
03-04-2024 -
Onder dit spoorviaduct hebben er al veel meer vastgezeten:
Er is woensdagochtend een flinke ravage ontstaan bij de spoorbrug over de N242 bij Heerhugowaard. Een vrachtwagen met daarop een te hoge graafmachine tikte de brug aan. Hierdoor viel de machine van de vrachtwagen, waarbij het voertuig tegen een auto terechtkwam. Niemand is gewond geraakt.
Trucks kieken - Week 44
05-11-2023 -
De top 15 met de populairste foto's op TruckFan van deze week:
Een Leyland Folder van @stijn-de-bock
Een prinoth onbekend/overig van @LandbouwspottingFerre
Een Cat M316F (graafmachine) van @wim-same
Een Unimog 421 van @rupke
Een Volvo FH 4th gen van @pierius-van-solkema
Een DAF 2600 van @Frans NH
Een Scania Vrachtwagen van @Oosterwolder
Een MAN TGS 2nd gen van @Tarik Speelman
Een DAF XF Euro 6 van @pierius-van-solkema
Een Scania 143 van @Jeroen1976
Een Mercedes-Benz Actros van @pierius-van-solkema
Een MAN TGX van @pierius-van-solkema
Een DAF XF Euro 6 van @pierius-van-solkema
Een DAF XF Euro 6 van @Tarik Speelman
Een Volvo N88 van @Frans NH
Hooby LC90 E-tronic: “Niet meer terug naar dieselvariant”
25-10-2023 -
Sinds een paar weken werkt Van Berkel Landschap & Infra uit Veghel met de splinternieuwe Hooby LC90 E-tronic elektrische graafmachine van machinebouwer en -ontwikkelaar Hobelman Halle uit de Achterhoek. Machinist Mark van Uden die de primeur heeft en sinds twee weken met deze hypermoderne kraan werkt, wil niet meer terug naar de dieselvariant. “Deze elektrische Hooby is een plezier om mee te werken.”
Elektrische vs. dieselaangedreven graafmachine
Als het aan machinist Mark van Uden had gelegen, dan had de elektrische Hooby LC90 E-tronic tien jaar geleden al geïntroduceerd mogen worden. Volgens hem heeft de elektrische Hooby een aantal voordelen vergeleken met de dieselvarianten, waar Van Uden ook mee gewerkt heeft.
Accu’s meenemen en thuis opladen
Volgens Van Berkel is de elektrische smalspoormachine écht een machine voor de cultuurtechniek. “Omdat hij twee accu’s heeft, waarbij je met de giek er indien nodig één accu uit kunt halen, heb je alle flexibiliteit die nodig is. Als je de kraan niet mee naar de thuislocatie neemt, maar de accu’s zijn leeg, dan kun je er één accu uithalen en die mee naar de thuislocatie nemen en opladen. Wij werken meestal in de middle of nowhere, dus een stopcontact is vrijwel nooit voorhanden.” Als er een snellader zou komen, is dat wel handig volgens de directeur, maar niet per se noodzakelijk.