Deutz DX 160
Vrachtwagenliefhebber? Help mee!
Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wat is precies het probleem met de diepteregeling?
Als je de trekkrachtregeling (of meng)optimaal wilt gebruiken, dan moet de ploeg eigenlijk veel meer voorover getrokken worden tijdens het heffen.
Nu lijkt het zelfs dat je eerste schaar hoger komt dan de achterste.
Heb je nog mogelijkheden om de topstang lager aan de trekker te bevestigen? Aan de ploeg kan hij nog wel een gat hoger, zag ik volgens mij.
Hij loopt nu dan ook geheel op het loopwieletje dat gaat wel maar je hebt minder grip de ploeg gaat toch wat hangen, zowel voorover als overbuik. de ploeg toch redelijk afgesteld gekregen met als enig punt dat hij op de kopakkers wat raar achterover hing.
deze banden waren de enige die mij qua breedte, staat en prijs aan stonden. zocht eigenlijk nette 20.8 of 580/70r38 banden toen @mdoornekamp deze aanbood.
In dat geval is het ook gunstig om te proberen de topstang zo steil mogelijk te krijgen. (bij de trekker laag en bij de ploeg hoog)
Al is zelf regelen wel een groot woord, het is alleen maar wisselen gelijktijdig met het zwenken.
Eigenlijk is het ook een beetje een wentelploeg, had ik nooit bij stilgestaan, maar dat is dus ook nodig bij een zwenkploeg.
Poehee, wat vergaren wij weer een hoop kennis op deze manier
Nu nog zien dat we daar iets nuttigs mee kunnen