Foto van: Alex Miedema

VW

I.D.BUZZ

Foto's
101
Video's
0
Topics
1

Informatie over de VW I.D.BUZZ

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de I.D.BUZZ.

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de I.D.BUZZ, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Volkswagen ID. Buzz Cargo uitgeroepen tot International Van of the Year 2023

Tijdens de IAA Transportation vakbeurs in Hannover is de Volkswagen ID. Buzz Cargo uitgeroepen tot International Van of the Year 2023. Daarmee heeft de volledig elektrische bestelbus van Volkswagen Bedrijfswagens – gebaseerd op de iconische Volkswagen T1 van zeventig jaar geleden – nog vóór hij leverbaar is al internationale erkenning van vakspecialisten gekregen. De International Van of the Year (IVOTY) award werd voor de 31e keer uitgereikt, en werd gekozen door een internationale vakjury van 24 Europese journalisten. “Het gebeurt niet vaak dat een compleet nieuw bestelwagenconcept bij zijn marktintroductie direct de International Van of the Year-titel – de hoogste

0 reacties


Top 6 foto's Alle foto's »

  • VW I.D.BUZZ

    Draped in a subtly refreshed livery with retro roots, Volkswagen’s ID. BUZZ CARGO concept vehicle is going coast to coast with Nike to serve runners across the country. Making its first public appearance at Nike’s original storefront in Santa Monica, California, the new-age delivery vehicle will make additional stops in Chicago and New York City, giving running communities and onlookers a glimpse at the electrified future of Volkswagen commercial vehicles, and a chance to learn about the history of Blue Ribbon Sports and Nike’s beginnings. Established in 1964 as Blue Ribbon Sports, Nike – founded by Phil Knight and Bill Bowerman – rose to fame through a winning combination of product innovation and customer service. In January of 1967, Jeff Johnson, Nike’s first official employee, helped establish the inaugural BRS storefront at 3107 Pico Boulevard in Santa Monica, California. On top of managing the shop, Johnson became known for traveling to local track meets to sell product out of his personal vehicle, a Volkswagen Type 2 Bus. BRS reopened its doors at 3107 Pico Boulevard this year as a recommitment to the running community of Los Angeles, not long after the U.S. debut of Volkswagen’s ID. BUZZ CARGO concept vehicle; a perfect, modern-day incarnation of an integral piece in their history. To further move the needle on Volkswagen’s “Drive Bigger” initiative of social and corporate responsibility, the ID. BUZZ CARGO tour with Blue Ribbon Sports includes athletic footwear recycling at each installment. Utilizing Nike’s Reuse-A-Shoe program, which gives worn-out sneakers new life by transforming them into materials used to create running tracks, playing turf surfaces, and other athletic gear, the two brands will promote a shared focus on sustainability efforts and environmental commitments to athletes and fans all across the country. “To learn Volkswagen played such an important role in Nike’s early history is a really big deal to us,” remarked Saad Chehab, Senior Vice President, VW Brand Marketing. “Supporting the rebirth of BRS is the perfect platform to help promote the common values of our companies, while showing the world VW’s commitment to electrification isn’t just about personal transportation – it’s about moving everything in a smarter fashion.” Blue Ribbon Sports: Coast to Coast officially kicks off October 5th at 3107 Pico in Santa Monica.

    1 reactie

  • VW I.D.BUZZ

    Kijk, daar heb je Traton Group AG (München) × met een VW I.D.BUZZ, opgebouwd met gesloten opbouw. Meer info op https://www.volkswagen.nl/nieuws/de-nieuwe-id-buzz-en-id-buzz-cargo-iconen-voor-een-nieuw-tijdperk

    Reageer

  • VW I.D.BUZZ

    ID. Buzz Cargo schrijft volgend elektrisch hoofdstuk voor Wegenwacht Volkswagen levert de eerste 30 exemplaren ID. Buzz Cargo aan Wegenwacht Unieke turn-key inbouw voor voldoende materieel en behoud actieradius Volkswagen en de Wegenwacht werken al decennia lang samen Volkswagen is al decennialang hofleverancier van pechvoertuigen aan de ANWB Wegenwacht. Die succesvolle samenwerking krijgt nu een vervolg. De pechhulp zet dit jaar namelijk dertig exemplaren van de volledig elektrische ID. Buzz op de weg. Vandaag presenteerde Eva-Marie Beij, directeur van de ANWB Wegenwacht, het nieuwe en volledig elektrische pechvoertuig. De Wegenwacht-editie van de ID. Buzz heeft een unieke inbouw, waarbij in nauwe samenwerking tussen de Wegenwacht en ModiForce (het in- en ombouwbedrijf van Pon) is gekozen voor lichtgewicht materialen. Ook is er een goede balans gevonden tussen het laadvermogen, een handige inrichting en een breed pakket aan gereedschappen. De ID. Buzz heeft een universeel reservewiel, meerdere accu’s en een starthulpinstallatie aan boord. Omdat een Wegenwacht ook eerste hulp moet kunnen verlenen, is de elektrische bus ook voorzien van een EHBO-koffer. In totaal komt het extra gewicht op zo’n 600 kilogram uit. Daarmee bedraagt de actieradius van de ID. Buzz naar verwachting ongeveer 250 kilometer. Optioneel kan de nieuwe ANWB-bus ook nog een zogenoemde charger aan de trekhaak meenemen, zodat de ID. Buzz stilgevallen elektrische auto’s ter plekke kan bijladen. Meer nieuwe elektrische Volkswagens als dienstauto De dertig nieuwe ID. Buzz-modellen zijn niet de enige nieuwe elektrische Volkswagens die de Wegenwacht dit jaar in de vloot opneemt. De ANWB heeft ook al 110 exemplaren van de ID.4 besteld. Vorig jaar zette de pechhulpdienst al vijftig ID.4’s op de weg, waarmee de ANWB dit jaar in totaal 110 ID.4’s heeft rondrijden. Daarmee levert Volkswagen een belangrijke bijdrage aan de ANWB Wegenwacht om diens groene doelstellingen te behalen. De organisatie wil namelijk dat haar vloot in 2025 25% minder CO2 uitstoot vergeleken met 2019. Rond 2030 wil de Wegenwacht zelfs volledig emissievrij te zijn. Bij een groeiend elektrisch wagenpark hoort uiteraard ook een slimmere en uitgebreider laadnetwerk. Dit jaar plaatst de ANWB 150 nieuwe oplaadpunten, waarvan de helft als eerst wordt geplaatst in de pechhulpcentra in Amsterdam, Den Haag-Ypenburg en Utrecht. Lange samenwerking De samenwerking tussen Volkswagen en de ANWB Wegenwacht bestaat al bijna vijf decennia. Het begon allemaal medio jaren ‘70, toen de Wegenwacht in de eerste generatie van de Volkswagen Golf het ultieme pechvoertuig zag. Ook de tweede-, derde- en vierde-generatie Golf kregen die rol. Uniek aan de eerste twee generaties Wegenwacht-Golfs was de lichtbak op het dak, die de vorm van een driehoek met de punt naar voren had. Die vorm was het meest aerodynamisch en dat scheelde de ANWB op jaarbasis 100.000 gulden aan brandstofkosten ten opzichte van een reguliere lichtbalk. De Golf III had ook een belangrijke noviteit voor de Wegenwacht. Van die modelgeneratie verscheen voor het eerst een stationwagon (Variant), die veel meer binnenruimte dan de reguliere hatchback had. Bovendien had de Golf III geen lichtbak, maar een polyester dak met geïntegreerde knipperlichten. De kenmerkende ‘knipperlicht-oren’ op de eerste twee Wegenwacht-Golfs waren vanaf die generatie verleden tijd. De Golf IV van de Wegenwacht was ook een stationwagon met polyester dak. Voor gebruik in de stad voegde de Wegenwacht in 1996 de Volkswagen Polo aan de vloot toe, inclusief de bijzondere Polo Van-uitvoering. In datzelfde jaar deed de organisatie een beroep op de Transporter T4. Ook de T5 en T6 deden daarna dienst als pechvoertuig. In 2004 nam de Volkswagen Touran het stokje over van de Golf en Polo. De extra ruimte die de Touran en Transporter boden, was nodig omdat de Wegenwacht in die periode steeds meer apparatuur moest meenemen door de toenemende complexiteit van auto’s. Zo had de Touran een hefkussen voor het verwisselen van banden en beschikte de Transporter over een installatie om mensen te helpen die de verkeerde brandstof hadden getankt. In 2010 nam de Wegenwacht ook de compactere Caddy aan. Met een belangrijke reden, want diens schuifdeuren zorgden voor meer veiligheid tijdens werken langs de weg. e-Golf was eerste elektrische dienstauto Het elektrische hoofdstuk van de ANWB Wegenwacht startte ook met Volkswagen. De e-Golf was in 2018 namelijk de eerste elektrische personenauto die als dienstauto werd gebruikt. Sinds vorig jaar is die rol ook weggelegd voor de ID.4.

    Reageer

  • VW I.D.BUZZ

    Foto van een VW I.D.BUZZ, opgebouwd voor personenvervoer. Autohopper autoverhuur Apeldoorn-Noord

    Reageer

  • VW I.D.BUZZ

    Op deze foto staat Traton Group AG (München) × met een VW I.D.BUZZ Cargo, opgebouwd met gesloten opbouw.

    Reageer

  • VW I.D.BUZZ

    Foto van een VW I.D.BUZZ, opgebouwd met gesloten opbouw.

    Reageer

« Alle VW machines