Scania

500S

Foto's
11
Video's
0
Topics
0

Informatie over de Scania 500S

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 500S.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de 500S? Stel 'm hier »


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Scania 500S (vrachtwagen)

    Roelofs Int. Transport B.V. in Wijchen, groupage-specialist op Italië met o.a. een wekelijkse lijndienst naar Sicilië en Sardinië nam recent een nieuwe Scania 500S in een mega-uitvoering in gebruik. De auto heeft een schotelhoogte van 95 centimeter. Ook kocht Hans Roelofs twee Scania’s R410 met een laag chassis op LNG. Zoals bij Roelofs Int. Transport B.V. gebruikelijk, gaat het om rijk uitgeruste voertuigen. Dat komt de chauffeurs ook wel toe: ze rijden jaarlijks rond de 150.000 kilometer. ‘’De kracht van ons bedrijf is groupage en deelladingen naar alle bestemmingen in Italië, inclusief de eilanden,” vertelt Hans Roelofs. ‘’De Scania 500S MEB is de vijfde in de serie die ons wagenpark komt versterken. Ze staan op 315x45x22,5 banden. Dan komen we met onze Berger trailers op drie meter binnenhoogte. Deze Berger trailers zijn aangeschaft omdat ze maar vijf ton wegen. Samen met de Scania 500S op lichtmetalen velgen komen we dan op 13 ton leeg. Zo houden we 27 ton laadvermogen (internationaal) over.” Hans Roelofs heeft ook twee Scania R410 LNG met een laag chassis gekocht. “Daar is de schotelhoogte één meter met 295x60x22,5 banden. We hadden aanvankelijk het idee nog lagere banden eronder te zetten maar dan zou de bodemvrijheid met die LNG tanks toch wel heel bedenkelijk laag worden. Dus daar hebben we vanaf gezien. Maar vanwege het lage chassis durven we er voor de meeste ritten zo ook wel een megatrailer achter te koppelen. Beide LNG-voertuigen rijden vast in Nederland in combinatie met koppelwerk veelal naar Binzen. Deze trucks tanken vol in Sevenum en kunnen dan heen en weer. We zijn met LNG gaan rijden omdat we, richting de toekomst, een begin willen maken met alternatieve brandstoffen. Met een 150 duizend kilometer per jaar en het Mautvoordeel van twee keer in de week op en neer door Duitsland hebben we, denk ik, echt een businesscase.” Hans Roelofs heeft gekozen voor een fullservice flexibel onderhoudscontract. Hiermee is hij verzekerd van een optimaal onderhouden wagenpark. Dat is ook een van de pijlers die bijdragen tot het nakomen van de afspraken met de klanten, Roelofs Int. Transport B.V. staat namelijk bekend om zijn service en betrouwbaarheid.

    Reageer

  • Scania 500S

    Hartman Logistic Service (Kerkenveld) ×, Internationaal Transport J.P. Vis & Zn. B.V. (Kwintsheul) × op de foto met een Scania 500S, opgebouwd voor koeltransport.

    Reageer

  • Scania 500S

    Foto van een Scania 500S.

    Reageer

  • Scania 500S

    Foto van een Scania 500S.

    Reageer

  • Scania 500S

    Foto van een Scania 500S.

    Reageer

  • Scania 500S

    Foto van een Scania 500S, opgebouwd met gesloten opbouw.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle Scania machines