MAN

TGS 3rd generation

Foto's
359
Video's
0
Topics
7

Informatie over de MAN TGS 3rd generation

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de TGS 3rd generation.

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de TGS 3rd generation, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Whatever you want is een nieuwe 10×4 – Martha de Boer

Twee weken geleden is de eerste nieuwe MAN TGS 10×4 in de bekende rode Spaansen livery de weg op gegaan. Na een handvol nieuwe 10x8en *link naar dat artikel* zijn nu de auto’s met iets minder aandrijving toe aan een opfrisbeurt. 10×4 betekent namelijk dat 4 van de 10 wielen zijn aangedreven, 4 wielen minder dus dan bij een 10×8. Een ander verschil is dat de achteras bij een 10×4 meestuurt, en wanneer je leeg rijdt gelift kan worden. Bij een 10×8 draaien alleen de voorste 3 assen mee in de rijrichting, en kan de middelste as gelift worden. Chauffeur

0 reacties


Spaansen heeft 2 nieuwe MANnen voor de zandbaan – Martha de Boer

Zo tegen het einde van het jaar verrassen veel werkgevers hun personeel met Sinterklaas- en Kerstpakketten. Bij Spaansen kregen 2 chauffeurs een extra groot kado, namelijk een nieuwe 10×8. En dan was het ook nog een keer dubbel nieuw, omdat MAN met een compleet opgefriste TGS is gekomen. Zet je het oude en het nieuwe model naast elkaar, dan is goed te zien hoe de lijnen wat vloeiender zijn geworden. De bekende rood-witte kleurstelling accentueert dat nog eens. De vormgeving van de verlichting gaat steeds meer van hoekig jaren ’90 naar iets wat ook op een personenauto zou kunnen zitten.

0 reacties


WVTetra: kwartetten met een MAN TGS vijfasser

Onlangs onthulde Wierda een nieuw voertuig type op basis van MAN componenten: De TGS 46.470 10×4 WVTetra. De unieke asopstelling van de achterassen zorgt voor een hoog laadvermogen, terwijl het eigen gewicht onder de 11 ton blijft. De eigen WVT aslastregeling zorgt voor de juiste aslastverdeling en de besturing van de naloopas is uitschakelbaar. Toch blijft de totale lengte binnen de 8,05 m, een mooie maat voor bijvoorbeeld een asfaltset.

0 reacties


Harry knijpt m met een nieuwe MAN TGS bij Spaansen

Na een tijdje tetris spelen in de garage, is de nieuwe knijperauto van Spaansen opgebouwd. Het had nogal wat voeten in de aarde, want de bak kiept zowel achterover, als over de zijkant. Voor vrachten die niet gekiept kunnen worden, is een 16-tons kraan aanwezig. En alsof dat nog niet genoeg mogelijkheden zijn, is de auto ook voorbereid om van de winter zout te strooien. Chauffeur Harry heeft als fan een binding met Bruce Springsteen, en koos een nummer uit zijn rijke repertoire. The ties that bind staat niet alleen voor zijn relatie thuis, het sluit ook mooi aan bij

0 reacties


Drie Wierda ‘Hoogoven’-kippers voor IJmond Transport

Afgelopen vrijdag (2 juli 2021) stonden er bij Wierda Voertuigtechniek in Joure 3 MAN TGS 10×4 kippers klaar voor aflevering aan IJmond Transport uit Beverwijk (NH). De auto’s zijn gebouwd voor werk op het TATA Steel terrein in IJmuiden. Ze zijn voorzien van een overmaatse Gijsbertsen kipper met kleppen en ze hebben tevens een grote plaat boven de cabine die de inzittenden beschermt tegen vallende lading. Foto’s: Bram Corts en Martin Vonk Tekst: Martin Vonk

0 reacties


Wierda mixers voor Betoncentrale Nederrijn

Wierda heeft weer twee prachtige mixers gebouwd op basis van de nieuwste generatie MAN trucks, de TGS 49.470 10×4-6 BBL. In de basis is een 8×4 met korte wielbasis, waarbij Wierda Voertuig Techniek een 10t gestuurde NLA gemonteerd heeft. Uniek hierbij is het VAC, de Variabele Aslast Compensatie, waarbij de verhouding tussen tandem en NLA wijzigt aan de hand van de totale belading. Vol tilt de NLA maximaal mee, leeg tilt deze minimaal. Dit zorgt voor goede tractie en minder spanning in het chassis. Beide zijn voorzien van een grote 16m³ mixer. Ze zijn voor Betoncentrale Nederrijn, een dochter van

0 reacties


De eerste nieuwe MAN TGS staat al bij Wierda

De eerste MAN TGS van de derde generatie in Nederland is op dit moment te bewonderen bij Wierda. Helaas moet dit exemplaar weer terug naar Duitsland, dus het chassis verlengen en een as bijplaatsen mag nog niet… Maar over een paar weken worden de eerste exemplaren verwacht waarbij dat wél kan! Tot die tijd kunnen de Wierda klanten met deze truck alvast zien wat ze ongeveer kunnen verwachten.

0 reacties


Top 6 foto's Alle foto's »

  • MAN TGS 3rd generation

    Foto van een MAN TGS 3rd generation, opgebouwd voor truckracing.

    Reageer

  • MAN TGS 3rd generation

    Het gespecialiseerde bedrijf R&P Transport uit Wijchen heeft onlangs een nieuwe MAN TGS in gebruik genomen. Het gaat om een vijf-assige 10x4 met drie gestuurde assen. Dit veelzijdige voertuig werd geleverd door MAN-dealer Den Engelsen, vestiging Nijmegen. R&P staat voor Roel en Peter van den Broek. Deze vader en zoon uit Wijchen kijken terug op een lang transportverleden waarin MAN een hoofdrol speelt. “MAN deed het bij ons altijd erg goed, dat was al zo met onze eerste, een TGA. Er ging nooit iets aan stuk”, zegt Peter van den Broek. “Toen de vorige generatie TGX uit kwam, hadden wij de eerste in Nederland. Hele volksstammen kwamen kijken en maakten foto’s. Dat was wel leuk natuurlijk.” Met die eerste generatie TGX vervoerde Van den Broek goederen voor hun bedrijf in Duitsland. Omdat dit bedrijf werd beëindigd, stapten vader en zoon over op het vervoer van cement en van beton. Ook nu is R&P Transport weer de eerste in Nederland die met de nieuwste generatie MAN vijf-asser is gaan rijden. Veel verbeteringen Roel en Peter waren van meet af aan onder de indruk van de ingrijpend vernieuwde TGS. “In de eerste plaats is het uiterlijk erop vooruit gegaan. Verder is de stuurverstelling verbeterd, de spiegels, het zicht rondom. De bediening van het uitgebreide mediasysteem met behulp van SmartSelect, en de verlichting is ook duidelijk beter. De transmissie schakelt fijner en de handrem is op de nu gekozen elektrische manier veel fijner om te bedienen”, aldus Roel van den Broek. “Met 510 pk hebben we ruim voldoende vermogen. Dat is belangrijk. Naast de kilometers, maakt de motor relatief veel draai-uren en zijn we vrijwel altijd zwaar geladen.” Met een vier-asser zouden Roel en Peter niet uitkomen, dus ging de nieuwe TGS vanuit de fabriek in Duitsland meteen door naar Wierda. “Daar werd de achteroverbouw verlengd en werd er een vijfde as bijgeplaatst, die ook nog gestuurd is. Met een vijftien kuubs trommel, opgebouwd door Mulder Europe, nemen we gemiddeld genomen 13,5 kuub beton mee. Dan zijn alle assen keurig uitgenut en kunnen wij op de manier die we voor ogen hebben, het verschil maken voor onze klanten. We komen vaak op krappe bouwplaatsen en we zijn bijna altijd zwaar geladen. Met drie gestuurde assen kunnen we losplaatsen altijd goed bereiken.” Altijd MAN Vader en zoon Van den Broek zijn al lang actief in het betonwerk. Naast de nieuwe mixer beschikken ze over een TGX die met een cementtrailer rijdt. “MAN heeft bij ons de voorkeur, vanwege bewezen betrouwbaarheid. Dealer Den Engelsen Nijmegen heeft het hele aanschaf- en ombouwtraject op zich genomen, daar hebben we geen moment omkijken naar gehad.”

    Reageer

  • MAN TGS 3rd generation

    Foto van een MAN TGS 3rd generation, opgebouwd zonder opbouw.

    Reageer

  • MAN TGS 3rd generation

    Kijk, daar heb je Spaansen Grondstoffen en Logistiek B.V. (Winkel) × met een MAN TGS 3rd generation, opgebouwd als dumper / kipper.

    Reageer

  • MAN TGS 3rd generation

    Foto van een MAN TGS 3rd generation, opgebouwd als open laadbak.

    Reageer

  • MAN TGS 3rd generation

    Kijk, daar heb je Traffic Service Nederland (Oss) × met een MAN TGS 3rd generation, opgebouwd als open laadbak.

    Reageer

« Alle MAN machines