MAN

Lions Intercity

Foto's
17
Video's
0
Topics
0

Informatie over de MAN Lions Intercity

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de Lions Intercity.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de Lions Intercity? Stel 'm hier »


Top 6 foto's Alle foto's »

  • MAN Lions Intercity

    Hij is nog maar net op de markt, maar nu al heeft de nieuwe MAN Lion’s Intercity LE zijn eerste prijzen in de wacht gesleept. De jury van het iF International Forum Design kende hem de felbegeerde iF Design Award toe in de categorie ‘Producten/Automobielen/Voertuigen’. De lage-instapbus scoorde punten met zijn praktische gebruiksgemak en slimme design. Nooit eerder waren er zoveel inzendingen als bij de iF Design Award 2022. In totaal moesten de juryleden een selectie maken uit bijna 11.000 ingezonden producten en projecten uit 57 landen. “We zijn er zodoende bijzonder trots op dat onze nieuwe MAN Lion’s Intercity LE de jury heeft kunnen overtuigen en een iF Design Award in de wacht heeft gesleept,” verklaart Barbaros Oktay, hoofd Bus Engineering bij MAN Truck & Bus. “Vooral de unieke combinatie van een slim design en een functioneel ontwerp werd erg gewaardeerd.” Zeventig designexperts uit 23 landen hebben in Berlijn drie dagen lang alle inzendingen intensief getest en beoordeeld. Nog eens vijf juryleden namen op digitale wijze deel aan het proces. Het resultaat: de Lion’s Intercity LE overtuigde de onafhankelijke vakjury en kreeg zeer veel punten toegekend bij de stemming voor één van de felbegeerde iF Design Awards. De prijswinnaars werden half mei in Berlijn bekroond. Duidelijke MAN-taal: modern ‘Smart Edge’-design zet de toon Afgelopen herfst lanceerde MAN de nieuwe Lion’s Intercity LE. Begin 2022 zijn de twee Intercity-versies Lion’s Intercity LE 12 en Lion’s Intercity LE 13 in productie gegaan. “Het was ons doel met de nieuwe Lion’s Intercity LE om een aantrekkelijke bus aan te bieden met maximale flexibiliteit tegen een betaalbare prijs plus een design dat inspireert – en daar zijn we duidelijk in geslaagd,” aldus Stephan Schönherr, hoofd design en HMI bij MAN Truck & Bus: “De consequente doorontwikkeling van ons succesvolle MAN ‘Smart Edge’-design zorgt voor een frisse wind in het prijsgevoelige LE-segment. Ook praktische bussen kunnen een hoogwaardig en aantrekkelijk design hebben. De nieuwe MAN Lion’s Intercity LE combineert het beste van twee werelden op de fraaiste wijze!” Dankzij het moderne ‘Smart Edge’-design is duidelijk te zien dat de Lion’s Intercity LE een voertuig uit de huidige MAN-familie is. De consequente toepassing van strakke, dynamische lijnen, afschuiningen en randen over het gehele voertuig die harmonieus in elkaar overvloeien in een holistisch designconcept, maakt het tot een blikvanger in het stads- en intercityverkeer. De voor- en achterzijde van het voertuig geven de grote bus een elegante en dynamische aanblik en zorgen tegelijkertijd voor een vriendelijke uitstraling. Het front is sportief slank en horizontaal, waardoor de bus een bijzonder krachtige uitstraling heeft. Maar niet alleen van voren ziet hij er goed uit, ook van opzij oogt hij fraai. De brede, robuust ogende dakstijlen aan de achterzijde en de markante dakspoiler stralen bovendien veiligheid en efficiëntie uit. Het voor mindervalide reizigers toegankelijke en barrièrevrije interieur, oogt uitnodigend. Dankzij het nieuwe en moderne verlichtingsconcept met directe en continue verlichting komt het interieur bovendien bijzonder ruim en licht over. Ook de chauffeurswerkplek in de nieuwe MAN Lion’s Intercity LE past perfect in het designconcept. Er zijn twee chauffeurswerkplekken beschikbaar: de klassieke versie uit de Lion’s Intercity en MAN’s eigen, volledig VDV-conforme chauffeurswerkplek uit de nieuwe Lion’s City-generatie. De focus ligt hier vooral op ergonomie, comfort en veiligheid, en daarom is de gebruiksvriendelijkheid ook geoptimaliseerd door een zo ergonomisch mogelijke plaatsing van schakelaars en instrumenten. 20e onderscheiding voor het design van MAN- en NEOPLAN-bussen De openbaar-vervoerbussen en touringcars van MAN en NEOPLAN staan inmiddels bekend om hun overtuigende design. Naast de iF Design Award heeft de fabrikant hier ook de Red Dot Design Award, German Design Award, Automotive Brand Contest prijs en Busworld Europe Design Label voor ontvangen. Naast de nieuwe MAN Lion’s Intercity LE zijn andere bussen die de iF Design Award hebben ontvangen onder meer de MAN Lion’s Intercity (2016), de NEOPLAN Tourliner (2017), de MAN Lion’s Coach (2018), de MAN Lion’s City (2019) en de volledig elektrische MAN Lion’s City E (2020).

    Reageer

  • MAN Lions Intercity

    Hij is nog maar net op de markt, maar nu al heeft de nieuwe MAN Lion’s Intercity LE zijn eerste prijzen in de wacht gesleept. De jury van het iF International Forum Design kende hem de felbegeerde iF Design Award toe in de categorie ‘Producten/Automobielen/Voertuigen’. De lage-instapbus scoorde punten met zijn praktische gebruiksgemak en slimme design. Nooit eerder waren er zoveel inzendingen als bij de iF Design Award 2022. In totaal moesten de juryleden een selectie maken uit bijna 11.000 ingezonden producten en projecten uit 57 landen. “We zijn er zodoende bijzonder trots op dat onze nieuwe MAN Lion’s Intercity LE de jury heeft kunnen overtuigen en een iF Design Award in de wacht heeft gesleept,” verklaart Barbaros Oktay, hoofd Bus Engineering bij MAN Truck & Bus. “Vooral de unieke combinatie van een slim design en een functioneel ontwerp werd erg gewaardeerd.” Zeventig designexperts uit 23 landen hebben in Berlijn drie dagen lang alle inzendingen intensief getest en beoordeeld. Nog eens vijf juryleden namen op digitale wijze deel aan het proces. Het resultaat: de Lion’s Intercity LE overtuigde de onafhankelijke vakjury en kreeg zeer veel punten toegekend bij de stemming voor één van de felbegeerde iF Design Awards. De prijswinnaars werden half mei in Berlijn bekroond. Duidelijke MAN-taal: modern ‘Smart Edge’-design zet de toon Afgelopen herfst lanceerde MAN de nieuwe Lion’s Intercity LE. Begin 2022 zijn de twee Intercity-versies Lion’s Intercity LE 12 en Lion’s Intercity LE 13 in productie gegaan. “Het was ons doel met de nieuwe Lion’s Intercity LE om een aantrekkelijke bus aan te bieden met maximale flexibiliteit tegen een betaalbare prijs plus een design dat inspireert – en daar zijn we duidelijk in geslaagd,” aldus Stephan Schönherr, hoofd design en HMI bij MAN Truck & Bus: “De consequente doorontwikkeling van ons succesvolle MAN ‘Smart Edge’-design zorgt voor een frisse wind in het prijsgevoelige LE-segment. Ook praktische bussen kunnen een hoogwaardig en aantrekkelijk design hebben. De nieuwe MAN Lion’s Intercity LE combineert het beste van twee werelden op de fraaiste wijze!” Dankzij het moderne ‘Smart Edge’-design is duidelijk te zien dat de Lion’s Intercity LE een voertuig uit de huidige MAN-familie is. De consequente toepassing van strakke, dynamische lijnen, afschuiningen en randen over het gehele voertuig die harmonieus in elkaar overvloeien in een holistisch designconcept, maakt het tot een blikvanger in het stads- en intercityverkeer. De voor- en achterzijde van het voertuig geven de grote bus een elegante en dynamische aanblik en zorgen tegelijkertijd voor een vriendelijke uitstraling. Het front is sportief slank en horizontaal, waardoor de bus een bijzonder krachtige uitstraling heeft. Maar niet alleen van voren ziet hij er goed uit, ook van opzij oogt hij fraai. De brede, robuust ogende dakstijlen aan de achterzijde en de markante dakspoiler stralen bovendien veiligheid en efficiëntie uit. Het voor mindervalide reizigers toegankelijke en barrièrevrije interieur, oogt uitnodigend. Dankzij het nieuwe en moderne verlichtingsconcept met directe en continue verlichting komt het interieur bovendien bijzonder ruim en licht over. Ook de chauffeurswerkplek in de nieuwe MAN Lion’s Intercity LE past perfect in het designconcept. Er zijn twee chauffeurswerkplekken beschikbaar: de klassieke versie uit de Lion’s Intercity en MAN’s eigen, volledig VDV-conforme chauffeurswerkplek uit de nieuwe Lion’s City-generatie. De focus ligt hier vooral op ergonomie, comfort en veiligheid, en daarom is de gebruiksvriendelijkheid ook geoptimaliseerd door een zo ergonomisch mogelijke plaatsing van schakelaars en instrumenten. 20e onderscheiding voor het design van MAN- en NEOPLAN-bussen De openbaar-vervoerbussen en touringcars van MAN en NEOPLAN staan inmiddels bekend om hun overtuigende design. Naast de iF Design Award heeft de fabrikant hier ook de Red Dot Design Award, German Design Award, Automotive Brand Contest prijs en Busworld Europe Design Label voor ontvangen. Naast de nieuwe MAN Lion’s Intercity LE zijn andere bussen die de iF Design Award hebben ontvangen onder meer de MAN Lion’s Intercity (2016), de NEOPLAN Tourliner (2017), de MAN Lion’s Coach (2018), de MAN Lion’s City (2019) en de volledig elektrische MAN Lion’s City E (2020).

    Reageer

  • MAN Lions Intercity

    Hij is nog maar net op de markt, maar nu al heeft de nieuwe MAN Lion’s Intercity LE zijn eerste prijzen in de wacht gesleept. De jury van het iF International Forum Design kende hem de felbegeerde iF Design Award toe in de categorie ‘Producten/Automobielen/Voertuigen’. De lage-instapbus scoorde punten met zijn praktische gebruiksgemak en slimme design. Nooit eerder waren er zoveel inzendingen als bij de iF Design Award 2022. In totaal moesten de juryleden een selectie maken uit bijna 11.000 ingezonden producten en projecten uit 57 landen. “We zijn er zodoende bijzonder trots op dat onze nieuwe MAN Lion’s Intercity LE de jury heeft kunnen overtuigen en een iF Design Award in de wacht heeft gesleept,” verklaart Barbaros Oktay, hoofd Bus Engineering bij MAN Truck & Bus. “Vooral de unieke combinatie van een slim design en een functioneel ontwerp werd erg gewaardeerd.” Zeventig designexperts uit 23 landen hebben in Berlijn drie dagen lang alle inzendingen intensief getest en beoordeeld. Nog eens vijf juryleden namen op digitale wijze deel aan het proces. Het resultaat: de Lion’s Intercity LE overtuigde de onafhankelijke vakjury en kreeg zeer veel punten toegekend bij de stemming voor één van de felbegeerde iF Design Awards. De prijswinnaars werden half mei in Berlijn bekroond. Duidelijke MAN-taal: modern ‘Smart Edge’-design zet de toon Afgelopen herfst lanceerde MAN de nieuwe Lion’s Intercity LE. Begin 2022 zijn de twee Intercity-versies Lion’s Intercity LE 12 en Lion’s Intercity LE 13 in productie gegaan. “Het was ons doel met de nieuwe Lion’s Intercity LE om een aantrekkelijke bus aan te bieden met maximale flexibiliteit tegen een betaalbare prijs plus een design dat inspireert – en daar zijn we duidelijk in geslaagd,” aldus Stephan Schönherr, hoofd design en HMI bij MAN Truck & Bus: “De consequente doorontwikkeling van ons succesvolle MAN ‘Smart Edge’-design zorgt voor een frisse wind in het prijsgevoelige LE-segment. Ook praktische bussen kunnen een hoogwaardig en aantrekkelijk design hebben. De nieuwe MAN Lion’s Intercity LE combineert het beste van twee werelden op de fraaiste wijze!” Dankzij het moderne ‘Smart Edge’-design is duidelijk te zien dat de Lion’s Intercity LE een voertuig uit de huidige MAN-familie is. De consequente toepassing van strakke, dynamische lijnen, afschuiningen en randen over het gehele voertuig die harmonieus in elkaar overvloeien in een holistisch designconcept, maakt het tot een blikvanger in het stads- en intercityverkeer. De voor- en achterzijde van het voertuig geven de grote bus een elegante en dynamische aanblik en zorgen tegelijkertijd voor een vriendelijke uitstraling. Het front is sportief slank en horizontaal, waardoor de bus een bijzonder krachtige uitstraling heeft. Maar niet alleen van voren ziet hij er goed uit, ook van opzij oogt hij fraai. De brede, robuust ogende dakstijlen aan de achterzijde en de markante dakspoiler stralen bovendien veiligheid en efficiëntie uit. Het voor mindervalide reizigers toegankelijke en barrièrevrije interieur, oogt uitnodigend. Dankzij het nieuwe en moderne verlichtingsconcept met directe en continue verlichting komt het interieur bovendien bijzonder ruim en licht over. Ook de chauffeurswerkplek in de nieuwe MAN Lion’s Intercity LE past perfect in het designconcept. Er zijn twee chauffeurswerkplekken beschikbaar: de klassieke versie uit de Lion’s Intercity en MAN’s eigen, volledig VDV-conforme chauffeurswerkplek uit de nieuwe Lion’s City-generatie. De focus ligt hier vooral op ergonomie, comfort en veiligheid, en daarom is de gebruiksvriendelijkheid ook geoptimaliseerd door een zo ergonomisch mogelijke plaatsing van schakelaars en instrumenten. 20e onderscheiding voor het design van MAN- en NEOPLAN-bussen De openbaar-vervoerbussen en touringcars van MAN en NEOPLAN staan inmiddels bekend om hun overtuigende design. Naast de iF Design Award heeft de fabrikant hier ook de Red Dot Design Award, German Design Award, Automotive Brand Contest prijs en Busworld Europe Design Label voor ontvangen. Naast de nieuwe MAN Lion’s Intercity LE zijn andere bussen die de iF Design Award hebben ontvangen onder meer de MAN Lion’s Intercity (2016), de NEOPLAN Tourliner (2017), de MAN Lion’s Coach (2018), de MAN Lion’s City (2019) en de volledig elektrische MAN Lion’s City E (2020).

    Reageer

  • MAN Lions Intercity

    Foto van een MAN Lions Intercity, opgebouwd voor personenvervoer.

    Reageer

  • MAN Lions Intercity

    Foto van een MAN Lions Intercity, opgebouwd voor personenvervoer.

    Reageer

  • MAN Lions Intercity

    Foto van een MAN Lions Intercity, opgebouwd voor personenvervoer.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle MAN machines