Foto van: Alex Miedema

Kögel

oplegger

Foto's
27
Video's
0
Topics
2

Informatie over de Kögel oplegger

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de oplegger.

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de oplegger, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Kögel BeNeLux speelt in op duidelijk stijgende vraag

Kögel breidt zijn verkoop- en serviceactiviteiten in de Benelux verder uit. De uitbreiding gaat gepaard met een nieuwe vestiging voor Kögels eigen dochtermaatschappij Kögel BeNeLux B.V. in het Nederlandse Kampen. Met deze stap speelt de trailerfabrikant uit Burtenbach in op de gestaag groeiende vraag naar zijn producten in de regio.

Onder leiding van de ervaren verkoopexpert Ronald Kroesen biedt Kögel BeNeLux B.V. zijn producten nu aan met een uitgebreid serviceaanbod op alle gebieden. De zelfstandige dochtermaatschappij heeft een achtkoppig team van ervaren verkoop- en serviceprofessionals die fungeren als lokale contactpersonen voor klanten en hun landspecifieke behoeften tot in de details kennen.

Omvangrijk productportfolio direct ter plaatse beschikbaar

Via directe verkoop hebben klanten onmiddellijk toegang tot het hele productportfolio van de firma Kögel. De nieuwe locatie in Kampen biedt daarvoor de perfecte setting. Ook de Kögel-trailers van de NOVUM-generatie maken deel uit van het brede aanbod. Ze combineren compromisloze kwaliteit met een robuuste lichtgewicht constructie en bewustzijn van duurzame logistieke processen. Het beste voorbeeld is de Kögel Cargo NOVUM. Deze betrouwbare partner voor logistieke ondernemingen die waarde hechten aan een stabiel en duurzaam voertuig, is in verschillende chassis- en opbouwvarianten verkrijgbaar als Kögel Cargo Coil, Rail en Coil Rail. In het bijzonder de Kögel Cargo NOVUM met extra versterkt chassis, die speciaal voor expediteurs en transportondernemingen in de Benelux-landen is ontwikkeld, biedt voor elke eis een op maat gesneden oplossing, die het Kögel-motto 'Economy meets Ecology – Because we care' perfect weerspiegelt.

Dankzij een locatie van meer dan 8.000 m² groot en de vele producten die uit voorraad beschikbaar zijn, kunnen klanten ter plekke hun droomtrailer kopen. Een extra voorraad Kögel Used-trailers biedt daarnaast nog de mogelijkheid om ter plaatse interessante koopjes op de kop te tikken. Bovendien maakt Kögel het zijn klanten met Kögel Rent mogelijk om trailers tegen bijzonder aantrekkelijke voorwaarden aan te schaffen. De toonaangevende aanhangwagenspecialist Humbaur dekt met zijn producten de behoeften af met aanhangwagens en paardentrailers t/m 3.500 kg, aanhangwagens geschikt voor achter de vrachtwagen t/m 18 ton en dieplader aanhangwagens en opleggers t/m 50 ton en is daarmee een ideale aanvulling op het brede aanbod voor klanten.

"Het nieuwe allesomvattende service- en productaanbod ter plaatse laat bij de klant niets te wensen over. Mocht dat toch het geval zijn, dan ontzorgen mijn competente team van verkoop- en serviceprofessionals en ikzelf de klant direct, geheel in lijn met de ondernemingsfilosofie van Kögel: 'Because we care'. Met onze duurzame, rendabele en toekomstgerichte transportoplossingen zijn wij de competente partner voor de Transport en bouw branche", zegt Ronald Kroesen, directeur van Kögel BeNeLux.

De klant altijd centraal

Het aanbod voor de klanten strekt zich uit van de klassieke verkoop van Kögel nieuw en Kögel Used op een groot showterrein in Kampen tot Kögel Rent, omvangrijke Financial Services en Aftersales volgens hoogwaardige Kögel-normen. Dankzij het competente verkoop- en serviceteam kan op elke wens van de klant snel worden gereageerd en is ook na de aankoop altijd een contactpersoon ter plaatse beschikbaar voor alle vragen. Ook snelle en betrouwbare levering van hoogkwalitatieve onderdelen is in de nieuwe structuren geïntegreerd. Dankzij de nauwe samenwerking met regionale groothandelaren in onderdelen zijn bestelde goederen binnen de kortst mogelijke tijd beschikbaar.

Sterk team onder ervaren management

Met zijn uitstekende expertise leidt Ronald Kroesen de activiteiten van Kögel BeNeLux B.V. in het Nederlandse Kampen. De 54-jarige Nederlander draagt daarmee de verantwoordelijkheid voor alle verkoop-, dealer- en serviceactiviteiten van de traditierijke Beierse onderneming. Hij verheugt zich om verder te bouwen aan de organisatie: "Met de hulp van mijn team zullen wij de marktaanwezigheid van Kögel en Humbaur verder uitbreiden en de relaties met onze klanten versterken. Daarvoor hebben wij een uitgebreid product- en serviceaanbod in ons assortiment opgenomen dat flexibel op de behoeften van onze klanten kunnen worden afgestemd."

0 reacties


Kögel presenteert de Kögel NOVUM-traileras

Met de Kögel NOVUM-traileras, kortweg de KTA NOVUM, brengt de onderneming uit Burtenbach een revolutie teweeg in haar eigen chassis en schrijft ze een geoptimaliseerd vervolg op haar succesverhaal met de Kögel-traileras. Daarbij lag de focus van de ingenieurs op de ontwikkeling van een kostenefficiënt en betrouwbaar asstel dat perfect is afgestemd op de behoeften van klanten en trailers van de NOVUM-generatie.

Kögel staat voor jarenlange expertise en het hoogste niveau van ingenieurskunst. Dat bewijst de Beierse trailerfabrikant eens te meer met de ontwikkeling van de Kögel NOVUM-traileras. De claim hierbij luidt: compromisloze kwaliteit, hoge rendabiliteit en de best mogelijke onderhoudsvriendelijkheid. De gewichtsgeoptimaliseerde onderdelen bevorderen bovendien de brandstofbesparing en minimaliseren zo de ecologische voetafdruk van het transport, wat geheel in lijn met het Kögel-motto is: “Economy meets ecology – because we care”! Bij Kögel staan de klant en zijn behoeften immers centraal.

De KTA NOVUM is het resultaat van uitstekende ingenieurskunst. De traileras combineert de kwalitatief beste premium componenten in een innovatief totaalconcept, dat de ruggengraat vormt van de NOVUM-generatie en een bijzonder lange levensduur mogelijk maakt. De perfecte symbiose tussen de KTA NOVUM en een trailer van de NOVUM-generatie is gerealiseerd door de ontwikkeling van een nieuwe asbokconstructie. De asbok is zo geconstrueerd dat deze de op te nemen krachten optimaal naar de langsdrager leidt. De nieuw ontworpen, asymmetrisch gevormde rubber-staalbus ondersteunt verder de materiaalontziende krachtoverbrenging van de asgeleiding naar de asbok. Dit samenspel maakt de trailer enorm belastbaar en tegelijkertijd ook veilig.

Behoeften van klant hebben hoogste prioriteit

De klant staat bij Kögel altijd op de eerste plaats. Wensen en suggesties uit de praktijk worden meegenomen in elke productontwikkeling. Er is vooral een grote behoefte aan lange onderhoudsintervallen en minder uitval. Daarom hebben de Kögel-ingenieurs gekozen voor een gewichtsgeoptimaliseerde rem met één stoter in combinatie met KTL-gecoate remklauwdragers en bijzonder robuuste remblokken en remschijven. De bewezen KTL-coating ter bescherming tegen corrosie en steenslag is overigens op nagenoeg alle onderdelen van het lichte en zeer stabiele chassis terug te vinden en draagt bij aan een optimale, lange levensduur.

Inclusief milieubescherming

“Economy meets ecology – because we care” is niet alleen een motto maar ook een verplichting ten aanzien van het milieu. Kögel heeft de kilo’s van de KTA doen wegsmelten: lichtere remmen, directe klemming van het aslichaam door de asgeleiding en twee in plaats van vier pasbouten hebben het mogelijk gemaakt om onderdelen gericht weg te laten en zo het totale gewicht van het chassis merkbaar te verminderen in vergelijking met de eerste generatie van de Kögel-traileras. Dat levert een lager brandstofverbruik op, wat op zijn beurt leidt tot minder CO2-uitstoot. Dat is dan weer goed voor zowel de portemonnee van de klant als het milieu.

Snelle beschikbaarheid van onderdelen in heel Europa

Alle onderdelen van de KTA NOVUM zijn verkrijgbaar via Kögel Parts. Als aanvulling op het comfort van online bestellen zijn een groot aantal servicepartners en servicewerkplaatsen in heel Europa uitgerust met de meest gangbare en rijrelevante onderdelen. Daardoor worden onnodig lange stilstandtijden vermeden en is de trailer in geval van nood in een handomdraai weer inzetbaar.

0 reacties


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Kögel oplegger

    Op Transport Compleet in Hardenberg stelt Kögel het productenpalet voor de transport- en constructiebranche voor. Van 26 t/m 28 maart 2019 kunnen de bezoekers bij Kögel een speciaal voor de Benelux-markt voorgeconfigureerde Kögel Cargo van de NOVUM-generatie en een Kögel Cool - PurFerro in detail aan de tand voelen. Kögel-opleggers op de Transport Compleet Hardenberg 2019 Kögel Cargo van de NOVUM-generatie Kögel toont op de stand van de Transport Compleet de Kögel Cargo van de NOVUM-generatie, die al op de IAA Nutzfahrzeuge 2018 (IAA Bedrijfsvoertuigen 2018) werd geïntroduceerd. Het geoptimaliseerde buitenframeprofiel en de verbeterde opbouw maken de Kögel Cargo niet alleen nog robuuster, maar verbeteren ook de handling in het dagelijkse gebruik. Bovendien overtuigt de Kögel Cargo van de NOVUM-generatie door de zeer hoge mate waarin hij door opties en keuzemogelijkheden aan de specifieke wensen en eisen van transportbedrijven kan worden aangepast. De oplegger op de beurs is speciaal voorzien van een voor de Benelux-markt samengestelde uitrusting. De Kögel Cool – PurFerro quality Als tweede highlight op deze beurs is de gesloten Premium-koeloplegger Kögel Cool - PurFerro quality te zien. Deze tot in de details geoptimaliseerde koeloplegger is speciaal afgestemd op de eisen die aan het vervoer van bloemen en verse, diepgevroren en farmaceutische producten worden gesteld, en is door diverse opties ook geschikt voor universeel gebruik. Dankzij de talrijke speciale opties kan de oplegger in vergaande mate op de specifieke behoeften van de klant worden afgestemd. Nieuw zijn vooral de systeemoplossingen die de chauffeur ondersteunen in het dagelijkse werk.

    Reageer

  • Kögel oplegger

    De Italiaanse transport- en logistieke dienstverlener SMET is al vijf jaar lang een trouwe en zeer tevreden klant van Kögel. SMET heeft een raamovereenkomst afgesloten voor in totaal 1.000 voertuigen en neemt daar momenteel weer een levering van in ontvangst. Tijdens een bescheiden feest ter ere van het vijfjarige partnerschap tussen Kögel en SMET overhandigde Massimo Dodoni, directielid bij Kögel, een Kögel Cargo Rail van de NOVUM generatie met FlexiUse opbouw en een zeil met speciaal opschrift aan Domenico De Rosa, directeur van SMET. “SMET is niet slechts een van de grootste en bekendste expediteurs van Italië, maar zelfs van heel Europa,” vertelt Massimo Dodoni, directielid bij Kögel. “Gezamenlijk hebben Kögel en SMET de afgelopen vijf jaar een gezonde, aanhoudende groei doorgemaakt en een uniek, vriendschappelijk partnerschap gevormd.” “De hoge kwaliteit van hun opleggers en hun uitstekende verkoopexpertise waren en zijn de reden waarom wij ons partnerschap met Kögel zo waarderen en er zo zeer naar uitkijken om ook in de toekomst samen te blijven werken,” aldus Domenico De Rosa, directeur van SMET. “Met de invoering van de NOVUM generatie heeft Kögel zijn toch al zeer goede opleggers nog verder verbeterd, wat vooral onze bestuurders bij het dagelijkse werk goed van pas zal komen.” Kögel Cargo Rail met FlexiUse opbouw en RoRo-uitrusting De Cargo Rail opleggers zijn uiteraard voorzien van het geoptimaliseerde buitenframeprofiel en de verbeterde opbouw: innovaties waarmee de trailers van de NOVUM generatie zich kenmerken. Dit maakt de opleggers niet alleen nog steviger, maar verbetert ook de hantering bij het dagelijkse gebruik. Bovendien overtuigen de Kögel Cargo Rail opleggers van de NOVUM generatie door hun uitgebreide mogelijkheden voor individualisatie. Hierdoor kunnen ze ook volledig aan de eisen van SMET worden aangepast. De nieuwe opleggers leveren bovendien een aanzienlijke bijdrage aan milieubescherming en aan het terugdringen van de CO2-uitstoot. Door de flexibele toepassingsmogelijkheden via weg, spoor en water zijn de voordelen van het vervoer per veerboot en spoor op de hoofdtrajecten en de flexibiliteit van het vrachtwagenvervoer in het voor- en natraject optimaal te benutten. Dankzij de in het chassis geïntegreerde grijperranden, het aramide dekzeil voor de grijptangen en de speciale assen van de Rail uitvoering zijn de opleggers per spoor verlaadbaar. Bovendien zijn de opleggers ontworpen voor flexibele verlading op de meest gebruikelijke “Taschenwagen” van de Duitse spoorwegen en voor een steunbokhoogte van 980 millimeter. Uiteraard zijn de opleggers ook gecertificeerd conform DIN EN 12642 Code XL, wat inhoudt dat ze goedgekeurd zijn voor transport op snelle goederentreinen met een snelheid van tot 140 km/u. Voor onbegeleid scheeps- en ferrytransport kan de Kögel Cargo Rail optioneel worden voorzien van een RoRo-uitrusting. Dit omvat een acht millimeter dikke gesloten glijplaat en vier paar sjorringen voor zware ladingen die zijn getest op een belasting van 12.000 kilogram. De mechanisch versterkte steunpoten in de ferryuitvoering met rollen zijn het laatste element van de RoRo-uitrusting. De optionele FlexiUse opbouw van de Kögel Cargo Rail opleggers heeft acht verstelmogelijkheden van elk 25 millimeter vooraan en vier van elk 50 millimeter achteraan, zodat de opbouwhoogten vooraan en achteraan onafhankelijk van elkaar 200 millimeter kunnen worden versteld. Dankzij de vrije binnenhoogte van 2.800 tot 3.000 millimeter voor- en achteraan kan SMET dagelijks goederentransporten uitvoeren. Overige individuele uitrusting voor SMET Tot de overige individuele uitrusting behoren vier paar uitklapbare en 600 millimeter hoge zijborden, dekzeilen met twee houders, een gereedschapskist, een mechanisch-hydraulische hefvoorziening, een indicatorsysteem voor remvoeringslijtage en nog veel meer.

    Reageer

  • Kögel oplegger

    Met 88 Kögel Mega-opleggers van de NOVUM-generatie breidt Elflein Spedition & Transport GmbH, met zijn hoofdvestiging in Bamberg en vestigingen in Leipzig, Oelsnitz, Hermsdorf, Bor (CZ) en Nyrany (CZ), zijn wagenpark uit. De onderneming zet de nieuwe opleggers in de toekomst in voor klanten uit de meest uiteenlopende industriesectoren, zoals de automotive just-in-time business of de papier- en drukindustrie. Elflein is actief binnen de branches transport, voorraadbeheer (JIT/JIS), opslag, logistiek en de outsourcing van transport en opslag. Met momenteel ruim 1.400 medewerkers en dagelijks 1.450 transporten en een navenante opslagruimte is Elflein een bekende speler op de markt. Elflein schafte de nieuwe Kögel-opleggers aan via Leckert Fahrzeughandel GmbH, de contractpartner van Kögel in het noorden van Beieren en het zuidelijke deel van Hessen. Kögel Mega met twee 10-tons assen De 2-assige volumeopleggers van Kögel zijn voorzien van een versterkt chassis voor 10-tons assen en zijn ideaal voor het transport in de automobielbranche. Daarmee profiteert Elflein van een lager eigen gewicht, lagere bedrijfs- en brandstofkosten en een rustiger rijgedrag dankzij de langere asafstand van 1.810 millimeter. Drie op elkaar gestapelde laadkisten kunnen eenvoudig worden geladen en gelost dankzij de inwendige hoogte van drie meter en het standaard beschikbare mechanisch-hydraulische hefdak. Dit verhoogt de zijdelingse doorlaadhoogte voor met 600 millimeter en achter met 600 millimeter tot meer dan drie meter. Naast de bekende voordelen van de NOVUM-generatie, zoals de nieuwe lucht- en lichtconsole aan de kopwand, die de krachten via de langsligger naar het chassis afvoert, het nieuwe buitenframeprofiel, dat de bereikbaarheid van de Vario-Fix-sjorpunten sterk verbetert en de variabele lattenhouders, beschikken de Kögel Mega-opleggers over een omvangrijke standaarduitrusting. De standaard geleverde 13 paar sjorogen zijn voor gemakkelijkere hantering voorzien van grepen aan de zijkant en beschikken over een trekkracht van 2.500 kilogram. Uiteraard zijn de Mega-opleggers ook gecertificeerd conform DIN EN 12642 Code XL. Voor gebruik in het automotive-segment voldoen de Mega-opleggers in combinatie met de nodige individuele uitrusting, zoals een palletaanslag en een dubbele voorwand, aan de eisen van Daimler-richtlijn 9.5 m.b.t. ladingzekering. Individuele Elflein-uitrusting De opleggers hebben bovendien de Strong & Go-opbouw van Kögel. Deze bestaat uit de innovatieve opbouw van de NOVUM-generatie in combinatie met een met gordelverstevigingen versterkt Integral-dakzeil van Kögel. Dankzij deze oplossing zijn insteeklatten niet meer nodig om te voldoen aan DIN EN 12642 Code XL en Daimler-richtlijn 9.5 bij het transport van laadkisten en met spanbanden vastgezette lading. Tot de verdere individualiseringsmogelijkheden behoren onder andere een aslift voor de tweede as, gereedschapskisten, ledcontourverlichting, meerkamer-ledverlichting, een opbergmogelijkheid voor 32 insteeklatten en nog veel meer. KTL-coating: duurzame bescherming tegen corrosie Bij de 88 Kögel-opleggers is het volledige chassis van het voertuig op lange termijn beschermd tegen corrosie dankzij de Nano-Ceramic-technologie en de KTL-coating met daarbovenop UV-lakwerk.

    Reageer

  • Kögel oplegger

    WETRALOG GmbH, sinds 2003 een zelfstandige onderneming voor foodlogistiek in de Westfleisch-groep, heeft vijftien premium-diepvriestrailers van Kögel Trailer aan haar wagenpark toegevoegd. De internationaal opererende expediteur voor levensmiddelen WETRALOG is verantwoordelijk voor de hele logistiek van het Westfleisch-concern en heeft zich gespecialiseerd in logistiek voor leeggoed, transport van levende dieren en fabriekstransporten tussen de verschillende vestigingen van Westfleisch. De expediteur zet de nieuwe Kögel-diepvrieskoelopleggers voornamelijk in voor vleestransport voor de vak- en groothandel. WETRALOG was bijzonder enthousiast over de standaarduitrusting en de hoge mate van individualisering van de koeltrailers van Kögel. Standaardhighlights van de Kögel Cool – PurFerro quality Om het lawaai bij het laad- en losproces tot een minimum te beperken, worden de Kögel-koelers standaard voorzien van een geluidsarme aluminium vloer. In de vloer zorgen gelaste aluminium kuipen bij de premium-koeltrailers voor verbeterde hygiëne en eenvoudiger reinigen. Bovendien voorkomen de bodemkuipen het binnendringen van vocht in dragende substanties, wat de levensduur en de rendabiliteit van de opleggers aanzienlijk verhoogt. De HACCP-eisen (Hazard Analysis and Critical Control Points) voor het garanderen van de gezondheid van de consument met betrekking tot temperatuurgecontroleerd transporteren van levensmiddelen in het internationale goederenvervoer worden uiteraard nageleefd. Bovendien voldoen de multifunctionele koeltrailers aan de ATP-FRC-eisen. De opbouw van de multifunctionele koelversie van de Kögel Cool – PurFerro quality bestaat uit een hoogwaardig, verbeterd en sterk isolerend speciaal schuim dat 100 procent CFK-vrij is. De robuuste en gemakkelijk te onderhouden stalen deklaag is bovendien binnenin bekleed met harde PVC-folie. De 60 millimeter dikke wanden, het 85 millimeter dikke dak en de 125 millimeter dikke bodem uit de productie van Kögel garanderen een lage warmteoverdrachtscoëfficiënt (K-waarde). Deze hoge bescherming tegen temperatuurinvloeden verlaagt het energieverbruik en bespaart tevens kosten. Bovendien hebben de opleggers standaard het ladingzekeringscertificaat conform DIN EN 12642 Code XL. Het is vooral geschikt voor het vormgesloten transport van stukgoederen en goederen op pallets. Individuele uitrusting voor WETRALOG Natuurlijk zijn de premium-diepvriestrailers van Kögel ook verkrijgbaar met een breed scala individuele uitrustingen voor de meest uiteenlopende eisen in de verschillende toepassingsgebieden. Op verzoek zijn de door WETRALOG bestelde Kögel Cool – PurFerro quality-trailers voor een snelle en betrouwbare ladingzekering voorzien van direct in de wanden ingeschuimde etage- en vastzetrails. Zo kunnen bijvoorbeeld via de twaalf etagerails per zijwand maximaal 33 europallets in de lengte worden geladen met de bijbehorende palletdragers. Een uitschuifbare aluminium ladingzekeringsbalk voor de combi-vastzetrails helpt bij de deelladingzekering. Voor een optimale bescherming van het kopschot en de verdamper en voor een verbeterde luchtcirculatie zijn de koeltrailers voorzien van de optionele Kögel-stootbeschermingswand. Deze uit individuele aluminium V-profielen opgebouwde beschermingswand is niet alleen flexibel en makkelijk demonteerbaar voor reiniging, maar biedt ook optimale bescherming onder de zwaarst mogelijke omstandigheden. Naast een paar dubbele RVS stootrollen zijn links en rechts twee doorlopende rijen rubberen bumpers aan de chassisafsluitplaat en een rubberen bumperprofiel aan het portaalframe gemonteerd. Tot de speciale uitrusting behoren daarnaast nog een kunststof brandstoftank voor het koelaggregaat, een aslift voor de eerste en derde as, een stalen verlichtingsdrager, verschillende led-verlichtingselementen en nog veel meer. Kögel Telematics De diepvriestrailers zijn ook uitgerust met Kögel Telematics. Dankzij het telematicapakket CoolTrailer, waarin de services PosControl, TrailerControl, EBSControl en TempControl zijn gecombineerd, verzendt de Kögel-trailertelematicamodule in de Kögel Cool – PurFerro quality-koeltrailers gegevens zoals de positie in realtime, de koppelingsstatus, de EBS-gegevens, de ruimtetemperatuur en de bedrijfsmodus van het koelaggregaat naar het Kögel Telematics-webportaal. Dankzij de Kögel Telematics Connectivity-database kan WETRALOG alle geregistreerde gegevens weergeven in het Kögel Telematics-webportaal en andere wagenparkbeheersystemen. Daarnaast kan het deze gegevens in realtime importeren in bestaande processen en in de meest uiteenlopende softwaresystemen. KTL-coating: duurzame bescherming tegen corrosie Ook bij de Kögel Cool – PurFerro quality is het volledige voertuigchassis duurzaam tegen corrosie beschermd dankzij de Nano-Ceramic-technologie en de KTL-coating met daarbovenop UV-lakwerk.

    Reageer

  • Kögel oplegger

    Kijk, daar heb je Gruber Logistics (Kreuztal ) × met een Kögel oplegger, opgebouwd als zeilenwagen.

    Reageer

  • Kögel oplegger

    Kijk, daar heb je E.W. van Maanen Transport (Zwartebroek) × met een Kögel oplegger, opgebouwd voor koeltransport.

    Reageer

« Alle Kögel machines