We hebben helaas nog geen technische specificaties van de Powerstar.
leden die ervaring blijken te hebben met de Powerstar, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »
William van Groningen deed het erg goed: vierde in het klassement met auto's en SSV's!
Project 2030 heeft vriend en vijand verbaasd door de Abu Dhabi Desert Challenge met een truck uit te rijden. Kees Koolen vertelt zijn verhaal.
Kees Koolen en Martin Macik doen op dit moment mee aan de Abu Dhabi Desert Challenge, uiteraard volgen wij de heren op de voet.
Je moet voorbij de overmacht van Kamaz kijken. Het budget waarmee dat team werkt is astronomisch en het enige echte fabrieksteam rijdt, om in de...
Dit jaar is er voor het eerst een WK Rally Raid voor trucks. Deelnemer Kees Koolen legt uit.
In Eersel kon Kees Koolen even kort testen voor de Dakar. Wij waren er bij!
Helaas moet Hans Stacey afhaken voor Le Dakar 2022, je leest hier waarom.
Tijdens een bliksembezoek kon Robert de Fried van de Laar-Iveco in vol ornaat bewonderen.
Met Project 2030 heeft Kees Koolen weer een opvallende toekomstvisie op wielen in handen.
Na een test in Marokko maakt het team nu alleen nog wat kleine aanpassingen aan de truck.
Het kostte Corné van Drunen (team De Rooy) behoorlijk wat organisatorische moeite, maar het lukte om een week te trainen en testen in de Marokkaanse...
Deel 5: Remco Heilbron, Firemen Dakar Team
Deel 5: William van Groningen, Rallyteam Dust Warriors
Richard de Groot en de brandweermannen klaar voor nieuw avontuur
Nieuwe truck, nieuwe rally én nieuwe navigator voor de Dust Warriors
Het moest er toch eens van komen: Een bezoek aan het meest succesvolle Dakarteam van Nederland!
Studenten Fontys stuwen Fried van de Laar racing naar hoger niveau
Fried van de Laar Racing legt lat prachtig hoog
Team De Rooy ondergaat een aantal drastische veranderingen. Gerard de Rooy zal voorlopig niet meer deelnemen aan rally’s en De Rooy Holding schroeft de sponsoring flink terug. Het team zal in sterk afgeslankte vorm, met twee Iveco Powerstars, blijven bestaan. Drie rallytrucks worden verkocht.
De directe aanleiding voor de veranderingen is de coronacrisis. “Die komt hard binnen, zowel bij ons bedrijf als bij onze partners”, zegt Gerard de Rooy. “En dwingt ons de plannen voor de nabije toekomst drastisch bij te stellen. Onder normale omstandigheden hadden we gewoon met vijf trucks aan de start gestaan van de Dakar 2021. Maar de coronacrisis zorgt voor zoveel onzekerheid – niet alleen wat de evenementen betreft, ook zakelijk en financieel – dat we prioriteiten moeten stellen en beslissingen moeten nemen.”
Eén van die beslissingen is dat Gerard de Rooy zelf in elk geval de komende tijd geen rally’s meer rijdt en dat De Rooy Holding de sponsoring terugschroeft. “Ik wil wel graag actief blijven in de organisatie en ondersteuning. Ikzelf en het team hebben veel kennis en ervaring en die willen we niet verloren laten gaan.”
Een deel van het actieve rallyteam – twee Powerstars en een Trakker – wordt verkocht, bij voorkeur aan één partij of groep. De Rooy kan daarvoor service en onderhoud blijven bieden, evenals ondersteuning in de organisatie voor deelname aan rally’s, zoals de Morocco Desert Challenge en de Dakar Rally. Er is ook een mogelijkheid dat een deel van de service wordt overgenomen door de nieuwe partij. “Er zijn diverse constructies mogelijk. Alles is bespreekbaar.”
Motorblokken blijven wel te allen tijde eigendom van Team De Rooy en worden geleased aan de nieuwe partij. Onlangs werd in een dergelijke constructie al een Powerstar verkocht aan het Firemen Team.
“Twee nieuwe Powerstars houden we zelf”, zegt De Rooy. “Die komen beschikbaar voor huur of lease, zoals de afgelopen jaren ook al het geval was. Daarmee kan Team De Rooy in afgeslankte vorm meedoen aan rally’s. We zijn daarover in gesprek met een aantal coureurs. Door deze trucks zelf te houden, blijven ook de mogelijkheden voor de toekomst open. Team De Rooy houdt niet op te bestaan.”