We hebben helaas nog geen technische specificaties van de X6.
leden die ervaring blijken te hebben met de X6, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »
Zojuist onthulde GINAF deze geweldenaar: een X6 5278 S! Oftewel DAF CF cabine en motor, 10×4, met een GVW van 78 ton. De beide voorassen komen van het Finse Sisu met verzwaarde ophanging en luchtvering. Het DAF tandemstel is verzwaard. Daarnaast is er nog een EVS gestuurde, niet aangedreven, hefbare, starre sleepas bijgeplaatst. Het chassis is versterkt in combinatie met hulpframe bevestiging en de truck is uitgevoerd met HPVS. De truck wordt straks door Bakker Bedrijfswagens aan de eindgebruiker afgeleverd. Wie dat is? Daar mag je lekker over speculeren in de reacties onder dit bericht.
Als je een tijdschrift leest staat het nieuws meestal in de artikelen en niet in de advertenties. Bij Transmobiel 201 (vandaag bij de meeste abonnees op de mat, morgen bij de betere tijdschrifthandel te koop) is het nieuws dit keer op beide plaatsen te vinden. Op pagina 21 staat een paginagrote advertentie van GINAF, waar tussen de types een leuk nieuwtje is verstopt. In de advertentie zijn de types in twee kolommen verdeeld: HPVS Starre as besturing en Luchtvering Fusee besturing. In beide kolommen is een vijfasser te vinden met de achterste vier assen direct achter elkaar, dit zijn de
De informatie die je hier als eerste al op de blog las bij het verhaal over de management buy-out van GINAF, is zojuist door de Veenendaalse truckfabrikant officieel naar buiten gebracht met deze afbeelding met het huidige standaard product-portfolio van voertuigen met verbrandingsmotor. We zien dat de mining-trucks en de G6 er niet meer op staan. Ik ga er van uit dat de G6 (met de DAF XF cabine) nog wel op klantverzoek leverbaard is. Dat is het mooie van een kleine fabrikant als GINAF: als het nog niet bestaat kunnen ze het voor je ontwikkelen en maken. Maar veel